Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

naivu

^^Eu as interzice accesul auto la PiatraArsa, sau macar o taxa de acces cat sa se gandeasca de doua ori daca vor pe drumul acela! Pe de alta parte, alternativa oferita de transportul pe cablu este total insuficienta. La Babele, telecabina dinspre Busteni are capacitate mult sub necesar, telecabina dinspre Pestera nu functioneaza; la PiatraArsa nu ai transport pe cablu pe nici un versant; abia la Cota2000 ai o telegondola (cateodata si telescaun) care fac fata cat de cat!

Feri

^^

Pai da, exact. Acolo unde se preteaza, eu as face (mai ales in wknd-uri) un sistem cu parcare undeva jos in oras (cu plata) si doar shuttle bus-uri eco sa urce de-acolo cu frecventa mare pana la un anumit punct cel putin. E adevarat ca trebuiesc bani seriosi pentru investitia initiala dar asta inseamna abordare eco firendly daca s-ar dori.

E prea multa atitudine de "nu fac doi pasi fara masina" si plimbarea pe muntele propriuzis inteleasa ca stat aproape continuu in masina, dat jos si mers vreo jumatate de ora pentru tras repede un selfie!

Iar despre gunoaie se stie ca e dezastru pe principiul "dupa mine potopul" ca doar eu contez si mi se falfaie de alti turisti care vor veni dupa sau de cei cu curatenia.

Dar daca s-ar aplica amenzi si nu ar fi de ici de colea lucrurile s-ar schimba rapid (necesara o combinatie de angajati pe teren si monitorizare video acolo unde se poate).
   
p.s. la Piatra Arsa parca era o bariera acum mai multi ani. Nu mai e acum sau este ocolita efectiv?

Feri

Quote from: MoWeed on January 10, 2021, 01:13:40 PM
Legat de varianta cu pasul Bratocea sau pasul Predelus, vad ca nici unul din cei care au oferit alternative nu au gandit conexiunea drumului la Brasov si continuarea spre Fagaras.

Asa este, actualul SF de modernizare DJ 102 I este doar pana la Lacul Tarlung/Sacele



Apropos de acest SF, inteleg ca ar fi trebuit finalizat, stie cineva in ce stadiu mai este proiectul?
https://www.cni.ro/noutati/comunicate-de-presa/-id-84-cmsid-0

dr4qul4

Eu acum observ ca acest proiect incepe dupa Comarnic, si se foloseste de drumul spre Secaria (care de fapt este doar o ulita prin Comarnic). Sau ma rog, dupa blocajul din Comarnic.
Ce facem cu blocajul de 7 km de pana acolo? Ar trebui sa inceapa macar de la sud de Nistoresti, adica din zona unde DN are 4 benzi.
Nu-l vad ca o alternativa la VP, dar aparitia lui va muta o parte din turisti pe Valea Doftanei. Si probabil va fi folosit de o parte (mica) dintre autoturismele care merg la Brasov.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: rizzuh on January 09, 2021, 11:40:35 PM
Quote from: vancouver on January 08, 2021, 10:26:07 PM
Trebuie sa fac o precizare:

Nu am spus niciodata de tren la 3 minute pe Valea Prahovei. (...)

Ce avem noi aici?

Quote from: vancouver on January 06, 2021, 07:59:04 PMDa, si se poate si pe Valea Prahovei. Se poate sa avem trenuri si la 3 minute unul dupa altul, daca vrem (...)

Aaaa, acum zici stai sefu, alea 3 minute erau in Bucuresti, nu pe VP. Nu era clar - eu si altii am inteles 3 minute si pe VP.

Da, e o diferenta, am zis ca se poate, dar nu am propus sa se si implementeze asa ceva. Eram enervat de indarjirea lui frunzaverde ca nimic nu se poate, si am spus ca se poate. Si intr-adevar daca vrei neaparat, numai asa de nebun, da se poate. Una e sa se poata fizic, si alta sa ceri sa se implementeze la modul real.

In strategia petru Valea Prahovei PROPUNEREA realista este de 15 minute. Evident negociabil. Ne propunem 15 min. ca scop si aplicam deocamdata doar pe 1-2 ore de varf, iar in timp, dupa ce se face cvadruplare Bucuresti - Ploiesti (care oricum trebuie facuta din alte motive) putem extinde.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Aici aveti un film cu S-Bahn in zona Frankfurt-Offenbach. Garniturile pe care le vedeti sunt capabile de 140 km/h.



la minutele 16:45 - 17:40 si 19:55 - 21:50 vedeti interiorul trenurilor de metrou suburban.

Intrebare: credeti ca puteti calatori cu asa ceva timp de ca. 1h:30min pana la Sinaia sau 1:51 pana la Predeal (cu 6 opriri)? De ex. S9 face 1:18 de la un cap la celalalt (Hanau - Wiesbaden = ca. 60km, 31 de statii incl. capetele).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

N-am apucat să recuperez de citit ultimele câteva pagini, deci s-ar putea să răspund pe lângă discuția recentă. Am parcurs azi drumul Brașov -> București.

Mi-am notat următoarele observații:
- 9:30am: toată ruta verde pe hartă
- 10am: Bușteniul începe să se îngălbeanească
- 10:30am: Bușteniul are centrul roșu și portocaliu în Comarnic
- 12am: roșu din Predeal până în Bușteni + zona Comarnic

Am trecut prin Bușteni chiar când a început să se formeze aglomerația. Ochiometric, mi se pare că virajele spre stânga/intrările în DN sunt cele care distrug fluența. De la un trafic timid se generează dopul, apoi tot crește necontrolabil coloana.

Las acum doar filmările brute de pe drum din punctele cu aglomerație că mor de foame, dar voi încerca ulterior să marchez pe hartă unde avem treceri de pietoni. Posibil ca variantele HD să fie încă în procesare primele minute de la postare

Bușteni, 10:23am



Comarnic, 11:00am (aici păreau virajele + trecerea de pietoni să genereze opriri)


RaduI

@rt25 Nu ti-am mai raspuns pentru ca am zis ca nu mai insist pe idee

Am inteles ca traficul de tranzit care se taraie acum pe 2-3 amarate de DN cocotate pe serpentine sau trecute prin vaile cele mai antropizate (sa nu zic dense) si o mare parte din el e oprit jumatate de zi s-ar chinui si tot e prea mult, chiar si eliminand restul traficului turistic, sa il trecem printr-un drum montan cu geometrie de 80-100km/h* fara iesiri/intrari de maxim 2+1 de la sud la nord de munti.

Accept autostrada asa cum e gandita ea acum si o sa o astept si eu ca toti ceilalti.

* nu stiu cum sa transmit ideea de fara serpentine fara sa calc pe unul pe bec si ca il facem pasaj-tunel-pasaj sa fie cat mai drept, cat mai mult de-a lungul vailor sa fie mai ieftin


@Feri Imaginea pe care ai postat-o o spun drept ma dezgusta total

Eu am propus si prin alta parte ca solutia in Romania pentru tot ce inseamna masina ar trebui sa inceapa cu o schimbare minima in codul rutier:

"Parcarea este permisa peste tot. Parcarea este interzisa unde este explicit interzisa" -> "Parcarea este interzisa peste tot. Parcarea este permisa unde este explicit permisa"

Lasam o perioada de acomodare pana reusim sa mai facem ceva parcari sau sa marcam cu vopsea unde se poate usor. Incepem cu avertismente in geam si nu amenda direct, dar cumva sa se inteleaga schimbarea.


Acolo sus amenajezi 1-3 parcari direct pe pamant cu numar limitat. Facem aplicatie, punem afisaj in aval inainte sa urci, ca nu e greu sa numeri niste masini care intra si ies dintr-o parcare. Cel care urca cu masina dupa cateva drumuri in care face cale intoarsa va invata sa intrebe singur cum ajunge cu autobuzul sus.

In loc de ma sui in masina si vad eu cum ma descurc la destinatie, va invata lumea sa sune la hotel/cabana sa intrebe si de parcare inainte (nu doar daca au gratar in curte). Sa nu ne asteptam de la omul care iti inchiriaza si debaraua pentru bani ca va propune taxa de intrare in statiune. Se va regla si numarul de masini si se va practica si un turism decent, nu doar de masa.

Cand ai de platit ceva si cautat o parcare mult, poate mersul singur in masina nu va mai fi chiar la indemana oricui. Nu va mai pierde vremea nici @vancouver sa ne convinga de utilitatea sau oportunitate maririi cadentei si a numarului de vagoane.


L.E.

@frunzaverde Iti raspunsem in postarea initiala pentru ca am promis ca nu mai insist pe subiect. Ma folosesc de postarea asta pentru a reitera raspunsul

Iti raspund scurt la intrebare. Daca nu s-ar pune problema de bani si as avea de ales intre A3 pe VP si orice alta varianta, as alege oricand cealalta varianta fara sa intreb care e. Dar am mai mentionat fara sa imi fie rusine ca sunt subiectiv in asta ( ca sunt eu mai eco, pro-natura, etc). Nu imi e rusine cu VP, dar nici nu ma duc in extrema cealalalta unde ar necesita autostrada si fara tranzit si poate si un aeroport pentru turisti straini.

Ma gandesc la cost de oportunitate, raport cost/beneficiu, supradimensionare cand ma opun unei autostrazi montane acolo, dar nu mai repet ce am scris in posturile anteriroare.

Singurul meu argument care poate as vrea sa nu fie respins usor este realitatea. Eu nu o vad construita  vreodata (necesara sau nenecesara cum o fi ea). Inceputa si niciodata finalizata sau doar pe scurte portiuni, poate. Poate se vor convinge mai multi de asta peste 3-4 ani cand se mai intra si in sfera concretului cu PiSi

Liviu M

Vad in filmul lui oc7avian ca in Comarnic au inceput cu blocatul virajelor la stanga (in film se vede o strada blocata). Din pacate *) elanul s-a terminat la blocat, au uitat sa faca si locurile de intors.
Asa ca cei care vor sa iasa de pe strada respectiva sa mearga spre sud sunt obligati s-o ia spre nord, s-o ia pe (spre norocul lor) urmatoarea la dreapta, sa intoarca cand au loc si sa se aseze la coada sa reintre pe DN1.
La ore de varf la urcare asta inseamna marirea cozii.
Din pacate filmul se termina prea devreme, n-am reusit sa vad cum ai putea sa intri din DN1 pe strada blocata venind din nord. Presupun ca intoarcerea se va putea face la vestita intersectie de la Piata. Adica mergi pana la Piata, o iei la stanga  :lol: (la dreapta e aiurea, astepti mai mult sa reintri pe DN1), intorci (unde gasesti loc), reintri pe DN1 si te duci unde ai treaba. Indiferent in ce directie e coada, manevra asta mareste deranjul.

Concluzia mea - inca o "rezolvare" heirupista.

*) Filmul e prea scurt ca sa fie elocvent, totusi.

oc7avian

Filmam în mână + ventilația caldă + muzica prin Bluethooth au supraîncins telefonul și primeam alerte pe ecran  :( aș fi continuat să filmez

La Piață era la liber virajul, da. Însă parcă îmi vine să jur că acum o săptămână nu erau bidoanele alea acolo

pasadia

@dr4qul4 citești oarecum greșit harta aia. SF-ul de.modernizare a drumului pe Valea Doftanei incepe de acolo de unde începe NU pentru că ar avea de gând să se folosească de drumul prin Secaria (dinspre Comarnic) ci pentru că  CJ PH consideră că mai la sud DJ102I este deja modernizat (adică între DN1, Campina și Trăisteni). Ei cred că așa cum se prezintă acum e suficient - și îi înțeleg, e suficient pentru un nivel redus de trafic, de nivel de DJ montan, gândit să deservească doar trafic local și limitat la 3,5t.

Că unii își închipuie că de fapt se dorește o varianta la valea Prahovei... Nu mai comentez nu are rost - până la urmă cei care îi mint sunt oameni importanți, miniștrii, președinți de consilii județean, ziariști... Oameni care niciodată nu mint. Haha.

frunzaverde

@vancouver - nu, sub nici o forma, nu as merge cu asa ceva 2 ore. Ti-am mai explicat, orasul meu este legat de Stockholm si cu trenuri de naveta (in Stockholm le spunem "pendule") si cu trenuri normale. Singurii care merg cu trenurile de naveta sunt cei care au nevoie de o suburbie nordica sau aeroportul (si merg 20-30 minute cel mult), cei super "cash-strapped" care fac blatul sau au abonamentul ieftin, care nu le da accesul la trenul normal (10% din trafic). Sau, in extrema urgenta, cand ai pierdut ultimul tren normal, si mai circula "pendula" inca 2 ore dupa (pana la 1 noaptea in timpul saptamanii).

In ultimul caz am fost si eu, de cateva ori - 55 minute in scaunele de tipul ala, cu neonul palpaind, cu zgomotul de fond (ca izolatia fonica e lipsa), zgaltaind peste orice macaz, te apuca toti dracii. Visezi si la bancheta CFR de musama. De ce ai lua vreodata asa ceva, mai ales cand exista trenuri normale, cu scaune normale, si cu suspensii normale (nu tari ca piatra, ultra heavy-duty)? Nu e ca si cum un vagon costa o avere... Sunt ieftine. Astra iti vinde vagoane noi-noute, de 160, la 600.000 euro bucata.

De la tren la 3 minute ai ajuns la tren la 15 minute la 1-2 ore pe zi. Sper ca intelegi ca asta e ca diferenta intre ceasul Pobeda si masina Pobeda din bancul cu Radio Erevan pus de @cristi5. Poti avea un tren la 15 minute timp de 1-2 ore pe zi si maine. Fara vreo problema mare - nu e suprasaturata linia. Dar de la o crestere a traficului cu 5% pana la 200% este... alta poveste.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

@oc7avian, din filmarile tale eu vad asa:

Busteni, sensul propriu de mers:

- fluent pana la min 0:45 (atunci ajungi prima data sa stai pe loc la 0:50)
- stop and go 0:45 pana la 5:20 (la 5:10 este ultima orara cand al doilea din fata ta - deci nu Touaregul, ci cel din fata lui - ajunge sa stea complet pe loc, dupa ce fie a fost pieton la trecerea de la 5:25, fie a existat alt motiv al opririi intregii coloane)
- dupa 5:10 viteza voastra creste continuu, initial doar timid, la 5:50 deja se elibereaza serios in fata si puteti merge cu 40-50 la ora

Deci fara drept de apel CAUZA mersului incet este acolo unde se termina mersul ambuteiat. Adica trecerea de pietoni de la 5:25. Acolo este si politistul. Se mai adauga cu potential de franare si trecerea de la min. 5:52.

Nicidata, dar absolut niciodata coloana nu a fost oprita sau influentata in vreun fel de cineva care facea stanga. Inclusiv cel cu nr. de Constanta care intoarce la 2:00 nu influenteaza cu nimic coloana (care sta deja pe loc din alte motive), doar apare in plus in coloana, dar la 3:17 dipare iarasi, deci nici macar nu ocupa un loc in plus.

Alta observatie: la 5:15 se vede cum trece o masina pestre trecerea de pietoni de la 5:25. Urmatorul la 5:19, Touaregul la 5:22 si cel care filmeaza la 5:25. Si se vede clar ca in perioada asta nu trece nici un pieton. Deci intre masini avem 4s, 3s, 3s. Daca la 10 masini mai punem un pieton, care opreste coloana 10 secunde, ajungem la o medie de ca. 4s intre masini. Adica 900 de masini pe ora. Probabil ca in perioadele turistice de varf (Craciun, Revelion, 15 august, etc.) avem mai multi pietoni care fragmenteaza trecerea si ca atare estimarea mea din trecut de 400-500 veh / ora pentru acele momente pare realista.



Busteni, sensul de mers contrar:

- fluent pana la min. aprox. 5:00 (cel care intoarce la 2:00 produce pe contrasens doar un dop momentan, dar apoi pe la min. 3:00 e asa de liber pe contrasens, ca e exclus ca acea incetinire sa fi avut cum sa se transmita mai departe - numai cand coloana este continua, stop-uri se transmit sub forma de val spre in spate.
- circulatie lenta 5:00 - 5:50.
- prima data cand vedem masini pe contrasens care au stat pe loc sau stau pe loc este pe la 5:50 - 6:00
- circulatie in coloana pana la final filmare

Deci, venind de pe contrasens, buba este tot la trecerile de pietoni de la 5:25 si 5:50. Dupa ce trec de acest punct cei de pe contrasens merg din ce in ce mai bine si pana ajung acolo e jalea.


CONCLUZIE BUSTENI: Din orice parte venim, cauza problemei este intre min. 5:00 si 5:50. Dupa ce ies din aceasta zona Zoster, vehiculele trec la un trafic lejer, de oras cu 40-50 la ora pe ambele sensuri.

Daca s-ar face un pasaj rutier subteran de la min. 4:40 pana la 6:00 s-ar rezolva problema.
La fel, daca ar disparea complet din peisaj trecerile de pietoni dintre 4:40 si 6:00 (2 buc) si de asemenea ar disparea parcarile in spic de pe aceeasi zona, s-ar rezolva problema aproape la fel de bine ca in prima varianta. (ramane atunci doar problema virajelor la stanga, si pentru ca se va circula cu viteza mai mare, vor deveni ele problema nr. 1).


COMARNIC:
Este fix aceeasi poveste ca la Busteni. Ambuteiajul in ambele sensuri se termina la min. 1:42. Dupa acel minut niciodata nu se mai sta pe loc, iar pentru cei de pe contrasens, traficul este absolut fluent pana la 1:42, ei au coloana dupa acel punct cum merge filmarea, deci din punctul lor de vedere pana la aceeasi trecere de pietoni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Adica schematic e asa:



Cu mentiunea ca la Busteni sunt 2 treceri una dupa alta plus parcarile fix intre ele, ceea ce face treaba mai complicata.
Iar la Comarnic fix unde e trecerea de p. mai e si intersectia cu drumul spre Valea Doftanei prin Secaria.

Si exact ce vedem in filmarea in Oc7avian, exact asa mi s-a intamplat si mie ori de cate ori am trecut pe acolo. Mers in coloana 10-20-30 de minute PANA la acele treceri de pietoni. Dupa aceea ca prin minune, mers normal, si coloana se muta pe sensul opus.

Sincer, eu nu vad ce se mai poate discuta pe tema asta. Cauza clara a ambuteiajelor de pe Valea Prahovei sunt 3 rahaturi de treceri de pietoni. Si asa de mare e bataia de joc inclusiv la adresa pietonilor, ca nici macar un semafor cu buton nu s-a facut acolo. Pur si simplu e ceva de nedescris, un nivel de scârba si delasare nu doar din partea autoritatilor, ci a tuturor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: frunzaverde on January 10, 2021, 07:25:30 PM
@vancouver - nu, sub nici o forma, nu as merge cu asa ceva 2 ore.

@frunzaverde, fix parerea ta chiar nu ma interesa. De ani de zile propagi aici aceeasi idee, cum de funduletul tau sensibil a avut de suferit in trenurile mizerabile din Suedia si ca atare preferi trenurile moi romanesti.

Quote from: frunzaverde on January 10, 2021, 07:25:30 PM
In ultimul caz am fost si eu, de cateva ori - 55 minute in scaunele de tipul ala, cu neonul palpaind, cu zgomotul de fond (ca izolatia fonica e lipsa), zgaltaind peste orice macaz, te apuca toti dracii. Visezi si la bancheta CFR de musama.

Iar daca te uiti la filmarea din Germania, acolo nimic nu scârtâie, nu palpaie nici un bec, nu simti nici un macaz. Abia daca simti ca trenul se misca. Si in plus ei si la trenurile regio si inter-regio fix acelasi tip de scaun il au, ba chiar si la ICE e aproape acelasi lucru. Recunosc ca si funduletul meu sensibil de roman cu pretentii a avut de suferit la drumurile de 5 ore cu ICE-ul de la Frankfurt la Kiel si ca pe Bucuresti - Viena n-am avut problema asta. Deci nu neg faptul ca scaunele sunt tari in vestul Europei in general. Si de altfel am si spus, daca vrem neaparat scaune mai moi, nu cred ca asta ar fi o problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.