[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

#300
^^^
Nu mi se par normale astfel de soluții de genul "totul sau nimic". Ok, în partea de jos (sub spitalul de Oncologie) s-ar putea desființa total parcările, ar fi ok, dar în rest nu poți zice că e normal să desființezi total parcările.

Dacă e nevoie de autobuze pe străzi din astea cu dimensiuni reduse, de ce nu se cumpără și autobuze pe măsură? Țin minte acum mulți ani când am fost prin Roma că erau zone mai înguste unde se găseau astfel de autobuze (ceva mai mari decât microbuzele clasice). Mai mult, am înțeles că se cam produc acum și mini autobuze electrice.
Ce facem cu străzi care sunt înguste din "fabricație", chiar fără mașini parcate pe margini? Nu mai băgăm deloc mașini pe acolo? Exemple ar fi cu duiumul nu doar în cartiere noi (Borhanci, Bună Ziua) ci chiar și în cartiere vechi, cum e partea superioară, de sub pădure, din Mănăstur. Acolo nu mai dai deloc șansa unui transport public? Atfel de mini busuri ar mai avea avantajul eficienței sporite în zone nu foarte populate, unde da, trebuie să pui transport public, dar nu ai cum umple sau folosi la o capacitate superioară un autobuz clasic.

GML

Pe Romul Ladea, linia 18, au incercat midibusuri, dar au renuntat,poate si din cauza,  ca dimineata is destul de multi calatori. Cred ca e acelasi situatie si pe Borhanciului (20,M13). De ex. pe linia M13 circula de foarte multe ori un Renault Ares, care e mai mare decat autobuzele normale.

StefanCelMare

Și eu zic că Republicii până un pic mai sus de Oncologie ar merge fără parcări. Mai sus pare cam exces de zel.
În ziar scria că s-ar face două benzi și piste de biciclete, dar nu scria pe ce lungime, și ce direcție ar avea benzile (eu aș face și sens unic urcare până la Oncologie).
Vom trăi și vom vedea.

GML

Candva au promis si o parcare la Oncologie. Asta ar rezolva probleme parcarilor disparute din zona.
Poate ar fi o idee buna, ca una dintre autobuzele de pe Turzii sa circule pe Republicii, dar nu un articulat, ca ala ar avea probleme la ultimul semafor.  Ar fi bun si pt. cei care merg la Oncologie, ca momentan nu circula numai 22ul in zona.

florin74

Ministerul Sănătății nu prea e de acord, ca este terenul lor. Propunerea pe republicii e sens unic pe urcare pana la Oncologie. Sensul de coborâre ar fi pe Ortodoxa.

StefanCelMare

#305
Florin, ai vreun link pentru asta, cu sens unic urcare pe Republicii?
Este o veste bună, trebuia implementat de mult.
Rămâne de văzut dacă interzic și virajul de pe Republicii sens coborâre spre Oncologie.
Doar așa s-ar fluidiza traficul cu adevărat.
Acolo toată intersecția ar trebui ușor lărgită, luând din spațiul verde de la Oncologie, și ar trebui puse garduri din fier forjat să nu poată trece pietonii decât pe treceri.
Dacă s-ar interzice stânga coborâre spre Oncologie, s-ar putea face o peninsulă pentru trecerea străzii Republicii de pe partea stângă cum urci, care ar permite acolo semaforizare (în prezent e prea mic trotuarul pentru a semaforiza).
Iar la parcarea directorală mică de la Oncologie (de pe Republicii), eu aș discuta cu ei să fac stație de bus.
În fine, poate avem o șansă la normalitate și vedem bus pe Republicii.
Nu ar rezolva toate problemele din Zorilor legate de mobilitate, dar ar fi un început.
Zorilor este un cartier ocolit de transportul public, unde se folosește prin urmare mașina personală în draci.
Ai putea pune un bus să urce de ex. pe Republicii și să coboare pe Viilor - Pasteur - Babeș - cu retur prin Piața Mihai Viteazu.
Astfel ai mai rezolva și alte bube, gen legătura între spitale (Medicala 3 - Oncologie - Recuperare - Infecțioase - Neurologie - Clinicilor), sau legătura dintre Hașdeu și restul orașului cu bus.
Sau dacă nu poți rezolva intersecția Viilor - Pasteur (deși ar trebui să o poți lărgi), mergi pe Zorilor - Pasteur, și faci ceva cu mașinile parcate pe Pasteur.

Bogdan_Cluj

Si asa ai mai decongestiona putin traseul de urcare al rutei 35. Este dezastru cand ma intorc de la servici sa urc cu 35-ul. DE-ZAS-TRU. Chiar daca vine la 5 minute, chiar daca mai e un 50, un 46 sau un 46b sunt insuficiente de la ora 17.00 in sus.

S-a discutat la modul serios de bus pe Republicii (si/sau coborare pe Pasteur) sau e doar aici pe forum?

florin74

De sens unic pana la Oncologie stiu ca s-a discutat la modul serios in Primaria Cluj. La un moment dat se propunea sa se implementeze odata cu finalizarea proiectului de reabilitare a Pietei Lucian Blaga.

Din cate am inteles ii incurca destul de mult refuzul/tergiversarea  Ministerului Sanatatii privind parkingul de la Oncologie. Ala ar ajuta foarte mult circulatia in zona, putandu-se elimina parcarile de pe Republicii, Petre Ispirescu, Pasteur (zona unde sunt taxiurile acum -de la sectia de neurologie- pana sus la Medicina Muncii)

StefanCelMare

#308
Oh effing hell, păi și cu terenul unde e turnată fundația Akademia ce se mai aude?
Și acolo erau prevăzute parcări.
Ar fi critic să se facă măcar acolo parking în noul context cu Oncologia.
Altfel, pe Republicii greu să mai găsești loc pentru așa ceva.
Ar fi spațiu în spate la pensiunea Verona, sau poate chiar în spatele serelor mari de la Grădină, dar nu sunt ideale deloc pentru parking. La Oncologie în curte ar fi excelent, sau unde era Akademia pusă inițial.
Și așa va fi destul de dificil să pui bus pe Republicii, mai ales pentru că mentalitatea la nivel de companie de transport este că nu se poate.
Cu două parkinguri, unul la Sigma (ar fi mare nevoie și acolo de ceva supra-etajat) și unul la Oncologie, s-ar putea discuta chiar despre zero parcări pe Republicii (ceva absolut necesar, dar foaaarte greu de implementat - va ieși cu scandal mare, garantat).
Altfel, hm.

StefanCelMare

Și dovada că se poate pune bus pe Republicii.
Era plin cu copii, probabil pentru Grădina Botanică, dar...

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Chiar ieri am mers prin zonă, și am privit strada din perspectiva asta. De mai sus de Oncologie strada e destul de largă, și nu cred că e necesar ca să se desființeze parcările. Poate trece liniștit un autobuz pe acolo; problema de spațiu ar fi doar în porțiunea inferioară.

Dar sistematizarea ca să fie sens unic pe acolo nu prea mi se pare ok. Mai ales ce ziceați voi, ca și virajul la stânga pe creangă să fie desființat. Practic tot accesul din zorilor către centru atunci l-ai gâtui pe Pasteur-Babeș. Nu ai oferi o alternativă viabilă pentru cei care vin din zona Observator nord către Primărie.

florin74

#311
Eu din cate stiu apar modificari doar pe urcare sens unic, banda din dreapta ( actuala banda de urcare) obligatoriu viraj dreapta pe Ion Creanga, cea din stanga (actuala de coborare) pentru inainte spre Zorilor/Sigma. Trebuie un pic reconfigurata intersectia de acolo (de exemplu as  muta trecerea de pieteni mai jos de intersectie, pentru a ajuta virajul la stanga spre Ion Creanga pe coborare, sau o semaforizare.)
Coborarea spre Avram Iancu se va face pe straduta de langa Oncologie si pe bisericii Ortodoxe. Sau mai sus de langa Medicover.
Asa ar fi logic. Dar nu se stie ce o sa iasa pana la urma.

StefanCelMare

#312
^^ Nu e tot accesul spre centru masat pe Pasteur - Babeș.
Pe Bisericii Ortodoxe ai ajunge fix în centru.
Iar pe Pasteur dacă nu greșesc, încă se parchează la bordură, deci loc de îmbunătățire este cu siguranță!
Eu aș face sens dublu pe Creangă (până la curtea Onco), pentru a permite accesul la parcarea de la Oncologie venind dinspre Pasteur.
Astfel ai putea să nu permiți accesul din sus de pe Republicii spre stânga pe strada cu Oncologia, ceea ce ar fluidiza traficul mult.
De altfel s-ar putea să fie absolut necesar să interzici stânga de pe Republicii coborâre pe Creangă.
Pentru că altfel nu poți lărgi trotuarul acolo ca să poți semaforiza la pietoni.
Ca să poți face strada cu Oncologia sens dublu (adică să pierzi un sens spre Hașdeu), ar trebui să mai desființezi un input în intersecția cu 5 străzi, anume Hașdeu.
Dacă ar rămâne două străzi in (Pasteur și Creangă) și 3 out (Marinescu, Hașdeu și Babeș), timpii de semafor s-ar putea scurta teribil, ceea ce ar fluidiza accesul de pe Creangă, dar și de pe Pasteur.
Ideea cu Hașdeu doar in la 5 străzi merge și corelat cu lărgirea Mărginașei și giratoriul de la fabrica de bere (idee deja dezbătută). Mărginașa ar fi dublu sens, deci ieșirea din Hașdeu spre centru ar fi posibilă ușor pe Mărginașă.

Bogdan_Cluj

Am facut un video cu noua banda dedicata de pe b-dul Titulescu (de la Interservisan pana in Cipariu):
Filmare azi (miercuri) pe ploaie la ora 17:50. De mentionat ca traficul este mai scazut datorita faptului ca s-a terminat scoala.
Se poate observa in stanga coloana de masini (care oricum exista si inainte pt ca nu se putea circula pe doua benzi datorita masinilor parcate).


GML

O sa avem banda dedicata si spre Iulius Mall?Sau numai spre Cipariu?