News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Nu cred că trebuie să aibă viză de US pentru că sunt în tranzit.
Dar noi (cel puțin compania noastră are pretenția asta) avem vize C1/D, nu prea pleci de acasă dacă nu ai viza de US valabilă. Pentru alte țări e un pic mai simplu (sau mai complicat). De exemplu pentru Canada am avut nevoie de eTA (electronic Travel Authorization), la Australieni viza este tot electronică, se aplică on-line, la Chinezi e cu inscriere online dar apoi prezența fizică la centrul de vize din București, etc. Astea pentru intrare. Pentru ieșire este mai simplu. Doar pe la chinezi era mai complicat, stăteam la hotel o zi-două până ne ieșea viza, depinde de regiune.
Pe vremuri, când a trebuit să plec din US și nu aveam viză, a venit agentul cu mine până la scara avionului, inutil după părerea mea, pentru că făceam escală în Houston și acolo puteam pleca de 20 de ori, nu m-a întrebat nimeni de viză. La intrarea în US însă, e penibil. 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

In momentul asta e nevoie de viza SUA pentru orice fel de tranzit, inclusiv pentru tranzit aeroportuar international (de exemplu Paris - Atlanta - Cancun). Ori C1/D (care e viza de tranzit/crew) ori B1/B2 (care e viza de intrare), ori combinatia de 4 vize (B1/B2/C1/D) pentru echipaje navale si aviatice. In plus, filipinezii merg in oras (ca trebuie sa schimbe aeroporturile, si aia se face cu taxi sau buz).

Nu (mai) exista conceptul de zona sterila internationala de tranzit la aeroporturile americane - a existat un timp pe Anchorage si Houston, dar proiectul pilot s-a anulat. Azi, pe aeroporturile americane, avionul de Paris pleaca de la aceiasi poarta din acelasi terminal cu cel de Houston.

Mai rau, daca zbori Paris - Papeete (Tahiti, care e parte a Frantei si a Uniunii Europene) cu Air Tahiti Nui sau Air France, desi e un zbor intern francez, si poti intra in Tahiti doar cu buletinul romanesc, pentru ca aeronava face o escala tehnica in Los Angeles, iti trebuie... pasaport cu viza SUA. B1, B2 sau C1. Sau ESTA daca ai pasaport dintr-o tara ESTA. Altfel nu te lasa la bord.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Sincer, nici nu am remarcat că se plimbă de la JFK la La Guardia. Dar nu este bai, cum am spus, noi avem obligatoriu viză C1/D in companie, fără ea nu pleci (mai fac uneori derogare, dar foarte rar).
Ce e drept, n-am mai zburat din sau spre US de mult și nici nu îmi pare rău deloc. Pe primul loc în top 10 personal al lucrurilor pe care nu vreau să le fac eu asta: întâlnirea cu US Immigration sau și mai rău, cu TSA. Mai degrabă m-aș duce la Moscova cu steagul ucrainean pe tricou.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1308
Când marea arată ca mai jos, adică un metru de gheață plus încă un metru de zăpadă, v-ați întrebat vreodată cum se urcă pilotul la bord?











Powered by API/PUM imgur uploader

Poze primite de la un coleg
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Hi, you've reached kitsune. Thanks for calling. I can't answer your call at the moment, however if you leave your name, number and message, I'll get back to you as soon I can.





Powered by API/PUM imgur uploader

PS: Completely off-topic.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune





Powered by API/PUM imgur uploader

37000 t in 5 zile. De la 7 la 23. Adică 16x5=80 ore. Adică 462 t pe oră, adică aproape 8 t pe minut.

Need some sugar?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Moșulică ăsta de vreo 65-70 de ani a venit pe o vreme friguroasă să îmi aducă ulei. Ger și vânt de intră în oase. Noi cu niște sincope datorate unor șuruburi încăpățânate. Omu' stă pe cheu și așteaptă răbdător. Ca să nu se supere că stă degeaba, intru in vorbă cu el. "Te cheamă Mahoney, cum scrie pe camion, presupun?", zic eu, in ideea că este un contractor care își câștigă existența cu camionul lui. Zice "Da". "A, ca pe ăla din Academia de poliție?". Cică "da" și se sparge gheața. Vorbim in franceză, cu toate că are strămoși irlandezi. Vorbește despre Canada dar se referă la Quebec. "Ăia din Ontario sunt ciudați" si face un gest de lehamite din mână, de parcă "ăia" nu ar fi canadieni. "Ah, Québec pour le québécois", zic eu și i se luminează fața. Se pare că "anglos" nu prea sunt iubiți aici. Cu toate că nu am avut nicio problemă dacă am vorbit engleza aici, oamenii s-au străduit să comunice cu noi.
In fine, tăiem șuruburi, montăm furtunul, dăm drumul la bunkerare. Îl întreb pe om "cum îi merge afacerea cu camionul, se câștigă destul să te poți întreține?", în mintea mea, dacă la vârsta asta conduci, se pare că nu prea.
"Am 40 de camioane" îmi răspunde. Și instantaneu falca mea se lovește de punte. "Patruzeci de camioane și tu îngheți aici cu mine pe cheul ăsta în loc să fii în Tahiti sau știu eu pe unde? Ce cauți aici?". "N-am avut șofer disponibil și trebuia făcută livrarea". Atât. Nu mai spun nimic.
I-am cerut doar voie să fac niște poze.








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumghen

Quote from: kitsune on March 29, 2023, 09:03:21 PMCând marea arată ca mai jos, adică un metru de gheață plus încă un metru de zăpadă, v-ați întrebat vreodată cum se urcă pilotul la bord?


Se stie sigur tot timpul gheata are 1m si nu 10m? Daca intelegi unde bat :)

kitsune

Sincer nu știu, pozele sunt de la un coleg care a făcut vreo două contracte in zona aia, in nordul Balticii.
Noi am luat "Ice advisor" aici în St. Lawrence bay, ăla ne-a ghidat pe unde era ok. Poate și ei tot așa. Nu mai e la bord să îl întreb.
E primul contract pe vapoare cu Ice class, chiar daca ăsta are certificare doar pentru 30cm gheață nouă. Alea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

O afirmație pe un forum vecin:

QuoteUnul dintre ''secretele'' faptului ca  Mica Odessa din Mamaia Nord este populata in majoritate de baieti bine hraniti si apti de lupta e ca acestia sunt marinari, ucrainenii sunt foarte buni marinari, cum eram si noi odata, iar armatorii lor le-au inchiriat blocuri intregi ptr a se muta cu tot cu familiile lor pana se fac schimburile de echipaje care au loc in portul Constanta. Iar marinarii nu-s oameni saraci, de aceea acolo-s masini mai bune decat ale noastre, a bastinasilor. Au plecat multi acum ca statul a taiat ajutorul ptr chirie si oricum majoritatea aveau contracte pana in mai-iunie ca incepe sezonul, dar tot au ramas destui, seara de seaza Promenda e plina, azi nu mai zic. Cei cu adevarat bogati nu au calcat decat in tranzit la noi, sunt in Vest si oricine(inclusiv noi) ar fi facut la fel daca ar exista posibilitatea.
Deci in caz ca, Doamne Fereste, situatia se va nasoli si la noi vreodata, e bine sa aveti o meserie care sa va tina departe de prima linie: marinar, sofer, ambasador, politician sau beizadea.

Este ancorată în realitate?

kitsune

#1315
Ancorată în realitate? Are elemente reale, sigur.

Mulți dintre cei care au stat (și poate mai stau) in Mamaia, zona dintre fostul Han al piraților și Tabăra Năvodari sunt ucraineni care au bani. Zona este plină de apartamente de lux, blocuri cu spa și piscină, etc.
Cât a existat programul 50/20, unii proprietari au cerut (pe lângă banii de la guvern) garanții și plata utilităților. Nu odată am auzit convorbiri între proprietar și femeia care face curățenie, de genul: "Nu băga așternuturile alea fine, că alea le țin pentru turiști care plătesc 100€ pe noapte, lasă că trec eu și iau de la [insert cheap shop here]." Și de multe ori au înghesuit câte persoane au putut, ca să încaseze cat mai mult. Mecanicul meu 1 a stat acolo, a plătit 200€ plus utilități lunar la o garsonieră (pe lângă programul guvernamental). I-a convenit, Bulgaria era mai scumpă, Turcia, Cehia, Polonia, etc. chiar și mai mult.
Mulți navigatori au ales opțiunea asta, mai ales că își aduceau și soția/prietena/copiii și stăteau împreună pe perioada concediului dintre două contracte.
De blocuri închiriate de armatori pentru marinarii lor nu am auzit. Este posibil, dar eu nu am auzit. Dar am văzut mesaje pe grupurile ucrainene de socializare in care unele doamne cazate în alte părți ale României întrebau dacă "se poate sta in program pentru 2-3 săptămâni, facem o vacanță gratis la mare". Iar la întrebările concetățenilor dacă nu le este jenă să profite răspundeau sincer "dacă este gratis, de ce nu?".
Acum s-a modificat programul, se condiționează ajutorul de o oarecare integrare (înscriere la forțele de muncă, înscrierea copiilor la școală/grădiniță, etc.). Și banii sunt mult mai puțini. Rezultatul? Cei care nu au posibilități să plătească, pleacă. Cei care pot plăti sumele cerute drept chirie, stau. Dar foarte puțini aleg să se integreze. Unii nici nu au cum. Exemplu, fetele mele care au stat aproape un an la mine in apartament. Lucrează online. Copiii fac școală online. Știu engleza și franceza, s-au descurcat in zonă fără să fie nevoie să învețe un cuvânt în română. Soțul a venit din voiaj la începutul lunii și ieri a plecat iar. Dar perspectiva de a plăti o chirie nu le-a surâs, au plecat acasă la Odesa (unde nu este chiar așa de rău, dacă stăm să judecăm drept).
Pe de altă parte îi înțeleg pe navigatorii ucraineni. Nu se pot întoarce acasă, ca să plece la vapor trebuie să dea șpagă între 4500 și 6000$ pentru hârtia aia de la comisariatul militar care le dă dreptul să iasă din Ucraina. Deci aleg să închirieze undeva pentru 2,3,4 luni cât este concediul. Mulți își permit. Dar unul cum e cadetul meu găgăuz, care câștigă aici 600$ pe lună ce va face în iulie când ajunge acasă? Își va permite 600€ lunar plus utilități și garanție pentru un studio in Mamaia Nord? Nu cred.

Ca o paranteză, faptul că s-au strâns atât de mulți in zona respectivă este datorat în parte numărului mare de apartamente goale în zonă (pe timp de iarnă) dar în și mai mare măsură datorită existenței unui Lidl, singurul magazin deschis iarna in zonă (mai e un Mega parcă, la Hanul Piraților).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

M-au disperat ăștia cu lansările lor. Cică să te ferești dacă îți cade vreo bucată de rachetă in cap. Sper să nu facem slalom.



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

"O zi în radă, un ban grămadă." (veche zicală marinărească)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1318
Am ajuns in sectorul 3 ;)



Powered by API/PUM imgur uploader

Opinia mea despre locurile astea?

(GPS)





Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk