Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lozzo

Legat de acest deranj al pasajelor subterane pentru pietoni.

Se poate devia circulatia pe 2 benzi in zona de trotuar fara a afecta fluiditatea prin trafic la paleta sau doar de noapte. Bineinteles ca este nevoie de prefabricate si se poate opta pentru a lucra alternativ la cele doua sensuri. La limita se poate intra pe proprietati temporar (fara expropriere) acolo unde limita amplasarii casei fata de frontul stradal este respectata.


Problema utilitatilor in orice lucrare in urban cam este un non-sens. Tot timpul vor exista. E mai bine sa ne dorim o harta detaliata si precisa a tot ce inseamna utilitati decat sa speram ca le vom evita.


Pana cand vom fi convinsi de utilitatea pasajului, putem incepe cu un semafor pentru treceri. Analizam rezultatele si ne intoarcem si dezbatem pasajele pietonale.
Nu suntem convinsi nici de utilitatea trecerilor de pietoni semaforizate, putem incepe prin a pune la munca niste asistati social. Vinerea si duminica stau cu o paleta pe care scrie mare "Stop" si la fiecare 5 minute opresc traficul si lasa pietonii sa treaca.

Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2021, 06:22:04 PM
Nu exista solutie miraculoasa. Orice s-ar face, in afara de A3 (care nu se poate face peste noapte), nu ar aduce mare castig.

Cum sa nu existe alte solutii in afara de A3.

Este pacat, mare pacat, ca incerc sa explic niste lucruri simple, unele aplicabile imediat si pur si simplu unii ignora orice, dar absolut orice argument si o tin pe a lor.

Desi nu s-a facut nimic,  nu s-a incercat NIMIC, dar absolut nimic, ca sa se mai reduca problema, desi am argumentat cu lux de amanunte ce se poate face si cum ajuta, concluzia e ca singura solutie e sa asteptam 20 de ani, pana e gata A3. Bravo.

Deja o simpla semaforizare a trecerilor de pietoni, si ar ajuta enorm. Nu ar elimina problema, evident, dar ar ajuta enorm. Interzicerea acelui rahat de parcari in spic, o masura care nu costa nimic, zero. Si ar ajuta de asemenea. O largire la 2 benzi numai si numai in dreptul trecerilor de pietoni ar DUBLA CAPACITATEA DE TRECERE prin intreaga Vale a Prahovei. Faci 2 benzi, pui semafor, lasi 10 masini sa treaca pe fiecare banda, apoi rosu. Pana se intercaleaza din nou pe o banda, numai bine, trec pietonii, apoi iar la fel. Cu 4 pasaje rutiere subterane sau supraterane pe sub / peste trecerile de pietoni centrale, cate unul in Predeal, Azuga, Busteni si Comarnic, fiecare de doar 50-100m lungime, iar se rezolva mare parte a problemei. Cu o organizare serioasa, se pregateste un proiect numai cu prefabricate, sunt aduse la fata locului, apoi sapatura rapida, pus prefabricatele ca un puzzle, deranjul poate fi de doar 1-2 luni. Se poate. (nu bagi pietonii in subteran, ci igienizezi macar super centrul si-l dai inapoi pietonilor.)

Pe feroviar, jumatate din problema este din cauza conditiilor sub orice critica din WC-urile de pe trenuri si mai ales din gari. Faci mega curatenie CONTINUU, ingrijit totul, LUMINA MULTA (ca la mall). Sapun, verificare la 20-30 de minute, etc... Puse vagoane extra la trenuri, ca sa mergi lejer. Plus macar 2-3 trenuri speciale, la care faci reclama.

In week-end-urile aglomerate, din parcul RATB, trimiti 10-15 de autobuze sa faca curse gara-partie, si la Busteni, si la Azuga, si la Predeal. Ca la Sinaia ai deja autobuze (doar ca ciudat ca merg la 30 de minute, am auzit, ceea ce nu poate sa functioneze).

Si P+R. Nu crezi ca functioneaza? Ce daca, FA O INCERCARE. Fa macar 100 de locuri de parcare civilizate la Campina si la Ploiesti Vest, la care se intra cu cartela, iar plata sa fie zero pentru cei care merg apoi cu trenul pe VP. Si vezi ce succes ai.

Si tren gandit si de la Constanta direct, si de la Galati, si de la Buzau. Asa cum vara ai sezoniere pe litoral, pui macar unul spre munte iarna. Dar cum e acum din Galati nu poti sa mergi la modul serios cu trenul pe VP.

Sunt cel putin 10 masuri imediate care se pot lua.

Dar da, ai dreptate, in Romania nu se poate. O singura masura ajuta: autostrada. Bravo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Am renuntat de mult sa-ti citesc mesajele de pe acest topic.  O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Ideea ta e asa de simpla si poti sa scrii acelasi lucru pe toate topicurile. Bravo, o contributie remarcabila. Ai un singur lucru de spus peste tot: nu se va face nimic, nu se poate nimic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2021, 07:33:08 PM
si ce facem cand vor descoperi utilitati pe care se vor sfatui cine trebuie sa le mute?

asta e drobul de sare, parca era era marilor proiecte :)

dr4qul4

ca sa fie drob de sare ar trebui ca sansele sa se intample sa fie infime.
In cazul nostru, este o certitudine ca se vor gasi utilitati ce vor trebui relocate.
Asadar, inainte sa ne apucam sa blocam DN1, ar trebui sa avem un proiect care a identificat corect toate riscurile. Exista asa ceva?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

Pai hai sa-l facem....cat dureaza sa consulti o harta de utilitati locale, presupunand ca sunt bine cartate? 2 saptamani? exista departament de proiectare in CNAIR, nu? Iar daca sunt utilitati neidentificate pe hartie riscurile sunt aceleasi indiferent cand se incepe si astea trebuie rezolvate contractual.

horatiu.cosma

Sâmbăta trecuta am mers cu trenul (10-12) până la Brașov (CFR): curat, cald, civilizat, WC curat, 70-80% încărcare în funcție de sector. Au fost călători și cu ski/placă. Pe DN era bara la bară. Sâmbăta asta am încercat aceeași experiență cu mașina, după 4 ore de la pornirea din București m-am lăsat păgubaș la Bușteni. Pur și simplu sunt mult prea multe mașini pe DN, capacitatea e depășită de câteva ori, nu cred sub nicio formă că se poate schimba semnificativ situația actuală cu măsuri punctuale cu impact redus (câteva pasaje pietonale, desființat parcări in Bușteni, câteva autobuze). Iar masuri mai drastice ar avea un impact negativ pentru stațiuni. Oricât ne-am învârti în căutarea de soluții magice, tot la A3 ajungem.

Europiu

Sunt multi carora ideile lui vancouver nu le plac, si ii inteleg. Nu e stilul lui sa le sugar-coating...

Parerea mea de neavizat si necunoscator al situatiei locale, daca e asa tragica cum o expune Horatiu: solutia nu poate fi doar autostrada.

Stiti ce am eu in fata ochilor de cate ori citesc acest topic?  Traficul pe care l--am prins in doua weekenduri pe I-70, la vest de Denver, spre statiunile de schi. Am renuntat sa continui, am coborat de pe sosea la prima iesire.

Uitati-va pe harta: Breckenridge, Aspen, Vail... Nu exista tren intr-acolo. Exista doar interstate-ul, care in lunile de vara face fata cu brio traficului.

Iar ca aglomeratie, conditiile sunt asemanatoare cu cele din zona deservita de valea Prahovei: zona metropolitana Denver are catre 1,5 milioane de locuitori (intreg Colorado are vreo 5 milioane). Sa zici ca mai vin si turisti, dar nu pot fi, de weekend, mai mult de jumatate de milion, pentru ca nu sunt atatea avioane sa ii aduca pe toti de weekend.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Speedy

Salutare

Vad ca acest topic e interesant, multe reply-uri, multe pareri. Dar nu stiu daca a observat cineva, ca nu sunt si raspunsuri ale unor localnici din Comarnic, Sinaia, Busteni, Predeal; se pare ca acest trafic agasant e doar problema bucurestenilor, sau a celor care tranziteaza.
Si eu merg prin Busteni/Zamora de cand ma stiu, de pe vremea cand Zamora era mai mult un sat, cu o strada principala pavata cu piatra cubica in care se revarsau niste fundaturi de pamant. Asta acum nu mai mult de 20-25 de ani.
  Ce stiu de la bunicul meu, care prin anii 70 a vazut niste proiecte de sistematizare ale orasului Busteni, e ca inca de atunci erau planuri si desene pentru un drum pe piloni pe deasupra raului Prahova, dar numai vorbe, fundaturile de pamant de pe Zamora au ramas asa pana prin 2008, cand s-a pus asfalt direct pe pamant.
   Nu vreau acum sa reiau tot ceea ce se stie deja, anume ca politistii rutieri mai mult incurca traficul decat fluidizeaza, si nu numai de la Comarnic, chiar de pe centura Ploiestiului, unde 2 sensuri giratorii trebuie "ghidate" de politia rutiera; nu vreau sa mai spun ca la Comarnic, politia rutiera acorda imediat prioritate oricarei masini care iese dintr-o strada secundara, intrerupand imediat coloana din DN1. Nici despre "varianta" de la Sinaia si ea "semaforizata" de catre un echipaj de la politia rutiera.
   Ce as vrea eu sa aduc in atentie, este un alt aspect, care pana acum nu l-am auzit dezbatut, anume cat de importanta e problema asta pe plan local. Din cat am observat eu, niciun primar, sau localnic nu isi propune sa rezolva traficului in aceste localitati. Pur si simplu problema e creata de altii, deci sa ii lasam pe cei care tranziteaza sa isi bata capul singuri. De aici rezulta si atitudinea echipajelor de politie.
    Nu am auzit nicio discutie publica intre oficialitatile din Sinaia si Busteni, pentru a crea o ruta alternativa prin Cumpatu-Piatra Arsa-Zamora. Acest drum exista e si partial asfaltat, ii lipseste un podet (un podet a fost pus in dreptul garii Poiana Tapului acum 10 ani). Sau un drum de legatura intre Busteni si Azuga pe langa spitalul de ortopedie din Azuga, si acolo cam tot un podet lipseste. Din contra, de anul trecut din Septembrie, au pus niste semne de sens interzis cu exceptia riveranilor prin Zamora, astfel ca nu mai poti ajunge la castelul Cantacuzino, decat intrand din DN inainte de gara din Busteni, a se vedea atitudinea "proactiva", pe principiul am un obiectiv turistic, hai sa complic accesul.
    Pana nu ii cheama nimeni la discutii pe primarii de acolo sa ii puna la treaba, nu se va rezolva nimic de la centru, pentru ca nu e treaba guvernului sa numere trecerile de pietoni si sa fluidizeze traficul.
Sa ne imaginam ca e gata A3-ul cu ultima varianta, tunel pe deasupra zonei Zamora, isi imagineaza cineva ce blocaje vor fi la acesul in Busteni? Si cata infrastructura e necesara ca sa poti sa iesi de la 130 de km/h la 50km/h fara sa astepti cu orele. Fac aceasta mentiune pentru ca in Busteni nu exista nicio strada cu 2 benzi pe sens. Deci indiferent unde ar fi o iesire din autostrada, va fi dintr-o bretea intr-un trotuar cu trecere de pietoni, etc.. Spatiul este foarte limitat pentru orice constructie mai complexa.
  Ca si concluzie/parere personala: problema este strict locala si tine de abilitatea primariei sa ofere cetatenilor Busteniului si turistilor o ameliorare a situatiei actuale. In momentul cand pe marginea DN-ul au aparut penny, mega si lidl este clar ca nu problema tranzitului s-a vrut a fi rezolvata. In momentul cand pe strada din fata castelului Cantacuzino se blocheaza o banda pentru parcare (fara ca politia rutiera/locala sa intervina), si treaba asta se rezolva punand un semn de acces interzis, e clar ca nu de tranzit le ardea oficialitatilor. E loc suficient sa se parcheze si in curtea castelului, dar problema e incredintata celui care vine si tulbura linistea locului...
 
P.S: la iesirea din Campina, e vreun plan pentru acea portiune de 100 de m din DN, care are doar 1 banda datorita unei benzinarii/service pentru camioane care e parasit de 5 ani? loc pentru a se largi la 2 benzi exista, si nici nu pare sa fie in domeniul privat...

Daca sunt si localnici pe forum, ar fi interesanat o parere "from the other side"...
   

Xenos

@horatiu cosma: Evident, așa este, și e chiar aer proaspăt să auzim de la un decident că, într-adevăr, e nevoie de A3 pe Valea Prahovei și nu e doar un moft.
La fel de interesant ar fi ca în câteva săptămâni, dacă încă nu v-ați lămurit, să estimați cam cât vor lua etapele până la construirea fie și half profile a unor tuneluri în zonele Bușteni și Sinaia, că acestea ar fi prioritare, desigur în cadrul execuției etapizate a autostrăzii în sine.

Pe de altă parte, topicul de față explorează două opțiuni: 1) nu facem nimic din ceea ce se putea face de ani de zile pentru a ușura măcar situația, necum a o remedia, pentru că în vreo 10 ani vom avea autostradă; și 2) hai să facem totuși ceva, cu o fracțiune din banii care vor fi necesari autostrazii. Desigur, si efectele vor fi limitate dar vor fi mai mari decat banii investiti, big gain for the buck, cum spune frunzaverde.

O mare problemă acolo e și blocajul total al traficului din zona stațiunilor, naveta devine imposibilă, traficul local la fel, iar la cum circulă personalele (regio) pe M 300 ele chiar nu sunt decât o soluție de ani 80. Sunt mult prea rare. Cum trec ambulantele in perioada asta e o altă aventură, e ceva ce am văzut zilnic, e incredibil. Deci nu știu dacă ne permitem să nu facem nimic 10 ani,

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on January 17, 2021, 10:26:22 PM
Pur și simplu sunt mult prea multe mașini pe DN, capacitatea e depășită de câteva ori, nu cred sub nicio formă că se poate schimba semnificativ situația actuală cu măsuri punctuale cu impact redus (câteva pasaje pietonale, desființat parcări in Bușteni, câteva autobuze).

Pai si A3 in unele zile va fi bara la bara. Nu stim inca cate zile pe an, nici nu stim care va mai fi populatia tarii cand va fi gata A3 dar in mod sigur oameni care azi nu ar porni pe VP cu masina, vor porni atunci din motive de... A3.

Asta nu inseamna ca A3 nu trebuie facut. Fireste ca trebuie construit. Va dura cam un deceniu. Masurile punctuale dureaza un an-doi.

Sa zicem ca punctul cel mai congestionat de pe VP e blocat acum 800 de ore pe an (si cu A3 va scadea la 100 ore pe an). Daca cu masuri punctuale reduci blocajul la 400 de ore pe an, merita? La 600 de ore mai merita? Inmultim cele 200 de ore castigate cu cateva zeci de mii de oameni care-s blocati acolo.

Nu ai cumva acces la date de trafic in minister/CNAIR? Gen rovigneta. Poate putem afla si viteza cu care se misca traficul la fiecare ora din an (de pe o camera, cu niste image processing. Sau din Waze APi pur si simplu) Sa vedem daca-s 800 de ore sub 30 km/h sau 1200.

Sa simulezi efectul desfiintarii unei treceri de pietoni nu cred ca e foarte avansat, poate e prin MT vreun soft de micro-modelare de trafic? Si cineva care stie sa-l foloseasca...

Eu sper ca ai acces la niste resurse care sa-ti permita sa faci o evaluare mai obiectiva. Dar poate am asteptari prea mari de la ce exista prin MT/CNAIR.

elphax

va fi poate cateva ore in unele zile bara la bara
dar traficul local va ramane pe DN, adica macar cine merge de la Busteni la Sinaia sa nu faca 2 ore. pe autostrada oricum se va merge mai repede si mult mai sigur in orice situatie

rt25

Vad ca se reia intrebarea si topicul si ce cere perspectiva celor care nu fac drumul turistic.
Am scris aici :  http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.msg325938#msg325938

Drumul e la capacitate maxima chiar si fara turisti si fara localnici, asta e tot ce pot concluziona. In 10 ani de cand fac drumul odata la 2 saptamani, rar mi-a fost dat sa nu stau la un pic de ambuteiaj (macar de samanta) in Busteni... Ziua autoturisme, noaptea TIR-uri (ca ziua e interdictie).

Daca se face A3, macar eu si ceilalti care nu avem nimic de a face cu Valea Prahovei ca destinatie, nu mai stam blocati. Cine vrea sa ajunga la Predeal la ski sau in Busteni, are 1 ora in plus sa piarda pe drumul de legatura intre autostrada si centrul localitatii... Cine asteapta ora 23 sa treaca cu TIR-ul pe VP ca trebuie sa ajunga la Satu-Mare, nu cred ca e foarte rabdator la ambuteiaj.

alin2pas

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2021, 07:33:08 PM
si ce facem cand vor descoperi utilitati pe care se vor sfatui cine trebuie sa le mute?
Cu utilitățile ar putea fi mai simplu: Administrațiile locale pot solicita firmelor care au rețele pe teritoriul lor ca în termen de X zile să le trimită amplasamentul tuturor rețelelor pe care le au, deoarece fiecare rețea trebuie să aibă un proiect. În momentul în care administrația locală are aceste amplasamente, le pune pe aceeași hartă, iar locurile unde nu apare nimic sunt libere pentru lucrări. Unde se dă din întâmplare de o rețea netrecută pe hărți, ghinionul e al firmei care nu a semnalat-o, reparația o face pe banii ei.