News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Eh, nu au stat ei chiar pe cârmă timp de 2 săptămâni.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

Au loc sa urce undeva pe ax? Ma gindeam ca un val prapadit de 3-4m i-ar fi maturat imediat de pe cirma, unde apar in filmare. Greu de imaginat probabilitatea ca Atlanticul sa fie linistit ca un lac pe intreaga durata a voiajului.

kitsune

#1322
Da, este un compartiment deasupra, destul de mare. În mod normal ar trebui să fie accesul blocat, dar nu toate companiile fac asta (sunt unii mai "relaxați").
Nava este destul de mare, a mers in balast, deci partea de sus a cârmei descoperită, din vest Africa spre Brazilia, vremea este bună pe lângă Ecuator. Au avut mâncare și apă timp de 10 zile, deci nu au rămas fără decât spre sfârșit.
I-au descoperit în ancoră la Vitoria, normal ar fi trebuit să îi descopere la plecare, se face "stowaway search" când pleci din porturi gen vest Africa. Dar, echipaj full filipinez, "yes sir, we checked, tick the box on checklist".

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumghen

#1323
Kitsune, nu iti mai e dor sa revii pe aici :)


kitsune

Nah, containere, obositor. Am ajuns la vârsta la care nu mai vreau bătaie de cap prea multă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumghen

Nu la containere ma refeream, ci locatia/portul/tara? :)

kitsune

#1326
Ouch. Cum fac să văd la rezoluție mai bună poza?
Nevermind, ai grijă că vine Furtuna nr. 13.

LE: geolocated here in caz că era fotoghicitoare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1327
Nu știu dacă să mai bag niște povești marinărești, dar parcă a trecut ceva timp de când nu am scris mai mult pe aici.
Acum vreun an și ceva am avut mecanic 1 un băiat ucrainean, zic băiat, dar de fapt este născut prin '63. Bun meseriaș, mai puțin cu actele și calculatoarele, dar cu fiarele expert. Rău cu automatizările, făcea totul pe "Emmanuelle" (vorba lui).
In fine, după un contract întreg împreună, ne dăm noi jos la Gibraltar, pe la începutul lui februarie anul trecut. Amândoi în aeroportul din Malaga, eu spre Constanța, el spre Mariupol. Vine 24.02, cu tot ce a însemnat el. Logic, corespondăm (așa cum am făcut cu zeci de alți colegi in perioada aceea, unii cu care poate nu vorbisem ani de zile), el viteaz, nu m-a doborât pe mine Siberia (altă poveste, roman de aventuri), ce e acum e nimic... Până într-o zi când la întrebarea mea "ce faci?" îmi răspunde: "stau cu soția pe un geamantan și așteptăm să fugim in beci".




Și asta a fost ultima comunicare. Până în aprilie, când un alt coleg (de fapt chiar cel care îl înlocuise la vapor când ne-am schimbat la Gibi) îmi scrie:




Logic că l-am contactat, am aflat cum e și unde locuia în Mariupol, într-o locație chiar bine cunoscută:



Adică aici

Trec zilele, omul face recuperare fizică și mai ales psihică, undeva pe lângă Bucovel, la un Sanatoriu. Își reface actele, cursurile, tot ce ii trebuie ca să ia viața de la început, să câștige un salariu din ceea ce știm noi să facem, pe mare. Dar, autoritățile lor nu îl lasă să iasă din țară. Până anul ăsta prin mai, când a împlinit 60 de ani și nu mai intră sub incidența legii lor. Agenția de crewing ucraineană o dădea de gard și omul stătea pe bară (noroc că, gospodar fiind, îi luase fetei apartament in Kiev și măcar avea unde sta), dar de muncă ioc. Normal că am încins toate telefoanele de pe la Hamburg și i-au găsit vapor instant. Din păcate unul prost întreținut, preluat de la echipaj chinezesc.
Azi a intrat in port la Constanța, la descărcare. Așa că am luat două cutii de gogoși și un bilet de intrare in port și m-am afișat pe cheu la vreo oră după acostare. Am uitat ce balamuc e in port:



Dar cumva am scăpat fără să mă lovesc și fără să rup mașina prin gropi (cratere, caverne, nu știu cum să le zic). La dană am ajuns, totul ok, dar nu pot urca la bord pentru că nu au venit autoritățile. E schimb de tură, mai durează vreo oră, două. Dar s-a întunecat deja, iar eu nu risc să mai stau, că mă așteaptă cavernele din asfalt. Merg acasă, mai am bilet până mâine. Și dacă reușesc, fac mâine și niște poze pe vapor. Oricum, îl iau pe Oleg cu mine în oraș, îl duc și-l aduc, pentru că străinii pot ieși doar pe la poarta 1 iar el e cam in dreptul porții 5. Autobuz nu e, taxi costă mai ceva ca un piețar la aeroport in vremurile bune iar de mers pe jos e "cam" departe.
Sper doar să nu intru în pământ de rușine când îmi vor povesti cum a fost cu autoritățile în seara asta. Nu de alta, dar cred că tot vreo 15-20 vin. Am eu așa un sentiment că nu s-a schimbat nimic.

LE: a doua zi, este deja 13:30, încă nu au venit cei de la immigration. Deci nu "shore pass", deci nu îl pot lua în oraș încă. Așteptăm.

LLE: au venit, cred că pe la 17:00 avea deja pass-ul. Așa că am mai luat un bilet de intrare și l-am luat de la vapor. Apoi un drum până la poarta 1 (am uitat ce frumos este prin port, pe la silozurile vechi) și mai departe shopping și pe la o terasă. Apoi am venit înapoi la vapor. Tot pe la poarta 1, că străinii doar pe acolo pot intra și ieși. Pe vremuri se mai putea și pe la 5, dar acum nu.
Din câte știu, autobuz prin port nu este, nici un alt transport de persoane. Deci navigatorii au de ales intre a chema un taxi la preț de transport VIP (ei motivează că trebuie să plătească intrarea in port, dar sincer 22 lei pe zi nu justifică prețul cerut) sau un transport de la Seamen's club (chiar am căutat și văd că există așa ceva) nu știu dacă cer bani sau nu, ori un per pedes voinic (dar dacă ești pe la danele 40-50 faci cam o oră până la poartă. Cu slalom printre camioane, gropi și câinii maidanezi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și continui in post nou, că ăla de mai sus e prea lung, zic eu.

Nu prea s-au schimbat mare lucru prin port de când veneam eu regulat pe aici, pe vremea Navrom și Romline. Au răsărit garduri peste tot, cu cate o cabină de paznic, dar care de cele mai multe ori nu te întreabă ce cauți pe acolo. Doar la camioane mai tresar. Gropile, in marea lor majoritate sunt cam aceleași. Traficul este haotic, mai ales din cauza TIR-urilor parcate peste tot. Zona veche a portului nu este gândită pentru așa trafic și nici nu are parcări (cu toate că spațiu ar fi).
Molurile sunt destul de degradate, pe unde am trecut cam 10-20 cm de praf acoperă ce a mai rămas din beton, bine că nu ploua.
Nava descarcă cu macaralele de la cheu (și parcă nu ar fi cele vechi pe care le știam) dar sunt macarale mici, cu cabina operatorului jos, nepotrivite pentru o navă mare (operatorul nu vede in magazie, are nevoie de un om pe punte să îl dirijeze).

Operatorul nu vede in magazie



Descărcarea se face direct la pâlnie care face ambalarea in saci. Sacii sunt luați cu motostivuitoare și puse direct in camion.



Un pic și despre vapor, un vrachier de vreo 60000 tdw făcut la chinezi dar cu design japonez (Tsuneishi). La vreo 12-13 ani vechime, prost întreținut. Luat în management de la niste chinezi, au muncit ai noștri cam din iunie să îl pună pe drumul cel bun. Inclusiv spălat de pereți prin castel să iasă jegul.
Motor clasic pentru mărimea asta, un MAN B&W 6S50MC-C, făcut de Mitsui.




PCC-ul (adică Punctul de Comandă și Control, ECR pe engleză - Engine Control Room) de toată jena, mic, înghesuit, tipic Tsuneishi cu un "robinet" in loc de telegraf, de loc aerisit ca la designul coreean (Hyundai, Daewoo, Samsung)




Cabinele mici, mi-a fost jenă să fac poze, dar la mecanicul 1 dormitorul era cu 10 cm mai mare decât patul. Iar livingul cam de aceeași mărime. Sincer, chiar dacă m-a șocat cabina de pe 37000 față de lăfăiala de pe 180000, aici este cu mult mai mică. Infinitezimală. Stă omul cu bagajul proptit de pat că nu are unde îl pune.
La fel și bucătăria, mai degrabă un coridor.
Sala de mese cuplată cu partea de recreere, ceva mai răsărită, dar tot jale







Ce m-a dat pe spate, scările. Instant îți aduci aminte că ai articulații și tendoane. Cele mai prost proiectate scări de vapor ever. Încă mă mai dor genunchii și am urcat și coborât o singură dată:





Cam atât pentru azi. A, șeful e rus, mi-a fost mecanic 1 acum ceva ani. Mi-a spus că el nu poate ieși în oraș că nu i-au dat shore pass ăștia de la immigration. Parcă mi-e milă de el. Dar apoi mi-am amintit că pe ucraineni i-au interogat cate 3 ore pe fiecare când a fost nava in St. Petersburg. Cu amprentare și efectiv întrebări până și despre laptele supt de la mamă. Oleg mi-a spus că totuși au fost ok, nu urlete, nu pumni in masă, doar interogatoriu. Și mi-am mai amintit că atunci când am făcut voiaj împreună cu rusul... să trecem peste politică și spălătura de creiere
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Azi am mai dat o tură să îl iau pe omul în oraș, la ceva cumpărături. L-am luat și pe fii-meu, să vadă ce înseamnă vapor, n-a călcat în viața lui în port (doar cu autobuzul etajat, dar ăla nu oprește). Nu știu dacă i-a plăcut, dar am așa un sentiment că nu o să dea la marină, cu toate că acum câteva zile cocheta cu ideea asta, că aflase el că facultatea e ușoară și te angajezi pe bani mulți rapid. Și-am zis, păi am posibilitatea să te duc să vezi. Prima impresie, e prea cald, și era ok de tot chiar:


Am stat un pic de vorbă cu treiarul filipinez, le-am dat cele 2 cutii de gogoși cumpărate pentru ei (la fel ca și data trecută, am zis să nu merg cu mâna goală). Au fost și ei ieri în oraș, 50$ pentru taxi, luat de la vapor, dus și așteptat în oraș, adus la vapor. Până la urmă nu este chiar rău pentru 4 persoane.

Așadar, zilele astea am intrat și ieșit de 12 ori în/din port (total treceri prin poartă). Nimeni, dar absolut nimeni nu m-a întrebat ce caut, unde merg, scopul și durata vizitei. Nimeni nu s-a uitat la vreun ID sau acte ale mașinii. Doar biletul de intrare să fie valabil. Atât. A, seara pe la 21, la ieșire un nene m-a întrebat dacă se poate uita in portbagaj. La poarta 1 colegul meu fiind străin, a coborât și a trecut prin PCTF. Eu cu mașina direct pe poartă. Nu zic că nu mi-a convenit să intru fără bătaie de cap, e ok din punctul ăsta de vedere. Dar puteam să ies cu strungul de la vapor in portbagaj și nu mă întreba nimeni nimic, ne mirăm că trec drogurile și contrabanda ca prin brânză.

Și la final, o scară:





Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Andreica, ,,Europol": Portul Constanța reprezintă un paradis pentru traficanții de droguri. Controlul, practic, nu există 
În ultimii 2 ani, polițiștii și vameșii nu au găsit nici măcar un gram de stupefiante.
Cica nu au nici scannere si sunt atat de putini angajati ca verifica doar documentele.
Dar sunt austriecii rai
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Eu nu inteleg cum in Constanta pot fi atatia caini vagabonzi. I-am vazut si pe plaja Modern in centru - wtf...

kitsune

#1332
Nu cred că sunt mulți câini. Nu comparativ cu acum 10-20 ani când erau haite peste tot. Eu cel puțin nu am mai văzut un câine vagabond de ceva ani (e drept, nu merg la plaja Modern).

LE: văd că primăria estima vreo 6000 in februarie și zicea că se apucă de sterilizări într-o lună. Înseamnă că nu am eu drum pe unde sunt comunitarii  8)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02VwtYZeD3qyTJSVv4teGYH4y2QLY7QsMurm8YwHktGrpR8P2zD4H96VWLPxWaue2Sl&id=100063576908591

@kitsune Cat e de comun ca o nava sa acumuleze atatea deficiente? Ma gandesc ca iti trebuie vointa sa ajungi chiar cu atat de multe... sau nu e ceva nemaivazut? Cum au reusit sa ajunga pana la noi? Turcii prin stramtori nu verifica nimic?

Cat timp nava este 'detained', daca propietarul sau cine este responsabil se dezice si nu plateste nimic, cine raspunde totusi pentru costuri? Exista un punct in care, daca nimeni nu isi asuma responsabilitatea, statul o confisca si o da la fier vechi?

Tot asa, o curiozitate:

"10) Safety of navigation
- Nautical publications
Missing
11) Safety of navigation
- Charts
Expired"

Cum se procedeaza cu hartile si alte publicatii? Inca se mai folosesc pe hartie sau sunt digitale? In aviatie cel putin compania pentru care lucrezi are contract cu anumite firme si ai acces mereu la ultimele versiuni de charturi din ciclul AIRAC (56 de zile) si totul este accesibil digital. In domeniul naval cum se procedeaza, la cat timp ar trebui reinnoite hartile?

kitsune

#1334
Păi, stai așa să mă documentez un pic, dar până atunci să pun textul de pe Facebook in quote, ca să discutăm pe text:

QuoteEgyptian freighter detained in Romania with 65 deficiencies
******************************************************************
VESSEL      "RAPTOR"
Flag            Comores
Reg            Moroni
Built            1984  Sedef Gemi Insaati A.S.
Bt                4294
Imo            8212350
HISTORY
84-90        "Inci 5"
90-17        "Kaptan Ilyas Kalkavan"
17-17        "Lady L"
17-19        "Lady Bo"
19-            "Raptor"
Owned by Manassa 2M Shipmanagement, Egypt.
CURRENTLY
Aug 25, 2023 :Detained in Tulcea, Romania with 65 (!) deficiencies - 42 seriously.
1) Certificate & Doc
- Garbage record book
Missing
2) Certificate & Doc
- Endorsement by flagstate
Missing
3) Certificate & Doc
- Manning specified by the minimum safe manning.doc
Missing
4) Certificate & Doc
- Cargo Ship Safety Construction
Missing
5) Certificate & Doc
- Certificate for Master and officers
Missing
6) Certificate & Doc
- Fire safety operational booklet
Missing
7) Certificate & Doc
- Certificate for rating for watchkeeping
Missing
8 ) Certificate & Doc
- Conformance Test Report
Missing
9) Certificate & Doc
- Seafarers employment agreement
Invalid
10) Safety of navigation
- Nautical publications
Missing
11) Safety of navigation
- Charts
Expired
12) Safety of navigation
- Voyage data recorder
Inoperative
13) Safety of navigation
- BNWAS
Inoperative
14) Safety of navigation
- Radar
Inoperative
15) Safety of navigation
- Voyage or passage plan
Incomplete
16) Safety of navigation
- Gyro compass
Inoperative
17) Safety of navigation
- Lights, shapes, sound-signals
Inoperative
18) Safety of navigation
- International code of signals-SOLAS
Missing
19) Water/Weathertight
- Manholes/flush scuttles
Not as required
20) Water/Weathertight
- Covers (Hatchway- portable,- tarpaulin etc
Corroded
21) Water/Weathertight
- Windows, sidescuttles and deadlights
Damaged
22) Water/Weathertight
- Ventilators, air pipes and casings
Corroded
23) Water/Weathertight
- Bulwarks and freeing ports
Corroded
24) Water/Weathertight
- Doors
Corroded
25) Structural conditions
- Steering gear
Not properly maintained
26) Structural conditions
- Bulkhead-Corrosion
Holed
27) Structural conditions
- Hull damage impairing seawothiness
Holed
28) Fire safety
- Fire fighting equipment and appliances
Not as required
29) Fire safety
- Personal equipment for fire safety
Missing
30) Fire safety
- Fire detection and alarm systems
Inoperative
31) Labour conditions
- Provisions quantity
Missing
32) Labour conditions
- Sanitary facilities
Not properly maintained
33) Labour conditions
- Heating, air conditioning and ventilation
Inoperative
34) Emergency systems
- Emergency source of power - emergency generator
Inoperative
35) Emergency systems
- Emergency ligthing, batteries and switches
Inoperative
36) Radio communications
- MF/HF Radio installation
Inoperative
37) Radio communications
- Satellite EPIRB
Inoperative
38) Life saving Appliances
- Lifebuoys incl proovision and disposition
Not as required
39) Life saving Appliances
- Stowageand provision of liferafts
HRU Expired
40) Life saving Appliances
- On board training and instructions
Manual missing
41) Pollution Prevention
- Garbage management plan
Not as required
42) ISM
- Ism certificate
Not as required
The vessel was released Sep 12, 2023.

