[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

tocmai ce am avut un cutremur de 4.7.
S-a simtit binisor in Piata timpului. Putin mai tare si scapam de monumentele istorice (desi sunt intr-o cladire, monument istoric, consolidata acum 10-15 ani, nu stiu daca ar rezista unui cutremur de 6 grade)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Pana la demolari si noi artere ce-ar fi daca ar termina cu sistemul de management al traficului. Sau si aici sunt dubii, ca nu ne foloseste?
La fel si cu refacerea liniilor vechi de tranvai, si suficiente rame.

Proiecte mici si eficiente. Apoi mai vedem de ce este nevoie cu adevarat. Eu unul cred ca administratia ar putea face multe chestii mici si cu efecte imediate (quick wins). In schimb doar vorbeste de proiecte fantasmagorice: autostrada suspendata a lui Oprescu, acum Tranvai suspendat. Cai verzi pe pereti. Bine ca macar doar vorbeste de ele.

In prinvinta dezbaterii voastre:
- mie imi plac cladirile vechi frumos restaurate. Vezi centrul Sibiu-ului de exemplu. Dau valoare unui oras. La fel zona din spatele Guvernului, unde toate strazile au nume de capitale.
- nu cred ca e nevoie de mai multe strazi. Concluziile trase in anii 70 de altii sunt bine venite si la noi. Cat mai multe pasaje in oras nu sunt solutia. Solutia e data de "taxe de congestie", transport in comun eficient (diesel sau electric). E nevoie de solutii in zonele de conflict major de trafic: gen Razoare.
- exitinderea orasului: noile spitale in zone unde nu exista. Nu stiu daca remarcati, dar majoritatea cimitirelor sunt intr-o parte a orasului si majoritatea spitalelor in alta parte. Vad ca noul spital in zona Bucurestii Noi e injurata de toata lumea. Dar pana la Elias, nu e nici urma de unitate UPU. La fel Militari si Drumul Taberei nu au nici o unitate UPU, alta decat cea de la Universitar. Alta e situatia in Colentina Pantelimon de exemplu cu nu mai putin de 4 centre spitalicesti mari: Floreasca, Colentina, Fundeni, Pantelimon.

O autoritate "smart" gandeste din toate punctele de vedere. De exemplu anul trecut si anul acesta mi-am platit impozitele pe ghiseul.ro Am economisit 2x jumatati de zi si 4x drumuri. Multiplicat cu toti care stiu sa se inregistreze pe un site si sa faca o plata online rezulta un pic de economie.

O ultima idee: nimeni nu vorbeste de costul foarte mare al lipsei de civilizatie si al legilor care castreaza Politia. In Bruxelles e suficienta o dunga galbena pe asfalt si nu parcheaza nici dracu acolo. La noi si stalpisorii care protejeaza trotuarul dispar. Cost sa ii pui, cost sa ii inlocuiesti (desi asta nu prea se face).

Facem o dezbatere serioasa daca vreti, pe subiecte adevarate, dar nu mergem pe fenta Duoamnei, si nici nu inghtim rahaturile servite in prime-time.


nirolf

Asta mă deranjează, oamenii ăia fac o dezbatere cu specialiști în domeniu, invită orice alți oameni interesați să participe activ (inclusiv Asociația Demolăm Bucureștiul poate să vină și să-și susțină punctul de vedere) și aici începem să-i luăm cu huo! ?! Că e ușor să înjuri și să demolezi, mai greu să contribui și să construiești.

Uite un alt quick-win: marcarea locurilor de parcare. În zona în care locuiesc există străzi pe care parcarea este permisă pe marginea străzii, în unele locuri în spic, în altele la bordură. Sunt străzi circulate, iar locurile de parcare libere sunt atât de rare că unii dintre locuitori nici nu cred că au apucat vreodată un loc "legal". În condițiile astea, din cauză că locurile de parcare nu sunt marcate, apar goluri între mașini care totalizează ochiometric 2-3 mașini la 100 metri de stradă! Câteodată și mai mult, depinde cum se nimerește: pleacă o mașină de 5m, ocupă locul una de 3.5m și tot așa până "un loc liber" poate ajunge la 7m. Loc în care va parca mai târziu o singură mașină de 4m. 3m spațiu pierdut dintr-un foc! La locurile în spic la fel, dacă nu există marcaj șoferii sunt tentați să lase și mai bine de 1 m între portiere. Deci cu câteva găleți de vopsea în cartier s-ar putea "crea" practic câteva zeci (poate chiar sute) de locuri de parcare.

