Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Quote from: Eurocopter on September 24, 2014, 04:11:29 PM
Alecu, nu va mai luati dupa acea schita preliminara. Difera cu mult fata de propunerea finala (vezi link-ul postat de mine mai sus).

Harta din link-ul postat de tine nu prezinta nici o sursa si are si o rezolutie atat de slaba incat imi e greu sa imi dau seama toate detaliile de pe ea. Nu zic, e mai decenta decat cea de pe hotnews ca trasee prezentate si ca ansamblu de retea, dar tot am dubii ca aceea e cu advarat varianta finala.

Si daca borbim de aceasta harta, adica de cea din acest link,  mai am o nelamurire:

- traseul Onesti - Bacau, ca parte a autostrazii Brasov - Bacau, imi pare gresit trasat. Mi s-ar fi parut normal sa faca un mic ocol spre nordul Adjud-ului, fapt care ar fi facut ca traseul Galati - Brasov sa se deruleze prin Onesti si ar face inutila orice investitie intr-un drum superior intre Foscani si Targu Secuiesc.

alecu26

cutter, te rog intrebare la Bruxelles. Daca acum e intradevar aprobat de ei..ar trebui sa zica ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Așteaptă și ei să vadă ce dă publicității partea română miercurea viitoare. Atunci o să vadă/vedem dacă s-a ținut cont de acele observații menționate și în comunicatul de presă al AMPOS-T.

montaniardul

Cum e posibil sa accepte Comisia Europeana asa ceva? Adica se va retrograda autostrada Pitesti - Sibiu la gradul de drum expres? N-as prea crede.

MNU

Drum expres sau autostrada tot se va face (eu zic ca va fi a doua varianta). Ce ma deranjeaza pe mine e faptul ca, parca in ciuda UE, exact pe tronsoanele neatacate din "core network" au prevazut drumuri expres in timp ce pe trasee altele decat "core" sunt prevazute autostrazi. Deci, "decat cum vreti voi, mai bine ne lipsim."

alecu26

North, ai cumva propunerea si pentru CFR si pentru naval, aviatie?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Quote from: MNU on September 28, 2014, 07:47:23 PM
Ce ma deranjeaza pe mine e faptul ca, parca in ciuda UE, exact pe tronsoanele neatacate din "core network" au prevazut drumuri expres in timp ce pe trasee altele decat "core" sunt prevazute autostrazi. Deci, "decat cum vreti voi, mai bine ne lipsim."


Asta e o regulă bine împământenită a administraţiei. S-a văzut şi la fondurile europene, în general ce nu mergea dijmuit a fost refuzat.
Cont (aproape) inactiv.

tigrel58

#83
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/rus-reduce-la-o-treime-promisiunile-lui-sova-doar-650-de-km-de-autostrada-pana-in-2030-13358107
Cu permisiunea voastra postez link-ul de mai sus, din doua motive:
1. nu este scris de prietena noastra Andreea specialista;
2. urmeaza asa-zisele dezbateri publice - transparenta decizionala. :(
LE:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18212942-este-drum-expres-cum-aseamana-sau-deosebeste-autostrada.htm
Ei, aici e mult mai pe subiect.
Fiind totul la cald, gen televizoare sparte si forumisti vexati, in frunte cu admin  :lol:, asa la prima citire vad "drum expres Gilau-Bors".
Bun, dar UMB ce construieste pe Gilau-Nadasel ? Pe Bors - Suplacu ce se licita ? Parca autostrada. Sa nu-mi sparg laptopul ?

stangabriel

#84
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18216233-oficial-asa-arata-masterplanul-transport-vezi-sinteza-documentului-autostrada-bucuresti-alexandria-apare-din-nou-harta-dar-drum-expres-pana-craiova.htm

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru infrastructura tarii in urmatorii 16 ani si in baza caruia tara noastra va primi finantarile nerambursabile de la Comisia Europeana, a fost prezentat oficial miercuri si a intrat in dezbatere publica. Informatiile din MasterPlan confirma cele publicate marti de catre HotNews.ro, pe surse, cum ca majoritatea  autostrazilor planificate din tara au fost transformate in drumuri expres, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, legatura esentiala pentru completarea coridorului european de transport prioritar in tara noastra. Ca o exceptie, in documentul oficial apare pe harta si ruta Bucuresti - Alexandria - Craiova ca drum expres.
Un aspect curios: Pe toate rutele parte din reteaua europeana TEN-T Core (centrala/prioritara), Romania propune sa construiasca drumuri expres, in timp ce singurele autostrazi propuse in MPGT acopera rute de pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara).

Cititi tot articolul,e complet.

cutter

#85
Legat de sinteza publicată (care nu e Master Plan-ul, e o prezentare a lui în 50 de slide-uri):
1) De ce costă autostrada Comarnic-Brașov 1,117 miliarde euro și nu 1,8 miliarde așa cum s-a negociat cu Strabag-Vinci?
2) [@alecu26] Un DX precum cele din poze cu zonă mediană pentru dezvoltare ulterioară nu costă mult mai mult de 75% din costul unei autostrăzi? [se afirmă în document că DX=75%*A]

Și o considerație generală: se pare că azi Master Plan-ul va fi publicat fără a explica ce se construiește cînd și cu ce bani. Rus ar fi afirmat că asta vom ști în 2-3 săptămîni. Adică de fapt, n-avem un plan.

O strategie care nu conține sursele de finanțare și programarea în timp a proiectelor e bună de aruncat la gunoi.

UPDATE: Rus a afirmat în Parlament că implementarea urmează să fie prezentată în noiembrie în guvern. Adică ce se face, cînd. Evident după alegeri. E evident că acest plan, din punct de vedere rutier, e bun de aruncat la gunoi. Nu poți defini rangul drumului (A/DX/DN) și culoarele fără să știi cam în ce an va fi realizată fiecare secțiune.

stangabriel

E varianta pentru publicul care nu se intereseaza de amanunte,vede harta si se bucura. Comisia  EU sigur se va supara. Iar slide-urile imi par foarte....de pana in 89.

alecu26

Am mai avut discutia asta si cu north. As zice ca costa mai mult, mai ales daca este pregatit pentru upgradare. Deasemenea depinde si in ce zona se face.

In zona de munte, daca faci viaductele (care au deja o proportie mare in cost) la profil de autostrada poti ajunge si la 90% din costuri....mai ales daca mai lasi tot felul de benzi mediane. Ei au facut un calcul simplist cu acel 75%...aplicand regula de 3 simpla....daca 25 metri latime costa x, atunci 20 metri latime costa cu 2% mai putin. Chiar si aici ne fura din procente. Un DX costa 80% din costul autostrazi....dar o autostrada costa cu 25% mai mult decat un DX. :))

Plus ca daca te gandesti la exitendere...deranjul cu extinderea e enorm si vei depasi 120%. Atunci intreb...care e marele beneficiu ca am doar 90% din costurile initiale? si dupa aia deranj in trafic sa fac adaugirile necesare????

Pe un DX la campie...de acord. Nu ai poduri, doar terasamente...ai si parapeti putini si curbe putine...deci senzatia de spatiu mai mare si implicit se va circula cu viteza mare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

igorashu

Quote from: alecu26 on October 01, 2014, 11:42:16 AM
Un DX costa 80% din costul autostrazi....dar o autostrada costa cu 25% mai mult decat un DX. :))
E corect:)
Dacă un km de A costă 100 lei, un km DX costă 80 lei (80%).
Dacă un km de DX costă 80 lei, un km A costă 100 lei (125%).

dr4qul4

cu alte cuvinte la campie se merita sa faci DX dar la munte in nici un caz.
viaductele si tunelele nu le poti face de DX daca vrei upgrade, trebuie sa le faci de autostrada. Si alea costa. Iar viteza (cf normativ) e de 80 km/h la munte.
Daca faceau autostrada half-profile in zonele montane costul era mult mai scazut. Poate spre 60-70% din valoarea totala. Iar viteza aceeasi pentru ca pana si tirurile merg cu 80Km/h la vale (banda a 2-a aparea pe rampe).
Iar upgrade-ul ulterior ar fi dus costul total la 110-115% economisind astfel 10%.

Dar pana nu vom primi informatii reale legate de finantare, termeni si modalitati de executie doar ne facem presupuneri.

este foarte posibil sa apara combinari intre cele 2, un fel de struto-camile (DX-A-A half profile) inca din prima, si care sa rezolve mare parte din problemele de trafic tinand cont de bugetul disponibil, dar pentru asta ar trebui ca planul sa fie pus in practica de specialisti si nu de politicieni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist