Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

harapnegru

Am fost si eu curios de ce tot bateti apropouri la Masterplan MPGT si am cautat varianta finala aici pe forum. Spre surprinderea mea nu am gasit-o, asa ca m-am apucat sa caut dupa ea.

Am gasit ca MPGT a fost aprobat in 14 Septembrie 2016 prin HG 666/2016 in baza acestui proiect de HG din 21 Iunie 2016.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1227-hg21062016dgms

De la adresa aia am luat linkurile catre cele doua anexe.

mpgt_2016v2.pdf

Anexa MPGT cu_fara clauza de reformă structuralăv2.pdf

Nu am gasit acolo varianta finala asa cum a fost adoptata, dar am gasit un articol pe Hotnews din 13 Septembrie 2016, deci cu o zi inainte de adoptarea HG.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21287736-harta-master-planul-de-transport-aprobat-guvern-proiecte-prioritare-autostrazi-drumuri-expres.htm

Aici apar in schimb alte documente, care presupun ca au fost primite de presa direct de la minister.

mpgt-strategie.pdf

strategia-implementare-mpgt-fara-clauza-reforma-structurala.pdf

Al doilea document de la Hotnews e anexa la MPGT si textul zice ca e din August 2016, iar in varianta de pe siteul ministerului unde e proiectul de HG, textul zice ca e din Iulie 2015.

Google zice ca HG 666/2016 a fost publicata in MO 778 din 4 Octombrie 2016, iar anexa oficiala la HG 666/2016 nu am gasit-o pe internet. O are cineva sau stie de unde se poate descarca?

rota

Eu stiam ca harta finala si batuta in cui e cea de la MT publicata in 28 Noiembrie 2016:

LINK MT


NGC

Eu de ce tot pun paie pe foc? :p :lol:

Atat e de batuta in cuie incat au lansat licitatia pentru autostrada Timisoara - Moravita, desi nu era inclusa in MPGT. ;)

AlexxC

Poate au informatii ca intra sigur Serbia in UE. In acest caz MPGT trebuie revizuit pentru partea de S-W a Romaniei deoarece :
-dispare o parte din traficul de tranzit
-traficul dinspre sudul Ro(tot ce e la sud de Carpati+Constanta) spre sudul si centrul Europei se va reorienta pe la Vidin si Moravita mergand prin Serbia.
Nu putem ignora acest scenariu mergand pe un Master Plan proiectat cu iesirea spre Vest doar prin Ungaria 
Pana la urma nimic nu e batut in cuie :)

NGC

^^^

Quote from: NGC on November 10, 2016, 09:54:01 PM
Quote from: vancouver on November 10, 2016, 01:57:33 PM
De aceea este f. bine ca MP nu este lege, ci doar HG. Printr-o alta HG se poate schimba si se poate include si A9.

Nici bine nu a fost adoptat, ca unii s-au gandit deja la schimbare. :lol:

http://www.senat.ro/PDFIntrebari/R%20la%2010%2010%20DONTU%20O%204431.pdf



S-or fi apucat de testare si nu au zis nimic. :lol: :lol: :lol:

pasadia

@AlexxC:

Sincer sa fiu, oricat ma uit la harta eu nu vad nici o varianta in care podul de la Vidin sa fie folosit. Ok, plecam de la premisa ca intra Serbia in UE. Moment (undeva intre 2020-2024) in care transportatorii dinspre Bucuresti spre vestul Europei (fie ca e vorba de Italia, fie ca e vorba de Germania), vor avea teoretic cel putin 2 optiuni mai bune decat DN-urile dintre Craiova - Vidin - Zaječar - Nis:
- una care pare mai fireasca, prin Romania, pe traseul clasic, combinat, A1 si DN7, si
- alta, care poate pare nefireasca dar va fi cel putin la fel de ok ca cea imaginata e tine, prin Giurgiu - Veliko Tarnovo - Sofia - Nis.

Deci podul de la Vidin e nascut mort si nu as face nici un plan privind dezvoltarea infrastructurii DOAR pentru o ipotetica rentabilizare a lui. Din contra, cred ca singura varianta in care il faci rentabil e sa investeti in a teia optiune, adica in culoarul A6 (Craiova / Calafat - Drobeta - Lugoj). Nu zic sa faci neaparat toata autostrada, ci sa gandesti variante pentru a mari viteza si siguranta (tuneluri, centuri, half-profile, etc...).

Iar in ceea ce priveste legatura RO-SRB, raman a parerea exprimata mai sus. Iau in calcul Timisoara (atat ca bazin O/D, cat si ca zona de acumulare pentru traficul din interiorul Romaniei) si o leg de partea vestica a infrastructurii sarbe, respectiv de zona Novi-Sad:



Singurul contra-argument, si singurul motiv pe care il vad pentru a construi o legatura intre Timisoara si Belgrad (ma rog, la est de Belgrad, spre Smeredevo), ar fi M9-le maghiar. Daca Ungaria chiar ar investi rapid in bucata M9 dintre M5 si M7, atunci tranzitul prin SERB s-ar putea sa fi considerabil mai redus.

elphax

#636
eu nu cred ca "putem" sa o legam de Novi Sad cat timp planul e sa fie drum de mare viteza A sau DX pe la Vrsac spre Belgrad


rizzuh

Cred ca putem inchide topic-ul asta pana la urmatorul guvern non-idiot. Ultimul guvern s-a sters la fund cu MPGT.

cove_adrian

Quote from: NGC on March 14, 2019, 11:30:12 PM
Eu de ce tot pun paie pe foc? :p :lol:

Atat e de batuta in cuie incat au lansat licitatia pentru autostrada Timisoara - Moravita, desi nu era inclusa in MPGT. ;)

Exact. Inclusiv DX pe Craiova-Tg. Jiu care nu apare in MPGT.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica


rizzuh

Cel mai scurt drum este pe la Severin, nu pe la Calafan/Vidin. Mie Google Maps imi zice 1288 km si 14h17m pe la Budapesta, 1121 km si 13h42m pe la Severin si 1152 si 13h43m pe la Calafat.

pasadia

Cel mai scurt drum va fi cel pe traseul caruia ai cele mai lungi portiuni de drumuri noi, pe care sa le parcurgi cu viteza sporuta (autostrazi, DX, etc...). Si cum de la Vidin spre Belgrad nu vei avea asa ceva, eu raman la parerea mea - cel mai scurt drum va fi pe langa Deva si apoi fie spre Belgrad, fie spre Budapesta.

alin2pas

#642
Cel mai rapid drum în momentul actual ar putea fi acesta prin Vidin.
Având în vedere că se preconizează că până în 2022 să fie realizată legătura la nivel de autostradă între Sofia și Nis, planurile bulgarilor de prelungire a autostrăzii A2 prin Plevna spre Ruse și propunerea podului peste Dunăre Sviștov - Zimnicea, s-ar putea ca cea mai rapidă și mai economică rută între București / Constanța și sudul Europei să fie prin București - Alexandria - Zimnicea - Sviștov - Plevna - Sofia, fie că vorbim de legătura cu Grecia, Serbia sau Italia. Acest traseu are avantajul pentru UE că are un traseu foarte scurt și numai la șes (deci ușor de realizat) prin România, țară care din păcate a demonstrat că nu are un ,,apetit" pentru construcția de autostrăzi și mai ales a unor autostrăzi montane. Dacă Serbia va intra în UE înainte ca Pi-Si să fie gata, s-ar putea să fie prioritizată construcția unui astfel de culoar de transport, în defavoarea culoarului A2 - A0 - A1 prin România.

pelan87

Dar pana la urma, stie cineva in ce stadiu este Modelul National de Transport? Se tot vorbeste de el, dar pare a fi doar praf in ochi...

Exista un termen de finalizare asumat sau macar estimat?

pasadia

Quote from: vm75 on April 10, 2023, 05:48:27 PMNu cred, prostii nu au regrete, ei au doar certitudini. Dupa licitatia anulata pe A6 avem inca un proiect (de fapt doua) ingropat(e) de acesti incompetenti. Asa cum probabil vor ingropa si DEx Bucuresti-Targoviste, ca sa largeasca DN 71.

Dau quote la un mesaj de pe alt topic, pe care oricum se vorbeste off-topic acum pomenindu-se despre Dunning–Kruger effect si despre cum unii ar fi prosti sau hoti.

Dar eu am urmatoarea observatie - "prosti" suntem noi, astia din societatea civila si (cei putini) care au lucrat in administratie. Pentru ca ce se intampla, faptul ca avem planuri incepute si apoi retrase pentru a fi lansate altele, in alta forma provine dintr-un SINGUR element - nerespectarea MPGT. Care nerespectare e cauzata, partial, si de calitatea proasta a acestuia.

Acum 10 ani se spunea raspicat si din toate partile ca avem nevoie de un masterplan. Unul care sa analizeze TOATE proiectele, sa le clasifice functie de importanta, sa analizeze totodata TOATE sursele de finantare si apoi sa decida prioritatile. Dar acum, dupa 7 (sau 9 ani, depinde cum ii numaram) de la existenta MPGT, putem spune sincer ca ne-am batut (noi toti ca societate) joc de el.

Si exista multe greseli:
A. unele nu trebuiau facute in MPGT-ul initial (de exemplu:

- proiecte analizate si punctate pe bucati foarte lungi desi importanta unor segmente surclaseaza cu mult importanta altor segmente din cadrul aceluiasi proiect - dau exemplu DX Turda - Halmeu, acolo unde voi spune oricand ca e important segmentul Turda - Dej si complet neimportant segmentul spre Halmeu. La fel in cazul DX-ului Pitesti - Brasov, cel din care nu as pastra oricum nimic la nord de Mioveni.

- lipsa unor standarde clare privind investitiile noi (de exemplu trebuia clarificat din MPGT interzicerea largirii DN-urilor prin localitati (corolarul fiind ca se impun centurile).

B. altele privesc lipsa de reanaliza ulterioara:

- au aparut surse noi de finantare (PNRR)
- anumite segmente au primit o importanta superioara ulterior (ăprin presiunea societatii civile sau prin evolutii precum razboiul din Ucraina)

Asa ca, decat sa aud glume cu privire la prostia unor decidenti, NU CREDETI ca ar fi mai util sa cerem respectarea (si imbunatatirea) MPGT-ului?