Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

momentan master planul e facut sa demonstreze ca cica intre Valcea si Sibiu nu exista trafic...sau cel putin trafic generat de aceste doua locatii.

Adica....orice trafic de pe DN 7 va merge pe alta autostrada....daca au sansa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Duminica seara era bara la bara in calimanesti-caciulata, aglomerat la rm valcea si haos la dedulesti. Atat de mare incat au deviat pe curtea de arges unde drumul sapt trecuta era inchis.
Oricum, si la dedulesti -moraresti si la piatra drumul sta sa cada. In curand va fi nevoie sa le inchida complet pentru consolidari masive.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MNU

Inca o amanare la Transporturi: Master-Planul General, documentul esential pentru finantarea proiectelor din bani europeni, va fi gata abia in decembrie, cu un an intarziere fata de termenul initial
Sursa:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17938667-inca-amanare-transporturi-master-planul-general-documentul-esential-pentru-finantarea-proiectelor-din-bani-europeni-gata-abia-decembrie-intarziere-fata-termenul-initial.htm

Xenos


Incompetenta si delasarea ating noi culmi, in vreme ce infrastructura feroviara, in special, se afla in stare critica, iar lipsa unei autostrazi care sa traverseze toata tara sufoca economia...

NGC

#49
http://www.ampost.ro/comunicate/master-planul-general-de-transport-a-fost-receptionat-de-am-post

Quote
Master Planul General de Transport a fost recepţionat de AM POST

Data: 08-09-2014

Varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu şi lung a fost recepţionată de către AM POST în data de 29 august 2014.

Documentul cuprinde:
-         Metodologia de analiză pentru definirea obiectivelor specifice şi identificarea proiectelor necesare pentru fiecare mod de transport, în parte;
-         Lista de proiecte identificate pentru toate modurile de transport;
-         Rezultatele testării proiectelor cu ajutorul Modelului Naţional de Transport şi a instrumentului de analiză cost-beneficiu;
-         Rezultatele analizei multicriteriale;
-         Planul financiar pentru perioadele 2014-2020 şi 2020-2013;
-         Scenariile de implementare pentru perioadele 2014-2020 şi 2020-2013.

Având în vedere importanţa strategică şi de interes naţional a Master Planului, AM POST va analiza documentul timp de 15 zile, iar în data de 18 septembrie 2014 îl va lansa spre consultare publică, urmând a fi organizate şedinţe publice pentru fiecare domeniu de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi intermodal (combinarea mai multor moduri de transport).

Versiunea finală a Master Planului General de Transport, elaborată ulterior consultării publice, va fi înaintată spre aprobare Guvernului României, numai după obţinerea avizării din partea Comisiei Europene.

alecu26

ne organizam pentru dezbaterea publica? in ce conditii se poate participa la ea?

Oricum sa urmarim lansarea...ca parca vad ca Pitesti-Sibiu e oricum lasat in spate rau de tot. Oricum mult mai interesant va fi daca si ce va zice Comisia Europeana mai ales referitor la Pitesti-Sibiu si daca, intre timp, de la intalnirea din Estonia...poate s-au schimbat ideile privind coridorul IX si se va face totusi si ceva autostradata gen Bucuresti- Moara Vlasiei-Focsani-Albita-Chisinau.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-18159979-comisia-europeana-aprobat-masterplanul-general-transport-pentru-romania-care-prevede-finantari-37-mld-lei-printre-prioritati-apare-autostrada-pitesti-sibiu-surse.htm

Documentul strategic prevede ce proiecte de transport propuse de autoritatile de la Bucuresti vor fi finantate de Comisia Europeana pana in 2030, in conditiile in care Romania a propus Comisiei sa finanteze proiecte de infrastructura rutiera, feroviara si navala in valoare de 37 de miliarde de euro.

Europa FM noteaza ca, deocamdata, autoritatile de la Bucuresti se feresc sa spuna ce proiecte de transport rutier, naval si feroviar vor sa inceapa cu finantare comunitara, dar surse din Ministerul Transporturilor au declarat FM ca printre prioritati apar si proiecte mult-asteptate precum autostrada Pitesti-Sibiu, Pitesti - Craiova in regim de autostrada, precum si finalizarea partiala a autostrazii Transilvania (cunoscuta si ca autostrada Bechtel).

Masterplanul general pe transport a fost aprobat saptamina trecuta de Comisia Europeana, cu o intirziere de aproape un an, pentru ca in mandatul lui Dan Sova Ministerul Transporturilor nu a reusit sa intocmeasca un document coerent.

Intirzierea ar putea duce la pierderea a 2 miliarde de Euro de catre Romania, bani care ar fi trebuit sa fie folositi pentru finalizarea unor drumuri noi.

disney

#52
Pe site-ul AMPOST apare comunicatul de presa din 08.09.2014, care spune printre altele ca "Varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu şi lung a fost recepţionată de către AM POST în data de 29 august 2014".
Mai apoi precizeaza ca "AM POST va analiza documentul timp de 15 zile, iar în data de 18 septembrie 2014 îl va lansa spre consultare publică", si ca "Versiunea finală a Master Planului General de Transport, elaborată ulterior consultării publice, va fi înaintată spre aprobare Guvernului României, numai după obţinerea avizării din partea Comisiei Europene".

Asadar, cine da informatii eronate sau incomplete? Si unde e MasterPlan-ul? Au trecut deja aproape 5 zile si inca nu se stie despre nici o consultare publica.  :o

MNU

 :lol:Acum m-am prins... l-au trimis spre avizare la CE inainte de dezbaterea publica. 

In timpul dezbaterii publice se mai poate modifica "una-alta", nu?  :D

teocharis

Master Planul este facut la Bucuresti sau la Bruxelles?

alecu26

e facut la Bucuresti...asa...ca pe malurile dambovitei...si de aia trebuie corectat la Bruxelles ca de aia suntem si am vrut sa fim in UE...ca altfel fiecare om influent si-ar trage autostrada la el in curte si de la curtea lui la vila de la munte.

Din pacate sau din fericire trebuie respectata si ajutata si o strategie europeana in domeniu.

Oricum...ca sa facem un pic de lumina, Disney, Cutter...nu se poate pune o intrebare oficiala direct la Bruxelles? Ceva de genul....in urma informatiilor aparute in presa, va rog sa confirmati sau infirmati daca Master Planul a fost supus avizarii de catre CE si daca da, ce comentarii si sugestii a avut CE?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

#56
Nu se poate decît după ce se termină procesul de adoptare.

Legea europeană privind accesul la informații are o excepție care în legea noastră (544/2001) nu există: nu sunt publice informațiile privind deliberările și consultările unei autorități decît după ce acestea au luat sfîrșit. Am cerut eu la REGIO ceva acum cîteva luni și am primit acest răspuns.

Se aude că mîine s-ar publica Masterplan-ul, dar luați-o la nivel de zvon cu ceva credibilitate.

Din ce-am înțeles Comisia ar mai avea două obiecții:
1) Sibiu-Pitești: vor să fie terminat în exercițiul 2014-2020
2) asumarea din partea CFR a renunțării la o parte din infrastructură pentru care nu are bani de întreținere: CFR se opune din toate puterile și mai degrabă ar vrea Masterplan-ul îngropat decît să accepte

pasadia

Prima obiectie e "rezolvabila" oricand daca nu se specifica sub ce forma: autostrada + DX pe unele tronsoane, half-profile cu upgrade in viitor sau autostrada.

A doua obiectie insa... nu pricep, la ce le-ar folosi sefilor CFR sa mentina un patrimoniu ridicat? Posturile nu sunt in pericol (cel putin nu cele de la nivel inalt si nu cred ca mor ei de grija celor mici), bugetul ar fi acelasi doar ca nu s-ar mai distribui pe prea multi km... Efectiv nu inteleg de ce s-ar opune unei masuri de genul ala.

MNU

Prima obiectie poate fi rezolvata inclusiv prin realizarea intregului tronson la profil intreg, cu cel putin un semi-profil circulabil la sfarsitul 2020... daca se doreste. Iar lucrarile ar putea fi incheiate pana in 2022.

Totusi, mai sunt 8 (opt) ani pana la sfarsitul lui 2022.

alecu26

se confirma prin cererea privind CFR-ul ca la nivel european e o grija foarte mare privind lipsa de intretinere, si ca dupa ce se baga miliarde de euro in reabilitarea Cta-Buc-Curtici...in cel mai scurt timp, de fapt chiar inante de finalizare se va circula cu restrictii.

CFR practic vrea sa restranga reteaua la atat cat e posibil a fi intretinut in mod rational.

Banii efectivi intradevar, nu sunt cheltuiti in lucrari efective...ca acestea nu exista oricum. Reteaua extinsa inseamna de fapt sute de cantoane de CF si sectii si districte cu oamenii care din pacate nu prea au de lucru si chiar acele salarii minuscule sunt prea mari pentru cata munca fac. Plus ca toate acele spatii in contabilitate cred ca genereaza o groaza de costuri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).