Așa. Primul lucru pe care l-am găsit e un review de la un "client satisfăcut":

QuoteКент 6мес назад работал там вторым мехом. жопа там друже, лучше не лукайся туда. был арестован теплоход, экипаж списан с обещаниями в итоге потраченое время и ленег не заплатили. А там думай сам. если жопа это твое тогда удачи 15.03.2019

Adică:

QuoteKent a lucrat acolo acum 6 luni că mecanic 1.  Fundul îți este prieten acolo, e mai bine să nu mergi acolo.  Nava a fost arestată, echipajul a fost debarcat cu promisiuni și, ca urmare, timpul pierdut și banii nu au fost plătiți.  Și apoi gândește-te singur.  daca fundul este al tau, bafta

Am adaptat un pic traducerea, să fie mai inteligibilă.

14 oameni în echipaj, indieni, turci și ucraineni, dar in general găsești cam toate națiile, sirieni, libieni, georgieni șamd. Am găsit doi foști membri de echipaj, e clar că un căpitan care cere 5700$ va accepta și mai puțin iar asta spune multe despre pregătirea lui:





Powered by API/PUM imgur uploader

Navă făcută în Turcia în 1984, companie egipteană cu pavilion Comore. In caz că nu știți pe unde e, e o insuliță in sud-estul Africii, unde îmbarcăm și debarcam noi gărzile armate și care până nu demult nu avea nici măcar un port. De aceea faimoasele poze cu "one teu personal container carrier":



O privire asupra shippingului din Marea Neagră, partea întunecată, nu ce se vede la televizor și în discursurile politice:


Bun. Și acum să o luăm la obiect:

Valoarea estimată a navei - 108000$. Asta îți răspunde la întrebarea ce se întâmplă cu nava dacă este arestată și armatorul se dezice de ea și mai ales de ce armatorul se va dezice.
Turcii nu au atribuții în a verifica navele care trec prin Bosfor din câte știu eu. A, dacă se oprește într-un port la ei și vine control... dar de multe ori se rezolvă, arkadaș çok para.
Oricum, chiar și așa, nava a fost arestată până acum în Italia, Bulgaria, Ucraina și România (ultima oară). Dacă te uiți atent, detentiile și schimbările de nume cam coincid la date. Deci nu este exclus să se fi făcut ca să se piardă urma (cu toate că nu mai merge așa, IMO number e același, mai există un document numit Continuous Synopsis Record care ar trebui să fie la bord).
Ce nu găsesc eu e Societatea de Clasificare. A fost până în 2015 înregistrată la Türk Loydu.

Este clar că armatorul nu este interesat de navă și nu mai investește bani. De aia nici nu mai au publicațiile nautice și nici hărțile. In principiu ar fi obligați să aibă hărți electronice, dar există excepții:

QuoteThe amended SOLAS regulation V/19 requires all newly built passenger ships of 500 gross tonnage and upwards, as well as newly built cargo ships of 3,000 gross tonnage and upwards engaged on international voyages to be fitted with ECDIS. For existing ships, phase-in introduction of fitting requirements are being introduced for all ships of certain size engaged on international voyages (See SOLAS regulation V/19.2.10 for details).

1 Application and requirements

Subject to the provisions of regulation 1.4:
1.1 Ships constructed on or after 1 July 2002 shall be fitted with navigational systems and
equipment which will fulfil the requirements prescribed in paragraphs 2.1 to 2.9.

1.2 Ships constructed before 1 July 2002 shall:

.1 subject to the provisions of paragraphs 1.2.2, 1.2.3 and 1.2.4, unless they comply fully with
this regulation, continue to be fitted with equipment which fulfils the requirements prescribed in
regulations V/11, V/12 and V/20 of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974
in force prior to 1 July 2002;

.2 be fitted with the equipment or systems required in paragraph 2.1.6 not later than the first
survey* after 1 July 2002, at which time the radio direction-finding apparatus referred to in
V/12(p) of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974 in force prior to 1
July 2002 shall no longer be required;.3 be fitted with the system required in paragraph 2.4 not
later than the dates specified in paragraphs 2.4.2 and 2.4.3; and

.4 be fitted with the system required in paragraph 2.2.3, as follows:

.1 passenger ships irrespective of size, not later than the first survey* after 1 January 2016;

.2 cargo ships of 3,000 gross tonnage and upwards, not later than the first survey* after 1 January
2016;

.3 cargo ships of 500 gross tonnage and upwards but less than 3,000 gross tonnage, not later than
the first survey* after 1 January 2017; and

.4 cargo ships of 150 gross tonnage and upwards but less than 500 gross tonnage, not later than the
first survey* after 1 January 2018.

The bridge navigational watch alarm system shall be in operation whenever the ship is underway at
sea.

The provisions of paragraph 2.2.4 shall also apply to ships constructed before 1 July 2002.

1.3 Administrations may exempt ships from the application of the requirement of paragraph
1.2.4 when such ships will be taken permanently out of service within two years after the
implementation date specified in subparagraphs 1.2.4.1 to 1.2.4.4.

Ce mă nedumerește pe mine este remarca de la sfârșit cu: Vessel was released... Adică ce, i-au dat drumul? Din păcate administrația noastră este prea secretivă și prea birocratică să prezinte public rezultatul inspecției așa că nu găsesc informații despre arestare și nici despre o eventuală eliberare. Da, știu, bla, bla, confidențialitate, etc. Dar în cazuri din astea ar trebui să fie totul public, pus la gazeta de perete virtuală la "așa nu!"

Iar pe lângă toate deficiențele legate de acte și ce mai era, astea:

Quote26) Structural conditions
- Bulkhead-Corrosion
Holed
27) Structural conditions
- Hull damage impairing seawothiness
Holed

imi spun că nava nu poate avea altă destinație decât Aliaga, in orice alte circumstanțe nu trebuie să i se dea drumul din port. Iar dacă i s-a dat drumul să plece, fără destinația clară de mers la tăiat, remorcată și fără echipaj, ăla de a semnat trebuie să intre la pușcărie direct. Pentru că oamenii ăia de pe navă sunt condamnați la moarte la fel ca cei de pe volgobaltul ăla de acum doi ani, Arvin. Dar, urmăriți un pic documentarul cu Dark side of Black Sea și gândiți-vă că situația reală astăzi este și mai rea, cu Ucraina în război, Rusia incălcând orice convenție posibilă, Turcia interesată doar de afaceri iar restul de state marunte riverane Mării Negre interesate doar de umplut buzunare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence