[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neobluenet

Cei de la media9.ro au scris un articol (https://media9.ro/galerie-foto-podul-oasului-rasaritului-ploile-au-intarziat-aplicarea-marcajelor-cand-va-fi-deschis-traficului/) in care spun ca cel tarziu in 15 iulie se va deschide podul. Am fost joi sau vineri pe acolo si mai este de lucru la vopsit balustrade, instalat semafoare (partea de stalp ce vine deasupra benzii era depozitata in santier) si marcaje. Inspre Parcul feroviarilor mai trebuie un strat de asfalt. Mai departe pe latura sudica a parcului nu stiu daca este asfalt, in urma cu vreo 2-3 saptamani era sapat cam un metru.






gicu

Cine o fi gândit corpurile de iluminat puse pe jos cu cabluri expuse? Jesus  >:(

Bogdan_Cluj

#317
Am vazut in presa citatul de mai jos... Oare la ce se refera, ce solutie se pregateste la Taietura Turcului... si oare stiti cand se apuca de pasaj?

PS: am pus pe acest thread, pt ca ma intereseaza pasajul peste cale ferata, nu restul proiectului de reabilitare cale ferata.


",,Tot în PNRR avem și calea ferată Cluj – Oradea, doar că aici nici măcar nu au început lucrările. În schimb, CFR și primăria Cluj se pregătesc să dea o țeapă clujenilor, cu o soluție de secol trecut la bariera de la Tăietura Turcului", afirmă Horațiu Cosma."
https://economedia.ro/infrastructura-din-judetul-cluj-bate-pasul-pe-loc-licitatia-pentru-centura-inca-nu-a-fost-reluata-pe-calea-ferata-cluj-oradea-inca-nu-au-inceput-lucrarile-trenul-metropolitan-din-cluj-nap.html#.ZJqQ8nZByUk

mateisn

#318
^ citeste postarea de pe facebook a API din 18.06. Nu am facebook si nu pot da share aici

LE
QuoteBariera eternă Tăietura Turcului din buricul Clujului. Aproape de gara centrală și de viitorul punct de oprire al trenului metropolitan "Tetarom", s-a proiectat o soluție de haltă rurală: două amărâte de peroane unde călătorul merge peste șine ca să ajungă pe celălalt sens.
Să ne imaginăm un om obosit și grăbit care-și vede trenul oprit la peronul opus. Între el și trenul spre casă mai este "doar" trecerea la nivel pe care o traversează rapid. Dar pe firul celălalt vine un InterCity cu viteza maximă 120 km/h, cât e prevăzută în actualul contract de modernizare. Pericolul e evident.
Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar "loserii" de pietoni și "hipsterii" care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața.
În discuțiile pe care le-am avut în mai multe cazuri din țară, am observat că de linia ferată se ocupă CFR, de șoferi se îngrijesc primăriile, dar de confortul și siguranța călătorilor, a pietonilor și a bicicliștilor nu îi pasă nimănui. În plus, atât antreprenorii cât și CFR au tendința de a proiecta ieftin și simplu (și prost), așa că trântirea unei treceri la nivel e o variantă la îndemână și profitabilă.
Primarii care avizează asemenea inepții ar trebui să înțeleagă că reconstrucția liniei crește atât viteza maximă a trenurilor cât și frecvența lor. Ambele cresc timpul de așteptare la barieră! Unele nici nu se mai ridică între două trenuri, spre bucuria alegătorilor primarului.
Chiar și când se proiectează un pasaj denivelat lucrurile nu decurg mai bine. SUPRAtraversarea căii ferate este permisă de CFR doar la aproape 10 metri înălțime. Pietonul trebuie să urce până acolo și apoi să coboare.
Pe Sighișoara-Curtici CFR ne "încântă" cu niște pasarele deloc atractive pentru călători. În loc să se cațăre pe ele, oamenii preferă să se ducă la capătul peronului unde se termină gardul dintre linii (de ce să fie un pic mai lung?!) unde coboară peronul înalt și merg pe jos peste șine.
O soluție decentă aleasă de țările civilizate în mediul urban este SUBtraversarea printr-un pasaj atent desenat de un arhitect și bine iluminat. Pietonii, bicicliștii și persoanele cu mobilitate redusă coboară doar 2,5 metri, în loc să urce 10. Concomitent, se instalează garduri de-a lungul căii ferate pentru a bloca trecerile periculoase prin locuri neamenajate.
ACUM este momentul potrivit ca la Tăietura Turcului să se prevadă o astfel de SUBtraversare, în cadrul contractului de reabilitare a căii ferate! Ulterior va fi foarte scump și complicat birocratic, deci practic nu se va face.
Cerem oficialilor CFR și ai Primăriei Cluj-Napoca să prevadă de urgență la Tăietura Turcului/Tetarom o SUBtraversare pentru pietoni, cicliști și persoane cu mobilitate redusă și să blocheze cu gard și/sau panouri fonoabsorbante trecerea nepermisă, demonstrând că orașul vrea să fie cu adevărat unul modern, atent la cetățenii săi, indiferent cine sunt ei.
Vom semnala reprezentanților Comisiei Europene (DG REGIO, JASPERS) problema acestor soluții primitive și lipsite de siguranță adoptate în aglomerările urbane din România.

neobluenet

Am dat in seara asta o tura pana la Somes dupa ploaie si fata de saptamana trecuta am observat urmatoarele schimbari:

Au aparut marcaje, deocamdata doar cele albe. Mai trebuie trasate pistele de biciclete.
(GPS)


Au fost montate semafoarele si a fost pus pamant vegetal.
(GPS)


Podul nou este asa de bine facut ca deja are o balta in plan indepartat. Are cam 2m lungime, greu de tot cu asfaltatul.
(GPS)


Inspre strada Parcul Feroviarilor mai au de pus un strat de asfalt. Proiectul podului prevede pista de biciclisti separata de bordura, cel al parcului prevede pista desenata pe asfalt. La capatul bordurii deocamdata e o treapta de vreo 20cm, sunt curios cum vor rezolva.
(GPS)


A fost reamenajata intersectia cu strada Traian.
(GPS)



RobertH

https://media9.ro/galerie-foto-video-imagini-superbe-cu-podul-oasului-rasaritului-luminat-noaptea-ce-lucrari-se-mai-fac-cand-se-va-deschide-traficului/

QuoteLucrările la Podul Oașului-Răsăritului au fost finalizate. În aceste zile se aplică marcajele rutiere și se montează instalațiile de semaforizare, iar sistemul de iluminat arhitectural este în teste. În perioada imediat următoare podul va fi deschis circulației publice.









Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Podul Rasaritului - update lucrari.



QuoteCirculația rutieră pe Podul Oașului-Răsăritului va fi deschisă mâine, la ora 12:00, a transmis primarul Clujului, Emil Boc, joi, într-o emisiune radio.

https://media9.ro/emil-boc-a-anuntat-cand-se-va-deschide-traficul-pe-podul-oasului-rasaritului-ii-invit-pe-toti-cei-interesati-sa-participe-la-deschidere/

Vasilem

Astazi pe la 19 si ceva mai lucrau la marcaje.



Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh

#323
Inclusiv acum vreo jumatate de ora se lucra la marcaje (in jur de 12:30 noaptea). Pare marcat bine, asteptam cu nerabdare deschiderea.

ijwtsh

S-a deschis circulatia pe pod. In sfarsit avem si o trecere de pietoni la Oasului x Caii Ferate x Traian.

Pe Google Maps partea aia micuta zice ca e totusi Decebal, nu Caii Ferate, desi mie mi se pare logic sa fie Caii Ferate, ca Decebal ar trebui sa se termine la intersectia unde e acel spital si da in Caii Ferate. Ma rog.

alexV

#325
Au eliminat pista din aval de pod de pe malul drept.





SF podul Rasaritului:


proiect parcul si strada Feroviarilor:


Prezentare de presa:

nicolaem

#326
aiurea, chiar e necesara pista aia in contextul in care acolo o sa apara in mall.

in alta ordine de idei, in orasu asta chiar nu poate nime sa faca un trotuar NEvalurit?
care e logica sa faci si trotuaru coborat sa te incurce la mers dar si trecere de pietoni ridicata, sa incurci si masinile?

klax187

Nu stiu cum arata acum zona incercuita, pentru ca nu este fizic loc pt banda de bicicleta, dar pot spune sigur ca pe pod sunt marcate piste de biciclete pe ambele parti.

alexV

Este loc fizic. Undeva intre SF si rezultatul final au pesedit conexiunea pistei din aval, cei 2m latime.

Faptul ca podul are 50m de pista poate fi ok dpdv al unui sofer sau conductor de tren sau pilotului de avion, ca se vede frumos colorat din perspectiva lor de observatori, dar cu siguranta nu e util biciclistilor.

klax187

De acord cu tine ca 50 m de pista pe pod nu incalzeste pe nimeni.
Cand am spus ca nu este loc, ma refeream la faptul ca nu este loc pe suprafata care apare asfaltata in momentul in care a fost facuta poza.
Avand in vedere ca pe pod exista modificari de la poza facuta din drona, este posibil sa fie modificari de cand a fost facuta poza de la sol?