[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lone_wolf32

20 august mi se pare cam din scurt... poate pusham sa lase pana pe 1 septembrie macar

Xed

Am extras cateva imagini mai de ansamblu din proiectul propus de PMB.
Mai adaug inca odata link-ul catre documentatie deoarece la Vladul mai sus nu s-a copiat cum trebuie si duce pe pagina principala a PMB: Link documentatie infrastructura Velo

Retea Principala



Retea Principala & Secundara



Intersectii & Profile



















Telvanni

Ma uitam la mine in Tei, traseele mele de interes ar fi S3, S4, S5... Pe Pargarilor se lucreaza, au reprofilat strada(programul PS2). O sa intre iar in lucrari cand se vor face pistele.
Cum putem sa scapam de chestia asta? se face acum o chestie, peste 2 ani se strica si se face altceva.

slartibartfast

Mda, asta explică multe. Șoseaua Pantelimon apare ca "segment propus", deși pista de acolo este construită, marcată și semnalizată demult. Este chiar una din cele mai bune și mai sigure din București, cu excepția unor probleme punctuale (quick wins) care așteaptă de ani de zile să fie rezolvate. Deci de aia nu se rezolvă problemele alea: că pentru ei pista aceea nu există, după ce au construit-o.

nirolf

Câteodată am impresia că trăim în universuri paralele:

QuotePista de #biciclete a fost închisă de Brigada Rutieră după ce au fost sesizate probleme grave de siguranță. Pe lângă riscul bicicliștilor de a fi loviți cu portiera, marcajele dispar în unele intersecții importante. Traseul este trasat în zig-zag, ocupând inclusiv din trotuare, incomodând și punând în pericol pietonii și bicicliștii.


https://b365.ro/analiza-metrou-usor-soseaua-pantelimon-un-studiu-de-caz-cum-sa-nu-modernizezi-un-bulevard-in-doar-9-puncte-405566/

Ca noutate față de articol am înțeles că PMB a făcut în sfârșit recepția lucrărilor de pe Șoseaua Pantelimon, după 10 ani de nepăsare din partea administrației precedente. Cu ocazia asta PS2 a primit dreptul legal să se ocupe de spațiile verzi.

Urmează recepția Podului Basarab (inaugurat 2011!) - se negociază cu constructorul cum se împart reparațiile necesare. Semnalând un semafor stupid, am mai aflat recent că nici Fabrica de Glucoză nu e recepționată, probabil urmează când s-or descâlcii ițele.

Bănuiesc că problema a fost că Duamna nu a mai apucat să înființeze și Compania Municipală de Recepționat Lucrări.

slartibartfast

Închiderea aia o fi și ea pierdută în vreun sertar, pentru că în teren, toate semnele și marcajele sunt instalate. Dacă treci pe acolo nu ai de unde ști că pista este închisă. Deci ori nu este închisă, ori într-adevăr, marcajul e într-un univers paralel cu documentația primăriei.

Așa-numitul zig-zag este una din acele probleme punctuale, manifestată în două locuri (unul pe fiecare sens) cu lungime de ordinul zecilor de metri, dintr-o lungime totală de ordinul kilometrilor. Marcajul dispărut în intersecții, la fel, este o problemă punctuală a uneia sau două din intersecții, mare parte fiind marcate. Plus că e uluitor cum riscul de a fi lovit cu portiera pe pista de biciclete e mai mare de cel de a fi lovit și cu portiera și cu altceva mergând pe stradă.

Dar da, e bine să facem lucrarea de la zero decât să rezolvăm realmente problemele astea. Alți bani, altă distracție.

alexV

#216
MasterPlan Velo Bucuresti mi se pare calitativ la o prima lectura mega-fugitiva.

Ma bucur sa vad ca se bazeaza pe faimosul manual olandez CROW Design Manual for Bicycle Traffic. Se inspira de la cei mai buni. Am rezumat manualul aici pe forum.

M-am uitat rapid la dimensiunile minime deoarece in practica acolo tinde sa se ajunga, si e loc de critica.
Olandezii fac piste unidirectionala intre 2m si 2,25m cu derogare exceptionala la 1,7m. Unde este zona de siguranta langa pista, uzual e 1 metru, si niciodata mai putin de 0,35m.
In Bucuresti minimul propus pt pista unidirectionala pe traseu secundar e intre 1m si 1,5m plus "zona siguranta" intre 0,15m si 0,25m. Asa ceva nu poate functiona. O bordura are 20cm latime. In limbaj colocvial asa tentativa de pista se mai cheama șanț vopsit.

Merita populatizat acest masterplan. I will do my best.

Ionut

API pe Facebook

MasterPlanul Velo București (MPVB), o veste bună în dezbatere publică până mâine.

Pistele de bicicletă, făcute cu cap și coadă, sunt o parte necesară a infrastructurii de transport din orice oraș mare european care vrea o mobilitate rapidă, verde și sănătoasă pentru cetățenii săi. Mai mulți oameni pe două roți înseamnă mai puțini pe patru roți.

Astăzi, pistele puține spre inexistente, întrerupte, periculoase și neatractive din București trag în jos procentul celor care folosesc bicicleta. În Capitală, între 1% (în 2007) și 4% (în 2023, inclusiv trotinete electrice) din călătoriile zilnice sunt velo.

Ținta masterplanului este creșterea spre 15% a acestui procent până în 2035, în rând cu Europa civilizată. Un obiectiv foarte ambițios care va necesita strategie, acțiuni concrete, bani serioși și schimbări de mentalitate.

Faptul că masterplanul e inspirat din ghidurile olandeze în domeniu ne bucură, olandezii fiind recunoscuți pentru calitatea infrastructurii lor velo și rutiere, în general.

Regăsim suficiente elemente calitative preluate, cum ar fi: accentul pe siguranță și Viziunea Zero (ghidul își propune zero morți din accidente cu bicicliști), crearea a două rețele interconectate, una principală de tipul coloană vertebrală și cealaltă secundară cu rol colector, nevoia de separare fizică a traficului velo de cel motorizat și altele.

Totuși, atenționăm că diavolul stă în detalii și există riscul mioritic să modificăm aiurea prin locurile esențiale. Un exemplu este devierea de la normele olandeze ale pistei unidirecționale de 2m lățime și propunerea în București a pistei unidirecționale secundare de 1m, plus o dungă de vopsea. Îndemnăm decidenții din primărie să urce pe bicicletă pe lângă mașini.

Odată cu adoptarea MPVB sperăm să vedem rezultate și în practică, un alt nivel de ambiție în designul urban din partea primarului Nicușor Dan și investiții pe măsură.

Cu siguranță, ideea împărțirii echitabile a spațiului public de transport va naște inițial controverse aprinse: mai mult spațiu pentru oameni și biciclete, mai puține parcări de suprafață, benzi auto mai înguste și chiar mai puține pe ici pe colo. Însă infrastructura velo este firească și dovedit benefică în multe orașe civilizate europene.

shift2rail

Pistele dedicate sunt (i) element necesar in puzzle-ul transferului modal catre 2 roti, dar nu suficient. Trebuie dezvoltate, in paralel, urmatoarele ingrediente:

(ii) retea de parcari, in toate locurile de interes public si in fata locuintelor.
(iii) retea de ateliere reparat velo- oricine foloseste zilnic o bicicleta stie ca mentenanta e esentiala ptr continuitate
(iv) stimulente fiscale ptr achizitia ( model olandez) si/sau utilizarea bicicletei (forfait anual sau pe km, daca renunti la masina, model francez)

Fara indeplinirea cumulativa a i-iv vb mai degraba de velo-washing decat despre o politica pro-velo cu impact real.

Lyvyoo

Aici gasiti intreaga dezbatere, poate avem pe forum colegi care au fost si pot veni cu impresii:

https://www.facebook.com/share/v/d9JC3LM9arVB82PM/