Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

@rt25 inseamna ca-s norocos. De fiecare data cand am condus toamna (de ex 2018 parca) am mers struna.

Drumul cu capacitatea depasita si cu blocaje (treceri pietoni, viraj stanga) e una. Drumul cu capacitatea depasira fara blocaje e alta. Se va merge in continuare incet dar diferenta intre 0-10km/h si 30 km/h e uriasa

AFC

^ Eu cred ca pana o sa avem A3 Ploiesti-Brasov complet ( 10 ani -optimist), solutiile sunt un mix de fluidizare DN1 in Comarnic, Sinaia, Busteni ( care trebuie inceputa ieri cu solutii ca cele enuntate de @vancouver ) ,cu constructie prioritara half profile a sectoarelor A3 din proximitatea acelorasi localitati. La Comarnic ar fi vorba de centura si dupa regandirea traseului putem spera la 2-3 ani constructie, poate chiar mai putin. La Sinaia si Busteni va fi sigur tunel si daca se prioritizeaza cumva SF+PT, putem spera sa avem un tub functional in 2025. Ar mai fi Busteni-Azuga-Predeal plus nod Predeal unde probabil traseul A3 va fi pe malul vestic al Prahovei, fara tunel si unde iarasi trebuie prioritizata livrarea SF+PT. Deci orice solutie desteapta de fluidizare a DN1 va ajuta la atenuarea disconfortului in perspectiva livrarii de sectiuni din A3.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

rocklee

O întrebare pentru @ Vancouver...sau Bodymol...
Cum se face accesul in statiunile montane din Austria ..si care sunt solutile la ei.... :o 8)
In perioada sezonului...si la sfarsit de săptămână



elphax

rocklee - sa stii ca majoritatea statiunilor nu au autostrazi. nici macar drumuri cu 2 benzi peste tot. autostrazile trec prin apropiere cu iesiri relativ dese spre retele dense de drumuri locale si regionale. nici centuri ocolitoarea nu prea au aceste sate, e destul de  greu in zonele de munte.
in plus transportul turistilor se face cu autobuze peste tot, gratis, nu se plimba toti cu masina de la hotel la partie si apoi la spa decat daca stau in satele din preajma si nu au bus direct.
in wekeend apar cozi peste tot, dimineata la intrare si seara la iesirea din statiuni sau din zonele de ski. dar nu blocaje ca si la noi pe V Prahovei

edit, 2 exemple, locuri in care am fost, doar drumuri simple cu 1 banda pe sens

una din cele mai vizitate zone din regiunea Salzburg - Zell am See - Kaprun si Saalbach - Hinterglemm
doar in zona chenarului sunt 2 benzi, exista si un tunel. undeva in dreapta la 40 de km este autostrada A10 Salzburg - Villach ( spre Italia si Slovenia)
nu am folosit masina deloc



zona Zillertal - , undeva la 30 km nord este A12 care merge la Innsbruck. aici este o zona foarte mare, intinsa, nu prea sunt autobuze, in schimb poti sa iei trenul. cand am fost acolo am mers zilnic cu masina la partie. dar am vazut alte alternative - nemtii fac excursii de o zi cu autocarul, au pret compus pt transport din zona Munchen si skipass  la 80-100 de euro. era plin de autocare la fiecare gondola



Powered by API/PUM imgur uploader

miahi

^Incerc sa iti raspund eu @Rocklee. In Austria sau Elvetia sau Italia sunt zeci de statiuni montane unde traficul se "disipa" . Nu exista buluceala de la noi de sute de mii de oameni in 3 statiuni, toti in acelasi timp. Plus ca sunt destul de multi care vin cu trenul, cel putin in Elvetia. Si excat ce zice si @Elphax, multe statiuni d'abia au drumuri cu 2 benzi normale ( 8-10 m  platforma totala ).

Eu sunt destul de pesimist ca A3 in zona este solutia magica ce va rezolva cumva aglomeratia, indiferent de solutia tehnica implementata. 

nicolaem

eu nu pot sa inteleg 2 lucruri :


1. De ce in 10 ani nici un primar din statiunile alea nu a incercat niste lucruri de bun simt vazute in orice alt oras aglomerat din tara. Semafoare cu buton interzis anumite viraje la stanga. chestii simple.

2. De ce sunt atatia romani care prefera sa stea 5h in trafic doar ca sa faca gratar pe VP. (zic gratar ca era dat ca argument anti mers cu trenu)

Poate nu deranjeaza de fapt pe nime aglomeratia aia. Cum pe pensionari nu ii deranjeaza ca stau la coada in primele zile din an sa plateasca taxe asa fac si cei tineri doar ca la alta coada.

Daca ne-ar deranja ca societate sigur primarii aia ar fi incercat cateva din solutiile propuse pe aici. Cu rezultate mai bune sau mai rele e altceva, dar lipseste dorinta de a incerca. A tuturor.

elphax

pai primarul ia bani din skipass sau mai degraba din taxa de parcare si impozit de la restaurante si magazine ? in Austria toti banii merg la un loc si apoi se impart la toti - transport, partii, autoritati locale etc

pe VP turistii vor veni indiferent de preturi, de aglomeratie, inghesuiala sau stare proasta a partiilor. in Austria cand au sute sau mii de clienti care dau 1500 de euro pe un skipass valabil toata iarna, nu isi permit sa inchida drumuri, partii etc

dr4qul4

@nicolaem, Bucurestiul nu are alternativa reala la VP. Peisajul pe VP e spectaculos si avem sanse sa vedem zapada mai des decat in Bucuresti (in oras sunt 3-4 grade mai mult ca la periferie...asa ca se topeste imediat) si ai sanse sa dai copilul cu sania, eventual pui si tu o placa/skiuri in picioare si dai o tura pe zi, sau macar faci o plimbare...ca sa-ti faci pofta de mancare.

Cine vrea sa skieze se duce pe Transalpina sau chiar la Straja. Sau daca are bani se duce in Poiana si sta o saptamana. Pe pasionati ii observi repede pentru ca vin cu echipamentul propriu, nu fac coada la "carpelile" de inchiriat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

@nicolaem oricat ai optimiza un drum de 1+1 ... tot 1+1 ramane.
Eu stiu ca in Busteni nu mai faci stanga cand vii de la Castelul Cantacuzino (si parca mai sunt situatii similare) si parca e si un semafor cu buton.

Dar daca drumul tau suporta 1500 de masini pe ora si tu inghestui vreo 5000 ... cu orice optimizare, ceva nu va mai da la calcul in mod constant.

vancouver

@rocklee: raspunsul lui @miahi este cel mai bun si cel mai clar. Cheia este disiparea.

Poate ca si la noi cu A1 PiSi gata si un drum decent din A1 pana la Transalpina, o parte o sa se duca acolo si acolo este loc de dezvoltat statiuni mari. Dar pana una alta avem o situatie care nu se mai regaseste 1:1 in Europa sau nu stiu eu:

Avem un oras de 3 milioane de locuitori (incl. suburbii) la ca. 2 ore de o zona montana cu doar 4 statiuni turistice asezate in sir indian. (+ pentru cei cu mai multi bani se adauga Poiana Brasov). Si peste asta se adauga faptul ca drumul spre statiuni este si un important drum de tranzit.


Totusi trebuie precizat ca si in unele pasuri sau statiuni din Elvetia, Austria etc. se creeaza ambuteiaje si se sta la coada. Si 7 ore nu e nimic iesit din comun.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

miahi

@vancouver si daca ar fi sa "idealizam"  am putea spune ca cea mai probabila solutie pentru traficul de pe VP nu este o autostrada de 1.5 mld. EUR ci 3 noi zone de ski de 300 de mil. de EUR ( 100 x 3 ) in zona de 2 - 2.5 ore de mers de la Bucuresti, dar nu cu access inspre / dinspre VP.

Cand zic zona de ski ma refer la ceva de genul cum s-a vrut face la Vidra ( langa Voineasa ), la inceput doar infrastructura esentiala - drum acces, parcare, instalatii cablu, partii si ceva minim ospitalitate ( hotel + restaurant + apres ski ) dupa care pe parcurs dezvoltata statiunea / zona .  Dar nu o sa se faca niciodata pentru ca interesele financiare pe VP sunt prea mari, nimeni nu da vrabia din mana pe cioara de pe gard.

Clarificare, nu am absolut nimic importriva sa fie facuta A3 pe VP, este o ruta de tranzit extrem de importanta pentru Romania, trebuia facuta de mult timp.




rocklee

din raspunsurile primite ....una dintre concluzi este ...mentalitatea si discilplina ...iar solutile ...vin de la sine ...

multumesc de raspunsuri ....la toti ... :) 8)

AlexxC

@miahi hai sa le deschidem pe cele existente si apoi sa facem altele de la zero.
Desi este zapada din belsug ,Domeniul de ski Transalpina este inchis...are ceva sechestru pus pe tot domeniul.
Este scandalos ce se intampla acolo...sa ai zapada si sa deschizi partiile abia in februarie...si situatia se repeta in fiecare an.
Incompetenta,prostia si diversele interese locale din zona omoara o alternativa exceptionala la Valea Prahovei.
Daca va intereseaza situatia,detalii aici: https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/domeniul-schiabil-transalpina-semnul-intrebarii-datorii-lipsa-experienta-interese-obscure-1_5fca57225163ec42718bddba/index.html

RaduG

Quote from: rocklee on January 18, 2021, 05:18:55 PM
Cum se face accesul in statiunile montane din Austria ..si care sunt solutile la ei.... :o 8)
In perioada sezonului...si la sfarsit de săptămână

Am avut ocazia să schiez pe domeniul SkiWelt, 284 de km de pârtii, conectate la 5 orașe diferite. Cam cum ar veni la noi tot masivul Bucegi interconectat cu instalații pe cablu între Sinaia/Busteni/Azuga/Predeal până pe partea cealaltă la Moieciu de sus. Trebuia doar să nu uiți în ce oraș ți-ai lăsat mașina dimineața, ca să te intorci seara la el :). Mă rog, cam pe la 2 trebui să începi să te gândești ce trasee de telecabine/telescaune să ei ca să te întorci la ,,Sinaia". Evident că fiind atâtea orașe și posibilități, nu era un singur punct de acces pe domeniu, care să se gâtuiască în weekend. Cu toate astea, am întâlnit cam 50% din dimineți ambuteiaje pe ieșirile din autostrăzi care dădeau spre aceste orașe, cauzate și de faptul că ningea aproape zilnic și trebuia să stai constant după pluguri.
Grupul nostru era cazat la o pensiune într-un sat departe de domeniu (cam la 25 de km - așa am găsit cazare) și trebui să mergem cu mașinile, chiar intram la un moment dat puțin în Germania și apoi înapoi în Austria :). Dar în stațiuni se foloseau intens ski-bus-urile.
În plus de asta, toate instalațiile pe cablu porneau de jos, din orașe, de pe terenuri relativ orizontale care permiteau parcări foarte mari adiacente. Cam cum ar fi la noi să fie în Gara Sinaia o stație de telecabină care să te ducă până sus.
Cam așa arată domeniul:


elphax

Pentru vancouver : Poiana nu e neapărat cea mai scumpa dacă nu vrei sa și mănânci la restaurant. Pass e 150lei. La Predeal este 180,  la Bușteni 155, la Sinaia sunt 2 diferite cu 150 sau 120 dar dacă nu știi unde mergi și ai doar unul poți sa ramai blocat în vale.  Comparativ  la Straja unde sunt instalații second hand făcute de firme private, e 110.