[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

carutasul

Da, lucrurile sunt complicate și e greu de judecat. Dom' doctor a pierdut mult timp până să se racordeze și el la țeava de venituri din lucrările publice (  jumătate din primul mandat cel puțin).  Meritul pe care îl văd eu la Videanu a fost că a pus cel puțin problema Planului de Dezvoltare, chestie de care văd că nu se mai vorbește nimic, dar care ar fi preîntâmpinat idei fantasmagorice precum asta de acum cu tramvaiul pe Prelungirea Ghencea dar și ( să mă scuze fanii proiectului) cea a autostrăzii suspendate. Adică a încercat să facă un pic de ordine, chestie care nu a convenit celor de după. Simplul fapt că nici măcar nu se mai vorbește despre asta mi se pare edificator.
Îmi aduc aminte cum au lălăit lucrările la tramvai pe bd Pantelimon și la Titan ( cred că nici acum nu sunt gata, bine că am plecat la timp din Pantelimon :) ) nu prea mi se pare că e vreun exemplu de bun management al proiectelor.  Pe de altă parte, nici să faci un plan de dezvoltare prost nu e vreo bucurie, de exemplu ideea de a urca tramvaiul 1 pe Basarab cred că a fost ok, deși nu era în proiectul inițial . Eu știu că în background sunt  grupuri de interese care trag de proiecte diferite, dar până la urmă dezvoltarea orașului e chiar și în interesul lor, deci planurile astea ar trebui să fie și ele cumva negociate și între partide ( aka grupări) pentru că s-a dovedit că depășesc toate un mandat de primar iar la București nu prea am avut "continuitate" -  dacă unul depășește două mandate Cotroceni scrie pe el :) ....


panzer

In functie de viziunea personala puteti sa il scoate pe unul sau altul mai albit.

IMHO, Videanu a fost foarte clar orientat spre transportul in comun: Citaro, refacerea liniilor de tramvai + modernizarea la URAC a cam tot ce vedeti mai nou acum pe sosea. Oprescu a blocat RATB-ul de tot. Pt ca succesele lui Basescu cu linia 41 ii cam stateau in gat.
Cel mai important proiect de infrastructura in Bucuresti (M5) a fost pornit tot de PDL-isti iar Oprescu a facut tot ce i-a stat in putere sa il opreasca. Pe vremea lui Ponta a trecut pe fonduri Europene.

Consecintele le vedem si azi. Le simtim.

Ultimele magistrale ale RADET-ului care au fost modernizate (gen magistrala CET VEST - Grozavesti) tot in mandatele Basescu-Videanu s-au facut. Oprescu a blocat de tot orice mentenanta la RADET pt ca o vroia pe persoana fizica. Cand a ajuns Doamna la PMB Radet-ul avea zero buget de mentenanta.


nirolf

Totul e lăsat în paragină după ce se taie panglica la televizor. Duminică am venit cu trenul în București și am zis să-l iau pe 1 spre casă: trotuarul rulant spre Basarab nu merge, scările rulante spre stație nu merg, lifturile nu merg. Când în sfârșit ajungi sus târâind bagajul pe scări constați că  iluminatul stației este complet stins, singurele dâre de lumină sunt din zona auto. Să tot folosești transportul public, când au apărut niște siluete cu gluga-n cap de pe scări prietena intrase deja în modul panică. Erau doar niște puști.

Și cum a remarcat cineva mai sus e vorba de atitudine și urmărirea minimală a lucrărilor, că normal că fiecare primar a făcut câte ceva, n-a zis nimeni nu. Dar cum s-a lucrat pe Ștefan cel Mare/Mihai Bravu la refacere capitală, refacere linii tramvai, pasaj suspendat la Obor, cred că în 2 ani a fost totul gata și cum s-a lucrat la Piața Sudului, ce dezastru a fost pe Pantelimon, cum s-a lucrat pe Rebreanu/1 decembrie. Mi-aduc aminte cum râdeau in 2011 colegii de pe metrouusor că la lucrarea aia au anunțat termen 5 (cinci!) ani de finalizare ca să termine și ei în sfârșit ceva la timp. Surpriză, nu a fost nici de data asta cu noroc, s-a dat în folosință după 7 ani și nici azi nu e la 100% lucrarea.

Ce să mai zic de Radet, toată lumea vede coloanele de abur din oraș, ăia sunt bani aruncați în aer ce vedeți acolo. Nu am mai văzut așa ceva decât în filmările din Rusia. Pierderi de peste 60% pe rețea? E ca și ai arunca bani în foc. Și ca și la RATB, aceiași strategie falimentară,  avem probabil cel mai mic cost pe gigacalorie din țară, subvenționat masiv de la buget.

Și dup-aia ne mirăm că nu mai sunt bani de investiții și toate lucrările se târâie, toate licitațiile se lălăie. Aproape 2 ani pentru o licitație de autobuze? În 2 ani aveam livrate deja 500 de bucăți și începuse licitația pentru alte 500 (o tâmpenie în sine să iei loturi așa mari, dar măcar s-au luat). Licitațiile pentru tramvaie și troleibuze întârzie pentru că nu sunt bani. Sper să le treacă pe fonduri europene dacă tot au reușit să facă în sfârșit STB-ul de care se vorbește de naiba mai știe câți ani.

Sorinus

Corect, macar de s-ar mentine ce s-a facut, si s-ar face cate putin in fiecare an. Peste tot e sentimentul de ''lasat de izbeliste''

danutzu_1069

Apropo de borduri... borduriada este in floare,...
Crapa de invidie Videanu...
A fost mic copil.
Pe bd Tineretului, se lucra azi pe la ora 18.45, cand deja era intuneric...
Pe partea cu blocurile, crrd ca vor fi mai multe locuri de parcare fata de inainte, cand se parca pe trotuar, "in lung"

Ionut

PMB inventariază gropile din Bucureşti: Vor fi asfaltate provizoriu până vremea va permite refacerea

În ultimele zile au fost astupate gropile cu mixtură "la rece" în 34 de zone aflate pe artere precum Splaiul Independentei, Splaiul Unirii, Bulevadrul Unirii, Şoseaua Kiseleff, Şoseaua Mihai Bravu, strada Ştirbei Voda, Bulevardul Libertăţii, Şoseaua Sălaj, Calea Giuleşti, Şoseaua Bucureşti- Ploieşti. Imediat ce condiţiile meteo vor permite, vor fi efectuate alte 32 de lucrări de refacere a carobabilului în zone intens circulate din Capitala: Bulevardul Carol I, strada 11 iunie, strada Mărăşeşti, Calea Griviţei, Bulevardul Eroilor, Piaţa Unirii, Prelungirea Ghencea, Bulevardul Libertăţii, Splaiul Independenţei, Strada Ziduri Moşi, transmite Primăria Muncipiului Bucureşti (PMB) printr-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, echipele RATB "acţionează cu mixtura <la rece> pentru astuparea gropilor apărute pe liniile de tramvai în intersecţiile intens circulate şi acolo unde situaţia impune reparaţii urgente, urmând ca, imediat ce conditiile meteo vor permite, sa demareze programul de refacere a carosabilului si a zonelor adiacente liniilor de tramvai cu mixtura la <cald>".

În ceea ce priveşte gropile apărute în jurul gurilor de canalizare, acestea vor fi reparate de Enel, ApaNova, Distragaz.

ZF

panzer

Primavara aceasta este raspunsul "I told you so!" la asfaltarea de Craciun 2016. Va mai amintiti? Tot Bucurestiul asfaltat in 2 saptamani inainte de Craciun, temperaturi cu minus, lucrat pana noaptea tarziu? Perioada perfecta. Bani aruncati.

Pe Chitila/Bucurestii Noi/Grivita a lucrat Strabag. Varza e totul acum. Ar trebui refacut complet. Si asta n-a fost iarna ce am avut noi anul acesta.

Ce noroc ca au mai avut banii aia de spart atunci. Acum tb sa gaseasca altii la sifonat pentru aceeasi asfaltare. Evident ca o sa ii gaseasca in Decembrie 2018, nu?

nirolf


Cristi N

Cei de la USR organizeaza joi seara o dezbatere privind traficul si mobilitatea din Bucuresti.

QuoteBucureștiul ocupă primul loc în Europa la capitolul blocaje în trafic* pentru că primarii de până acum nu au avut nicio viziune cu privire la mobilitatea urbană. Soluțiile sunt cel mult pe hârtie, iar speranțele că vor fi puse în practică se sting cu fiecare nou mandat.

USR înțelege cât de important este pentru tine să poți circula mai bine, mai repede, mai sigur și mai plăcut și, din acest motiv, te invită la o dezbatere despre trafic și mobilitate urbană în Capitală. Dezbaterea va avea loc în data de 15 martie, de la ora 18:00, în sala Open Space din cadrul Universității Alternative (Bd. Dacia, nr. 99, etaj 3).

Vom discuta despre cauzele dezastrului actual, vom vedea care sunt urgențele majore în transportul public, ce soluții alternative sunt viabile în București, cum îi putem încuraja pe oameni să circule cu altceva decât cu autoturismul personal și care sunt exemplele de bune practici din Europa în materie de mobilitate urbană durabilă.

Vom analiza situația actuală și vom propune soluții împreună cu invitații noștri:

Marian Ivan, președinte al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR)
Ștefan Roșeanu, Director General al Asociației pentru Mobilitate Metropolitană (AMM)
Ionuț Moșteanu, deputat USR, Comisia pentru transporturi și infrastructură
Bogdan Stroe, consilier municipal USR, comisia de transport CGMB
Roxana Wring, președinte USR București, consilier CGMB.

După ce invitații își vor expune ideile legate de acest subiect, dezbaterea va continua cu intervenții din partea participanților care doresc să adreseze întrebări sau să exprime opinii și propuneri cu privire la mobilitatea urbană în București. Sunt invitați la eveniment și, implicit, sunt așteptați să adreseze întrebări sau să-și spună punctul de vedere reprezentanții administrației publice locale, inclusiv ai Societății de Transport București (fosta RATB), ai ONG-urilor, experți în domeniul traficului rutier, specialiști în domeniul managementului urban, reprezentanți ai grupurilor de inițiativă și alte persoane interesate.

Înscrierea la dezbatere se poate face completând acest formular: https://tinyurl.com/y9h734on. Rezervarea locurilor se face în ordinea înscrierii, în limita a 100 de locuri.

Vă așteptăm!

,,București: blocat în trafic" este al treilea eveniment din seria de dezbateri inițiate de USR București pentru a identifica, alături de public și de specialiști, soluții realiste la problemele Capitalei.

* Sursa datelor: TomTom Traffic Inddex

Link

AdrianB1

Asta ar putea fi pusa la Parcare, ca e subiect de cancan. Daca imi amintesc corect planurile candidatului USR privind transportul si traficul auto in Bucuresti, era bun de o capitala de republica bananiera bolivarista.

Cristi N

Topic echivalent Parcarii nu avem pe sectiunea Bucuresti si as zice ca dezbaterea respectiva nu e chiar de ignorat, nu cred ca organizatorii impartasesc viziunile respective.

Si din pacate Nicusor nu era singurul, mai era si Danes, vecinul pasajului Virtutii-Ciurel  >:(

GDPR

Stai ca acum si-au gasit alt subiect: "salvati Calea Calarasilor!". Iar Danes e bine mersi, consilier USR la sectorul 6, ba mai mult e si membru in comisia de urbanism, lucrari publice si protectia mediului.

dr4qul4

Mai au si alte preocupari...cum ar fi legea contra galagiei. Se pare ca nu vom mai avea voie sa tragem apa la wc noaptea. Si posibil nici ziua.
Iar cei care au caini, pisici sau ...copii mici... ar trebui sa-si faca provizii de banda izolatoare.

As vrea sa-i aud ca sunt de acord sa demoleze ruinele de prin centru (nu toate, doar cele care sunt praf) ca sa lateasca strazile sa poata face linie de tramvai separata. Un teoretic monument istoric ... https://goo.gl/maps/bmdgZ1HvV432 aparat de "societatea civila" pana la ultima suflare.

Poate nu ar strica o lege care sa permita demolarea acestor ruine daca nu sunt restaurate de proprietar, iar terenul sa fie expropriat. Sa vedem cui ii convine demolarea, stiind ca vor primi bani doar pt teren si nu vor putea construi pe acel teren.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Lyvyoo

Se pare ca dupa ultima ninsoare si o noua runda de sare imprastiata, gardurile de pe Colentina arata si mai jalnic, unele ruginite in totalitate. Au aparut totusi tichii de margaritar, adica "stopuri" rosii prinse in suruburi, in genul celor de pe parapetii unor DN-uri, in locul abtibildelor asezate haotic de catre Doreii de la firma de executie.
Sunt curios ce au de gand mai departe... 

cezar-mario2012

 Acelea cu ochi de pisică sunt revopsite, toate vor fi revopsite și se vor prinde acei ochi de pisică.