Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

nu aveti voi idee cate sate supravietuiesc din salariile si pensiile primite de la CFR pentru ridicat bariere si vandut 3 bilete pe zi. SI cata motorina se fura din locomotivele care fac manevre prin depouri care ar trebui sa dispara de mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

#61
Gata, e oficial:

Comisia Europeană a acceptat ca Master Planul General de Transport să fie supus dezbaterii publice.

Cele două probleme majore de care vorbeam:
Quote
Până la organizarea şedinţelor publice, reprezentanţii Comisiei au recomandat AM POST adoptarea unor măsuri precum:
- Îmbunătăţirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adăugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care să includă criterii de selecţie ce vizează performanţa economică, apartenenţa la reţeaua TEN-T Core, precum şi criterii de mediu;-
- Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect în parte;
- Asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o reţea feroviară redusă, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanţă şi a unui program de creştere a eficienţei;
- Acordarea unei atenţii sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare.

Și dezbaterile publice:
Quote
Master Planul General de Transport va fi făcut public în data de 1 octombrie 2014, odată cu prezentarea acestuia în cadrul şedinţei Comisiilor de transport reunite ale Parlamentului României.

Calendarul dezbaterilor cuprinde şedinţe publice organizate de AM POST pentru fiecare domeniu de transport, după cum urmează:
-         7 octombrie: rutier;
-         9 octombrie: feroviar;
-         13 octombrie: naval;
-         15 octombrie: aerian şi intermodal.

stangabriel

#62
Pe 7 octombrie ne intalnim la dezbatere? Cand anunta unde si la ce ora?

L.E. Detalii organizatorice cu privire la ora şi locul de desfăşurare a şedinţelor vor fi comunicate de AM POST, în timp util, tuturor celor interesaţi.


Persoane de contact:
Anca Enăchescu – AM POST, fax: 021 319 61 78, e-mail: postransport@mt.ro;


Acum serios.ce ziceti?

pasadia

Deci abia in 1 octombrie il fac public (sa vedem si sub ce forma, poate doar tiparit si pus in mapele parlamentarilor) si in 7 ocotombrie deja e dezbaterea publica. Halal pregatire!

radutm

Comisia Europeana a acceptat Master Planul de Transport pentru dezbatere publica, dar face si o serie de recomandari: Autostrada Sibiu - Pitesti realizata in perioada 2014-2020;  Reducerea retelei feroviare pentru cresterea eficientei
Comisia Europeana a acceptat Masterplanul General de Transport (MPGT) pentru dezbatere publica, documentul urmand a fi facut public pe 1 octombrie, anunta Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, Comisia a facut si o serie de recomandari pentru adoptarea unor masuri de catre autoritatile romane in privinta MPGT-ului, documentul esential in baza caruia tara noastra va primi finantare nerambursabila pentru infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020. Printre recomandari sunt si cateva care fac o referire indirecta la realizarea si prioritizarea autostrazii Sibiu - Pitesti in actualul exercitiu financiar.

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18166831-comisia-europeana-acceptat-master-planul-transport-dezbatere-publica-dar-face-serie-recomandari-autostrada-sibiu-pitesti-realizata-perioada-2014-2020-reducerea-retelei-feroviare-pentru-cresterea-eficientei.htm
Uitati-va un pic pe harta si spuneti-mi ca gresesc! Cu portocaliu sunt autostrazile si cu mov sunt drumurile expres?? Sa intelegem ca Sibiu-Pitesti va fi drum expres, la fel si Cluj - Bors? Bacau - Iasi va fi autostrada dar nu varianta prin nord? De unde au aparut drumurile expres Slatina - Ramnicu Valcea, Bacau - Piatra Neamt, Pitesti - Ploiesti?
cont inchis

pasadia

Ca rahat de traseu e ala pentru Bacau - Iasi?

Targu Mures - Bistrita - Dej ca DX? De ce?

Si mai ales de ce nu au facut Zalau - Baia Mare? Aia era legatura decenta dinspre Cluj spre Maramures.

Apoi doar de Ucraina, Ungaria si Moldova ne legam? Nici Bucuresti - Giurgiu, nici Alexandria - Turnu Magurele (spre Sofia), nici Timisoara - Belgrad, nici Constanta - Varna....

Pitesti - Brasov, dupa cum am mai spus, e o prostie. Era mai preferabil Arad - Oradea, cu continuare dinspre Zalau spre Baia Mare.

ghrt

Hehe. Câteva întrebări:
Drobeta - Turnu-Severin nu mai e nici măcar de perspectivă?! Tot de perspectivă, ar fi Chişinăul şi Belgradul.
Cine are nevoie să treacă de două ori munţii pe Craiova - Piteşti - Câmpulung - Braşov - Bacău în loc de autostrada subcarpatică, Piteşti - Găşti - Târgovişte - Ploieşti - Buzău - Bacău?
Ce rost are segmentul de DX de la Reghin spre nord-vest?
Ce s-a întâmplat cu A0?

De ce varianta Bucureşti - Braşov - Sibiu, mai lungă şi mai neeconomică, este autostradă, iar (Bucureşti - ) Piteşti - VO- Sibiu este DX? Iar Craiova - Piteşti este autostradă, dar pentru a trece Carpaţii fie ocoleşti foarte mult fie o iei pe DX.

Cluj - Tg Mures nu s-a licitat ca autostradă? Vor anula licitaţiile?!

Se propun nu mai puţin de 6 treceri ale Carpaţilor, cred că este cam mult chiar şi cu sprijinul UE. Nu înţeleg de ce se insistă atât de mult pe treceri ale Carpaţilor şi nu pe reţeaua de autostrăzi de la câmpie şi deal, unde apar puţine legături între oraşe. Adică apar Tulcea - Constanţa, fără continuare spre BG, sau Slatina - Rm. Vâlcea - Curtea de Argeş,  dar nu s-a prevăzut nimic gen Brăila - Slobozia - Călăraşi, Bucureşti - Giurgiu, toată câmpia de vest are doar două rute est-vest, nimic nord-sud, nimic de la Braşov la Tg.Mureş.

În fine, poate vedem terminate A1+A0+podul din port al A2

Din mutarea DX-ului spre Buzău la Ploieşti (în loc de Moara Vlăsiei) rezultă că se urmăreşte o rută subcarpatică, dar de ce nu este continuată Găeşti - Costeşti - Slatina?
Cont (aproape) inactiv.

mash510void725

Asteptam pana pe 1 octombrie sa vedem varianta oficiala. Atfel mi-e scarba(fara sa vreau sa jignesc membrii forumului) de modul in care a fost gandit acest masterplan in materie de sosele. Sunt mai importante legaturi ca Bucuresti-Alexandria, Tulcea-Constanta, Focsani-Braila, Piatra-Neamt - Bacau, s.a decat Arad - Oradea - Satu-Mare. Pe mine asta ma doare. Nu faptul ca se construiesc drumuri express in acele zone (ba din contra trebuie sa dezvoltam Romania uniform) ci faptul ca nu exista in plan construirea unui drum express intre orasele de pe granita de vest.

stangabriel

#68
Pe mine ma amuza ca de la Focsani si Buzau pleaca DX spre Braila...Vai,au gasit iar cutia cu creioane colorate...Si merg cu desenul acesta in fata comisiei Europene,nu cred ca e de luat in seama nimic din harta,decat ce deja e licitat sau construit.

vancouver

#69
Quote from: radutm on September 23, 2014, 10:38:08 PM


Nici daca-l puneam pe fiu-miu de 2 ani sa mazgaleasca ceva pe harta, nu iesea asa o aberatie. Nici macar nu merita sa ma agit in legatura cu ceea ce este desenat, pur si simplu este indescriptibil in cuvinte ... nu are nici o legatura cu un plan serios de dezvoltare a infrastructurii. Ma duc sa vomit, ca mi se face greata de la ceea ce vad....

Oare chiar asa urme adanci sa fi lasat 20 de ani (1990-2010) in care bacul s-a putut lua cu spaga? Chiar asa ne-am adâncit intr-o mocirla de incompetenta? Chiar n-a mai scapat nici un om sanatos la cap printre decidenti?

PS. Si inca am fost blând in aprecieri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Eurocopter

#70
Imaginea asta preliminara nu are treaba cu varianta finala care a fost postata mai devreme pe SSC.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=117613153&postcount=613

Am o mica nelamurire in schimb. In varianta finala din masterplan Campia Turzii-Tg Mures apare ca expressway, si noi tocmai ce am licitat-o ca autostrada. Sa inteleg ca masterplanul se adreseaza in mare parte doar proiectele finantate pe 2014-2020, si ce mai intra pe 2007-2013 si e aprobat deja nu trebuie sa fie in concordanta cu masterplanul?

PS: nu ar fi singura greseala de pe respectiva harta. Dupa ilustrii care au conceput-o, pe la Siret sa trece in R. Moldova.  :o

dr4qul4

Haideți ca nu e chiar așa de rău. Daca ne gândim ca deja suplacu - borș e jumatate făcută, si pe harta mai avem si alte DX deja licitate ca A, atunci probabil ca se refera la standard minim.
Eu unul nu sunt de acord deloc cu DX-uri si as fi mers, pe zonele de munte si deal cu half-profile.

Sunt si câteva aberații pe harta:
Triunghi Focsani-BR-BZ
Legătură piatra neamț (macar ieșea undeva)
Slatina-valcea!!!

Lipsa A0
Lipsa craiova si dts - calafat
Lipsa bv - tb mureș
Lipsa  oradea-arad- belgrad
Vaslui al nimănui (desi e cel mai scurt drum spre chișinău)

Am spus ca nu e așa de rău? Ziceam si eu așa:
Pitesti-Bv si bacau-iasi nu mi se par atât de aiurea in condițiile în care se face bv-bc
Pitesti-targoviste-ploiesti scurtează destul de mult si evita cea mai aglomerata zona.

Eu ma întreb daca nu cumva harta e făcută pentru Dacia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Harta de pe SSC macar e corecta geografic din punct de vedere al traseelor. Culori si idei poate oricine nascociiiii  :p :)

alecu26

chiar si in varianta revizuita...daca aproba asa ceva UE...e clar ca sunt dusi cu bibilica si ei.

-Au bagat sute de milioane de euro in Calafat-Vidin si-l lasa fara legaturi. (tocmai ei care de curand au promovat coridorul Rhin Dunare...adica fostul CIV ramura sudica).

-Regiunea centru este lasata fara nimic...dar in schimb pleaca trei autostrazi din zona Tg Mures si la o densitate la fel de mare este din zona Campia Turzii-Turda.

- In schimb avem triunghi de autostrazi care imbraca un masiv muntos (Sibiu-Pitesti-Bv) si care in interiorul lui este cvasi nepopulat.

La fel si cu A0....initial ma gandeam ca proiectele promovate de Romania de la buget (sau in concesiune) nu sunt aratate dar nu cred ca asta e cauza.

OMFG e singura expresie care-mi vine in minte.

PS: parca la un moment dat se mai auzise de ceva lista cu proiecte care sa fie testate in cadrul master plan????
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Eurocopter

Alecu, nu va mai luati dupa acea schita preliminara. Difera cu mult fata de propunerea finala (vezi link-ul postat de mine mai sus).