News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Dap. Fumul pe care îl aruncă arabii ăștia in atmosferă fără nicio jenă. Și pe noi la naval ne chinuie cu biocombustibili și alte aberații
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

shift2rail

Exista solutii ptr decarbonarea transporturilor grele rutier&maritim: bio-fuels, e-fuels, hidrogen.

Faptul ca altii nu fac nimic nu e o scuza ptr inactiunea noastra.

kitsune

Este foarte simplu să spui că există soluții. Atunci când citezi dintr-un comunicat sau ziar sau mai știu eu ce. Ce presupune schimbarea asta, câte eforturi se fac, câte accidente și potențiale accidente, asta nimeni nu vede. Pentru că nu trece mai departe de industrie, poate printr-o statistică undeva, câteva cifre fără explicații prea multe.
Dar pentru noi, ăștia de muncim efectiv, soluțiile astea înseamnă dureri de cap și păr alb.
De exemplu: in trecutul navei pe care sunt, undeva acum vreun an, un charterer a vrut să se bată cu babaua'n piept pe la conferințe cât de ecologist este el. Așa că a comandat biodiesel in loc de diesel normal (ultra low sulphur). Aproape doi ani după, încă mai tragem pentru prostia aia. Ei și-au luat medaliile, au transportat marfa, și-au atârnat pe piept și pe site cocardele eco. Iar noi? Adunăm deja sute de ore muncă pentru curățat depunerile de prin tankuri, zeci de litri de aditivi, nu știu câte kit-uri de reparații pentru separatoare, injectoare, etc. Am ajuns la al treilea injector pentru căldare pentru că celelalte două au capotat. Cu evenimente, de era să rămână treiarul fără cap.
Probabil că va trebui să moară niste oameni ca să înceapă lumea să înțeleagă că nu tot ce e scris pe hârtie este și fezabil.
Dar da, in cercurile de sus, sună frumos noul limbaj de lemn: Environmental, social and governance, sustainability, dezvoltare durabilă și alte cuvinte aruncate doar ca să creeze un argou cât mai frumos pentru muritorul de rând.
Nu sunt împotriva ideii de decarbonizare sau de reducere a noxelor. Dar ce-ar fi să începem cu elefantul din cameră? Plimbăm mărfuri pe planeta asta fără rost. Îmi poți explica de ce am cărat grâu american pentru Italia când grâul românesc se duce in Africa? De ce car minereu de fier din America in Japonia pentru ca apoi o fabrică din UK să vândă mașini în Australia, mașini care conțin minereul ăla adus inițial de la americani? De ce un zbor Larnaca - Ravenna este mai "scurt" prin Munchen decât direct?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Belly of the beast:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

^ Tunelul central (duct keel)?

kitsune

Dap. Duct keel, sau Pipe duct. Se vad in poză: cele două țevi de balast (jos), țevile de abur pentru încălzirea tancurilor de combustibil (cele izolate), țevile de drenare santine magazii, țeavă de aer comprimat, hidraulicele de la comanda valvulelor (astea nu se văd că sunt pe sus) plus încălzitoarele cu abur (cutiile cu lumină verde, nava are ice class).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Cum vă deplasați prin el? am vazut pe youtube că există un cărucior pe șine.

kitsune

 :lol: da, unii au cărucior. Noi nu. Încă mă mai doare spatele. Și genunchii. Și mușchi pe care nu știam că îi am. Cred că are cam 1,40 m înălțime, m-am cocoșat de tot.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexandru_m

Quote from: kitsune on November 24, 2023, 12:59:52 PMNu sunt împotriva ideii de decarbonizare sau de reducere a noxelor. Dar ce-ar fi să începem cu elefantul din cameră? Plimbăm mărfuri pe planeta asta fără rost. Îmi poți explica de ce am cărat grâu american pentru Italia când grâul românesc se duce in Africa? De ce car minereu de fier din America in Japonia pentru ca apoi o fabrică din UK să vândă mașini în Australia, mașini care conțin minereul ăla adus inițial de la americani? De ce un zbor Larnaca - Ravenna este mai "scurt" prin Munchen decât direct?

Din cauza "mainilor" de pe drum.

De ce exista enshpe mii de case de expeditie si speditii si burse si bursulite in loc sa existe ceva mult mai centralizat?

Cand iei minereul ala din America si il duci in Japonia, apoi in Uk si mai la urma in Australia gandeste-te cate cotloane sunt de unde se mai pot ciupi niste leuti. Nu de tine sau de mine, ci de aia care in viata lor nu au vazut interiorul unui port sau cum arata niste rampe, dar dau de la birou ordine pretioase pentru ca ei stiu mai bine decat tine ce se intampla acolo unde fizic esti tu.

Asta, plus faptul ca daca totul ar fi clar si "traceable" anumite eschivari de la sanctiuni nu prea ar ma fi posibile. Si oricat ne-am duce cu gandul prima data la Rusia in zilele noastre, sa nu uitam "track recodrul" istoric al serviciilor americane de exemplu.

shift2rail

5 armatori se angaleaza pentru decarbonarea completa (zero net) a transporturilor maritime pana in 2050 ( le Monde, paywall):

"Le président-directeur général de CMA CGM a défendu, vendredi 1er décembre, une « initiative collective », avec quatre autres armateurs de porte-conteneurs : l'italo-suisse MSC, l'allemand Hapag-Lloyd, le sud-coréen HMM et le danois A.P. Moller-Maersk, très actif dans la décarbonation du transport maritime, responsable de 3 % des émissions de CO2 dans le monde"

https://www.lemonde.fr/economie/article/2023/12/01/cinq-armateurs-s-engagent-sur-une-decarbonation-totale-du-transport-maritime-en-2050_6203384_3234.html

dan tm

Tu doar de decarbonatare vorbesti pe forumul asta.

natura oricum isi revine fara aberatiile unor birocrati( despre care tocmai a scris kitsune).

Liviu M

Natura își revine, clar, numai că s-ar putea să fie fără noi.  :lol:

TVlad

Acum e la moda ca directorii unor companii mari sa faca gargara pe tema "decarbonizarii". Evident ca nu o sa faca nimic decit in masura in care li se reduc niste cheltuieli (pe termen scurt) iar actiunile respective ar fi fost oricum intreprinse din acelasi motiv insa daca le numesc "de decarbonizare" sau "verzi" cred ei ca ii impaca pe istericii ce ar putea prejudicia imaginea companiei daca li se pare ca nu cinta cu suficienta convingere partitura ecologista.

Liviu M

Trecând peste heirupism și PR, dacă nu facem nimic "că nu noi suntem ăia care...", o punem original.
Nu comentez dacă 3% e mult sau puțin, nici nu compar cu alte domenii, da' se pare că asta e contribuția transportului naval (marfă, pasageri...) la emisiile globale de gaze cu efect de seră.

kitsune

Lucrăm cu Maersk, cu CMA, cu MSC. Nu mai știu dacă și cu coreenii. Hapag Lloyd parcă nu mai avem.
Îmi place că în presă își asumă ținta asta, zero emisii de carbon până în whatever, 2050 parcă (când poate mulți dintre noi nu vom mai fi).
Dar, CO2 nu este singura emisie a navelor. De restul nu se spune.
Hai să îți explic un pic cum se face reducerea emisiilor cu ajutorul unei instalații numite EGCS (Exhaust Gas Cleaning System, poreclită Scrubber în limbajul nostru).
Se ia apa de mare și se pulverizează in coș, peste gaze. Apa spală gazele. La ieșirea din coș, un analizor de gaze măsoară SO2 și CO2. Toate bune până aici. Dar:
1. Apa de spălare se duce la baltă. De acord, sunt niste senzori care măsoară cantitatea de substanțe și există limite. Pentru a te conforma limitelor, mărești debitul de apă. Deci, aceeași cantitate de mizerie, dar o deversezi mai diluat. Și este ok
2. Cu toate că analizorul de gaze măsoară separat CO2 și SO2, limita este la raportul lor, care trebuie să fie sub o anumită valoare. Dacă (de exemplu) îți crește SO2 din oarece motiv, crești emisia de CO2 ca să fie raportul lor în limite. Și invers. Adică poluezi mai mult ca să fii în regulă.

Ok. Close loop scrubbers: fac același lucru, dar nu deversează noxele in apă ci le țin la bord. Știi cât costă în China să dai la mal un m3 de slop de la Scrubber? 25k $. Ce se întâmplă cu el? Se cumpără o cisternă, se încarcă cu 20-25 M3 de mizerie din asta. Si apoi se vinde in centrul țării, sau pe la Vladivostok, la preț mic. Orice amator de chilipiruri va cumpăra cisterna, va vărsa mizeria din ea și o va folosi mai departe. Iar noi ne vom bate din nou cu babaua'n piept că ne-am decarbonizat.
Te întreb o chestie (n-am verificat, dar știu cazuri concrete din alte companii): câți ani stau managerii ăștia de apar prin ziare la conducerea respectivelor companii și cu ce bonusuri pleacă atunci când sunt dați afară (sau se termină contractul). Îți garantez că de banii ăia oricine va spune orice.
Poți să dai pe google căutare pentru Hermann J Klein, mare manager cu mare căutare. Stă în jur de 2-3 ani, își ia bonusul, vorbește doar prostii iar după el compania ori dă faliment ori este înghițită de alții. Dar la propagandă nu ii stă nimeni în față.
Așa și prietenii din Le Monde. Nu ii doare gura să spună. Că oricum in 2050 ei sunt oale și ulcele.
Și adu-ți aminte de celebrul caz de la Maersk, când se lăudau că vor reduce costurile dacă nu mai dau echipajelor șervețele la masă. Halal manageri.
Noi ăștia de am crescut în comunism suntem mai rezistenți la propagandă decât voi, că am mâncat pe pâine la lumina lumânării cuvântările tovarășului.

@Liviu M . Da, noi poluăm. Și suntem conștienți de asta. Nu ca înainte, când se spălau tancurile de marfă în rada Constanța, de stătea petrolul smoală pe plajă. Dar tot mai poluăm. Mai puțin ca un camion (luat la tona de marfă cărată și distanța parcursă).
Dar, din păcate, soluții minune nu există. Nu poți reduce mai mult de atât. Decât cu alte surse de energie. Da, se bagă tot mai mult dual fuel, CNG, LPG, ammonia, rotosails, kites și ce mai e. Dar asta este o picătură in ocean. Grosul poluării este datorat mișcării de-am'boulea a mărfurilor. Exportăm Australia bucată cu bucată când am putea rafina minereul local și reduce cantitatea transportată la o zecime (de exemplu).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence