[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


nicolaem

#346
@StefanCelMare

pai si acum tot una e. cu 30. care circula des. deci care ar fi plus valoarea?
daca muti statia de 35/46 pe calea turzii pierzo conectiviteadea de la Opera cu Gheorgheniul. daca lasi 2 statii in 500 m iar nu vad rostul. incurci inutil traficul.

LE cu tramvaiul pana in zona MV si de acolo cu "orice oriunde" e si mai rapid ( zice google) asta desi 30 merge mult pe traseu dedicat.
    iti dai seama ca O va face si mai mult, zona CCS e tot timpu congestionata si beneficiaza mai putin de traseu dedicat.
 
oricum ai calcula tot inutila e. mai bine de la polivalenta sa urce pana in zorilor sus. gandeste-te ca la intoarcere din cipariu pe traseu cipariu - MV - Polivalenta se va suprarpune cu foarte multe linii existent + tramvai. arde gazu de pomana. pe cand o coneziune polivalenta - capat 3 sau polivalenta - gh dima chiar ar aduce un plus

ciprebbe

Nu sunt scoase toate electricele pe traseu. Sunt toate sosite in depouri, se asteapta inceperea scolii pt inaugurare (posibil cu tam tam pe FB si ceva poze....)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Manodragon

Nu zic să nu te lauzi dar mi se pare o prostie să le ții în depou o lună jumătate. Câte autobuze euro 2/3 ai putea să înlocuiești ori să le scoți din oraș. Cât poluează autobuzele astea în timpul ăsta? Pe mine ca biciclist mă deranjează. Presupun că garanția merge la cele electrice. Sunt fan al autorităților de la Cluj dar chestiunea asta e de prost gust. Sau se vor a fi păstrate pentru traseele elevilor? Nu că dau vina pe cineva de pe forum, just venting.

GML

Si autobuzele Setra stau in depou de la inceputul vacantei.

StefanCelMare

#350
@nicolaem

Mai sunt stații la 500 metri una de alta, care au valoare.
Vezi Memo 10 cu Sora, doar un exemplu, dar mai sunt.
Sora cu Central, cele două stații la piața Mărăști, cele două stații de tramvai la polivalentă și dincolo spre fosta sală...

Sigur că ar fi mai util să o duci direct în Zorilor, dacă ai pe unde.
Pe Calea Turzii, pare un traseu cam... idiot... dar s-au mai văzut chestii idioate care merg la Cluj, gen traseul lui 25, cu buclă de heheei kilometri.
Despre congestie pe zona CCS, dacă ăsta e principalul tău criteriu unde bagi sau nu linii de bus, scoatem liniile și de pe Moților că e aglomerată.
Criticăm, criticăm, dar cu soluții alternative concrete, altfel e doar hatereală.

@Bogdan_Cluj Da, ăla e locul, este o bandă care se pierde acolo. Spațiu ar fi.

GML

http://transilvaniareporter.ro/actualitate/va-fi-haos-in-centrul-clujului-timp-de-un-an-una-din-cele-mai-importante-artere-ale-orasului-intra-in-reparatii-capitale/?fbclid=IwAR38w38xUZLqOyT7iVelRdBp2nfw1Q1dRIGyH_RckmWwQ2Dn6C_wZqlDitk

QuoteTransportul în comun pe direcția spre centru va folosi ca și ruta alternativă străzile I.P. Voitești și F.J. Curie (liniile 9, 19, 22, 29, 42, 52). Linia de troleibuz nr. 1 va circula pe ambele sensuri ale străzii Paris – B-dul 21 Decembrie 1989. Stația din Piața Mihai Viteazu, zona pod Traian, spre centru va fi suspendată temporar și va fi înlocuită de stația de pe strada I.P. Voitești.

Bogdan_Cluj

Apropo de acest proiect (Ferdinand, Puscariu, Zola, Tipografiei, square CEC Bank).

Cei care stiti despre ce vorbiti, cam cat considerati ca ar trebui sa dureze lucrarile pe Ferdinand? Cat ar trebui sa fie probleme de trafic in acea zona?
Ar trebui sa se concentreze aici pana redau drumul la trafic, sau sa lucreze pe toate cele 5 "zone" simultan?

Daca aceasta lucrare sar face in alta tara din UE, cat ar dura inchiderea traficului?

Se incearca la noi o minimizare a deranjului pt trafic?

Multumesc.

klax187

#353
Din cate am inteles, pe Ferdinand se reduce drastic spatiul masinilor. De pe 21 Dec mai intra pe Ferdinand doar autobuzele iar invers ramane o banda, care si asa nu e foarte circulata.
Din puctul meu de vedere, cum se va modela traficul in timpul santierului, va trebui sa ramana cam permanent.

Manodragon


Eu am înțeles că dinspre 21 Decembrie (Sud) înspre Horea (Nord/Gară) va fi o bandă dedicată pentru transportul în comun și una pentru traficul general. În cealaltă direcție va fi doar o bandă generală. Totodată, în ambele direcții vor fi piste de biciclete cu semafoare și treceri pentru acestea la intersecția cu Horea/Barițiu

Bogdan_Cluj

Mersi de raspuns, dar eu intrebam altceva.

Tehnic, cat ar trebui sa dureze lucrarea DOAR pe strada Ferdinand? Cat dureaza sa o sparga, sa traga cablurile de alimentare, telecomunicatii, etc? Cat dureaza sa umple cu substraturile de terasamanet, iar ulterior sa astearna asfaltul? Sa realizeze trotuarele, etc.

Vad ca se vorbeste de 11 luni. Asta e pt tot santierul, adica toate cele 5 strazi, sau doar pt Ferdinand?
Ar trebui constructorul sa se concentreze pe Ferdinand si sa termine in (sa zicem) 3 luni?

Sau sa intreb altfel: in alta tara din EU, o lucrare pe o strada centrala de aceeasi lungime si exact aceeasi configuratie si importanta ca si trafic, constructorul in cat timp ar fi dat drumul la trafic, in 11 luni sau in mai putin?

StefanCelMare

Nu cred că are nimeni informații atât de detaliate despre șantier...
Suspectez că se va lucra pe benzi, astfel că minim o bandă ar rămâne mereu deschisă, cel mai probabil pe relația spre nord, adică spre Piața M. Viteazu.
Nu de alta, dar devierile de linii de transport anunțate sunt doar pe relația spre sud, adică spre centru (via str. Federic Joliot Curie).
Rămâne de văzut dacă va fi așa sau nu.
Oricum eu suspectez că nu va fi închisă circulației chiar 1 an.
Aș fi dispus să pariez pe noiembrie cel târziu pentru asfalt.
Mira-m-aș să intre în iarnă spartă.

ultras

Scriu aici un inceput de idee / dezbatere:

Cum ar fi daca Primaria Cluj ar obliga sau motiva cumva firmele sa ofere un abonament pe o linie de transport in comun angajatiilor care au posibilitatea sa ajunga la birou folosind acest abonament (intr-un timp rezonabil si mod decent - ramane de dezbatut ce inseamna asta)?

Eventual doar pentru firmele din cladiri de birouri (majoritatea IT?) si doar pentru cei care NU sunt studenti (au deja gratuitate).
Destul de multe firme ofera ca facilitate loc de parcare, care poate costa si de 10 ori mai mult decat un abonament.

In acest mod s-ar obtine niste bani la buget pentru a imbunatatii transportul in comun si s-ar mai elibera Clujul de masini.

ultras

O varianta mai radicala pentru a face Clujul un oras cu mai putine masini:
- construite 4 parcari serioase si sigure (cu camere si paza) in N,S,E,V, in afara orasului, in care sa se poata parca gratuit
- transport in comun decent (inclusiv spre si dinspre parcari), ideal ar fi sa fie si gratuit
- taxa de intrare in Cluj / abonament pentru cei care chiar vor sa foloseasca masina (poate gratuit pentru taxiuri si firme)

bacovia

Azi erau deja lucrari in zona. O banda inchisa. Forfota destul de mare.