Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: cristi5 on January 10, 2021, 12:36:18 AM
Quote from: vancouver on January 09, 2021, 03:33:27 AM
- marfare: exclus complet.

Am inteles bine? Pe unde vrei sa circule marfa intre Muntenia si Ardeal?

Pare ca nu cititi cu atentie despre ce e vorba. Atunci vorbim ca prostii unii pe langa altii. Discutam despre AMBUTEIAJELE de pe Valea Prahovei! Care apar in WEEK-END-urile prelungite de vacanta (iarna si vara). WEEK-END! Iti spune ceva?

Deci despre ce trenuri de marfa vorbesti. Pe 24 decembrie si 1 ianuarie ce trenuri de marfa ai? Si daca stii din timp ca in acele week-enduri o sa ai circulatia de marfa intrerupta ZIUA, nu poti sa programezi trenurile inainte, dupa sau in timplul noptii?

Chiar asa trebuie explicat fiecare rahat?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

Eu am impresia ca in lipsa de alte ocupatii, cantitatea de idei cel putin crete de pe acest topic a crescut exponential.
Asta e tare cu interzisul traficului de marfa intre 24 si 1... Sa inchidem dracu toata industria din Romania, sa se poate circula relaxat pe Valea Prahovei. Si asa e o mare veselie in Romania. Ce contracte, ce obligatii, apa de ploaie...
Valea Prahovei, aceasta Mecca a Romaniei. De sfinti si profeti nu ducem lipsa.

vancouver

Nu am spus INTRE 24 si 1 ci NUMAI PE 24 si 1 si NUMAI in anumite intervale orare.

Ce contracte si obligatii ai tu de trebuie sa treci fix pe 01.01 cu trenul pe Valea Prahovei, si nu poti sa o faci nici dimineata la prima ora si nici dupa ora 20?

Faptul ca dureaza oricum sa faci 2 zile cu trenul de la Constanta la Curtici nu te deranjeaza, ca e varza toata reteaua, dar fix acum, pe 01.01 nu poti sa mai astepti 10 ore ca sa se faca seara si sa se termine cu trenurile "relaxate".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Highlander

Fara suparare dar  poate trebuie mai intai s-a vedem ce trafic de marfa exista in aceast 2  perioade, cate MULTINATIONALE , sau chiar firme  locale  cupleaza  cele doua perioade de Craciun si Anul Nou si se inchid din facilitatile din RO  pana dupa anul Nou,  ce cantitati se transpota  pe final de An si mai ales cum  si cate garnituri formeaza CFR in aceste 2 saptamani, poate eficentizeaza si ei putin  si circula doar in cursul zilelor lucratoare daca nu au catitati mari , sau navetele de marfuri esntiale se fac pe cat posibil in aceste perioade noaptea, care pentru noi ar mai elibera din trase.

vancouver

Dar e absurd. De ce inchizi traficul feroviar mai multe zile, cand in esenta discutam de 2 momente:

1. Cand toti bucurestenii se reped la munte sambata dimineata sau in prima zi de vacanta.
2. Cand cei de mai sus se intorc acasa, duminica seara sau in ultima zi libera.

Sa presupunem ca luam situatia de anul asta. Plecarea mare a fost distribuita pe 31.12 si pe 01.01. Iar intoarcerea clar grosul pe 03.01. Pentru ce sa faci trenuri cadentate dese pe 02.02, cand aproape nimeni nu vine sau pleaca. Deci fara probleme pe 02.02 lasi traficul de marfa normal.

Concret ar fi fost utile trenuri dese pe:
- 31.01, 8-16
- 01.01, 8-12
- 03.01, 12-22

Intr-un week-end obisnuit ceva asemanator:
- vineri, 14-22
- sambata, 06-14
- duminica, 12-22

Deci discutam maxim de 3 intervale orare a cate 8 ore per week-end (doar duminica 10 ore). Numai in aceste intervale orare se pune problema unui stop al trenurilor de marfa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Si ca sa concretizam mai in amanunt, iata:

Buc. Nord spre Ploiesti - Brasov, plecari in fiecare ora H astfel:

H+00 = tren IR compus din locomotiva + vagoane clasice cu destinatia Brasov sau continuare spre Sighisoara, Sibiu, etc..
H+15 = rama speciala Bucuresti - Predeal
H+18 = tren regio Bucuresti - Campina
H+30 = rama speciala Bucuresti - Predeal
H+45 = rama speciala Bucuresti - Predeal
H+50 = tren IR loc.+vagoane spre Ploiesti Sud -> M500

Toate trenurile ajung de la Bucuresti la Predeal in 1:51 si au 6 opriri. (fara nici o exceptie). Suplim. intre Predeal si BV penduleaza un tren regio o data la 2 ore.

Schema se repeta la fiecare ora in intervalele orare mentionate in postul anterior (de ex. sambata H=6-14). In rest circula doar trenurile de la H+00.

Ramele speciale pot fi si ale oricarui transportator privat, care se inscrie in program (asemanator trenuri aeroport, unde participa 3 companii)
Necesar rame speciale: 12.

@frunzaverde, vestea cea mai buna pentru tine: o data pe ora ai tren cu scaune moi. Sa nu zici ca nu ascult vocea poporului.
@florin74, vestea buna pentru tine: marfarele pot in continuare sa circule pe zona cea mai grea, Brasov-Predeal, unde trebuie sa se rupa. Deci chiar si in cele 8 ore in care Bucuresti-Predeal este inchis pentru marfa, se pot trimite marfare de la Bv la Predeal, unde se pot forma la loc trenurile lungi, in limita liniilor disponibile. (4 linii cred ca fara probleme, deci 12 marfare scurte pot urca, pentru a se regrupa in 4 marfare lungi la Predeal)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

pe 1.01 nu e varf de aglomeratie. Pe 2-3-4 e nenorocirea. Anul asta, din lipsa de ocupatie bucurestenii au blocat VP de pe 1 decembrie pana pe 10 ianuarie.
Trenurile sunt deja dese. Se vede la bariera. Tot dai exemple din Germania, asa ca raspunde-mi la o singura intrebare:
cate treceri CF la nivel sunt pe exemplul tau?

Singura solutie este CoBra cu noduri de iesire lungi si cu parcari in noduri. Pana atunci se pot face:
- prelungit drumul prin Breaza pe dreapta Prahovei (strada Ghiosesti) pana la Posada. Va trebui un pasaj peste CF, dar nu cred ca avem prea multe (de fapt nu e niciunul in Comarnic..)
- facut un pasaj peste CF la intrarea in Busteni, refacute strazile de langa CF si din Zamora (eventual cu ceva sensuri unice) si prelungita cumva strada Grivitei pana la Spital (nu e simplu deloc...)
- o parcare in varf la Bratocea ca sa nu se mai blocheze DN1A
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Tu ai prins DN1A blocat sus in Bratocea? Eu sunt unul dintre cei care parchează acolo (ultima oară chiar pe 31.12.2020) însă niciodată nu am văzut parcarea aia (ambele, căci e spatiu pe ambele părți) atât de plină încât să fie blocat DN1A.

A, și văzusem că frunzaverde da că timp, din parcare până pe vârf 2 ore - știu că nu contează, dar totuși, traseul e cam de 3,5 spre 4 ore. Da, cu bagaj mic, alergător, scoți și sub 2 ore, dar altfel e o ora până deasupra releului, prin zona Sfinxului, cam 2:45-3:00 până în șaua Tigăilor și peste 3 până în vârf. Nu e important, dar as vrea să rămână scris.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2021, 11:26:50 PM
Tot dai exemple din Germania, asa ca raspunde-mi la o singura intrebare: cate treceri CF la nivel sunt pe exemplul tau?

Ce exemple dau eu din Germania? Nu inteleg la ce te referi.
Nu inteleg ce legatura au trecerile la nivel? Vrei sa spui ca nu poti pune mai multe trenuri, ca sa ramane trecerile libere, sau ce? Asta ar fi noua... Si deja ma depaseste.

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2021, 11:26:50 PM
Singura solutie este CoBra cu noduri de iesire lungi si cu parcari in noduri.

Noduri cu iesiri lungi ... la munte? Nu stiu cate variante ai, ca sa alegi. Nodurile alea o sa fie ale naibii de scumpe. Poate ca unele bretele o sa fie in tunel! Nodurile in sine vor fi adevarate lucrari de arta. Si tu mai vrei parcari in noduri. Pentru ce parcari? Ca sa depaseasca smecherii coloana prin parcare?

Adica ti-e si tie clar ca autostrada o sa aduca si mai mult trafic rutier decat acum spre statiuni. Si incerci sa gasesti o solutie din timp. Da, bravo. Dar nu vad cum ar ajuta parcarile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Calin88

Legat de centura propusa la Busteni prin albia raului, din ce am vazut pe aici, propunerea este ca centura sa aiba noduri doar la capete. Asta ar insemna ca utilitatea centurii va fi redusa dupa terminarea A3, de vreme ce traficul de tranzit va prefera, in marea majoritate, A3. Si traficul care va avea destinatie in Busteni dinspre Bucuresti ar prefera centura doar daca are destinatia in nordul extrem al orasului, in aproprierea nodului, deci intr-un numar redus de cazuri.
Pornind de la premiza ca avem un guvern interesat si de realizarea A3 si rezolvarea problemelor de trafic de pe Valea Prahovei, cam care ar fi orizontul realist de realizare a acestei centuri vs sectorul care ocoleste Busteni din A3? Cel putin teoretic, pentru A3 vom avea PT in 3 ani de zile, pe cand pentru centura aceasta nu s-a realizat nici un pas birocratic.
Daca centura ar fi gata cu unul, maxim 2 ani mai devreme decat autostrada, nu atiu daca s-ar merita realizarea acestui drum pentru o perioada scurta de utilizare intensa, dar care va ramane aproape gol dupa realizarea A3.

frunzaverde

#445
Da, este marfa si vineri, si sambata, si duminica, si pe 24 decembrie, si pe 1 ianuarie. Trenurile de marfa parcurg Romania in multe zile, si sunt deja date constant peste cap de intarzieri si defectiuni, pentru ca pe toata reteaua trebuie sa dea prioritate.

Ma bucur ca @vancouver incepe sa tot taie din propunerea lui. Inca un pas, si ajungem la oferta curenta a operatorilor feroviari...

- Vineri: 14-22 avem in medie un tren la 26 de minute.
- Sambata 6-12: avem in medie un tren la 36 de minute.

Mai departe nu ma mai uit... Ca e penibil. Sacrificam marfa, si reteaua, ca sa facem hatarul traficului turistic - care peste tot in lume, apropo, e price sensitive, nu time sensitive. De asta, trenurile care sunt pline cu turisti, nu sunt cele la orele cele mai bune, ci la preturile cele mai bune, dar ma rog:

- 1. Facut centrul Busteniului intr-un Peripherique cu un debleu imens fix pe mijloc.

- 2. Canalizat raul pe sub/paralel cu debleul prin tevaraie si apoi pompat inapoi, in sus, 24 din 24, in albia veche. Cu toate riscurile pe care le implica, si cu cost permanent de pompare.

- 3. Bagat un Park and Ride undeva... Cand park and ride-urile in toata lumea sunt neatractive, si inventatorii lor (Singapore) au renuntat complet la schema... De parca o familie incarcata cu schiuri, care s-a pus la drum, va renunta la confortul masinii (chiar si cu pretul a inca 1-1.5 ore de drum) pana la hotel, ca sa parcheze, sa se trambaleze cu schiurile din parcare la trenul tau, sa stea dupa tren, si sa faca din punctul de decizie, 30-45 de minute...

- 4. Dereglat tot fluxul de marfa al Romaniei ca sa se bucure turistul de tren la 15 minute, cand nu-i pasa ca are tren la 15 minute. Ca indiferent ca trenul tau asteapta 8 ore la Brasov sau la Predeal, tot dracul ala e. Deja e deranjat in jos spre Brasov, tu vrei sa-l deranjezi si in jos spre Constanta... A, si deranjat si restul trenurilor spre alte locuri in tara, ca, deh, trebuie ca turistul sa aiba tren la 15 minute (care turist oricum isi face planificare, nu apare de nebun in gara).

- 5. Trimis trenuri cu scaune... de metrou, pe care le obtii din transformarea unei linii de metrou in centrul Bucurestiului, intr-una de tren de 2 ori mai scumpa, ca sa faca linie de metrou. Ca sa ai rame pentru a le trimite la Predeal. Si ca sa anulezi orice avantaj al unui tren la 15 minute. Nu de alta, dar abia astept sa vad oameni cu schiuri stand pe scaune de plastic cu schiul la picioare, fara spatiu de bagaj, fara nimic...

Asta-i delir, de-a dreptul... Astea-s propuneri de pensionar plictisit care nu stie ce face cu timpul lui, nu de inginer. Sau de birt comunal. E pierdere de timp pana la nivelul de feic niuz. Mie mi-ar fi jena sa apar cu asemenea ardoare (pana la nivelul de balacarit pe care-l faci) asemenea tampenii, care-ti fac de rusine diploma de inginer. Daramite sa scriu articol pe care sa-l public...

Ajunge - comentariu la ineptii de genul asta nu mai are rost sa mai fac. Sper sa nu mai apara. A fost amuzant (m-am rupt de ras, si la faza cu S7, si la faza asta), dar ajunge. Ridicolul, bancurile proaste, au un maxim de umor pe care le pot genera.

P.S. Da, trenurile de naveta scartaie ca n-au antifonarea unui tren de drum lung, si au suspensii mult mai rigide, pentru ca. Da, am mers cu ele in Germania. Inclusiv in Frankfurt. Nu ai vrea sa mergi cu ele doua ore. Si scaunele nemtesti de Regio le stie toata Romania -sunt scaunele de Desiro 110. Scaunele de naveta sunt inca si mai proaste, ca au burete anti-vandalism.

P.P.S. Imi pare rau ca te simti lezat si arunci cu laturi in stanga si-n dreapta. Daca te ataci in halul asta, cand vine vorba de desfiintat idei , nu persoane, si incepi sa desfiintezi persoane, poate atunci ar trebui sa-ti verifici sugestiile mai cu atentie pentru... umor involuntar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

^
și eu sper să nu se "desființeze" râul, dar username-ul meu ține morțiș să comenteze că nu e neapărat nevoie de pompare, se poate sifona precum Dâmbovița la Piața Unirii.

Iar P+R sunt pline în Germania, adevărat pentru naveta zilnică. Dar dacă, după ce e gata A3-ul, o soluție de a elimina "tablele" din stațiuni este un "congestion charge"? Nu toți merg mereu cu schiuri și boarduri... poate atunci un P+R nu e chiar atât de negru. Că dacă vrei să iei trenul de la sursă (GdN) tot trebuie să te trambalezi -  ori de la taxi, ori de la metrou, ori de la apartamentul de pe Duca.

stangabriel

Va rog nu mai mai spuneti ca debitul Dambovitei in Bucuresti  e reglat de Lacul Morii, ci de stavilarul de la Slobozia Moara , care trimite debitul prin Ciorogarla spre Arges. Lacul Morii e de agrement si de primire apa murdara de la Statia Rosu. Orice asemanare nu isi are rostul.


rt25

Ieri am parcurs si eu drumul catre Brasov (v-am zis ca merg acasa in zile dubioase sa evit traficul).
La 16.12 eram la Universitate la Coltea, la 18.52 am ajuns la Brasov in intersectia Calea BUcuresti cu Saturn.
Am mers invers fluxului principal si am apucat sa vad unde anume se strica fluenta. Am vazut si anterior mentionat si voi dubla si eu:
- in Comarnic : https://goo.gl/maps/gXYgv8CzdnZNcWHD8 -> practic intersectia cu viraj la stanga, parcarile de la cele 2 supermarketuri si trecerea de pietoni
- in Busteni: https://goo.gl/maps/rRKCjhNnzq7Z8H7e7 -> trecerea de pietoni SI parcarile de pe stanga si dreapta sunt problema

Coloana din Busteni se prelungea pana la iesire din Predeal, cea din Comarnic pana la primele serpentine.
Mentionez ca la ora la care am fost eu, deja incepea sa se elibereze traficul si in sens opus.
De ce spun asta ? pai pana fix acolo traficul din sens opus era fluent.

Ca solutie de tip "quick win" ar fi desfiintarea acelori parcari laterale in spic de pe marginea DN1-ul din Busteni, interzicerea virajului la stanga in aceea zona (sunt 2 intersectii imediat una dupa alta) si un semafor pentru pietoni cu timp dinamic. Si ca sa avem loc de intors, mai jos catre Sinaia avem o intersectie ft larga, unde putem pune un giratori (plus o banda speciala de mers inainte pe directia Bucuresti -> Brasov cu conditia anularii celor 10 parcari de pe dreapta in acest sens. Si asa ai si U-turn. Zona la care ma refer e asta: https://goo.gl/maps/P823dhQpKAeMr8ef8 . In plus ar usura si iesirea din parcarea Penny...

PS: Evident, solutia asta cred ca rezolva doar atunci cand ambuteiajul nu e foarte pronuntat. In anumite zile, rezolvarea de aici va muta problema in alta parte fara indoiala. Dar nu vorbim aici de a face DN1 sa duca traficul unei autostrazi ci de a permite circulatia normala in zile obisnuite.  Pentru maxime de trafic avem proiectul autostrazii.

PS2: zic giratoriu ca atat stie un brasovean... :lol:  O:-) Dar in aceea zona poate fi amenajata o intersectie intr-un mod inteligent, deci propuneri cred ca exista...

vancouver

Daca vrem doar quick-win lucrurile sunt pentru mine clare, mai ales dupa filmarile anterioare si descrierea lui @rt25:



Tot ce trebuie facut este un pasaj rutier subteran sau suprateran in aceste puncte critice. Subteran sub cele 2 treceri de pietoni din Busteni (automat si sub zona cu parcari in spic si sub cele 2 intersectii). Si la Comarnic cred ca merge un pasaj rutier suprateran peste intersectia aia, unde e si trecerea de pietoni.

In esenta, ceea ce s-a facut pe DN1 si intre Bucuresti Baneasa si Otopeni!

Va rezolva 50% din problema si trebuie facut si daca se face A3.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.