Horațiu 87

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect de infrastructura urbana din Romania - nu are receptia facuta nici la 7 ani de la inaugurare. Lucrarea de 240 milioane euro a inceput sa se degradeze

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect de infrastructura din Romania - nu are receptia facuta nici la 7 ani de la inaugurare. In mod normal, Primaria trebuia sa faca prima receptie la terminarea lucrarilor, moment din care incepea sa curga garantia, iar apoi receptia finala dupa expirarea perioadei de garantie. Din 2011, cand a fost inaugurat nu s-a facut niciuna, pasajul fiind in tot acest timp in intretinerea constructorului. Dupa cum se poate vedea in imagini, pe acesta au aparut gropi, luminile arse nu sunt schimbate, iar hobanele si partea metalica au inceput sa rugineasca. Pasajul a fost inaugurat in iunie 2011 de primarul Sorin Oprescu si a costat 240 milioane de euro.

Trotuarul rulant nu mai functioneaza, este murdar, plin de grafitti, iar statia intermodala de pe pod pare abandonata: balustradele sunt ruginite, scarile rulante nu mai functioneaza, o usa este defecta, nu este iluminata si plina de gainat. Primarul Sorin Oprescu a inaugurat trotuarul rulant in noiembrie 2013 si a costat  circa 11 milioane de lei.

Cum a fost posibil ca pasajul sa functioneze timp de 7 ani fara reptia la terminarea lucrarilor facuta? Explica reprezentantii Primariei Capitalei:

"In momentul in care s-au finalizat partial lucrarile la Pasajul Basarab ( la mometul inaugurarii nu era finalizata parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) si s-au facut toate testele de rezistenta, acesta a fost deschis circulatiei rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru ca pe vechiul regulament de receptie, prevazut in H.G.273/1994, beneficiarii lucrarilor puteau prelua si pune in functiune parti din lucrare. In ceea ce priveste receptia la terminarea lucrarilor la Pasajul Basarab mentionam ca la preluarea mandatului actualei administratia acest proces nu era nici macar demarat", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Reprezentantii institutiei spun ca abia abia anul trecut s-au facut procedurile pentru receptia lucrarii, insa comisia de receptie a cerut expertizarea obiectivului.


"In anul 2017 s-a constituit comisia de receptie la terminarea lucrarilor, formata din specialisti ai PMB, RATB, Administratia Strazilor si ai Inspectoratului de Stat in Constructii care, in urma verificarii lucrarilor executate si a documentelor suport a decis expertizarea intregii lucrari. Expertiza realizata de profesori universitari, ingineri de Univeristatea Tehnica de Constructii Bucuresti este finalizata, fiind depusa in data de 2 martie la Registratura PMB. Dupa analiza acestei expertize comisia este in masura sa comunice rezultatele si masurile ce se impun", se arata in raspunsul Primariei Capitalei.

Din cauza faptului ca aceasta procedura legala nu s-a finalizat, de intretinerea pasajului s-a ocupat constructorului, iar dupa cum se vede in imagini, acesta a inceput sa se degradeze. Abia dupa receptie, de intretinerea lui se va putea ocupa municipalitatea.

"Avand in vedere ca nu s-a facut receptia la terminarea lucrarilor, de mentenanta pasajului s-a ocupat constructorul. Dupa finalizarea receptiei pasajul va fi dat in administrarea Administratiei Strazilor. In ceea ce priveste perioada de garantie a acestui obiectiv de investitii precizam ca aceasta nu a expirat, avand in vedere ca garantia se calculeaza de la momentul semnarii receptiei la terminarea lucrarilor", mai precizeaza Primaria Capitalei.

Pe langa problemele cu receptia, constructorul ASTALDI se judeca cu Primaria Capitalei si spune ca a executat lucrari in plus de 111.652.227 lei.

"Precizam ca Primaria Municipiului Bucuresti nu are nicio datorie fata de asocierea Astaldi-FCC Construction, toate situatiile de lucrari certificate de catre consultant au fost platite. Mentionam ca asocierea a actionat in instanta Municipiul Bucuresti in urma cu cativa ani, pentru plata unor lucrari suplimentare, neprevazute in contract. Dosarul se afla in prezent pe rolul instantelor de judecata", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

USR Sector  1 cere responsabilizarea urgenta a autoritatilor si remedierea problemei.

"Din pacate, de 7 ani, situatia lui este incerta, receptia acestui obiectiv fiind amanata la nesfarsit. Ca si consecinta directa, de intretinerea pasajului nu se ocupa nici constructorul, nici municipalitatea. Nu intelegem care este motivul pentru care Primaria Municipiului Bucuresti intelege sa isi bata joc de cea mai mare investitie finalizata din ultimii 25 de ani. Tragem un semnal de alarma si solicitam deschis responsabilizarea urgenta a autoritatilor.
Scurt rezumat al celor constatate: niciuna dintre cele 4 scari rulante nu functioneaza; niciunul dintre cele 4 lifturi nu functioneaza; din cele 4 usi de acces doar doua sunt functionale; cele doua info point-uri inteligente sunt vandalizate si nefunctionale; toate elementele metalice sunt ruginite, treptele au componente metalice desprinse care pun in pericol siguranta trecatorilor; cosurile de gunoi sunt vandalizate, apa se infiltreaza prin acoperis, sunt dejectii animale si gunoi necuratate", se arata intr-o postare USR Sector 1 pe pagina de Facebook.

Despre Pasajul Basarab
Contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Basarab a fost atribuit de Primaria Capitalei in 2006 , in mandatul primarului Adriean Videanu,  firmelor ASTALDI SpA (Italia) si FCC CONSTRUCCION S.A. Termenul de executie era stabilit la 28 de luni, cu finalizare in octombrie 2009, iar bugetul lucrarii avea o valoare de 471.634.475 RON (inclusiv TVA). In anul 2007 au inceput primele sapaturi, exproprieri si restrictii de trafic.

Lucrarile la pasaj au inaintat foarte greu, de multe ori fiind blocat partial sau in totalitate santierul din cauza exproprierilor. La asta s-au adaugat si multele lucrari neprevazute pe care a trebuit sa le execute constructorul, afectand direct costul final al lucrarii.

In 2008, noul edil-sef al Capitalei, Sorin Oprescu, a preluat lucrarile intarziate cu 18 luni si pentru a rezolva problemele cu exproprierile a propus ca Pasajul Basarab sa fie declarat o lucrare de utilitate publica, lucru ce s-a si intamplat ulterior.


Intarzierile la lucrari s-au resimtit, iar termenul initial de finalizare octombrie 2009 a fost depasit. S-a anuntat apoi in repetate randuri alte si alte termene de finalizare. S-a zis intai ca la finele anului 2010 pasjaul va fi gata, iar mai apoi ca la 1 martie se va da drumul la circulatie. La inceputul anului 2011 s-a vorbit de finalul lunii martie, iar mai apoi s-a vehiculat data de 1 iunie. In final, pasajul a fost inaugurat de Sorin Oprescu in iunie 2011.


Dimensiunile pasajului
Lungime: 2 km (Podul hobanat - 222m lungime )
Suprafata totala: 55.880 mp
Cel mai inalt punct: 84 metri (piloni)
Cel mai lat pod hobanat din Europa: 44 de metri
Deschiderile arcurilor podului de peste Dambovita: 92 de metri
Numar total de hobane: 60 (3.000 de cabluri)

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22344089-pasajul-basarab-cel-mai-mare-proiect-infrastructura-urbana-din-romania-nu-are-receptia-facuta-nici-7-ani-inaugurare-lucrarea-240-milioane-euro-inceput-degradeze.htm

pasa_andrei

Off: Ce ziceti ca Pasajul Basarab din Bucuresti care a fost inaugurat in 2011 nu are receptia finala facuta nici pana in ziua de azi...


carutasul

da, dar măcar pe ăla se merge :) Bine, aici suntem și în situația "ai grijă ce îți dorești" că mă gândesc că garanția începe după ce se face recepția, nu cred că e nici pentru constructor o bucurie să facă garanția după sapte ani de folosință,,,

alex8

Constructorul poate linistit să facă claim. Toate lucrările pe care PMB le vor solicita prin expertiză plus garanția blocată sunt suficiente motive pt un proces.
Dar oare cate obiective mai date în folosință fără să fie efectuate recepția la terminarea lucrări respectiv recepția finală?

voicul

Cred ca aici e bine:
As da o bila alba pentru modul in care s-a dezapezit B la ambele ninsori.

E alta culoare pentru gropile create.

riciu

Se aude (am citit pe forum trenuri), ca se doreste reabilitarea podului Constanta (cel de la 1 Mai). Stie cineva mai multe amanunte? Sau e doar zvonistica clasica? Multumesc.

alex8

CFR a dorit să efectueze reabilitarea pasajul dar primăria s-a opus si a cerut ca o dată cu reabilitarea să fie mărit pasajul astfel încât să conțină 3 benzi pe sens pentru autovehicule.
Așteptăm ca CFR să finalizeze documentația pentru această licitație.

riciu

Adica in traducere libera, se va amana ... fara sa existe un orizont de timp. Multumesc de raspuns.

subway

Quote from: alex8 on March 22, 2018, 10:55:19 PM
CFR a dorit să efectueze reabilitarea pasajul dar primăria s-a opus si a cerut ca o dată cu reabilitarea să fie mărit pasajul astfel încât să conțină 3 benzi pe sens pentru autovehicule.
Așteptăm ca CFR să finalizeze documentația pentru această licitație.
CFR nu a dorit nimic, nici macar nu s-a consultat cu autoritatea locala, a escamotat situatia desi a avut fonduri europene pentru reabilitarea liniei dar a 'uitat intentionat' ca acolosa are o podisca ce sta sa cada sub trafic...
Rushinica!
Iar cerinta exprimata si de tine e de minimul bun simt...nu-ti trebuie prea multe studii superioare de specialitate ca sa constati ca orice altceva e doar prostie patentata...
:(
Si tot ce nu faci la timpul potrivit se razbuna cumplit...
:((
La ora actuala acel pasaj subred e fiul ploii, nu si-l asuma nimeni!!!
:-[

Ionut

Firea dixit, mai tineti minte? Bucurestiul este smart pentru ca oamenii din el sunt smart. Bravo! BRAVO!




Deloitte Consultanta va elabora strategia ,,Smart City Bucuresti"

Printre domeniile de interes ce vor fi analizate, in contractul de aproximativ 100 de mii de euro, se numara transport public – mobilitate inteligenta, trafic management si infrastructura. Urmatorii pasi pentru dezvoltarea infrastructurii Smart City-Bucuresti prevad implementarea strategiei, pe termen scurt si mediu, in domenii semnificative pentru oras printre care se numara transport public – mobilitate inteligenta, trafic management, parking,  infrastructura, telecomunicatii – tehnologii inteligente, mediu – cladiri inteligente, energie verde si turism – servicii turistice inteligente.

Serviciile ce fac obiectul contractului constau in analiza situatiei actuale a Bucurestiului si a zonei limitrofe acestuia, expunerea carentelor si a problemelor din municipiu si furnizarea unui pachet de proiecte prioritare, etapizate si eficiente, care sa raspunda necesitatilor specifice si deficientelor reale cu care se confrunta Capitala.

ClubFeroviar.ro

panzer

Nu conteaza cat factureaza pe ora. Va un copy paste din alta parte. O sa spuna 95% din lucrurile pe care le stim toti.

TibiV

Au inceput efectiv lucrarile de largire a strazilor Luica si Turnu Magurele.
Azi dimineata pe la ora 11.30.
Strada Luica, intre strada Pogoanele (care duce la intrarea in CET Progresu) si Bd. Brancoveanu.


ADP ridica ce s-a defrisat



Era un mare blocaj de trafic...

... pentru ca baietii de la DIMAR...

... reparau asfaltul deteriorat de la vechea lucrare Apa Nova

Ne apropiem de Brancoveanu

Asta este intersectia cu Brancoveanu:


Toate pozele full-size le gasiti aici: https://imgur.com/a/0UsAX

PS
Poate nu ar strica un topic separat, la un moment dat vor fi multe fotografii si discutii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)