[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Doar sa nu contabilizeze otokarele albastre, mecedesurile verzi (le-am vazut pe linia ui 123) si tramvaiele care se vor face in curand la astra. De catre chinezi.
In rest...l-as asfatui sa renunte la trolee si sa bage doar autobuze electrice. Sau sa caute troleibuze cu baterie, ca atunci cand sare de pe linia de contact sa poata sa mai mearga cativa km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Eu sunt un mare fan al troleibuzelor, au avantaje majore de durata de viata fata de autobuze electrice. Insa reteaua de troleibuze trebuie regandita, coloana vertebrala va fi intrerupta de M5.2 pentru multi ani si pe urma potential inlocuita.

Eu cred ca inainte de a achizitiona autobuze/troleibuze noi ar trebui sa regandeasca reteaua de transport, cu accentul pe folosirea lor ca linii feeder sau directe, nu concurand cu tramvaiul sau metroul. Pe urma putem identifica ce rute merita electrificate, unde troleibuzele cu autonomie ar fi o solutie ideala.

dr4qul4

In Bucuresti troleele au 2 probleme:
- linia de contact praf
- obstacolele de pe prima banda. Fie ca vorbim de masini parcate (uneori regulamentar), fie ca vorbim de masini care ies cu botul de pe stradute, fie ca vorbim de lucrari care blocheaza prima banda. Evitarea unui obstacol duce de multe ori la pierderea tensiunii.
De cate ori nu ai vazut soferi care se dau jos sa puna la loc linia de contact? O fac si ca sa "schimbe macazul" ? Sau asta se face de la volan?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


AndreiB

@dr4qul4

Infrastructura e foarte veche, cu macaze cu viteza redusa etc. Are nevoie de reabilitare, moment in care poti muta linia mai spre centrul drumului pentru a permite depasirea obstacolelor acolo unde sunt identificate. Masinile parcate ilegal sunt iarasi o problema rezolvabila.

Sunt perfect de acord ca pentru a exploata o retea de succes ai nevoie de o linie de contact moderna.

dr4qul4

Refacerea retelei nu e simpla. Ar trebui sa opresti troleele pentru ca nu poti lucra sub tensiune. Ar ajuta trolee cu ceva autonomie, ca sa poti lucra pe segmente.
Daca se reorganizeaza reteaua si se fac noi linii de contact, atunci este cat de cat ok. Dar am o presimtire ca doar se vor cumpara niste troleee pe fonduri UE si ni se va prezenta ca o mare victorie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

mi-a făcut impresia (poate mă înșel) că schimbarea liniei de contact e destul de rapidă, de ordinul zilelor, dacă e așa nu ar fi chiar o mare problemă (asta văzând lucrări mai demult, cred că rețeaua de la Piața Sudului la Unirii a fost montată foarte repede, sau asta a fost impresia mea). Însă o autonomie de 2-3km ar face minuni, mai ales că presupun că după ce reintră pe linie bateria se poate încărca din mers...

cezar-mario2012

Primele trolee ar trebui să vină luna viitoare din Turcia și au autonomie pe baterii.

dr4qul4

Nu putem sa includem licitatiile existente (finalizate sau aproape finalizate) in promisiunile lui ND.
A promis 900. Hai sa le aduca. Ca avem nevoie mare de ele. Citarourile sunt pe duca.
400 Otokare + 130 citaro hibrid + 100 de tramvaie + 100 de troleibuze sunt trecute in dreptul raposatei (politic vorbind).

Cele 100 de autobuze electrice nu se contabilizeaza pentru ca nu avem licitatie finalizata. Asadar poate sa inceapa cu astea si sa mai liciteze inca 800.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

2,300 de autobuze totusi ar fi un numar imens (incluzand Citaro). Cred ca inainte de a cumpara atatea vehicule ar trebui sa introducem benzi dedicate care ar creste capacitatea prin reducerea semicursei.

Vehiculele noi cred ca ar trebui sa fie toate articulate, sunt mult mai eficiente.

dr4qul4

Pai stai putin. Avem 530 de autobuze noi. Sa zicem ca mai cumpara inca 500. Cate Citaro avem in stare de functionare?
Si tot ce e Citaro eu as muta mai la periferie. Sa lege Ilfovul de capetele metroului la o frecventa decenta.
Restul Tramvaie, si trolee. Cat mai mult electric in interiorul inelulului median.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Da, sunt de acord si sunt sigur ca si STB gandeste la fel (Citaro pe rute periferice/suburbane). Am calculat 1,000 de Citaro + 400 Otokar + 900 autobuze noi. Nu mi-e clar daca cele 900 includ hibridele recente. Stiu ca nu toate Citaro sunt functionale, insa si aici cred ca trebuie reactivat parcul mort.

Dar cred ca trebuie sa tintim spre o eficienta mai mare cu mai multi pasageri transportati cu tramvaie si metrou (care pe unele rute e subutilizat). Necesita insa o restructurare/prelungire a retelei de tramvaie.

voicul

Ce sa mai reactivezi din parcul mort, mai ales ca autobuzele alea au diverse stari de descompunere ... probabil si pana la 60% (s-au luat piese pentru alte Citaro).
Fier vechi si altele noi, ca scoatem in trafic autobuze de 20 de ani cu 1 milion de km si dupa ne miram ca lumea nu vrea sa mearga cu ele.

Cristi N

Infrastructura de alimentare a troleibuzelor nu e chiar atat de varza pe cat pare desi are cateva probleme:

  • Macazele praf, majoritatea au viteza maxima admisa pe directia secundara de 5km/h si chiar si atunci se ma intampla sa sara captatoarele;
  • Sunt cateva portiuni scurte lipsa care daca ar fi montate ar permite transformarea unor rute de autobuz in rute de troleibuz. De ex 336 merge pe sub firele de curent pe tot traseul cu exceptia ultimei statii de la Apusului. Asta se poate rezolva si cu trolee cu autonomie dar e exagerata o autonomie de 20km doar pt o statie. Efectiv cara bateriile alea degeaba. O astfel de axtindere poate fi facuta in regie proprie de STB in maxim 2 saptamani. Singura conditie e sa aiba materialele necesare;
  • Linia in sine nu e stralucita dar nici nu reprezinta o prioritate. Se poate astepta lejer inca 1-2 ani pana se pregateste un proiect pe fonduri europene pentru o inlocuire integrala.

oc7avian

336 doar pe retur. La dus (spre Universitate) mai are porțiunea de pe Splai fără rețea, din nou o distanță mică. Fie punem rețea și acolo, fie schimbăm traseul, dar dublăm 61. Ceea ce duce la nevoile de:

  • reorganizare rețea
  • benzi unice