Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vm75

Sa notam ca Erbasu a castigat aceasta licitatie, la care au participat Strabag, Porr, Makyol, Ozaltin, Coni etc. Si nu au fost contestatii, se pare, daca s-a semnat atat de repede, Foarte interesant. M-as fi asteptat sa fie o lupta dura aici. Dar am avut Pacea de la Predelus. Sa fie bine pentru toata lumea

TVlad

Am trecut si eu in 2019 de pe valea Doftanei prahovene prin pasul Predelus catre Transilvania (pe valea celeilalte Doftane, ce curge spre nord). Urcarea pe pasul Predelus a fost cu emotii, cu un Duster 4x4. Daca nu as fi parcurs atita drum si daca as fi stiut, nu ma incumetam: plin de noroaie si gropi de la exploatari forestiere. In rest drumul e acoperit cu pietris, in stare buna dar sigur o sa ii corecteze curbele si o sa-l largeasca dupa normativ. Ar fi fost preferabil sa ramina asa, mai de plimbare, sa nu porcaiasca si valea asta cu gunoaie zvirlite pe geam, camioane, pensiuni roz cu termopane si alte asemenea.

shift2rail

^intr-o tara civilizata un asemenea proiect de artificializare suplim. a muntelui nu ar primi niciodata acord de mediu. Mai mult, initiatorii ar putea fi acuzati de si condamnati pentru ecocid.

Dan_s

^
Ti se pare ca acolo este o padure virgina?
Se pot face drumuri la 2000 m (trans Alpina, trans Fagaras, trans Bucegi, trans Etc.) sau prin parcuri naturale, iar intr-o zona in care avem LEA 400, conducta Transgaz plus un drum clasificat DJ consideri ca acest proiect este un "ecocid"?
Nu crezi ca acele cozi de autoturisme care stationeaza pe DN1 sau TIR-urile forjate la maxim ca sa urce serpentinele pe DN1A nu fac ecocid? Totusi tara asta este impartita in doua de M.Carpati pe care cu greu ii putem traversa pe drumurile actuale.
Oricum nu va fi decat o altermativa pentru autoturismele in tranzit si pentru cei care faceau gratare pe V.Prahovei :lol: .

Pentru a fi sincer pana la capat, eu consider ca A3 ar fi trebuit sa treca pe aici nu pe valea Prahovei.

danutzu_1069

A3 pe valea Doftanei - Pas Predelus... nu ar deservi ceva orase de pe valea Prahovei, si plus de asta nu ...iese unde trebuie in zona Brasov...
Ar însemna ca actualul ciot de A3 a fost facut degeaba....

Dan_s

Quote from: danutzu_1069 on March 02, 2023, 05:19:43 PMAr însemna ca actualul ciot de A3 a fost facut degeaba....

Oricum este degeaba, nu vedem prea curand A3 pe VP.  :lol:  :lol:  :lol:

Iar cele 3 orasele de pe VP ar fi fost mai aproape de autostrada decat Clujul ;)

mirceaeliade

Nu are cum sa o ia A3 pe Valea Doftanei. ar fi frumos, dar sunt vreo 250m in plus de urcat pentru camioane si alte autovehicule. adica aproape dublu cat urca acum DN1 pe Valea Prahovei.  Si daca pe VP tre sa faci tunel ca sa treci pe langa localitati, aici ar trebui sa faci tunel cum e cel de la Balea, unul care trece pe sub intreg muntele.  Nu avem mentalitate si presupun nici bani pentru asa proiecte.  Numai prin Alpi si la >2000m se fac tuneluri pe sub munti, pt ca acolo sunt si probleme cu avalansele.

rt25

autostrada e clar ca are sens si trebuie facuta pe Valea Prahovei. Problema e noul contract de SF a fost facut de ochii lumii si vine cu praf in ochi...
Eu nu cred ca drumul pe Valea Doftanei va rezolva ceva, dar acum daca s-a atribuit sa-l facem zic. Pentru mine ca brasovean, daca fac corectiile cum trebuie poate ar ajuta.. Nu mai merg la rand pe DN1A sa imbatranesti daca ai prins vreun tir care urca cu 30km/h si sa nu ai ce sa faci 20 km...
 (facand presupunerea ca pe DN1 ramane traficul obisnuit, tirurile pe DN1A ca sigur nu vor incapea pe aici si aici ramane un soi de drum turistic pe care poti merge ca un compromis)

BIGRED1984

Poate nu rezolva dar macar ajuta, n-are cum daca ai 2 drumuri si faci 3 sa nu ajute putin. Macar pe cei cu <3.5T, care nu au treaba pe VP.

pasadia



46 de minute pentru porțiunea de 34 de km a acestui DJ care deja este asfaltata, care nu va fi îmbunătățita prin acest contract. Viteza medie de 44 km/h, azi 3 martie la ora 10:30. Da, va ajuta mult acele comunități care se vor trezi cu traficul suplimentar adus de acest drum. Ajuta mult sa turnam zeci de mii de metri cubi de materiale de constructii noi in zone in care NU au mai fost vreodata turnate, de ce sa le pastram curate?

mirceaeliade

Poate si pentru ca sunt destule zone sarace care cred ca ar aprecia o imbunatatire a accesului la infrastructura.  Daca nu e zona de rezervatie naturala, nu inteleg goana asta dupa "sa le pastram curate".  Daca chiar e nevoie sa pastram o anumita zona "curata" hai sa o facem parc ca de aia exista ele.  Dint-o data nu mai exista zone virgine in Romania?  Poti sa ai curatenie si cu asfalt, dar probabil o sa ai mai putina curatenie si civilizatie daca obligi omul sa stea in trafic pe VP sa isi faca nervi.  In statul Washington au facute multe locuri cu asfalt pana la locul amenajat pentru pus cortul.  Si cu toate autostrazile lor, tot au multe drumuri forestiere, unde cei interesati de drumetii se pot duce in padure sau cu rulota.

Dan_s

^^
Posibil ca acest timp sa scada daca se va realiza un alt proiect al CJ Ph:
QuoteConform unui proiect aprobat în decembrie de CJ Prahova, varianta ocolitoare Băneşti – Valea Doftanei porneşte din drumul naţional DN 1 (E 60) şi trece prin Câmpina şi comunele Băneşti, Telega, Brebu, Şotrile, Valea Doftanei, iar apoi se intersectează cu DJ 102 I.

Varianta ocolitoare are o lungime totală de aproximativ 35,8 kilometri, din care aproximativ 16 kilometri va fi drum nou.

,,Traseul Variantei Ocolitoare Băneşti – Valea Doftanei va putea fi folosit ca o alternativă a drumului Naţional DN 1 pentru a ajunge la Braşov. Tronsonul care face obiectul documentaţiei se finalizează la intersecţia cu drumul judeţean DJ 102 I, tronson ce traversează munţii Baiului (Gârbova) prin pasul Predeţul (altitudine 1.285) şi face legătura cu judeţul Braşov", mai arată sursa citată.

Sursa

pasadia

1. SUA nu e de luat exemplu. In multe domenii, dar mai ales in optiunile lor privind infrastructura  si mobilitatea.

2. Nu am zis de parc sau rezervatie. Zona e una de productie masa lemnoasa si nu o sa ma vezi zicand ca ar trebui protejata padurile si oprita taierea lor. A, ca imi doresc ca exploatarea sa se faca cu cap si mai ales legal, asta e alta discutie.

3. Cand m-am referit la zone curate, m-am referit strict la faptul ca sunt ferite de asfalt, betoane, parapeti metalici, si alte zeci de tone de materiale de constructie. Efectiv constructia drumului inseamna sa duci intr-o zona in care ele nu exista elemente nenaturale, antropice. Practic strict prin faptul ca construiesti un drum faci mizerie. Nu ma refer la gunoaiele aruncate ulterior de soferi (alea prin comparatie sunt o nimica toata), nu ma refer la poluarea generata de ei intr-o zona in care acum aceasta nu exista (hilar argumentul cu "e poluare dincolo, pe VP, deci hai sa facem si aici". Din contra, daca tot e poluare ACOLO, hai sa lasam poluarea NUMAI ACOLO!).

4. zonele alea sarace au infrastructura de acces, dar proiectul asta nu imbunatateste ACEA infrastructura. In Trestieni ajungi si acum pe asfalt cu masina, dupa finalizarea proiectului pentur oamenii ai acelasi asfalt va fi spre Campina si Ploiesti (adica zona lor de interes), doar ca va fi mai greu de strabatut. Deci tu NU ii ajuti pe aia ci ii incurci. :)

dr4qul4

Drumul acesta trebuie facut pentru ca nu mai au loc de pensiuni pe Valea Prahovei.
Au inceput sa apara si pe V Doftanei, dar sa vedeti explozie dupa ce e gata drumul. Nici 10% din traficul de pe el nu va fi tranzit Ploiesti-Brasov, dar probabil va deturna o parte din turistii care mergeau pe V Prahovei.
Antropizarea zonei va aduce cu ea si problema poluarii apei din barajul Paltinu, din care se face alimentarea cu apă potabilă și industrială a orașelor Câmpina, Ploiești, Băicoi, Moreni, Brazi etc.

Nu am auzit sa existe un proiect de introducere a unui sistem de canalizare, asa ca nu ne ramane decat sa speram ca proprietarii pensiunilor vor fi oameni responsabili si vor monta fose septice ecologice, nu gropi fara fund sau tevi care duc direct in rau/lac.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

slartibartfast

Dacă pe DN1A am face un tunel la Bratocea pe la cota 1100 (ar avea cam 1,5 km), plus un viaduct peste Crasna (la Homorâciu-Izvoarele), am scuti două localități și o trecere la nivel cu calea ferată, și am elimina mare parte din serpentine (cele mai strânse și mai problematice). Nu știu să spun cât de mult mai scumpă ar fi soluția asta. Sunt doar structuri măricele, dar sunt intervenții punctuale, față de un drum întreg. Pe de altă parte, ce spun eu ar ajuta și traficul greu, nu doar cel turistic.

Bine, analiza comparativă e tardivă acum. Poate, totuși, intervențiile astea pe DN1A ar fi utile oricum. Mă întreb însă dacă au fost discutate vreodată.