[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Haideti sa punem "planurile" noului primar general. Informatiile sunt luate din pliantul sau electoral si de pe site-ul sau de campanie, noulbucuresti.ro




Powered by API/PUM imgur uploader

1. Noul București e orașul în care oamenii se mișcă mai bine, respiră mai bine și câștigă mai bine.

3.  Metroul de suprafață pe infrastructura CFR existentă

15 mari parcări în jurul Capitalei, în sistem ,,park & ride"

Extinderea, optimizarea și electrificarea / ecologizarea rețelei de transport public STB

Semaforizarea inteligentă a traficului rutier

Metroul de suprafață

șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex.
Gara de Nord – Pipera – Rahova, Gara de Nord – Chiajna – Rahova, Gara de Nord – Otopeni, Otopeni – Pipera – Obor, AFI – Pipera – Obor și AFI – Jilava – Obor.
va folosi infrastructura feroviară din oraș și din jurul orașului, care va fi în prealabil modernizată.
Frecvența  două-trei trenuri pe oră, capacitate de circa 200 de locuri  viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră, iar între stații cu viteză maximă de 80-90 km/h.
Pentru construcția .. finanțarea putând fi asigurată în proporție de 98% din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, axa 4.1.
Metroul de suprafață în Capitală va fi făcut într-un mandat – de la prima hârtie până la prima călătorie.
15 mari parcări în jurul Capitalei


Există 15 puncte cheie unde trebuie să existe astfel de mari parcări, iar aceste puncte sunt corelate cu ieșirile rutiere din București și cu stațiile viitorului metrou de suprafață.
Sistemul celor 15 mari parcări va fi compus din: P1 Străulești (aparținând Metrorex și finalizat, dar ineficient exploatat), P2 Pantelimon (aflat în construcție), P3 Prelungirea Ghencea / Domnești, P4 Berceni, P5 Pantelimon 2, P6 Cățelu, P7 Titan, P8 Popești-Leordeni, P9 Jilava, P10 Bragadiru, P11 Militari, P12 Chitila, P13 Băneasa, P14 Colentina și P15 Otopeni Aeroport.
Și tot aici, în aceste 15 puncte, va începe, rând pe rând, modernizarea rețelei de transport public urban și va fi asigurată conectarea sa cu sistemul ,,park & ride", astfel încât oamenii să aibă o alternativă reală la folosirea mașinilor personale.
Cele 15 mari parcări vor fi finanțate din fonduri europene și vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, foarte rapid, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcții moderne, supraetajate.
Utilizatorii sistemului ,,park & ride" vor fi stimulați să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafață și subteran.
Modernizarea și extinderea transportului public STB

Vom moderniza și extinde linii de tramvai și troleibuz, astfel încât să fie conectate mai bine cu punctele de intrare în oraș, unde vor exista stațiile metroului de suprafață și cele 15 mari parcări. Traseele vor fi reorganizate, extinse și optimizate.
Vom avea un program special pentru tramvaie, făcând în paralel modernizarea liniilor de tramvai, eficientizarea traseelor pentru reducerea timpilor de rulare și achiziția de noi tramvaie (de mare capacitate, mai bune).
Vom lărgi și moderniza / ecologiza / electrifica flota de autobuze a STB cu alternative electrice sau hibride (reale, nu doar cu numele, precum cele cumpărate de actuala conducere a primăriei).
Ca soluție creativă și ieftină pentru modernizarea transportului public, vom transforma autobuze vechi ale STB în troleibuze dotate cu mici baterii electrice, pentru a avea o anumită autonomie de deplasare dincolo de liniile de troleibuz. Astfel de vehicule ar permite electrificarea traseelor 105, 126, 136, 137, 138, 139, 143, 196, 236, 253, 278, 311, 312, 313, 336, 368, 381, 601, 668, 682.
Vom crea benzi unice pe marile bulevarde pentru transportul public și vom reconfigura trasee de transport pentru a acoperi cererea bucureștenilor la orele de vârf.
Vom lansa aplicații mobile care să ghideze bucureștenii în alegerea traseului de transport în comun și să estimeze durata călătoriilor.
Vom demara un program rapid și unitar de modernizare a stațiilor și refugiilor STB, pentru un transport public civilizat, european.
Vom introduce tarifarea integrată pentru transportul de suprafață și transportul cu metroul. Asta înseamnă a pune călătorul în centrul sistemului de transport public, pentru bucureșteni fiind irelevante modul de subordonare a societăților de stat care oferă diverse tipuri de transport în București și actualele fricțiuni dintre ele.
Semaforizarea inteligentă

În același timp, vom asista CNAIR / Ministerul Transporturilor în urgentarea procedurilor pentru șoseaua de centură și autostrada A0.

4. Respect pentru mediu – Creștem speranța de viață a bucureștenilor!
Combaterea activă a poluării

Extinderea spațiilor verzi  Centura Verde a Bucureștiului  si  pădure urbană în spatele stadionului Ghencea, pe cele 20 de hectare

Investiții în eficiența energetică a clădirilor

Managementul superior al deșeurilor

Stimularea soluțiilor nepoluante de transport urban

6. Termoficare - fonduri UE
Înlocuirea a 300 km de conductă din rețeaua principală
Automatizarea completă a punctelor termice.
Atragerea de noi clienți în sistem (noile cartiere rezidențiale, consumatori industriali, centre comerciale).



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

survola


Ionut

Va rog aici pe acest thread sa vorbim doar despre proiectele de infrastructură de TRANSPORT. Pentru celelalte există loc suficient în board-ul "din mers".

cezar-mario2012

^Întrebare 900 tramvaie, autobuze și troleibuze noi include și achiziție actuale ?

rizzuh

@dr4qul4 despre cei "130 km de metrou de suprafata" a mai zis frunzaverde pe larg de ce este o prostie imensa.

In schimb liniile de tramvai si de autobuze necesita o regandire totala, ca sa fie corelate cu metroul, se dubleaza foarte mult.

dr4qul4

In pliant scria si detaliat impartirea celor 900 de tramvaie/troleibuze si autobuze. O sa pun diseara poza. (ma asteptam sa gasesc pe site acelasi pliant). Insa nu am vazut sa mentioneze daca cele aflate acum in licitatii "aproape incheiate" sunt incluse sau nu in acele cifre.
Ar fi aiurea sa se laude cu autobuzele achizitionate in 2018, cu cele hibrid sosite anul acesta sau chiar cu tramvaiele pentru care avem si contestatiile finalizate si ar trebui semant contractul cat de curand.

Cu termoficarea nu stiu cat de simplu este. parca vad ca desfiinteaza termoenergetica si o ia de la 0. (intr-un fel asa ar fi DACA forma actuala de organizare nu permite atragerea de fonduri ue). La tramvaie ar trebui sa inceapa cu inlocuirea sinelor.
Dar parca vad ca incepe cu metroul de suprafata (nu trebuie sa fi expert ca sa iti dai seama ca este o idiotenie la fel de mare ca si canalul Dunare Bucuresti)

Principalele puncte pentru care il voi "evalua" peste 4 ani sunt:
- centura verde si padurea urbana de la ghencea
- x km de linie de tramvai modernizata
- numar de autobuze/tramvaie/troleibuze achizitionate prin fonduri UE
- 2 mld fonduri UE atrase. Nu conteaza defalcarea pe proiecte. Doar sa fie fonduri UE decontate = incasate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Doar ce s-au anuntat rezultatele, este prea devreme sa discutam cu ce va incepe noul primar. Important este sa aiba consilieri buni care sa-l sfatuiasca in problemele de infrastructura si transport, nu neaparat sa fie primarul specialist. Este mult de lucru pe infrastructura in Bucuresti, desi reteaua este mare, in general este decrepita, in special linia de tramvaie este expirata inca de la iesirea de pe poarta fabricii Otelu' Rosu.

Cu ce se poate incepe usor este reorganizarea traseelor STB si un bilet unic pentru transport cum este in alte orase cu apa calda (1 calatorie metrou + transport de suprafata nelimitat 60-90 minute).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Da, stiu, nu are control direct. Poate-poate ii convinge; in trecut s-a reusit cu biletul combinat, doar ca a fost gandit prost (scump pentru oras; nu este valabil pe liniile exterioare; 60 min este cam putin la ce trafic horror avem). Vedem si dupa parlamentare si urmatorul guvern daca va fi ceva mai mult interes pentru colaborare intre Metrorex si STB.

Cristiano

Tot mai bine este tarif per calatorie cu cartela comuna la Metrorex si STB, nu pe timp si doar abonament saptamanal sau lunar, exclus pe o linie sau doua!

AlexxC

Propun deschiderea unui nou topic :Străpungere Calea Giulesti - Drumul Săbăreni – Centura București

"Extras de pe situl primariei Bucuresti : "Proiectul presupune construirea unei noi legături spre Șoseaua de Centură, prin prelungirea arterei Drumul Săbăreni. Practic, șoferii vor putea ieși din Capitală prin Calea Giulești. Această nouă ieșire din București va ajuta la decongestionarea celorlalte trei, care există în prezent în zonă: Șoseaua București-Târgoviște, Șoseaua Chitilei și Bulevardul Iuliu Maniu.
Tema de proiectare a fost deja aprobată și a fost dat în lucru studiul de fezabilitate, care va stabili exact culoarul acestei străpungeri."

Revin cu o postare de ieri pentru ca a ramas pe pagina anterioara si nu mai este vizibila:

Strapungerea actuala realizata de primaria Chiajna pe DC21 (la momentul filmariiin iunie, drumul era inca in lucru):  https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=Umn--dZZBpw&feature=emb_title
Si un articol cu harta si poze de pe acest obiectiv dupa deschidere : https://www.autoexpert.ro/s-a-deschis-drumul-dc21-conexiunea-centura-bucuresti-giulesti-e-gata/

Offtopic: suntem forum de infrastructura... cum de ne-a scapat aceasta mini strapungere?!?!?!

panzer

Nu ne-a scapat. Stiam de DC21 inca de cand era drum de pamant. Doar ca subiectele despre Bucuresti sunt un pic cam amestecate.
Utilitatea lui este destul de scazuta din mai multe motive: iesirea din Giulesti este ingramadita pe o straduta ingusta. Duce in Nod-ul de la Dragomiresti, si el blocat.

dr4qul4

proiectul ar fi ingust, ocolit, intortocheat, si blocat intre CF, groapa de gunoi si polderul de siguranta pentru Dambovita. Cica o data la 100 de ani (sau ceva de genul asta), spatiul acela de la sud de giulesti sarbi, ar apara Bucurestiul de inundatii catastrofale.
In plus, ar trebui exproprieri imense (latimea de acum nu permite trecerea a 2 autobuze in multe locuri). Nu scumpe, dar pasibile de a declansa rascoale cu topoare si cutite.
Si utilitate minima, pentur ca va deservi o zona slab populata.
Singura varianta in care ar avea sens ar fi un proiect scump, cu exproprieri pe Sos Giulesti si pe Drumul Sabareni si prelungirea acesteia peste cele 2 CF si peste DNCB pana intr-un viitor nod cu A0.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


lucian

Quote from: dr4qul4 on September 28, 2020, 12:13:54 PM
In pliant scria si detaliat impartirea celor 900 de tramvaie/troleibuze si autobuze. O sa pun diseara poza. (ma asteptam sa gasesc pe site acelasi pliant). Insa nu am vazut sa mentioneze daca cele aflate acum in licitatii "aproape incheiate" sunt incluse sau nu in acele cifre.
Ar fi aiurea sa se laude cu autobuzele achizitionate in 2018, cu cele hibrid sosite anul acesta sau chiar cu tramvaiele pentru care avem si contestatiile finalizate si ar trebui semant contractul cat de curand.
In diversele aparitii pe la tv spunea in mod explicit ca el va aduce doar autobuze electrice,tramvaie si troleibuze.Mai spunea si ca marile capitale europene se axeaza pe electric si nu intelegea de ce s-au mai cumparat pe diesel,desigur se referea la otokaruri.Posibil ca acestea in timp ce vor mai veni din electrice sa fie mutate pe regionale,cel mai probabil,vedem.