[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

nirolf

Quote from: dr4qul4 on March 13, 2018, 08:27:38 PM
Largirea straziilor nu genereaza mai mult trafic. Doar il permite.

Gluma zilei.  :lol:

Cât despre "clădirile de șobolani", hai să vedem:

QuoteCalea Călărași în cifre
Potrivit studiului ARCEN, în zona protejată Calea Călărași sunt 208 clădiri și 6 terenuri libere. Dintre acestea 85 sunt clasate în lista monumentelor istorice, iar 14 fac parte din ansambluri clasate, deci circa jumătate. 195 sunt construite înainte de anul 2000 și doar 13 după 2000. În plus, Asociația propune clasarea a altor 20 de imobile care au o valoare arhitecturală mare, dar nu se află pe lista monumentelor.

Ceea ce este surprinzător este că doar 8 imobile sunt nefolosite în prezent, în rest majoritatea având funcțiunea de locuire (164), ceea ce reprezintă o premiză bună pentru regenerare. În plus, din cele 208 clădiri, 121 au un grad de întreținere bun și foarte bun.

Studiul mai relevă că circa 76% din imobilele construite după 2000 nu respectă regimul de înălțime al zonei protejate. În ceea ce privește riscul seismic, 90% nu au fost expertizate.

Sursa

Dar nu, noi vrem să fim originali, studiile făcute de experți la nivel internațional nu sunt bune, noi știm mai bine! Le contrazicem fără niciun stres cu miștouri ieftine și lozinci de campanie. Românul se pricepe la orice, doar că nu știu cum se face că deși suntem toți pricepuți în toate domeniile, țara asta e tot vai de ea! Tot Soroș o fi de vină?  :((

GDPR

Experti internationali?

ARCEN = "Suntem un grup de oameni din București cu preocupări și pasiuni foarte diverse adunați în jurul unor proiecte care au ca scop protejarea patrimoniului construit și a memoriei afective a Bucureștiului, reactivarea unor spații urbane prin intermediul culturii, dezvoltarea microcomunităților și punerea în valoare a unor zone urbane pentru îmbunătățirea vieții culturale în oraș și a peisajului cultural contemporan.

Incităm lumea din jur să aibă inițiative civice. Ne place să adunăm oamenii în jurul cărților și al autorilor ale căror idei vrem să le facem cunoscute lumii. Încurajăm dialogul și dezbaterea de idei. Suntem curioși și deschiși să susținem inițiative urbane care au scopuri similare cu ale noastre."

http://www.arcen.info/

nirolf

Da, în mod evident mă refeream la postarea mea precedentă, trimisă e drept în anonimat de experții români. Măcar de ar fi citit mai mult decât titlul...


Quote from: nirolf on March 13, 2018, 07:44:37 PM
Foarte amuzant, doar că nu este:

https://www.vox.com/2014/10/23/6994159/traffic-roads-induced-demand

Google Translate pentru experții români.

ARCEN este un ONG care organizează, printre altele, plimbări pe jos prin oraș, în zonele în care se mai găsesc urmele orașului numit cândva "Micul Paris". Acum ne îndreptăm spre Micul Mumbai.

QuoteIn intervalul 30 martie – 27 aprilie, in fiecare sambata si duminica (1 – 2 aprilie, 8 – 9 aprilie, 22 – 23 aprilie), de la ora 17.00, ARCEN va relua intr-un format nou traseul-cultural Prin Bucurestii lui Mircea Eliade, un proiect care a adus in anul 2015 peste 5000 de participanți in doar cateva weekend-uri de plimbari.

dr4qul4

Esti liber sa locuiesti in acele cladiri.
Pe calea mosilor (de la nr 1 la maxim 10) am vazut 3 prabusiri in ultimii 2 ani. 1 balcon a distrus o masina iar alte 2 au fost bucatele de peste 10 kg de tencuiala.
Eu unul nu vad valoarea acelor cladiri. Probabil nu am fumat ce au fumat cei care le-au declarat importanta.
Nu stih daca macar 1 are peste 150 de ani. Si nici vreo arhitectura nemaipomenita. Care oricum este invizibil a acum.
Daramate toate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: nirolf on March 13, 2018, 11:12:47 PM
Dar nu, noi vrem să fim originali, studiile făcute de experți la nivel internațional nu sunt bune, noi știm mai bine! Le contrazicem fără niciun stres cu miștouri ieftine și lozinci de campanie.

Da, desigur...
Quote from: nirolf on March 13, 2018, 07:44:37 PM
Foarte amuzant, doar că nu este:
https://www.vox.com/2014/10/23/6994159/traffic-roads-induced-demand
Google Translate pentru experții români.

Pe rand...
1. Linkul tau duce la un articol numit <<The "fundamental rule" of traffic: building new roads just makes people drive more>>
1a. OK, asa o fi in UK, in DE sau in USA.
Dar sa faci o asemenea afirmatie despre Romania sau Bucuresti inseamna ca "nu esti cu boii acasa"... Nu stiu cati ani ai, dar sigur esti un "youngster". In mod sigur nu ai calatorit prin ambuteiajele din Bucurestii anilor '70. (Da, existau ambuteiaje, desi "autoturismele personale aproape  nu existau...)
1b. Calarasi nu este "new road". Este de fapt un "ancient road", care nu mai face fata traficului (de vreo 30 de ani)
(Da, surprinzator, desi "autoturismele personale" erau aproape inexistente, existau ambuteiaje !)


Am studiat si "Google Translate" si nu am vazut decat niste "lesinaturi" de cladiri nashpa. "Nashpa", da' vechi de un secol...
Quote from: cavver on March 13, 2018, 10:58:31 PM
Exemplu de cladire de pe lista monumentelor (gri pe harta din articolul hotnews ) : https://www.google.com/maps/place/Calea+Calarasilor,+București/@44.4331482,26.1148739,3a,66.8y,133.06h,85.95t/data=!3m4!1e1!3m2!1sZgF6K3TqrcJYcyavDxlBAg!2e0!4m2!3m1!1s0x40b1ff27e57ab7c5:0x5a2d6294e84fb5bb
cavver ne-a aratat doar ca niste cladiri vechi de 100 de ani nu inseamna "monument istoric".

Cat timp am scris eu la postarea asta, au mai scris si alti colegi...
Asa ca renunt la restul subiectelor...

Te intreb doar: iti place cum arata Parisul (capitala Frantei) astazi ?
Daca iti place, atunci trebuie sa te enervezi impotriva ta...
Un imparat francez a facut, in urma cu fo' 150 de ani, demolari "la hectar" ca sa apara actualele bulevarde din Paris...

Quote from: nirolf on March 13, 2018, 11:12:47 PM
Românul se pricepe la orice, doar că nu știu cum se face că deși suntem toți pricepuți în toate domeniile, țara asta e tot vai de ea!
Vorbeai despre tine ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

1. Dacă citiești doar titlul așa e, să facem un efort. Articolul are și un exemplu, dați-i cu Goagăl în cap dacă nu e clar.

QuoteSo why does traffic increase when new road capacity is added? Turner and Duranton attribute about half of the effect to people's driving decisions. "Think of it as if you made a bunch of hamburgers and then gave them all away," Turner says. "If you make hamburgers free, people will eat more of them."

By way of illustration, consider the following situation: there's a store where you know you can save $10 on something you need to buy, but it's 10 miles away. If you assume there will be terrible traffic and it'll take 30 minutes to get there, you'll just buy the product at a closer store. However, if a new lane gets added to a highway that will speed your journey there, you'll decide it's worth it.

Over time, thousands of people will make this calculation — along with similar ones, like deciding to drive a few blocks rather than walk, because it'll be faster, or choosing to move farther from work, in exchange for a bigger house, because they assume the distance can be covered quickly. Eventually, they increased miles they drive will go a long way towards filling up the new, expensive roads that municipalities went to so much trouble to build. (As a navigation device company's billboard once told drivers, "You are not stuck in traffic. You are traffic.") Some people might then opt not to drive, but ultimately, the roads will reach the same equilibrium of traffic they had before.

new road capacity = bandă suplimentară

Uite și un grafic pentru nerăbdători:



Mai simplu de atât nu știu să explic, dar aștept contra-argumente (nu pseudo-atacurile la persoană).

1a. Eternul "la noi nu se ..." Există și un argument aici? Faptul că noi nu suntem în Germania și nu suntem nemți este cred evident pentru toată lumea. Vârsta mea este relevantă pentru că...

1b. Al naibii cum se face, mai sus o dădeați cu taxa de centru si ring-ul cu zeci de pasaje sub si supra-terane, acum deodată tot orașul este blocat din cauză că nu e autostradă în loc de Calea Călărași.

Și Pache Protopopescu a dărâmat mahalale acum 150 de ani. De ce ar trebui să facem azi ce făcea cineva acum 150 de ani? Este hilar acest "argument". Vreți să începem să tragem oameni pe roată pentru că așa se făcea acum țșpe sute de ani?


Hai să vorbim despre ce face Parisul astăzi, nu? E nevoie să dau link sau ați auzit până și voi de bulevardele pietonalizate?

TibiV

...

(adica am citit, dar nu are rost sa discutam. Ai deja idei fix, astea nu pot fi combatute de nimeni...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Normal, la mișto-uri și jigniri suntem primii, cu argumentele mai greu, tot eu sunt de vină. Când vă răspunde CNAIR-ul sau Metrorex la mișto vă supărați, dar și voi faceți la fel când nu vă convine ceva.

Încă mai sper că la un moment dat se va putea discuta civilizat despre lărgiri/pasaje/transport public. Unde sunt cu adevărat necesare și unde nu. Momentan suntem la șobolani, usr-istule, tinere (dacă n-am făurit socialismul n-am dreptul la opinie?!), ong-istule (serios, pe forumul API?!), iar simpla propunere a unei dezbateri pe tema asta e din start ridiculizată. Dacă nu sunteți prea ocupați mi-ar place să vă susțineți punctul de vedere joi la dezbatere, sunt convins că veți fi ascultați.

Și că să fie clar, nu sunt membru în niciun partid, iar la ONG-uri doar în API.

GDPR

Quote from: nirolf on March 14, 2018, 02:27:11 AM
Dacă nu sunteți prea ocupați mi-ar place să vă susțineți punctul de vedere joi la dezbatere, sunt convins că veți fi ascultați.

Imi pare rau, unii din noi mai trebuie sa si construiasca capitalismul de tip Mumbai, iar asta ia al naibii de mult timp, asa ca va las pe voi sa dezbateti, eu comentez doar pe forumuri.

Apropo, expertul USR in urbanism Danes participa?

irirat

Sa compari Bucureștiul cu Londra, Paris, sau NY si sa extrapolezi de la ei ultimul studiu, ca best practice, cred ca este pur pur și simplu o naivitate. Aceste metropole au o istorie de secole in care au construit dupa un plan de urbanism unitar, și-au dezvoltat o rețea de transport in comun funcțională, au scoli in proximitatea zonelor locuite cu autobuze școlare, centuri la nivel de autostrada, s.a.m.d.
Noi acum zicem sa ignoram aceste lucruri, ardem etapele și sa aplicam direct concluzia ca dezvoltarea infrastructurii rutiere atrage mai mult trafic. Nu zic ca nu-i așa, dar comparația este ca între un om al străzii care nu are haine sa se îmbrace și noi ii recomandam sa-și ia doar costume Armani ca sunt cele mai bune și o sa-l ajute sa-și ia un job.
Bănuiesc ca știți ca o mare parte din trafic este generat de transportul copiilor la sau de la școala. Motivul este ca sunt destul de putine scoli in cartiere/ periferii care sa-ți ofere siguranța sau profesorii care sa-și manifeste interesul pentru munca lor. Cum reducem traficul generat de transportul copiilor, nu mai facem copii sau îmbunătățim infrastructura școlară ?
Nu ma astept ca cei care nu au copiii de vârsta școlară / locuiesc foarte aproape de job sa ma înțeleagă,dar probabil in viitor s-ar putea sa fie in situația de mai sus.

dr4qul4

Oricine poate face un studiu casa iasa exact ce a fost platit sa faca. Dar nimeni nu se uita la detalii.
Un pasaj/drum nou aduce mai mult trafic, dar doar daca economia o cere. Iar numarul de masini inmatriculate anul trecut in Romania cer infrastructura. Daca numarul de autovehicule era in scadere, atunci puteai sa faci si 100 de drumuri, ca nu generau trafic.
Uite aici exemplu de drum care nu aduce plus de trafic:


Din cauza unuia care gandeste ca tine Bucurestenii au votat-o pe Firea. Asta arata clar ca ni se rupe de cladirile pe care tu le consideri monumente istorice.
Daca locuiam in Sighisoara, m-as fi gandit de 2 ori. Insa locuiesc in Bucuresti, si peste 90% din cladirile incadrate ca si monument istoric sunt doar niste case daramate, nu foarte vechi, nu foarte mari...si in nici un caz de vreo importanta deosebita. Daca una de pe traseu merita salvata, atunci o  putem reconstrui 20 m mai in spate. Desi nu-mi vine nici una in minte.
pentru tine si Hala matache avea o importanta deosebita si eu unul nu inteleg de ce? S-a semnat vreun tratat de pace pe acolo? A fost vreo proclamatie facuta in ea? Avea coloane/arcade/vitralii unicat si vechi de sute de ani?
Stiu ca inca va zbateti pentru reconstruirea halei matache pe amplasamentul initial, adica in mijlocul noului bulevard....Desi eu nu inteleg nici macar de ce ar trebui reconstruita la 50m distanta o cladire "renumita" pentru.....carnea vanduta acum 100 de ani....

