Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

^Exemplu tipic de politicianism de campanie electorala. Nu au nici macar SF in lucru, dar prevad executie de la 1 ianuarie si inaugurare de autostrada cu sectoare montane in 4 ani  :lol: :lol: :lol:
Nu mai vorbesc de finantarea europeana pt un proiect paralel cu A8 la mai putin de 50km de acesta! Proiect A8 care are si el lege de doi ani de zile si inca nu are nici un tronson in licitatie pt executie! Dar nu vrea nici un partid sa-si riste voturile din Nordul Moldovei, iar promisiunile nu costa nimic!
Initiativa si votarea unei legi pt Autostrada Nordului, fara a tine cont de nimic, nu face decat sa demonetizeze ideea (oricum un pic rizibila) de lege pt sustinerea unui proiect de infrastructura. Nu am nimic contra proiectului, dar A8 este mult mai avansat.

ovicor

#136
Sa fim seriosi! Acest proiect initiat de ani de zile de deputatul PMP de BN Ionut Simionca, imbratisat, cu cat se apropiau campaniile electorale si de alti politicieni, inclusiv Ghe. Flutur de SV, votat de multi, ca nu-i popular sa respingi un asemenea proiect acum. Ca bistritean mi-as dori multe, nu-i o ineptie proiectul, ar lega A7 de M3. Dar cand n-ai nici macar Sf realizat pe A8, sa spui ca proiectul demareaza la inceput de 2021, Doamne-iarta! Cu A8 realizat, orice drum 1+1 sau A-HP 1+2 alternativ ar face fata. Doar sa nu treaca prin localitati, si sa se poata face upgrade ulterior!

GML

Poate DX Oar-Baia Mare va fi gata pana in 2025.
Interesant e, ca articolul nu da absolut nici un detaliu, numai vise. Parca cei de la Digi erau mai buni in trecut.

TibiV

In ultimii 2 ani Digi a pierdut ultimii reporteri/redactori buni pe care ii aveau.
Acum au ramas cu "pisi cu ochi mari, albastri". Si cam atat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

klacsma


qionescu1

Ar fi trebuit sa fi invitat in asociatie si judetele CJ si BN si sa intocmeasca impreuna SF pt Turda-Satu Mare, cu extensie spre BN, ca tot e prevazut in masterplan si pot argumenta mai bine, apoi sa se liciteze tronsoanele prioritare. Cu toate combinatiile posibile de asociatii  nu stiu unde ajungem.

naivu

Nu i-a invitat pt ca:
- se inteleg mai usor in doi decat in patru;
- BaiaMare-Dej-Bistrita este deja in licitatie pt elaborare SF (si banuiesc ca trebuie finalizata, cu succes sau fara, inainte de a putea fi luata de la CNAIR);
- principalul lor obiectiv este legatura cu Occidentul si intre ele, nu Turda sau Clujul;
- dupa ce s-ar fi terminat un SF comun pt tot DX Turda-Halmeu(+BN), daca s-ar fi pus problema de prioritizare, cum ar fi obtinut de la CJ si BN prioritizarea DX SM-BM?
- administratia locala CJ nu a luat initiativa nici macar pt DX Apahida-Dej, la ce sa se mai incurce cu ei? Oricum focusul CJ pare sa fie mai mult pe centuri in jurul orasului CJ decat pe conexiuni cu judetele vecine.

GML

In sfarsit ceva concret.
Singuru lucru ce nu inteleg, ca de ce nu au mentionat si DX ul intre Oar si Satu Mare, care va face legatura intre SM si autostrada M3, si unde parca lucrurile sunt intr un stadiu mai avansat.

hvm

^
Poate SM a avut initiativa si acolo se descurca singur. L-a interesat fix partea combinata cu BM.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

#144
^^Pt DX Oar-SatuMare deja s-a atribuit elaborarea SF+PT https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2598.msg295053#msg295053 . Nici SM nici ADI nu are de ce si nici nu se poate baga peste SEARCH cat timp se deruleaza contractul. Abia dupa aceea ar putea sa ceara sa se ocupe de continuarea proiectului.

alexa_adrian2001

Ca sa mai pun carbuni pe foc :))
Oare traseul ce e propus pe harta API de la cine vine? Chiar asa vor sa il implementeze?
Nu cunosc bine zona daaar: nu ar fi mai eficient/scurt/rapid sa nu ocoleasca prin Apa?


Bachus01

Traseul de pe harta API colecteaza mult mai mult trafic

hvm

^^
Si ajuta si traficul de tranzit spre granita cu UA de la Halmeu. E mult mai eficient asa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

Cât trafic poate fi spre Halmeu? Pe bune acum, cine merge spre Ucraina pe acolo?

Traseul ăla, pe la nord de Someș, știu că există de pe vremea când se credea că și ungurii vin cu M49 la Petea (și deci noul drum dinspre H spre Baia Mare ar fi urmat să treacă pe la nord de Satul Mare). Intre timp din considerente de mediu ungurii au mutat traseul la sud de Someș și din cauza asta cred că și noi ar trebui sa continuam traseul tot pe la sud de Someș. Atâta trafic cat există spre Halmeu va fi oricum ajutat de centura Satu Mare.

qionescu1

#149
@pasadia
Te inseli, centura Oradea ajuta traficul spre Halmeu numai dinspre sud. Daca observi DX Turda-Satu mare, pe langa conexiunea rapida din nordul tarii mai are ca scop si legaturile ei vamale in nord. De la Reghin daca vrei pana la Bistrita, Dej, BM si chiar Suceava nu exista alta ruta rapida spre nordul si vestul Europei. Bininteles va presupune o legatura spre Halmeu, pt ca numim impropriu DX Turda-Halmeu, e mai degraba Turda-Satu Mare cu o bifurcatie spre Halmeu cum apare de altfel pe alte harti.

Ocolirea pe la sud de Somes este complet inutila pe linia rosia trasata alexa_adrian. Foarte bine a remarcat bachus ca varianta cealalta are capacitatea de a prelua mult mai mult trafic. Numai daca te uiti pe harta vezi ca preia traficul lui DN19 F, ocoleste aproape ca o centura Seini si tot aici cu o jonctiune spre Orasul nou poate asigura o legatura rapida intre Satu Mare si Negresti/Oas si intre Negresi Oas si Baia Mare adica aproape jumatate din DN19 si intre cele mai populate zone din MM si SM. Nu in ultimul rand DX trasat pe harta interactiva (poate in varianta CNAIR) uneste centura Satu Mare cu DN 19F(marcare cu cerc rosu) incercuind practic SM (cu exceptia culoarului Somes) pe cele mai importante cai de intrare in oras

Cu linia aia rosie si cu un traseu la sud de Somes nu s-ar rezolva deloc multumitor nevoile de mobilitate ale zonei!



Powered by API/PUM imgur uploader