[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Quote from: GML on July 14, 2019, 04:11:47 PM
Cand va fi gata podul Fabricii? Pana atunci nu va fi gata nici linia de troleu de pe Fabricii, numai pana la piata 1 Mai.

Termen contractual iunie 2020.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GML

Deci pana atunci nu prea o sa avem linie de troleu pe Muncii? Poate pana la Piata 1 Mai, dar pana acolo nu merge numai 34, care circula rar. 23 merge pe Muncii, 41 e electric, 1 e troleu deja.

StefanCelMare

#332
Am citit ceva recent, dar nu mai rețin unde, că se discută să se facă buclă transport public pe centru (aleluia!).
Ruta era aprox.
* Polivalentă - str. George Coșbuc - Moților - Petru Maior - str. Avram Iancu (cu două stații sper, cimitir și spre piață la liceu Coșbuc) - piața Avram Iancu - str. Cuza Vodă - piața M. Viteazu - Splaiul Independenței (Polivalentă).
Nu cred că informația era aici pe forum, nu mai știu unde am citit.
E o idee foarte bună.
- Ar îmbunătăți conexiunea dintre transportul pe șină cu cel de autobuz / troleu (aleeeeeluiaaaa!, acum e doar linia 30 pe direcție Est... lipsește conectivitatea spre Sud).
- Ar uni două zone intens circulate (piața Avram Iancu - polivalenta) cu alte zone intens circulate dintre ele (centru, universitate, piața M. Viteazu, parc central).
- Ar deservi o zonă nouă (str. Avram Iancu! importantă pentru sediul central UBB și zona de sud a centrului, dar și pentru Republicii / Bisericii Ortodoxe partea de jos).
- Ar ajuta pasagerii să facă transferul mai logic pe direcția Zorilor, dacă s-ar face stații în zona liceului Coșbuc atât pentru traseul buclă, cât și pentru cel spre Zorilor (stația ar fi pe Calea Turzii chiar după intersecția cu str. Avram Iancu, destul de aproape de stația anterioară de la Teatru, dar cu avantajul că ai asigura un mare plus de conectivitate - pe relația spre Zorilor - liniile 35, 40, 46).
- Ar ajuta și la transferul din centru spre Bună ziua / Gheorgheni (acum trebuie să mergi spre piața M. Viteazu pentru asta - liniile 21, 32, 32B).
- Ar suplimenta linia 30 la legătura cu liniile de pe axa est - vest.
Are cineva un link?

Manodragon

https://media9.ro/surprize-de-la-ctp-linia-zero-sau-verde-autobuze-cu-etaj/

Cred că aici ai citit
Și dacă tot postez, mai adaug o întrebare:
Unde sunt noile autobuze electrice? Se tot lăudau pe la începutul lunii iulie că până la sfârșitul acelei luni sunt toate pe traseu dar suntem la mijlocul lui august și nu am mai auzit nimic de ele.
Am văzut pe metrouusor posturi și poze tot la început de iulie despre cum sunt în teste.

ciprebbe

La mine pe strada doar electrice mai circula de ceva vreme.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Manodragon

Crezi că le-au pus în circulație fără niciun eveniment de presă sau măcar o postare pe Facebook-ul lui Boc?
Întreb fiindcă și eu am luat în considerare pentru o secundă ipoteza asta dar la ce faimă de moment ar atrage, am eliminat-o rapid.
Teoretic ne-am putea uita după numerele de autobază ale celor în circulație să vedem dacă sunt cele noi. Dar deja poate exagerez

ciprebbe

Eu stiu de 11+30 de busuri ca sunt sosite.  Sunt 4 linii electrice cu 4 sau 5 busuri pe traseu plus cate 2 -3 buc pe diferite linii si mai gasesti in depouri cel putin 2-3 la incarcat. Cred ca ne apropiem de 41 ca nr.
Nu a fost suficient ca a facut tam tam de vre-o doua ori cu inaugurari pe FB. Deja e consumata treaba pt clujeni :)))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GML

Acuma avem autobuze electrice pe liniile 27,28, 33, 41 si 47?
Daca linia 48 va fi electrificata, nu cred, ca 33ul va ramane cu autobuze electrice.


klax187

pe linia 30 sunt doar suplimentari uneori.

nicolaem

#340
Quote from: StefanCelMare on August 12, 2019, 05:36:24 PM
Am citit ceva recent, dar nu mai rețin unde, că se discută să se facă buclă transport public pe centru (aleluia!).
Ruta era aprox.
* Polivalentă - str. George Coșbuc - Moților - Petru Maior - str. Avram Iancu (cu două stații sper, cimitir și spre piață la liceu Coșbuc) - piața Avram Iancu - str. Cuza Vodă - piața M. Viteazu - Splaiul Independenței (Polivalentă).

eu nu o vad utila deloc. o sa ii zic linia O.
exemple:
1 . zorilor. vii din zorilor si vrei sa mergi spre casa de cultura. cobori in cipariu. apoi daca linia O merge in sens trigonometric e inutila. merge spre MV si te dai jos degeaba din 35. Daca merge in sens invers, trebuie sa treci pe jos 2 semafoare pana la Opera, apoi astepti autobuzul sa zicem 5 minute in medie. in timpul asta aproape ajungi pe jos la CCS. daca mai si ploua clar nu te avantajeaza schimbul asta.
2 zorilor spre stadion. e inutila, oricum la 35 ai conexiune f buna cu 30. schimb la sora.
3. manastur. teoretic ar ajuta daca vrei sa ajungi pe avram iancu . cu schimb pe motilor. alt traseu e inutil
4. marasti. te dai jos din ce autobuz ca sa ajungi unde? inutila.
5. grigorescu. te dai jos din 30 ca sa ce?

mai necesara ar fi o linie grigorescu - titulescu - iulius mall. care indirect ar asigura si coneziune cu avram iancu si pt cei din manastur.

mai e necesara si ragandirea nodului din MV. sunt f multe autobuze care pleaca goale de acolo. str bucuresti e prost deservita in acest moment. ( cu conexiunile spre HBarbuse.)
sunt necesare linii directe intre cartiere diametral opuse si linii directe intre cartiere si zone de interes ( ex tetarom 1, H Barbuse samd)

Nimeni nu renunta la masina daca trebuia sa faca un schimb de autobuz in centru pentru care mai trebuie sa si mearga pe jos 100 m prin 2-3 semafoare + timp greu de estimat de asteptare in statii.


StefanCelMare

#341
1 si 2. pentru Zorilor e utilă dar în sens invers, dinspre Polivalentă spre Zorilor, când 35 și 30 nu se mai întâlnesc.
3. manastur nu era in ceea ce am spus eu deloc... evident că pe ruta vest-est nu aduce nimic nou linia asta "0".
4. mărăști... la fel, există linia 30, evident că nu aduce ceva nou, de asta nici nu am menționat
5. grigorescu... la fel, există linia 30, de asta nu am menționat.
Utilitatea rutei este strict legată de Polivalentă ca pol de atracție, dar și de îmbunătățirea legăturii dintre șina de tramvai și direcția nord-sud (Gară-Zorilor). Pe moment spre Nord era OK, acolo merge tramvaiul.
Bonus linia 0 ajută dacă vrei să mergi spre capătul liniei 32 de ex. din zona CCS. Acum aveai de mers pe jos kilometri buni. Iar conexiunea la Piața Avram Iancu era dificilă dacă te gândeai la schimb.
Dar în principal se adresează celor care ies de la polivalentă, care nu au legături mai deloc spre Gheorgheni / Bună Ziua  / Zorilor.
Poate ar fi o idee să o ducă spre Titulescu / Iulius, eu nu zic nu.

PS - da, eu sunt de acord că CTP are multe probleme, iar pentru conectivitate cel mai important ar fi să se facă implementarea corectă a biletelor orare.

nicolaem

pai si cine merge de la polivalenta in zorilor? sau crezi ca cineva va schimba din grigorescu  30/O/35 -> 3 linii ca sa faca peste o ora pana sus? 2 schimburi cu timp indefinit de asteptare in statii. plus ca linia O nu are cum sa opreasca prea aproape de Opera. deci cat ai de mers pe jos la conexiune?

pt ruta asta ai nevoie de conectivitate grigorescu- zorilor direct care sa urce pe frunzisului
     
ar fi culmea sa gandim o linie permanenta pentru cand sunt concerte la polivalenta.

deacord cu biletele orare.

din incompetenta lui Neag, CTP are teama de a introduce linii noi. puteau pe perioada verii acum sa experimenteze vreo 4 trasee noi din care sa pastreze 2 care ar fi mers. dar ei spera cu o linie circulara sa rezolve toate problemele de conectivitate ale orasului. nimic mai fals. conectivitatiile merg in orase mari unde ai huburi de transport serioase ( ex te duci cu busul pana la gura de metrou sau la o statie de tramvai cu linie separata de trafic) altfel, in Cj sunt inutile cat timp schimbarea se face prin mers pe jos intre statii de 100m si 2 semafoare.

Exemplul cel mai bun la cluj este linia 46. in mod normal ar putea fi scoasa nu? ca E-W se circula bine si la fel 35, o interconectare cu "doar 100m mers pe jos". dar uite ca functineaza f bine de atatia ani.

si alta problema. acea linie O ar face in traseu complet in zi aglomerata intr-o ora. le pui in dublu sens? cate autobuze "blochezi" pt asa ceva, pt ca daca circula la 15 minute unu nu sta nime in statie, ca in 15 minute traversezi centrul pe jos.

GML

Nu era in plan niciodata, ca 32B sa circule mai des?
32ul are legatura directa cu 3/25/35/46B, dar 32B-ul e mult mai bun, ca se opreste si la Sora.

StefanCelMare

^ de la Polivalenta, de pe asa zisa linie 0, ar fi o singură schimbare spre Zorilor / Gheorgheni / Buna ziua.
Da, acum e departe, de asta am scris deja, că s-ar putea face stație la liceul Coșbuc și pentru linia 0, pe Avram Iancu, și pentru 35 / 43 si restul, pe Calea Turzii imediat dupa intersecția cu Avram Iancu. Este spațiu, se vede pe Google Street View.