Pentur cei care nu stiu, cam asa arata hidosenia.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

Quote from: MMM on March 14, 2018, 03:57:49 AM
Da, exista. Cultura diferitelor popoare sau chiar orase se reflecta in infrastructura, in felul lor de a conduce etc. In orasul meu spre exemplu, lucrurile nu se fac pe jumatate. Cand se incepe ceva se face rapid si serios. Din pacate in Romania se vede al naibii de bine vorba aia cu "merge si asa". Un alt exemplu: in orasul meu cei mai multi soferi sunt politicosi iar acest lucru se vede in trafic. Prin alte tari am vazut si soferi foarte rabdatori (la mine nu sunt).

Ok, deci avem o problemă cu traficul, pe lângă că este aglomerat (cum este în multe orașe din lumea asta, inclusiv alea cu infrastructură construită "în sute de ani"), mai avem și șoferi indisciplinați. Soluția logică este să avem și mai mult trafic? Sigur? Nu ar fi mai simplu să tratăm problema, șoferii indisciplinați? Nu de alta, dar ar fi benefic pentru toată lumea, nu doar pentru șoferi: mai puține accidente, mai puțin zgomot, chiar și mai puține noxe, că indisciplina în trafic nu face decât să agraveze ambuteiajele, gândiți-vă la intersecțiile blocate de exemplu. Și marea majoritate a șoferilor sunt corecți, nu se circulă (încă) ca în India, doar că dacă pedeapsa lipsește... șoarecii joacă pe masă!

QuoteVârsta mea este relevantă pentru că...O fi un motiv pentru care exista varste minime legale pentru condus, pentru baut, pentru fumat. Chiar e nevoie sa elaborez?

Da, chiar te rog, explică-mi în contextul dat (că nu a propus nimeni să se dea permisul de la 14 ani) ce relevanță are vârsta. Care este vârsta minimă pentru opinii? Trebuie să fi avut carnet de partid pe vremuri? Trebuie să-l fi votat pe Iliescu în '90? (apropos de marile decizii luate de înțelepții care au prins anii '70). Părerea mea e că poți să fi tânăr și să spui lucururi deștepte și la fel de bine poți să fii bătrân... degeaba. Și invers. Dar ar trebui să fie irelevant aici.

QuoteArticolul asupra caruia ne-ai atras atentia este foarte limitat (ceea ce nu inseamna ca nu este util). El descrie un fenomen real, insa explicatiile sunt destul de rupte de realitate. Intr-adevar, in orasele mari din zona mea autostrazile au fost largite cu cate 1-2 benzi pe sens la fiecare 10-15 ani si sunt in continuare insuficiente. Principalul motiv este insa de departe dezvoltarea urbana. S-a construit enorm in domeniul rezidential. Businessurile au devenit mai eficiente si au mai putini angajati, ceea ce genereaza nevoia de a merge o distanta mai lunga pana la lucru. Congestia apare la ore diferite si din motive diferite si conteaza foarte mult si capacitatea iesirilor de a prelua traficul. Nu cred ca vei gasi prea multi insa care sa mearga niste kilometri pentru o reducere la un magazin din alta zona a orasului. Americanul stie ca "time is money".

Da, dar cum ziceai și tu, noi nu suntem americani și nici nu avem "urban sprawl" (orașele au densitate foarte mică) ca în orașele americane. Din contră, avem un oraș foarte înghesuit care eu zic că favorizează evident transportul de mare capacitate (metrou, tramvai), iar mașina personală folosită zilnic cea mai proastă soluție.

Iar comportamentul oamenilor e destul de rațional oriunde în lume. Aleg cea mai rapidă și comodă variantă. Dacă aceasta e mașina aleg mașina, dacă e metroul aleg metroul. Asta în general, evident că există oameni care nu o să calce în metrou în viața lor, la fel cum există șoferi de duminică care au lucruri mai bune de făcut decât să stea zilnic în bară la bară.

Și nu, asta nu înseamnă că există doar alb și negru și o să vină cineva să interzică mașina personală. Ce ar fi normal e ca investițiile să se facă echilibrat și să existe alternative pentru toată lumea. Și să se înțeleagă odată că poluarea este o problemă majoră și că mor oameni din cauza ei, chiar dacă nu îi vedeți la știri la rubrica "accidente".

Quote
Am vazut candva o prezentare cu titlul: "Paris - 4 secole de urbanism". Daca ai curiozitatea sa citesti in wikipedia despre Champs-Élysées sau Champ de Mars (partea de istorie pentru ambele) iti vei face o idee despre ce inseamna sa ai o viziune. Demolarile de care vorbeste TibiV s-au facut incepand de acum 400 de ani. Si BTW, bulevardele pietonalizate au de obicei pe aproape si niste parcari babane!

Da, Bucureștiul suferă la capitolul ăsta, dar asta nu înseamnă că noi trebuie să repetăm și greșelile făcute de ei. Avem șansa să sărim direct la concluzii și să învățăm de la ce au făcut ei bine și ce fac azi ca să corecteze ce nu a fost bine. Că nu dărâmă nimeni prin lume centurile orașelor, nu închide nimeni intrările în orașe. În Paris și în alte orașe din lumea largă (chiar și în US!) se dărâmă/închid/pietonalizează străzi din centru. Noi vrem să dărâmăm clădiri istorice, ca să construim bulevarde în centru. Vedeți diferența?

irirat

Quote from: nirolf on March 14, 2018, 11:04:26 AM
Ok, deci avem o problemă cu traficul, pe lângă că este aglomerat (cum este în multe orașe din lumea asta, inclusiv alea cu infrastructură construită "în sute de ani"), mai avem și șoferi indisciplinați. Soluția logică este să avem și mai mult trafic? Sigur? Nu ar fi mai simplu să tratăm problema, șoferii indisciplinați? Nu de alta, dar ar fi benefic pentru toată lumea, nu doar pentru șoferi: mai puține accidente, mai puțin zgomot, chiar și mai puține noxe, că indisciplina în trafic nu face decât să agraveze ambuteiajele, gândiți-vă la intersecțiile blocate de exemplu. Și marea majoritate a șoferilor sunt corecți, nu se circulă (încă) ca în India, doar că dacă pedeapsa lipsește... șoarecii joacă pe masă!
Si tu crezi ca daca inchidem strazi, soferii vor fi mai disciplinati? Eventual mult mai nervosi. S-ar disciplina doar daca politia ar aplica legea by the book, camere in intersectii, etc. Cam asa au evoluat toti, prin impunerea unor reguli nu bazandu-se pe bunul simt.

QuoteDa, chiar te rog, explică-mi în contextul dat (că nu a propus nimeni să se dea permisul de la 14 ani) ce relevanță are vârsta. Care este vârsta minimă pentru opinii? Trebuie să fi avut carnet de partid pe vremuri? Trebuie să-l fi votat pe Iliescu în '90? (apropos de marile decizii luate de înțelepții care au prins anii '70). Părerea mea e că poți să fi tânăr și să spui lucururi deștepte și la fel de bine poți să fii bătrân... degeaba. Și invers. Dar ar trebui să fie irelevant aici.
Asa credeam si eu pana am trecut de 35 de ani, cei de peste aceasta varsta mi se pareau depasiti si naivi, ca nu vad solutile clare care le sunt in fata nasului, etc. Din cauza asta m-am lovit de multe ori cu capul de grinda, ca deh nu tot ce gandeam si sustineam cu atata tarie era si intotdeauna adevarat. Dupa aia mi-am dat seama ca si experienta are si ea o valoare si ca oamenii aia aveau ceva in cap.


Quote
Da, Bucureștiul suferă la capitolul ăsta, dar asta nu înseamnă că noi trebuie să repetăm și greșelile făcute de ei. Avem șansa să sărim direct la concluzii și să învățăm de la ce au făcut ei bine și ce fac azi ca să corecteze ce nu a fost bine. Că nu dărâmă nimeni prin lume centurile orașelor, nu închide nimeni intrările în orașe. În Paris și în alte orașe din lumea lragă (chiar și în US!) se dărâmă/închid/pietonalizează străzi din centru. Noi vrem să dărâmăm clădiri istorice, ca să construim bulevarde în centru. Vedeți diferența?

Cum ziceam mai sus, sa iei copy-paste concluziile si sa le aplici fara a tine seama de contextul Bucurestiului, e o mare greseala. Mai are importanta si ordinea in care aplici masurile, sau noi avem deja centuri si intrari in orase fezabile ? Metrou in Drumul Taberei ? Nu prea am auzit ...

nirolf

Ok, deci suntem de acord că nici închiderea de străzi, nici lărgirea lor nu schimbă comportamentul în trafic, asta era şi ideea mea, argumentul că la noi e altfel pentru că se circulă haotic nu se susţine. Şi soluţia da, e cea pe care au aplicat-o cei de la care tocmai am zis că ar trebui să învăţăm: chiar era un link pe aici pe undeva cum se circula prin Elveţia în anii '60. Concluzia mea este că nu suntem altfel, suntem tot oameni ca şi restul. O să învăţăm să respectăm regulile la început de frica amenzilor, iar apoi pentru că aşa face şi tata dar şi politicianul şi aproape toată lumea. Iar puţinii care nu o fac sunt pedepsiţi.

Quote
Cum ziceam mai sus, sa iei copy-paste concluziile si sa le aplici fara a tine seama de contextul Bucurestiului, e o mare greseala. Mai are importanta si ordinea in care aplici masurile, sau noi avem deja centuri si intrari in orase fezabile ? Metrou in Drumul Taberei ? Nu prea am auzit ...

Păi tocmai, noi nu avem centuri şi metrou dar prioritatea este dărâmăm clădiri istorice. Văd iritare maximă (scuze!) pe teme rutiere, şi mai nimic despre transportul în comun. Lăsat în paragină de cei care acum ne propun soluţii rutiere la aglomeraţia din trafic, creată de lăsarea în paragină/ne-dezvoltarea transportului în comun. Nu vedeţi nimic în neregulă aici?
Quote

Asa credeam si eu pana am trecut de 35 de ani, cei de peste aceasta varsta mi se pareau depasiti si naivi, ca nu vad solutile clare care le sunt in fata nasului, etc. Din cauza asta m-am lovit de multe ori cu capul de grinda, ca deh nu tot ce gandeam si sustineam cu atata tarie era si intotdeauna adevarat. Dupa aia mi-am dat seama ca si experienta are si ea o valoare si ca oamenii aia aveau ceva in cap.

Experienţa e valabilă în domeniul de activitate în care lucrezi. E cineva expert în urbanism? Să ne spună şi îl vom asculta cu atenţie. Până atunci suntem nişte ne-specialişti care ne dăm cu părerea. În contextul ăsta, vârsta contează cam cât ar conta dacă mi-aş da eu (sau TibiV, că el a adus argumentul ăsta în discuţie) cu părerea despre o operaţie pe cord deschis.

irirat

Quote from: nirolf on March 14, 2018, 12:12:07 PM

Păi tocmai, noi nu avem centuri şi metrou dar prioritatea este dărâmăm clădiri istorice. Văd iritare maximă (scuze!) pe teme rutiere, şi mai nimic despre transportul în comun. Lăsat în paragină de cei care acum ne propun soluţii rutiere la aglomeraţia din trafic, creată de lăsarea în paragină/ne-dezvoltarea transportului în comun. Nu vedeţi nimic în neregulă aici?
Cred ca prin reabilitarea infrastructurii rutiere ar creste si calitatea transportului de suprafata. De ex. tramvaiul de pe Cal. Calarasi, pe o bucata semnificativa din traseu, imparte banda de circulatie cu alte autovehicule, cum crezi ca ar circula daca ar avea banda lui ? Raspunsul il vezi analizand traficul dintre Univ. Hyperion si P-ta Muncii, unde sunt foarte putini bizoni care intra cu autoturismele pe linia de tramvai.

Quote
Experienţa e valabilă în domeniul de activitate în care lucrezi. E cineva expert în urbanism? Să ne spună şi îl vom asculta cu atenţie. Până atunci suntem nişte ne-specialişti care ne dăm cu părerea. Deci contează cam cât ar conta dacă mi-aş da eu cu părerea despre o operaţie pe cord deschis.
Asta sustin si eu, cei de meserie sa-si faca treaba si sa furnizeze solutii adaptate orasului in care traim. Nu-s urbanist si cred ca nici cei care sustin ideea inchiderii strazilor nu sunt, asa ca vorbim pe picior de egalitate, dar in domeniul in care activez de ceva timp, lectiile invatate sunt foarte bune dar deasemenea e foarte periculos sa le aplici direct, fara sa le treci printr-o analiza si sa le adaptezi specificului proiectului/procesului.