Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

pe partea de CF mi se pare incredibil ca nu s-a propus nici o linie noua, nici un racord...NIMIC. Oare Romania de azi si cea de peste 10-20-30 de ani sa fie aceasi cu cea de acum 150 ani sau cea de acum 50 de ani? :( trist, trist foarte trist.

PS: Intradevar asta ar fi concluzia la care am ajuns...eu personal: Un DX upgradbil la autostrada se merita facut la campie. La munte impactul este mult mai mare a unei hlaf profile, sau chiar full profile cu execeptia tunelelor si viaductelor mari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

#92
Ar fi bine sa se tina de cuvint macar in ceea ce priveste concluzia ca "MPGT va fi actualizat de regula o data la 5 ani in functie de evolutiile macroeconomice, crestere PIB, modificari in nivelul si structura populatiei, a veniturilor, gradul de motorizare, evolutiile dezvoltarii regionale si nu in ultimul rand de gradul de realizare al investitiilor propuse".

Este strigator la cer cum coridoarele TEN-T core vor fi inchise doar prin DX-uri, iar pentru reteaua TEN-T comprehensive vom avea autostrazi.  >:(
De asemenea este strigator la cer cum in contextul unei Uniuni Europene care vrea o integrare cat mai mare intre state, noi sa nu propunem nici DX-uri nici autostrazi pentru interconectarea cu unele state vecine, actuale sau viitoare membre UE.

Poate ar fi timpul sa incepem o campanie media, mai ales in presa de renume din strainatate si la Bruxelles, sa vada Europa cat tine Bucurestiul la integrarea europeana si banii publici europeni.  ;)
Ce ziceti?

NGC

Referitor la acceptarea de catre Comisia Europeana a MasterPlan-ului, poate nu toti au remarcat ca de fapt "Comisia Europeana a acceptat ca Master Planul General de Transport să fie supus dezbaterii publice", deci nimic mai mult.
Intre timp au subliniat si pe site-ul AMPOST acest lucru.
http://www.ampost.ro/comunicate/comisia-europeana-a-acceptat-master-planul-general-de-transport-pentru-dezbatere-publica

NGC

#94
Si intre timp a aparut MasterPlan-ul oficial si pe site-ul AMPOST.

http://www.ampost.ro/pagini/master-planul-general-de-transport-al-romaniei-raportul-privind-master-plenul-pe-termen-scurt-mediu-si-lung
http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/141001_Raport_MPGT_RO.pdf

In raportul original AECOM, sint prezentati in pagina 170 si anii prevazuti de AECOM pentru implementarea fiecarui proiect.


nirolf

#96
Quote from: alecu26 on October 01, 2014, 02:38:47 PM
pe partea de CF mi se pare incredibil ca nu s-a propus nici o linie noua, nici un racord...NIMIC. Oare Romania de azi si cea de peste 10-20-30 de ani sa fie aceasi cu cea de acum 150 ani sau cea de acum 50 de ani? :( trist, trist foarte trist.

PS: Intradevar asta ar fi concluzia la care am ajuns...eu personal: Un DX upgradbil la autostrada se merita facut la campie. La munte impactul este mult mai mare a unei hlaf profile, sau chiar full profile cu execeptia tunelelor si viaductelor mari.

Ei previzionează scăderea traficului de călători pe calea ferată cu 20% până în 2020. Deși tot ei scriu mai jos:

QuoteRelația dintre kilometrii pasageri per persoană a fost de asemenea evaluată pentru România față
de celelalte țări din UE. Rata pentru România (239 kilometrii pasageri / persoană) este mai mică
față de celelalte țări din UE excepție facând Estonia (172), Grecia (118), Turcia (74) și Lituania
(34). Rezultatele pentru România sunt mai mici față de Bulgaria (270 kilometrii
pasageri/persoană) sau Ungaria (731). Aceste statistici indică faptul că transportul feroviar
ocupă un bun procent din totalul călătoriilor, deși rata actuală de călătorii pe persoană este
semnificativ mai mică. Comparația privind kilometrii pasageri pentru România față de celelalte
țări din UE indică faptul că există posibilități de dezvoltare a pieței dacă s-ar oferi servicii
îmbunătățite.

cutter

Cu rezerva că m-am uitat 10 minute pe Masterplan, sumarul meu pentru partea de rutier.

Sunt 3 scenarii discutate:
- ES și EES = triunghiul Brașov = planul Ponta => scor 2.1
- TEN-T = închiderea fostului coridor IV (actual Core Network Corridor "Rhine-Danube") => scor 1.7
---
rezultat: cîștigă triunghiul Brașov

Cum au scos-o din condei:
- sub-evaluare Comarnic-Brașov la 1,1 mld €, respectiv Ploiești-Brașov la 1,3 mld €
- supra-evaluare Pitești-Sibiu la 2,4 mld € (trecută intenționat ca autostradă - mai scumpă - doar în scenariul perdant, în celelalte e trecută mai ieftin, DX)

Practic în scenariile ES și EES:
- tot ce se face în 2014-2020 NU este în TEN-T Core
- tot ce este în TEN-T Core se face după 2021-2030

---

@alecu26, ai și răspunsul - cum s-a acoperit AECOM - scuza lor e perfectă, au lucrat cu cifrele date de guvernul român (1,1 mld VP - 2,4 mld VO) și "așa a ieșit științific".

NGC

Tabelul cu termenii de implementare se gaseste la pagina 170 in raportul oficial AECOM.

alecu26

referitor la ce s-a mai intrebat pe aici:

-Da, eu cred ca acest va deveni act normativ cu putere de lege. Va trebui sa inlocuiasca legea aceea din anii 90 si ceva cu Planul General de amenajare a teritoriului...sau asa ceva.
-Cum la noi orice se schimba cand se schimba puterea...cred ca la fel de usor se va schimba si chestiunea asta....de acceea parca pana la urma nici nu-mi mai pare asa rau ca e asa de ciudat planul. Vorba aia...ce e val, ca valul trece.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Cei care se ocupa de site-ul AMPOST se joaca si au pus deja a treia versiune de raport oficial AECOM pe ziua de astazi.
Versiunea 1: http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/141001_Raport_MPGT_RO.pdf
Versiunea 2: http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/MPGT_-_UNIT.pdf
Versiunea 3: http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/14.10.01_Master_Plan_Report.pdf
In ultima versiune se vad si hartile si se poate si cauta text.

cutter


NGC

#102
Exact la asta m-am gindit si eu si de aceea am si dat link-urile catre toate cele 3 documente.
Va invit sa aruncati o privire si sa vedem daca au modificat si alte lucruri. Poate acest "raport" este facut LIVE intr-un birou de la MT.  :lol:

igorashu

QuoteNOTĂ
Acest document reprezintă o versiune preliminară și trebuie interpretat strict conform următoarelor:
PRECIZĂRI
Stadiul acestui document
1. Raportul de față constituie o versiune de lucru a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu și lung. Această versiune nu este una finală și va fi actualizată pe baza analizelor mai detaliate,
care sunt încă în desfășurare
în special pentru sectoarele de transport feroviar, aerian, naval și intermodal. Actualizarea raportului va fi efectuată în paralel cu luarea în considerare a observațiilor ce vor fi primite în timpul procedurii de consultări publice.
2. Evaluarea Strategică de Mediu (ESM), incluzând și Studiul de Evaluare Adecvată de Mediu este, de asemenea, în desfășurare. Raportul final privind Master Planul va include și concluziile și recomandările finale ale acestor evaluări.

delacroix

Drumurile TR sunt sosele cu 2 si/sau3 benzi, bidirectionale ce ocolirea asezarilor, pasaje denivelate la intersectii cu CF si drumuri de rang similar sau superior. Pentru zonele de urcare cu panta mare, obligatoriu banda vehilole lente. Viteza medie 80 km/h. E bine?
Ah, sa nu uit. Cineva "constata" ca guvernul a masluit planul schimband Gilau-Bors din DX in A. Sigur puteau sa lase Nadaselu-Suplacu/Barcau DX. Dar Gilau-Nadaselu era deja licitat, atribuit, semnat si demarata lucrarea* iar Suplacu-Bors e inceputa si in licitare. Ce trebuia sa faca s-o lase DX?
In privinta "patronului" acestui Master Plan m-am exprimat, ar insemna sa ma repet.
*Asta sa fie explicatia grabei cu care s-au apucat de lucru UMB-istii?