Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexa_adrian2001

ioai, da, voiam sa scriu benzi. mersi!  :-[

qionescu1

Se pare ca in noile intenții ale guvernului, partial si in mare parte, acest DX nu mai exista.

"De asemenea, rețeaua rutieră secundară poate asigura la nivel de drum național de tip 1x1 sau 2x2, conexiunea cu rețelele rutiere din țările vecine (ex. Albița – MD și Vama Veche - BG)."



Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

Ultimele intentii ale guvernului au o relevanta destul de scazuta asupra unui proiect pe care nu-l vad in executie mai devreme de 10-15-20ani pt ca:
- segmentul Suceava-Bistrita pare cam la fel de dificil si costisitor ca si CoBra
- segmentul Suceava-Bistrita este paralel si mult prea aproape de traseul A8, iar A8 are prioritate (si sustinere) net superioara
Ma astept ca, pana in momentul terminarii A8, moment la care A0, Pisi si tunelurile "pt ursi", CoBra si A3TgMures-Bors, A10, A7 si A13 vor fi de mult terminate (sau in stadii avansate de executie), sa se modifice multe din "ultimele intentii".
E de bun augur ca exista licitatii pt elaborare SF+PT; daca se finalizeaza licitatiile si apoi SF-urile, proiectul va putea spera candva si la executie  :).

mirceaeliade

Daca nu ma insel, traseul din licitatie si cel din harta de mai sus deviaza doar intre BM si Dej.  In rest urmeaza ruta drumului negru de pe plansa, adica cam acelasi nivel de prioritate ca si proiectele Ploiesti-Gaesti si Craiova-TgJiu.

qionescu1

#124
Prioritizarea exista doar la nivel sintetic adica clasificarea retelei de drumuri in primara, secundara si tertiara in noul plan. Analitic nu stim care sunt prioritatile in nicio retea. Ideea e ca masterplanul a fost modificat iar Dej-Bistrita nu va mai fi DX.

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 1 Baia Mare - Bistrita, Lot 2 Bistrita - Vatra Dornei si Lot 3 Vatra Dornei - Suceava".

Inca nu au fost anuntati oficial castigatorii, dar niste berze au transmis castigatorii initiali.

Lotul 1: Asocierea SEARCH CORPORATION + EGIS INTERNATIONAL
Lotul 2: EXPLAN
Lotul 3: Asocierea BEST CONSULTING + INGENIERIA ESPECIALIZADA

hvm

Referitor la ce spune @naivu mai sus legat de faptul ca daca avem SF+PT acum putem spera in viitor la executie. Parinti mei sunt din zona (Gura Humorului-Campulung) si la cum se construieste pe acolo, realizarea unui drum in 15 ani pe baza PT de acum ar fi posibil numai daca se modifica si PUG in zona pentru a nu mai fi permise autorizatii de construtie pentru nimic altceva decat acel drum pe traseu, sau eventual sa fie realizata si exproprierea. Fiindca altfel, nu vad cum o sa poata fi construit peste 15 ani acest drum in conditiile in care in 15 ani cam prin toata localitatile probabil o sa fie o multime de locuinte pe traseu, iar costurile de expropriere o sa devina astronimice. (a se vedea CoBra unde in ultimii 10 ani au disparut complet terenurile care inca mai erau libere prin statiuni atunci cand s-a facut SF.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

razvan96

Care SF+PT daca se liciteaza doar SF...?

pasadia

CoBra are SF-ul din 2002 (deci 18 ani, nu 10) iar traseul propus atunci oricum era in lungul albiei, pe deasupra Prahovei. Deci problema nu e ca s-ar fi construit prin Zamora (constructii care oricum erau incepute in mare parte). N-as zice ca vor fi multe asemanari.

hvm

@razvan96

pe harta Cestrin spune

Quote
Indicativ   DRUM EXPRES BAIA MARE - DEJ - BISTRITA - VATRA DORNEI - SUCEAVA
Categorie   Drumuri expres în pregătire faza proiectare (SF, PT)

Am presupus ca e SF + PT.   O:-)

@pasadia
Sunt deacord cu tine, nu o sa fie la fel, dar sunt sanse sa fie multe cladiri noi pe traseu...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

De ceva timp am văzut că au fost lansate o mulțime de licitații pentru studii de fezabilitate pentru drumuri care poate nu vor fi construite în următorii 20 de ani, dar singurul motiv pentru care consider că sunt utile aceste studii făcute cu așa mult timp înainte e asigurarea că pe traseul viitoarei lucrări nu se va mai putea construi nimic, iar singura cale prin care se poate garanta acest lucru e cumpărarea terenurilor, cel puțin în apropierea zonelor critice (localități, obiective industriale etc). iar orice alte lucrări care se vor face în aceste zone să țină cont de viitorul drum.

hvm

^
@alin2pas:
Exact asta spuneam si eu. Daca se  face SF si eventual PT, nu se rezolva nimic daca nu se face si exproprierea si/sau blocare prin modificare PUG
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

esendy

#132
e mare nevoie de acest proiect in zona Baia Mare

matyi92

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/autostrada-nordului-a-primit-aprobare-iar-lucrarile-de-constructie-incep-de-la-1-ianuarie-2021-1391677

Am gasit acest articol de azi, si am incercat sa caut thread-ul aferent dar vad ca is doua threaduri diferite, unul pentru Oar-Baia Mare si altul pentru Baia Mare-Suceava. Nu prea stiu care ii stadiul pentru aceste proiecte (sau proiect, ca in articol se pare ca ii considerat unul singur), dar mi se pare un pic exagerat ca constructia incepe din 2021. Pe harta proiecterol apare ca si "proiect propus", deci ma gandesc ca suntem inca foarte departe de constructia propriu-zisa.

mirceaeliade

>"Acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021", se arată în iniţiativa legislativă.

Autostrada?  80% in dealuri si munti?  Sunt sanse reale sa luam bani UE pt o a 3-a trecere spre Moldova in regim de autostrada?