[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raul.olaru

^ Legat de trotuare valurite, am vazut ca mai multi se tot plang de ele, dar cum ar trebui sa fie sa poata urca pe ele un om in scaun cu rotile fara probleme?
Eu vad cand plimb copilul cu caruciorul merg fara probleme pe astfel de trotuare daca nu-s ocupate de masini si eu latimea decenta.

nicolaem

sunt zeci de cazuri  direct in garaje. is facute pt masini.
nu vad ce ar cauta un carucior pe banda 1 de circulatie, dar e posobil sa ma insel.
in schimb pot zice ca in cartiere unde trotuarul e ingust lumea le evita si merge pe strada. din cauza ca nu is confortabile la mers. pt o persoana in varsta is groaznice. sa ai pribleme de coloana sau solduri sa mergi asa inclinat nu e deloc ok.


strada cu 2 benzi pe sens, ar avea curaj o pers cu handicap sa sara in fata masinilor?
probabil se fac asa pt ca riverani le cereau pt ei pt masini.

nenea_hartia

^ Nu cred că există aberație mai mare în mediul urban decât aceste trotuare. E plin de ele pe străzile secundare ale orașului meu și le-am văzut și în multe alte locuri din județul Prahova. Am mai scris undeva, am avut acum multă vreme ocazia să mă plâng celei care a proiectat așa ceva pe niște străzi din Sinaia, și persoana pur și simplu nu înțelegea. Se uita la mine ca la un nebun, în ciuda tuturor argumentelor mele. La final, am întrebat-o dacă s-a dat vreodată jos din mașină să circule pe ele.
S-a zis mai sus că ar fi pentru persoane cu dizabilități (arătați-mi cel mai mic lucru făcut de vreo administrație locală pentru acești oameni în ultimii 30 de ani), dar cum ar merge o astfel de persoană în lungul acestor mizerii de trotuare?

nicolaem

si in orasul natal tot asa se fac.
e ceva normativ care poate fi modificat? totusi pare ceva la nivel de tara aberatia asta, nu e doar in cluj

dragos76

Cât timp vorbim de denivelări longitudinale să zicem că mai e cum mai e. Dar când avem denivelări transversale, dacă se poate și în pantă, atunci să vedem cum mergi cu un cărucior de copil. Chiar și pe propriile picioare e al naibii de aiurea, chiar și în consitii de asfalt uscat. Ce să mai zicem dacă e un pic de mâzgă sau zăpadă!

Din păcate cred că marea majoritate a acestor lucrări (mai ales din cele mai recente) sunt făcute ilegal pentru a facilita accesul auto în curți și garaje. Oricâte sesizări am făcut pe cazuri punctuale nu s-u reflectat în o rezolvare a problemei de către primărie. și mai trist e că multe din străzile reabilitate acum 10-15 ani sunt cap-coadă în acest format, deci o rezolvare sistematică s-ar putea face doar la o nouă reabilitare a acelor trotuare.

alexV

#335
Quote from: raul.olaru on July 17, 2023, 09:15:39 PMcum ar trebui sa fie sa poata urca pe ele un om in scaun cu rotile fara probleme?

Salut, asta e un trotuar proiectat corect. Str Ferdinand din Cluj.

Trotuarul e continuu (plan), e larg, si masinile urca pe el, soferii intelegand ca patrund pe un spatiu destinat in principal oamenilor. Observam ca pietonii, inclusiv persoanele cu mobilitate redusa, nici nu sesizeaza ca e un obstacol la intersectie. Asa cum e firesc.



EDIT: Daca ridicau trecerile de pietoni de pe Ferdinand sus la nivelul trotuarului (efectiv speed bump pt vehicule), ar fi fost o strada demna de cultura vestica.

nicolaem

^dragos, mie mi-a raspuns primaria ca asa a fost facut accesul in proiect si ca este legal conform normativ nush care.
pare ca e ceva la nivel national gandit prost.
daca deja se face la fel in cel putin 3 judete cat s-a confirmat aici

raul.olaru

Da, exemplul de pe ferdinand este unul bun.
In poza cu trotuarul lasat pt accesul la garaj, clar... aia este o aberatie extrema.

In ultima vreme, la multe intersectii s-au modificat bordurile astfel. Solutia aici mie mi se pare decenta.

Din cate stiu exista o persoana cu dizabilitati care colaboreaza cu primaria si e implicata in receptia lucrarilor de coborat borduri la nivelul trecerilor de pietoni, dar nu ma intrebati daca si la reabilitari de genul acesta :)

Bogdan_Cluj

Am tot mers anii precedenti in delegatie la client, in Olanda.
Am fost curios sa vad acolo cum e cu trotuarele.

Puteti vedea aici cum e la ei:
https://www.google.ro/maps/@52.2163279,5.1863738,3a,75y,258.7h,73.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfvjeRIzKLGQ9xiRgj3gOCw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

nicolaem

In 10 -15 ani in cluj nu vor mai fi trotuare drepte. Succes la batranete cu baston la mers la panemar

klax187

Un nou pod peste Someșul Mic ar urma să fie construit în zona Bulgaria-Iris

Pasarela pietonală de pe strada Fabricii de Zahăr va fi înlocuită de un pod în toată regula, cu cel puțin două benzi auto, piste de biciclete și alei pietonale. Primăria Cluj-Napoca a lansat recent un anunţ privind luarea deciziei etapei de încadrare de către APM Cluj pentru proiectul ,,Elaborare SF și DTAC pentru Pod peste Somesul Mic pe strada Fabricii de Zahăr Cluj-Napoca, relocare rețele"

,,Este vorba despre podul de peste Someșului, din zona Hornbach. În acest moment, este doar o punte pietonală și ne dorim să facem un pod cu cel puțin două benzi, piste de biciclete, astfel încât să putem descongestiona traficul din zonă. Pentru cei care sunt în zonă, cred că ar fi un pod extrem de util și ar fi o nouă variantă prin care oamenii ar putea să iasă din cartier, înspre Bulevardul Muncii și de acolo pot să meargă mai departe la ieșirea din municipiu. Avem proiectul în lucru, și acolo suntem în etapa în care așteptăm avizul de la mediu, este ultimului aviz – mediu și Apele Române, după care urmează să aprobăm studiul de fezabilitate în consiliul local și să pregătim și acest proiect pentru anii următori"

sursa:
https://www.monitorulcj.ro/monitorul-cartierelor/114214-un-nou-pod-peste-somes-in-cartierul-iris-va-crea-o-noua-conexiune-cu-bulevardul-muncii-si-iesirea-din-oras


ijwtsh

Abia astept sa vad cum se imbina podul cu aglomeratia de la Oser.

nicolaem

asta era necesar de mult, pacat de intarziere....
si la fel sper ca au luat in calcul 4 benzi intre CF si Muncii.

csebi24

Au luat in calcul, dar fac tot 3 ca si la Platinia  :lol:

qionescu1

Podul ala era in PUG de ceva vreme. Dar cum au asteptat atatia ani culoarul IRA/Rasaritului (stabilit inca de prin anii  60-70) si nu au facut nimic, asa s-a intamplat si cu podul.

Amintiti-va ca am avut de ceva vreme (aici pe forum) o campanie de propuneri la bugetul Clujului cu acest culoar IRA/Rasaritului. Eu cred ca a avut ceva efect. Nu a trecut mult si s-a trecut la PUZ pt zona.

Acum mai e ceva, recent s-a anuntat si un investitor mare pe platforma Sanex. Curios cum se rezolva problemele de infrastuctura (cu bani publici) exact acolo unde vine si investitorul (privat). Nu cred ca a fost o coincidenta nici reabilitarea totala si al un alt nivel a strazii Mos Ioan Roata (spre cimitirul nou cu acelasi nume) exact langa un amplu proiect imobiliar cu proprietari apropiati primarului.