[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

@ultras

O idee bună, doar că pe Nord ai nevoie de două parcări. Una NE spre Apahida (zona capăt linie tramvai), una NV spre Baciu (nu știu unde).
Ar mai trebui una E la Aeroport, una V la Polus (Vivo), și una S (habar nu am unde).

GML

@ultras

Sunt deja firme care dau, de ex. Emerson, care e destul de mare.
E o idee buna.

klax187

Eu am o problema care ma macina de foarte mult timp.

De ce nu exista un abonament CTP anual? Si nu dinala de pensionari sau pt studenti, unul pt clasa muncitoare, cei care isi cumpara bilete si merg zilnic la munca.

Un abonament valabil pe toate liniile sau pe o parte din ele, dar sa fie anual. Sa nu trebuiasca sa ma milogesc lunar la cineva sa imi schimbe 100 lei in doua pt ca aparatul primeste bancnote de maxim 50 sau ca nu merge POS-ul.
Sau sa nu trebuiasca sa imi trec in calendar cand imi expira abonamentul pt ca altfel ma urc in autobuz si am surprize neplacute de fiecare data in data de 15. sau 17, sau cand expira calatoriile.

Am adresat si o sugestie prin MyCluj vis-a-vis de aceste abonamente dar raspunsul a fost pe masura: "Vom analiza..."

Voi ce parere aveti de treaba asta? E buna, e rea? Putem face ceva mai concret in directia asta?


transporter

Posibil ca publicul tinta pentru un asemenea abonament sa nu merite "deranjul" la CTP. Este probabil ca o mare parte a calatorilor sa nu isi permita sa plateasca dintr-o data un abonament anual.

klax187

hai sa facem un calcul simplu:
2,5 lei x 30 zile sau 60 calatorii = 75 lei.
Un abonament cu 60 calatorii e 70 lei.

70 lei x 12 luni = 840 lei.
Daca respectam proportiile, un abonament anual ar fi la 800 lei.

Pt 800 lei ai acces in toate autobuzele CTP la orice ora timp de un an de zile.  Fara batai de cap, fara sa te mai gandesti "Oare sa imi iau bilet sau merg repede cu masina", fara sa iti pese daca schimbi 3 autobuze, pt ca a ajuns 48-ul mai repede, etc.
Eu zic ca ar fi o masura simpla care ar impulsiona transportul in comun.

Quoteun asemenea abonament sa nu merite "deranjul" la CTP
Eu zic ca e o modificare de soft destul de simpla care nu ar trebui sa dea batai de cap nimanui.

RaduC

Plus, oare ar fi o utopie daca s-ar oferi reducere la pretul achizitionarii unui abonament anual in cuantumul impozitului pe venit? cat e, 16%? Irlanda asa face. Reducere de pana la 41%, daca contribuabilul castiga peste €32.000 pe an. Sau 20% daca venitul e sub suma asta...

Doar visez si eu... nu cred ca e posibil... sau?

Bogdan_Cluj

Cateva mentiuni, dintre care poate doar prima e mai serioasa:
- ai curaj sa platesti 800 ron la aparetele CTP, sa iti ia banii si sa nu iti dea abonamentul, sau mai stiu eu ce problema?
- inteleg ca se introduce plata cu contactless - (intrebare: ar reduce cu mult timpul de cumparare al unui abonament?)
- si softul ala poate nu se poate modifica asa de usor. Poate nu are optiunea cu abonament pe 1 an. Se merita upgrade-ul?
- daca iti pierzi abonamentul, iti da altul nou... unde este marcat tipul de abonament, pe card sau si/pe server. Vei avea probleme in a demnostra ce aveai pe card? (logic e sa fie pe server, dar atunci nu inteleg de ce atunci cand platesti trebuie sa tot pui cardul sa il citeasca)
- in alte tari exista optiunea asta? Este folosita?

ladposta

exemplu din Olanda:

Se calatoreste in principiu cu un card (OV-chipkaart) pe care poti avea sold sau abonament. Valoarea calatoriei se calculeaza la terminarea calatoriei deoarece se face check-in si check-out. Sunt abonamente lunare si anuale. Daca e folosit sau nu din pacate nu am informatii.

Trebuie sa faci check-in si check-out chiar daca ai abonament.

Plata abonamentului sau incarcare sold se poate face online sau la automate.

klax187

Bune intrebarile tale.
Cu siguranta nu as merge sa platesc 800 lei cu hartii de maxim 50 lei  :lol: Deci plata cu cardul trebuie imbunatatita.
Contactless, Magnetic Strip sau CIP, indiferent de metoda, numai sa mearga plata cu cardul.
Softul in teorie are optiunea asta. Exista abonamentele pt pensionari care sunt anuale. Principiul ar fi exact la fel, ar diferi doar modalitatea de activare.
Sotia mea si-a pierdut abonamentul si i s-a reactivat un card nou cu restul de luna. Nu stiu cum isi stocheaza datele, dar tehnologie avem. Sigur inregistreaza ei ceva pe server.
Si da, exista si in alte tari aceasta optiune. De fapt e o practica chiar foarte uzitata in UK si in Austria (cel putin).

Io

^
Oyster la Londra e cam la fel si merge de vreo 15 ani pe toate alea, metrou, bus, tram etc.
Nu vad ce-ar fi atit de complicat de introdus un sistem de abonamente electronice de varii tipuri (studenti, pensionari, lunar/semestrial/anual poate si de weekend ca e si oras turistic?) tocmai in Cluj, oras mic (comparat cu Londra) si plin de IT-isti.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

transporter

Sistemul Oyster din Londra e intr-adevar un model de urmat. Faci top-up cu cat vrei si consumi pe parcurs. Un abonament anual nu cred ca este nici acolo (desi poate ma insel). Ceea ce vroiam eu sa spun e ca 800 de lei poate fi mult pentru o mare parte a celor care calatoresc cu autobuzul. Este jumatate sau o treime dintr-un salariu mic-mediu. Cei cu venituri mai consistente nu sunt neaparat utilizatori ai sistemului de transport public. Nu zic ca nu sunt exceptii dar in general pe cine vezi in autobuze ? Daca excludem pensionarii si tinerii (copii, liceu, facultate) ramanem cu jumatate poate din publicul calator. Jumatatea asta iarasi se imparte in oameni care nu isi permit (care tind sa cred ca sunt majoritatea) si un procent de oameni care intr-adevar isi permit sa dea 800 de lei fara probleme. De asta am zis ca poate nu se obosesc cei de la CTP cu abonament anual.

GML

@Bogdan_Cluj

Sincer, e mai usor sa platesti cu cash, fiindca primesti inapoi mult mai usor, daca aparatul face figuri. Daca platesti cu card, trebuie sa mergi inapoi la CTP, sa completezi o cerere, si primesti inapoi banii peste 2 saptamani. Singura problema, ca programul e de la 7:30 pana la 15:30.
Eu nu am pierdut cardul, dar trebuia sa inlocuiesc. Era destul de usor, dar aveam numarul cardului vechi, si au pus toate calatoriile pe noul card.

StefanCelMare

800 de lei pe an pe o linie bănuiesc?
Dacă e pe mai multe linii e chiar ieftin, nu mi se pare mult.
Bonus, ai evita exact interacțiunea cu automatele care papă bani.
Mergi o dată pe an la ei la sediu, plătești, apoi stai liniștit.

Manodragon

Am uitat să scriu aici: Boc spunea într-o emisiune radio în 27 August că în prima săptămână de școală (9-16 Septembrie) vor intra și celelalte autobuze electrice pe trasee.
Totodată, în 28 August a apărut o postare pe Facebook cum că sunt gata 13 troleibuze Solaris la Plzen în Cehia. Mă întreb dacă vor intra pe trasee o parte din totalul de 50 în toamna asta. La cum s-au comportat cu restul de electrice care vor fi stat o lună jumătate în depou așteptând nu m-ar surprinde să aștepte primăvara să ajungă toate 50 pentru a le pune la treabă.

GML

#374
https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/linii-noi-de-autobuz-din-septembrie-la-cluj--189227.html

QuoteMai multe linii noi de transport în comun vor circula începând cu luna septembrie, a anunțat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

E vorba de 2 linii momentan:
30B:Grigorescu-Strada Unirii
53: PMV-Dambovitei

@Manodragon
Oare o sa avem trasee noi de troleibuze pana atunci?