[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andrei.Cora

Quote from: GML on December 25, 2022, 07:33:36 PMSinele ce scop aveau in trecut?

Transport de marfă la fosta fabrică de porțelan Iris.

RobertH

Un video din zona str. Portelanului

Podu e bun dar semnalizarea velo imi pare prost gandita. Desi celalalt pod e pentru velo si pietoni, defapt o banda velo te trimite tot pe noul pod sa mergi pe ingustul trotuar pentru ca din ceva motiv au desenat banda velo pe strada in loc sa fie langa bloc unde e si cealalta.

Sper sa se gandeasca sa modifice toata zona aia sa mute ambele benzi velo pe vechiul pod si continuate prin eliminarea parcarilor de pe Alexandru Sahia.

ijwtsh

Podul Rasaritului. Prima poza e de vineri (alaltaieri), celelalte de sambata (ieri).














Powered by API/PUM imgur uploader

klax187

Curiozitatea m-a făcut să citesc postările anterioare pt acest pod. (lucrare conexa a unui proiect mai amplu, mi-ar placea sa cred)

Va las aici un mic sumar, concluziile se pot trage ușor:

02.11.2017: Primăria cere teren de la MT pt realizarea unui pod peste Someș.

20-08-2018: Se semnează realizarea SF-ului pt un nou pod peste Someș in zona Oașului/Răsăritului.

09-09-2019: Dan Tarcea lansează pe FB niste randări cu noul pod, semn că SF-ul este în mâinile edililor

05-11-2019: S-a lansat licitația pentru Podul Rasaritului

19-02-2020: Patru oferte pentru Podul Răsăritului (din articol, termenul e 2 luni proiectare, 24 luni execuție)

11-03-2021: Personal am văzut o foreza pe amplasamentul podului. Am putea marca începerea proiectării sau a execuției(la 16 luni de la lansarea licitatiei)

17-04-2022: Se ridică pe pozitie cele două grinzi in arc. In zilele următoare se lucrează de parcă au intrat zilele in sac.

14-07-2022: S-au așezat predalele și se lasă marea liniște. Cu toate astea Emil Boc declara  o lună mai târziu că podul e la 70% și posibil sa fie finalizat înainte de termen ( Iulie 2023).

23-10-2022: Podul este betonat

17-02-2023: Apar predalele pt trotuare.

To be continued...

Cu puțin noroc, prin 2035 poate vom avea și o legătură Gara-Ira. ( Daca nu trage Boc vreo 2 linii de cale ferată pt metropolitan pe strada Răsăritului  :lol:  :lol:  :lol: )

ijwtsh

Vina e celor ce au facut ca termenul de executie sa fie atat de mare. Podul asta putea fi gata lejer pana acum.

neobluenet

Am trecut ieri pe langa podul Rasaritului si au facut progrese atat la pod, cat si la drum. De langa podul CF pana in dreptul noului pod sunt facute noile trotuare si este pus balast stabilizat. Podul a primit hidroizolatia, iar acum muncitorii se concentreaza pe malul opus. Aici au scos bordurile de la vechiul scuar si au inceput sapaturile pentru canalizarea pluviala.

(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

neobluenet

Astazi a aparut si pe monitorulcj.ro un articol despre pod si drumul pe langa Parcul Feroviarilor:
QuoteZona Parcului Feroviarilor ,,își schimbă fața": Podul Răsăritului va crea un nou traseu auto. Străzile, în curs de reamenajare

Sursa

Articolul are si cateva poze, atasez 2 dintre ele cu podul. Zilele trecute cand am trecut pe acolo am mai remarcat faptul ca pista de biciclete va fi delimitata cu o bordura de carosabil si va fi la o inaltime intermediara fata de carosabil si trotuar. Va fi ceva asemanator cu pista de biciclete de pe strada Baritiu. Pe partea cu parcul s-au pus borduri "gaurite" cu rigola integrata precum cele de pe Ferdinand.




RobertH

Pod Rasaritului - update lucrari


alexV

Quote from: neobluenet on May 04, 2023, 09:08:02 PMpista de biciclete va fi delimitata cu o bordura de carosabil si va fi la o inaltime intermediara fata de carosabil si trotuar.

Imbucurator. Preluam din lumea moderna elemente corecte de design. Delimitand prin infrastructura spatiul destinat masinilor de spatiul destinat pietonilor si biciclistilor ajuta semnificativ la siguranta celor vulnerabili. Gresit ar fi fost daca trageau o linie de vopsea pe asfalt si i-ar fi zis pista.

Apoi ma bucur sa vad ca designerii nostri stiu despre astfel de elemente de siguranta, si atunci cand sunt lasati in pace de politic si de administrativ, le si propun/construiesc. Mai sunt exemple reusite de prin oras, ca ma si miram cum au reusit proiectantii sa le treaca fara sa se prinda comisiile primariei, unde sunt oameni nascuti in masina.

MMarius

Astăzi am văzut că podul din spatele Dedeman-ului este proiectat ciudat, este cu aproape 0,5 m mai înalt decât nivelul drumului respectiv, iar din câte văd, urmează a se construi o pantă pentru acces, atât în față, cât și pentru drumurile laterale (cel puțin la drumul spre intrarea de service din stânga podului se lucrează la zidul rampei). Știe cineva de ce s-a luat această decizie? Este cumva terenul dinspre fosta platforma Tehnofrig mai înalt decât terenul de lângă Dedeman? Că nu înțeleg de ce s-a proiectat astfel.

LRadu

Are probabil legatura cu siguranta si cota de inundatii a raului Nadas. In zona s-a mai intamplat sa dea pe afara de cateva ori. 
Cota podului trebuie sa fie la un nivel sigur in caz de inundatii sa nu vina viitura sa creasca mult nivelul apei si sa puna presiune mare pe grinzi.

MMarius

Totuși, podul următor, tot peste Nadăș, de pe strada Fabricii de Chibrituri este la nivelul drumului. Să fie ceva nou oare.

ijwtsh

Avem asfalt pe pod! Pe partea cealalta de pod n-am fost sa vad daca au asfaltat si acolo.
Poze facute alaltaieri (29 mai):









Poze facute ieri (30 mai):











Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh

Asfalt avem, ploaie avem.












Cum au urcat senilata asta direct pe borduri... pacat ca n-am filmat.




Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh