Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Chiar daca nu se stie cand se va face, chiar daca actuala conducere e asa cum e, haideti sa incepem acest thread si sa punem aici discutiile si noutatile relevante. Va rog frumos sa comentati ontopic (ca de obicei) si daca nu aveti ceva util de zis, abtineti-va. Va rog frumos sa NU veniti cu propuneri personale pentru cum ar fi mai bine decat DUPA ce avem macar un DRAFT pe care sa-l putem comenta! Pregatiti gloantele si trageti abia dupa ce aveti in ce. Va multumesc!




România vrea 15 mld. euro pentru marile proiecte de infrastructură
Septembrie 2013 este luna în care ar trebui finalizat Master Planul de Transport. Cel puțin așa declara, în iulie, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Șova. În realitate, lucrurile par să se miște într-un alt ritm. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, finalizarea documentului de care depinde absorbția fondurilor europene este mult mai greoaie.

"În baza acestui Master Plan sunt stabilite investițiile din perioada 2014-2020. De aceea este foarte important să fie lansat cât mai curând, într-o formă care să permită atragerea fondurilor europene nerambursabile și a altor surse de finanțare", spune Ștefan Roșeanu, fost director al CFR Călători și consultant la Bruxelles.

În cifre, proiectele luate în calcul în acest nou document ar fi evaluate la peste 15 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră și feroviară, sumă împărțită în mod egal pentru cele două segmente. Chiar și așa, reprezentanții din feroviar, care au studiat deja draftul, spun că Master Planul ,,este elaborat superficial",  având o abordare ,,foarte precaută a evoluțiilor de trafic în zona feroviară, de exemplu, ceea ce conduce la concluzia că niciun proiect nu este fezabil".

Altfel, infrastructura rutieră "are mai multă vizibilitate în Master Plan", în sensul că sunt analizate mai multe proiecte ,,de importanță majoră" pentru trafic.

sursa: Capital

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Goldmund

...rezulta alocarea a  cca. 7,5 miliarde euro pentru 'segmentul' rutier si 7,5 pentru 'segmentul' feroviar. Nu inteleg nemultumirea urmatoare:

"În cifre, proiectele luate în calcul în acest nou document ar fi evaluate la peste 15 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră și feroviară, sumă împărțită în mod egal pentru cele două segmente. Chiar și așa, reprezentanții din feroviar, care au studiat deja draftul, spun că Master Planul ,,este elaborat superficial",  având o abordare ,,foarte precaută a evoluțiilor de trafic în zona feroviară, de exemplu, ceea ce conduce la concluzia că niciun proiect nu este fezabil".",

din moment ce segmentul feroviar primeste(si bine face) jumatate din suma. In fond alaturi de segmentele amintite ar mai fi segmentul fluvial/maritim si cel aerian(foarte important pentru strategia de dezvoltare a Romaniei pe viitorii ani - ex.: capacitatea OTP ar trebui dublata in viitorii 7 ani! - plus realizarea proiectului inceput Canalul Navigabil Dunare-Bucuresti, etc.,etc.)

Daca impartim pe ani(7 ani - intre 2014-2020), Romania ar avea de cheltuit putin peste un miliard euro/an pentru programul rutier - mult prea putini bani. Fara imprumuturi/investitii (masive)din partea statului roman, nu vad cum poate fi vorba de un "Master Plan" pentru Romania.


ciprebbe

As vrea sa vad si la noi ca vin "ai nostrii " cu o harta de genul asta ( Ungaria 2014-2020)



sa zica luati de aici Masterplanul  de Transport.
Trebuie sa ne tinem de el indiferent de guvernare...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


doryan93

Parlamentul European (PE) a adoptat în această săptămână raportul privind Reţeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), planul asupra dezvoltării în viitorii ani a infrastructurii de transport rutier și feroviar european. Au fost adoptate amendamentele care prevăd includerea rutei Sebeş-Alba Iulia-Turda-Cluj-Napoca-Dej-Suceava-Paşcani-Iaşi la reţeaua feroviară centrală de marfă şi de pasageri și includerea conexiunii Ungheni-Iaşi-Tg.Mureş-Turda-Sebeş în reţeaua rutieră centrală.
http://www.ziarulunirea.ro/infrastructura-rutiera-si-feroviara-din-alba-in-planul-de-dezvoltare-al-retelei-transeuropeene-de-transport-ten-t-229530.html

Ionut

Hei! Sebes-Turda-Tg Mures-Iasi-Ungheni in CORE?! SUPER! Deci se poate finanta de la Bruxelles. Nice!

savagedanyro

...live the moment...

bogdymol

Pun aici o postare de-a mea de pe skyscrapercity.com. E in limba engleza si mi-e lene sa o traduc, asa ca o pun asa:

---------------------------------

A masterplan is, besides a colored map, tens of pages of analysis of transportation. A good transport masterplan will analyze:

  • the current transportation infrastructure (regional infrastructure and national infrastructure)
  • the current traffic patterns
  • the local traffic as well as the transit one
  • where are located the main industrial parks and largest factories and their transportation needs
  • local factors
  • the AADT (anual average daily traffic) on each vehicle category (cars, trucks, buses etc.) on each stretch of road
  • the transportation demand (goods movement, people movement)
  • safety and security of each transportation type, and in this case roads: how road safety can be improved
  • the country's economical situation today and the prognosis for the next 20 years
  • etc.
After the team that has to do the masterplan analyzes all of the above (and other factors that I might have forgot about), they do several masterplan scenarios, with which:

  • develop strategic transport model
  • determine transport impacts and benefits
  • economic evaluation of preferred scenarios
  • they do road corridor optimization
  • environmental analysis
  • etc.
After the masterplan is sketched, the only thing remaining to do is to develop a logical plan for prioritising and implementing the recommended policies and capital improvement projects that need to be addressed in the next 20 years within the context of phased 5 years plans

The masterplan will also produce a clear and realistic 'vision' of what Romania's future transport will look like and will generate strategies and policies to help make that vision a reality.

* Please note that a transportation masterplan doesn't focus only on road transportation, but on all types of transportation (by rail, air or water). All this transportation types have to be connected to each other for a healthy transportation network.

After the masterplan is completed, it has to be approved by the state and all the politicians that will come and go on high rankings (parliment members, government members etc.) have to respect it. Please note that only in this stage the political factor is involved.

Examples: check out Qatar's transport masterplan and Ottawa City (Canada) transport masterplan.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

sebba




adica au inceput in 2006 si au terminat in 2007??? nu tu o contestatie, o expropiere, o curte, un tribunal.... un faliment... nimic nimic??? ce prapaditi!  :D
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iulius

Master Plan de Transport in Romania (documentul) va fi completat in aprilie:

   http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/60774

cutter

Dl Șova a afirmat astăzi la audierile din Parlament legat de Masterplan-ul de transport:

  • pe 15 aprilie va fi disponibil draft-ul final
  • pe 31 iulie va fi gata Masterplan-ul

doryan93

Comisia Europeana nu va aproba programele operationale legate de transport, daca Guvernul Romaniei nu face progrese clare si relevante in procesul de redactare a Masterplanului pentru transport, a declarat, pentru HotNews.ro, Shirin Wheeler, purtatorul de cuvant al lui Johannes Hahn, comisarul european pentru politica regionala.
Sursa

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell