Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


Cetatean

Nu exista firma in Romania sa detina atatea utilaje. Romstrade,Straco au avut multe utilaje si camioane. Corporatiile lucreaza doar cu subcontractori, de principiu nu au mare lucru. Poate o statie de asfalt sau betoane.

survola

Au o planificare bună, ,,termină" cu terasamentele și apoi probabil mută flota pe A3.
Dar și vremea a ținut cu constructorii aici în sud.

rocklee

Pe centura Galați au inceput lucrările


:)

fulger nc


naivu

Pe centura mică a Galațiului (unde lucrează altcineva) sau pe varianta de ocolire (unde există contract cu UMB)?

rocklee


paulmare

incredibil cum au descalecat plaiesii, cate scule au mobilizat
si noi ne dadeam cu parerea daca nu e prea mare "backlog"-ul lor de lucrari si daca or sa poata duce atatea
La A0 au adus cate ceva dinspre Craiova cred, acum cateva zile a trecut o coloana pe langa mine - urcau pe pasajul Mogosoaia dinspre Chitila spre Otopeni, eu am facut dreapta spre oras, ar fi si acolo interesat de numarat de la sol ce utilaje au adus 

fulger nc

Nu cred ca au inceput.
Acolo imi pare ca au termen de finalizare 2025 si nu stiu daca incep anul asta. Stiu ca se face studiul fezabilitate/documentatia ptr drumul de legatura din "spatele" combinatului.
Care va fi la 4 benzi , cate doua pe sens si va asigura legatura cu DX-ul Braila-Galati.
Oricum e un proiect mai amplu , care prevede si modernizarea dru mului catre Tecuci.
UMB a castigat si licitatia ptr construirea unui pod nou peste Siret , alaturi de actualul pod rutier/CF.
De abia astept sa ii vad si pe centura mare a Galatiului ..si din partea mea ..la cat mai multe proiecte ptr UMB.


tom_sawyer

#370
A apărut o decopertare în zona modificării de traseu anunțată de @horatiu.cosma (se vede și în filmarea de mai sus):




(Sentinel Hub)


tom_sawyer

#372
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Drum expres Brăila-Galaţi"

Data publicării: 23.02.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.03.2022

Prin avizul CTE-C.N.A.I.R. nr. 5125/26.11.2021 au fost aprobate modificările survenite în cadrul proiectului față de Studiul de fezabilitate din anul 2008. Aceste modificări sunt în  conformitate cu cerințele Beneficiarului proiectului și au dus la necesitatea declanșării unor exproprieri suplimentare față de culoarul inițial al obiectivului.

În prezent, pentru continuarea lucrării de utilitate pubică de interes naţional "Drum expres Brăila-Galaţi" este necesară dobândirea prin expropriere a unei suprafețe totale de 161.741,00  mp, aferentă unui număr de 250 de imobile proprietate privată.

Totodată aceste modificări aduse proiectului față de Studiul de fezabilitate au dus la necesitatea unor exproprieri suplimentare, față de culoarul inițial al obiectivului, astfel:
•   Girația km 1+524.61
În cadrul Studiului de Fezabilitate intersecția între Drumul Expres Brăila – Galați și Drumul de legătură "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", era prevăzută la kilometrul 1+180, printr-o intersecție giratorie. În această girație era prevăzută intersecția a trei drumuri: Drumul Expres Brăila – Galați, Drumul de legătură "Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila" și DJ 221B. Având în vedere spațiul limitat impus de constrângeri (zona construită dens) și dimensiunile reduse ale girației propuse, nu se putea realiza conexiunea celor trei drumuri într-o singură girație, în conformitate cu normele și reglementările în vigoare.
Prin tema de proiectare, C.N.A.I.R. -S.A. a permis modificarea locală a traseului Drumului Expres, în vederea racordării acestuia cu traseul proiectului "Pod suspendat peste Dunăre, în zona Brăila".
Astfel, s-a reproiectat doar intersecția între Drumul Expres Brăila – Galați și Drumul de legătură "Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila" la km 2+000 aferent Drumului de legătură.
Traseul inițial al Drumului Expres Brăila-Galați a fost deviat spre Est printr-o curbă la dreapta (în sensul kilometrajului, direcția Brăila-Galați), astfel încât intersecția dintre cele două drumuri va fi la km 2+000 pe Drumul de legătură "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", revenind la traseul proiectat în faza de studiu de fezabilitate, la poziția kilometrică 2+440.
Pentru a menține kilometrajul drumului expres propus la faza de studiu de fezabilitate originea drumului expres are poziția kilometrică 1+524.61.
Precizăm că această modificare locală a traseului a fost avizată în cadrul C.T.E. – C.N.A.I.R. (conform aviz nr. 5125/26.11.2021) și necesita exproprieri suplimentare față de coridorul de la faza de Studiu de fezabilitate.

•   Girație km 12+292.27
S-a menținut poziția girației conform Studiului de Fezabilitate, dar pentru fluidizarea traficului a fost solicitată suplimentar față de faza studiului de fezabilitate, o bandă de viraj la dreapta, pe direcția Brăila-Galați, cu benzi de accelerare-decelerare cu o lungime de 70 m fiecare și pene de racordare în lungime de 35 m. Această modificare a fost avizată în urma analizării documentației în Comisia Tehnică privind Siguranța Circulației Rutiere (conform documentului de avizare 21/3715/5.10.2021), împreună cu reprezentanții Poliției Rutiere.
Prin urmare, amenajarea girației cu banda de viraj la dreapta necesită suprafețe suplimentare de expropriere față de culoarul de la faza studiu de fezabilitate.

•   Reabilitare DN 2B – lărgire la 4 benzi
Drumul Național 2B are la intrarea în Municipiul Galați profil de drum cu 4 benzi de circulație. La intersecția Drumului Expres cu Drumul Național 2B, acesta are un profil cu două benzi de circulație. Având în vedere traficul mare înspre Municipiul Galați, în cadrul obiectivului de investiție "Drum expres Brăila-Galați", Drumul Național 2B va fi lărgit la profil cu 4 benzi de circulație dinspre Municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres Brăila-Galați, pe o lungime de 0,43 km.
Conform temei de proiectare s-a efectuat o expertiză tehnică pe sectorul de DN 2B între km 128+250 și km 128+680, care se va reabilita și lărgi la 4 benzi de circulație în cadrul obiectivului de investiție Drum expres Brăila-Galați, urmând ca după darea în folosință a Drumului Expres Brăila-Galați să devină principala cale de acces ce leagă drumul expres de municipiul Galați și implicit de combinatul siderurgic Arcelor Mittal, cel mai mare combinat siderurgic din România, generator de trafic greu.
Ținând seama de calificativul de stare, "bună – mediocră", atribuit pe ansamblu sectorului de drum analizat, de traficul excepțional recenzat și de perspectivă, reabilitarea și lărgirea la 4 benzi a drumului de interes național DN 2B și european E 87, E 584, este absolut necesară, o dată cu darea în folosință a Drumului Expres Brăila-Galați.
Prin urmare, având în vedere că în obiectivul de investiție Drum Expres Brăila-Galați este inclusă și lărgirea la 4 benzi pe o lungime de 0,43 km, sunt necesare suprafețe suplimentare de expropriere față de culoarul de la faza studiului de fezabilitate.

•   Rețele de utilități
Realizarea Drumului Expres Brăila-Galați afectează o serie de rețele edilitare, după cum urmează: liniile electrice  de joasă , medie și înaltă tensiune, conducte de transport gaze naturale. Ținând cont de avizele deținătorilor acestor rețele, sunt prevăzute lucrări de protejare sau de relocare a instalațiilor acestora, care impun exproprieri suplimentare față de culoarul de la faza studiului de fezabilitate.

MT