[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duta C

....asteptam si pistele.........@voicul- sa stii ca si pe splai pina la grozavesti s-au cizelat soferii si nu mai intra deloc....am fost de curind de citeva ori.....usor usor incepe sa se invete :)


b1

Din linkul lui @lucian:
QuoteMai multe piste de biciclete în București?

Ieri am participat la o discuție între PMB + structuri din subordine și sectoarele 2, 3 și 6 în vederea alinierii și demarării cât mai rapide a construcției de piste pentru biciclete în București.

Ni s-a prezentat harta unui București plin de piste de biciclete. Oricât de frumos arată Bucureștiul brăzdat de bicicliști care se deplasează în siguranță deocamdată este doar un vis îndepărtat.

Totuși, în perioada următoare există premisele:
- demarării construcției pistelor cuprinse în proiectul PIDU (cca 9 km piste pe straduțe cu sensuri unice din centrul Bucureștiului).
- demarării construcției Traseului 2 (din proiectul aprobat în 2019) : Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Șos. Ștefan cel Mare- Șos. Mihai Bravu
- realizarea unui calendar și etapizarea pașilor de urmat până la proiectarea și realizarea studiilor de fezabilitate pentru viitoarele piste.

Deasemenea, s-a agreat constituirea în cel mai scurt timp de grupuri de lucru între PMB și sectoare pentru planificarea și agrearea rutelor viitoare.

Subiectul pistelor de biciclete a fost întors pe toate părțile de foarte mulți ani. S-a discutat mult, s-a scris mult, dar s-a implementat prost sau foarte puțin. În acest moment avem sub 10 kilometri de piste regulamentare în București pe Bd. Buzești, Calea Victoriei, Șos. Giurgiului și Splaiul Unirii.

Este evident și nu mai e nevoie să dezvolt cât de necesare sunt aceste piste într-un oraș sufocat de trafic. Dezvoltarea mobilității urbane este o prioritate pentru mine și mulți dintre colegii mei. Este necesar să schimbăm mentalitatea deplasării cu mașina pe distanțe scurte dar trebuie să oferim o alternativa sigură.

În acest moment există finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu pentru mai multe trasee principale de aproape 50 km, există avize și autorizații pentru o parte din ele și părțile implicate s-au așezat la aceeași masă.

Mai e nevoie doar de un pic de concentrare și voință pentru a realiza într-un timp decent noi piste corespunzătoare (separate de trotuar și trafic) în București.




Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Duta C


zeckesan

Master plan pentru piste de biciclete în București: Primăria Capitalei consultă piața pentru a determina valoarea documentației

QuotePrimăria Municipiului București (PMB) a publicat un anunț de consultare a pieței prin care vrea să determie valoarea estimată a serviciilor de elaborare documentație pentru obiectivul de investiții "Master plan piste biciclete la nivelul Municipiului Bucuresti". Potrivit PMB, consultarea este necesară pentru a fundamenta bugetul achiziției.

Prin realizarea acestui master plan se vor avea în vedere următoarele:

Aspectul de utilitate
• asigurarea unei rețele extinse de piste de biciclete care să facă legătura între zone rezidențiale și zone principale de interes (locuri de muncă, de educație, comerciale, instituții etc.);
• asigurarea legăturilor cu rețeaua deja existentă (piste realizate sau aflate în curs de realizare);
• asigurarea legăturilor cu localitățile din jurul Municipiului Bucuresti;
• asigurarea legăturilor cu platformele industriale limitrofe.

Aspectul de turism
• identificarea zonelor de interes turistic (atât cele cunoscute cât și cele cu potențial de dezvoltare);
• identificarea zonelor de agrement si recreere.

https://www.economica.net/master-plan-piste-biciclete-bucuresti-primaria-capitalei-consulta-piata-pentru-a-determina-valoarea-documentatiei_576086.html

b1

Unde vor fi noile piste de biciclete din Sectorul 2 al Capitalei


În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste de biciclete. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.

De-a lungul timpului, au mai fost marcați kilometri de piste pe trotuare, carosabil, aliniamentul bulevardelor. Sunt practic culoare utilizate la comun, frecvent întrerupte de obstacole sau ocupate de mașini parcate ilegal.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
În plus, sunt spații în care bicicliștii se intersectează cu șoferii sau cu pietonii. Un astfel de sistem hibrid implică pericole și siguranță redusă în trafic – lipsa siguranței este factorul demotivant pentru bucureștenii dornici să folosească bicicleta pe post de mijloc de transport alternativ.

,,Bucureștiul este cel mai congestionat și poluat oraș din UE. Avem nevoie de infrastructură dedicată transportului alternativ – biciclete și mijloace de transport nemotorizate. Acest deziderat este concretizat în proiectul depus astăzi pe PNRR: o rețea de 36.45 km de piste, ce va crește mobilitatea locuitorilor (dinspre casă către serviciu sau diverse obiective din sector)", au scris pe Facebook reprezentații Primăriei Sectorului 2.

Primaria Sectorului 2 anunță un proiect pentru piste de biciclete pe arterele principale și secundare în baza unui parteneriat încheiat cu Municipiul București.

Iată traseele de biciclete:
- Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd. Pache Protopopescu – Blvd. Carol I – Pța. CA Rosetti;
- Traseu 2 (3,10 km): Pța. CA Rosetti –Grădina Icoanei – Pța. Gheorghe Cantacuzino –– Pța. Spania –– Str. Leonida –– Aleea Circului – Parcul Circului;
- Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Blvd. Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita;
- Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu;
- Traseu 5 (4.45 km): Metrou Obor – Pța. Obor – Str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național;
- Traseu 6 (4.35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munţii Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita;
- Traseu 7 ( 2.90 km): Parcul Ioanid – Blvd. Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Blvd. Ferdinand I – Pţa. Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ştefan – Pţa. Sfântul Ştefan;
- Traseu 8 (7.10 km): Limită sector 2 – Șos. Colentina – Calea Moșilor – Blvd. Carol I;
- Traseu 9 (2.90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina;
- Traseu 10 ( 2.90 km): Blvd. Barbu Văcărescu (intersecția cu Str .Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu);

Traseele pentru biciclete si trotinete asigură conexiunea dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 ( Pța. Iancului – Obor- Ștefan cel Mare) și cele de pe Magistrala M2 ( Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera). In plus, conectează cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera. De asemenea, asigură acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale & comerciale & HoReCa si conectează parcurile din Sectorul 2 cu Salba de Lacuri (aici sunt preconizate piste de biciclete).

Valoarea proiectului depus este de 35.886.483 lei și acoperă cheltuieli pentru:
- lucrări de construcție (piste & pasaje & poduri de-a lungul pistelor, culoare pentru biciclete);
- lucrări pentru montare echipamente de protecție, de semnalizare, achiziția și montajul parcărilor securizate cu contoare, rastelurilor pentru biciclete, iluminat public;
- proiectare & asistență tehnică;
- lucrări de amenajare a terenului;
- achiziții de echipamente de protecție și semnalizare.

Proiectul va fi realizat conform Ghidului de Proiectare a Infrastructurii pentru biciclete:
- bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens, fără obstacole
- spațiu de siguranta de 0.5 m liber de orice obstacol
- suprafață cu material rigid, stabil și finisaj antiderapant
- infrastructură proiectată pentru deplasare cu viteză de 30km/h
- tehnic – cu sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale, legături facile și sigure cu partea carosabilă.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Telvanni

Observ ca pista promisa in campania electorala, cea de la Obor pana la Parcul Circului folosind vechea linie de tren, nu apare.
Nu apare in PNRR sau nu o mai face deloc?
Banuiala mea e ca nu o vor face ptr ca multi localnici deja au ocupat abuziv linia de tren, au construit pe ea sau si-au adaugat-o la curte. E cu deranj!

Cristi N

#202
Apare dar in mica masura. Una din conditiile PNRR e ca la data depunerii proiectului terenul sa fie in administrarea primariei si termenul limita este iunie 2022.

Pentru fiecare parcela cu probleme trebuie facute procedurile cadastrale pentru a se stabili limitele reale. In plus, in unele cazuri, in care proprietarii nu coopereaza e nevoie si de procedura administrativa cu dispozitie de desfiintare din partea primarului pentru gardul care ocupa abuziv domeniul public.

Toate chestiile astea dureaza si nu s-ar fi putut incadra in termenul limita pentru PNRR. Pista se va face treptat chiar daca banii se iau din alte surse.

O situatie asemanatoare e si in cazul terenurilor de-a lungul salbei de lacuri, nu s-a uitat de ele, se lucreaza dar treaba e de durata.

Telvanni

Am inteles, multumesc mult pentru lamuriri. Chiar imi doresc aceasta pista pentru ca are logica si foloseste un teren care fie este in curtea cuiva fie este abandonat si plin de gunoaie. Am observat ca unii si-au construit acces in curte de pe acest teren, o sa incerc sa revin cu fotografii.

Duta C

Are cineva vesti cind incepe primaria sa construiasca urmatoarul calup de piste pt biciclete? Ca tot nea amenintat pe parcursul anuluica are fonduri ,proiecte facute etc etc! Multumesc! :)

Duta C

#205
Nicușor Dan pe Facebook : O veste buna!!! :)  :)  :)  :-[  :p

Am atribuit contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent proiectului "Realizare infrastructură pentru transport verde – piste pentru biciclete în Municipiul București".
Prin această investiție, vor fi realizate 5 trasee prioritare prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru regiunea București-Ilfov, cu o lungime totală de aproximativ 13 km, care leagă zone importante ale orașului, după cum urmează:
1. Bucureşti – Ploieşti (între Aerogării şi Băneasa Shopping City) – 1,5 km (parte din "traseul pentru cumpărături" din PMUD: Piața Victoriei – Băneasa);
2. Piața Unirii – Mihai Bravu – 3km ("traseu de agreement");
3. Colentina – între Mihai Bravu și Doamna Ghica – 1,5 km [parte din "traseul către școală" Universitate – Doamna Ghica];
4. Petricani – între Doamna Ghica și D. Pompeiu – 3 km (parte din "traseul către birou" Doamna Ghica – Pipera);
5. Piața Alba Iulia – Piața 1 Decembrie – 4 km (parte din "traseul de est").
Documentul va fi elaborat de SC RHEINBRUCKE SRL, iar durata de execuție este de 150 zile calendaristice de la emiterea ordinului de începere.
În ceea ce privește fondurile necesare pentru acest proiect, avem în vedere două posibile surse de finanțare nerambursabilă, PNRR (runda a doua, Fondul pentru Mediu) sau Programul Operațional Regional 2021-2027.

https://www.facebook.com/photo?fbid=627597952049956&set=a.353823452760742

Telvanni

Mare anunt din partea lu' Primaria Sector 2.
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26884664-foto-primaria-sectorului-2-vrea-reconfigureze-soseaua-mihai-bravu-soseaua-stefan-cel-mare-cadrul-proiectului-amenajare-celor-36-piste-pentru-biciclete.htm

Pe unde vrea Primăria Sectorului 2 să amenajeze cei 36 de kilometri de piste pentru biciclete
Potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Sector 2 în luna ianuarie, valoarea proiectului este de 53 de milioane de lei, iar pistele ar urma să fie amenajate pe următoarele artere:

Traseu 1 - Piața Rosetti - Bulevardul Carol I - Bulevardul Pache Protopopescu - Piața Iancului- 4,52 km (dublu sens)
Traseu 2 - Piața Rosetti - Str. Vasile Lascăr - Str. Ion Luca Caragiale - Str. Jean Louis Calderon - Str. Dumbrava Roșie - Piața Spaniei - Str. Margareta Sterian - Str. Leonida - Str. Domnița Ruxandra - Str. Ghiocei - Parcul Circului- 6,30 km (dublu sens)
Traseu 3 - V1 - Lacul Tei : 4,14 km (dublu sens); V2 - Ghica Tei: 4,75 km (dublu sens)
Traseu 4 - Parcul Circului - Str. Intrarea Vagonului - Str. Sf. Niceta - Str. Pargarilor - Str. Grigore Ionescu - Str. Masina de Paine - Str. Otesani - Str. Dorin Pavel – 3.36 km (dublu sens)
Traseu 5 - Piata Obor - Aleea Campul Mosilor - Parc Pasarari - Sos. Electronicii - Str. Baicului - Sos. Pantelimon - Str. Sublocotenent Gheorghe Stanescu - Sos. Iancului - Str. Maior Laurentiu Claudian - Str. Vatra Luminoasa - Str. Dumitru Theodor Neculuta - Parcul National - 7,88 km (dublu sens)
Traseu 6 - Sos Pantelimon - Str. Ritmului - Bulevardul Ferdinand - Str. Matasari - Str. Agricultori - Piata Muncii - 5,72 km (dublu sens)
Traseu 7 - Metrou Ștefan cel Mare - Str. Aurel Vlaicu - Bulevardul Dacia - Str. Traian - Foisorul de Foc - Bulevardul Ferdinand - Parcul Izvorul Rece - Str. Sfântul Ștefan - Piata Sfantul Stefan - Str. Stefan Mihaileanu - Foisorul de Foc – 10.86 km (dublu sens) cu varianta pe str. Maria Rosetti
Traseu 8 - Metrou Stefan cel Mare - Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi - Metrou Pipera - 6,0 km (dublu sens)
Traseu 9 - Calea Mosilor - Sos. Colentina - Sos. Andronache - Str. Maliuc - Str. Capitan Juverdeanu - Parc Ion Creanga - Str. Nicolae Banu - 17,18 km (dublu sens)
Traseu 10 - Bulevardul Basarabia - Șos. Vergului - 7,28 km (dublu sens)
Traseu 11 - Bulevardul Chisinau - 1,79 km (dublu sens)
Traseu 12 - Șos. Pantelimon - 7,80 km (dublu sens)
Traseu 13 - Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu - 8,40 km (dublu sens)
Pentru fiecare traseu trebuie făcut însă proiect și aleasă o soluție. Studiul de fezabilitate propune mai multe soluții, dar acestea nu sunt bătute în cuie, adică să aibă proiect tehnic și avizele de la instituțiile abilitate.























dudley

Randarile arata bine ... ce frumos ar fi sa nu ramana doar la stadiul de randare.
Nu locuiesc in S2 si ajung mai rar pe stradute, dar pe SCM si Mihai Bravu merg des. Sunt curios daca spatiul chiar permite o amenajare de genul lasand si loc suficient pentru trotuare. E clar ca in zona intre Lizeanu si Pache nu e loc, dar pe restul traseului ar fi minunat.
Din actiunile luate pe Calea Mosilor vara asta primarul pare foarte prietenos cu pietonii, mi-ar placea sa continue.
Din pacate, in momentul asta suna mai mult a proiect de campanie pentru urmatoarele alegeri

Cristi N

#208
Imaginile de mai sus sunt din studiul de fezabilitate care e finalizat, aprobat in CL si prestatorul a inceput sa lucreze la proiectare.

Documentatia este disponibila pe site-ul primariei in sectiunea urbanism: http://public.ps2.ro:3012/Urbanism/Piste%20de%20biciclete/

Vladul


"A fost finalizat Masterplanul Velo - documentul strategic pentru dezvoltarea infrastructurii pistelor de biciclete. Vă invităm să analizați documentația care se regăsește pe site-ul Primăriei Municipiului București, la următorul link https://pmb.ro/.../get-public-interest.../2024/283 și să ne transmiteți eventualele sugestii până pe data de 20 august la adresa de e-mail velo@pmb.ro.

Prin acest MasterPlan Velo propunem o rețea de piste pentru biciclete extinsă la nivelul capitalei. Rețeaua va fi structurată în două categorii: magistrală și secundară, încurajând o mobilitate activă pentru toți locuitorii Bucureștiului. În document sunt identificate principalele zone de conectare cu alte moduri de transport și sunt propuse inclusiv dotările complementare necesare."

Linkul catre postarea pe facebook poate fi accesat aici.
Catre masterplan dincoace.

Arata bine, sper ca si implementarea sa fie de calitate. Caci aici mi se pare ca e buba. Pun accent pe pret si iese ceva slab calitativ care nici nu este folosit dar mai trebuie si refacut dupa cativa ani. E.g. mi-ar placea ca ultimul strat de asfalt asternut sa fie rosu sau verde sau ce culoare vor ei, si nu un asfalt normal vopsit care trebuie refacut mereu.