News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Am pus o intrebare pe thread-ul Comunicare oficiala cu MT/CNADNR si alte institutii publice referitoare la caracteristicile tipurilor de drumuri prezente in Masterplanul de Transport. Sper ca intrebarea sa fie trimisa cat mai repede iar raspunsul sa elucideze "misterul" din Masterplan.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cove_adrian

#271
Eu nu inteleg de ce au "faultat" atat de mult Moldova si ma refer strict la portiunea neprinsa ca drum express sau autostrada pentru Focsani-Albita. Totusi vorbim de cea mai importanta vama din estul Romaniei care nu este conectata la reteaua de autostrazi, drumuri expres si nici macar balivernele de tipul "euro-trans" si "trans-regio". In final, nu e nici mentionata in MPGT. Si de ce nu e propus macar un drum express pe Focsani-Albita din moment Tisita-Albita este elegibila pentru ca e pe TEN-T comprehensive core? O rusine de MasterPlan. Ne permitem "arogante" (sume de bani pentru SF, PTh, exproprieri) de genul drum express pe Dej-Cluj Napoca sau chiar Bistrita-Dej pe portiuni care nu sunt in TEN-T si resedinte de judet si judete tranzitate de TEN-T (judetul Vaslui) nu are un drum express.

Asta inseamna cand ai un ministru "de la Cluj". Pacat ca nu exista parlamentari moldoveni ambitiosi, care sa bata cu pumnul in mana si cu "legea" in mana, respectiv TEN-T.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

nicolaem

drumul ala Cluj Dej no sa fie facut in urmatorii 50 de ani. E doar o aberatie din masterplan.
Tocmai se liciteaza o legatura din A3 in zona Turda nord, apoi centura Cluj est e nou nouta momentan face fata traficului , si drumul spre Dej e excelent, modernizat. A absurd sa gandesti dublarea acestor investitii cu alt drum expres. Daca chiar Rus in calitate de clujean vroia sa fie serios, proiecta o centura de nord a orasului , din A3 NAdaselu, la Jucu, asta chiar ar fi mai mult decat necesara.
Faptul ca apare in plan investitia de Sud Est si nu centura de Nord e exact dovada ca de fapt nu se va face nimic in zona.

TibiV

Astazi, 25 februarie, Guvernul are pe ordinea de zi, la punctul III,

Quote
III.         MEMORANDUMURI
1.    MEMORANDUM cu privire la Master Planul general de Transport al României

"Pe surse" am aflat ca este vorba de forma finala a MPT care va fi trimisa la Bruxelles, inclusiv calendar de implementare....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Nu am putea obtine acest calendar de implementare? Presa nu ar putea sa-l solicite oficial?

TibiV

Cei de la MT spun că îl vor pune pe site după ce va fi aprobat de Guvern...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Sunt curios ,pentru ca nu au comunicat nimic inainte.Dupa ce va fii trimis la CE,Bruxelul poate avea obiectii sau va decide doar unde si cit cofinanteaza?

TibiV

#277
Evident că CE poate avea obiectii...
Iar prietenul Rus a anunțat azi că a stabilit cu CE graficul de negocieri pentru 9-13 martie, şi că va fi la Bruxelles în perioada respectivă...

UPDATE
Rus zice ca in 9-13 martie este "misiune tehnică", depunerea formei finale în săptămâna 16-20 martie, si aprobarea Comisiei "sperăm" în mai...

Si să nu uit....
Guvernul a găsit azi soluţia să mai aloce.... 7 MILIARDE EURO pt MP pe perioada 2015-2020 !....
Aşa a spus Rus, si părea sigur pe el...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

colonelu81

De unde s-au mai scos 7 mld euro , din joben ?  :lol:

NGC

#279
A fost usor, ca au pasat altora problema.  :lol:

Quote from: NGC20 on February 25, 2015, 06:43:02 PM
Quote from: cosmin74 on February 25, 2015, 06:32:39 PM
Guvernul alocă încă 7 miliarde de euro pentru autostrăzi
...
...
...
Bani pentru care Ministerul Finanțelor se va ocupa să găsească cadrul fiscal în interiorul actualului regim fiscal, pentru perioada 2014 — 2020. Bani care provin din împrumuturi BERD, BEI și alte resurse financiare și, de asemenea, din acciza pe carburanți. Parte din această acciză, pe care o vom stabili împreună în Guvern, va intra direct în finanțarea Master Planului General de Transport al României", a susținut ministrul Transporturilor.

O parte din ceea ce apare in articolul citat mai sus apare si in comunicatul MT de astazi, in care apare acest pasaj:
Quote
Suma totală pe care România o are la dispoziție, în perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 mld euro. La acestea se adaugă un plafon suplimentar de 7 mld euro pe care Guvernul României l-a aprobat astăzi, 25.02.2015, (care vor proveni din împrumuturi publice – IFI- și din acciza pe carburanți), în vederea asigurării surselor de finanțare necesare implementării proiectelor din sectorulrutier, cu prioritate pentru autostrăzi. Astfel, valoarea totală a finanțării pentru sectorul infrastructurii rutiere, în perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 mld de euro.

Dar, daca tot vor fi acesti 7 miliarde in plus din imprumuturi publice si acciza, de ce sa nu ii foloseasca direct pentru Comarnic - Brasov cu licitatii normale?

De ce apare inca ideea cu PPP pentru Comarnic - Brasov, chiar in acest comunicat?  :o :o :o
Quote
Spre exemplu, în sectorul rutier, Guvernului României consideră a fi prioritare în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de autostrăzi proiecte de investiții precum: Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Brașov-Bacău, Târgu Neamț- Pașcani – Iași – Ungheni, Brașov – Comarnic(PPP), Pitești – Craiova(PPP) sau Suplacu de Barcău – Borș

Ramane inca valabila intrebarea ca, daca tot vor fi acesti 7 miliarde in plus din imprumuturi publice si acciza, de ce sa nu ii foloseasca direct pentru Comarnic - Brasov cu licitatii normale?

MNU

Acesti 7 miliarde sunt neaparat necesari pentru ca le trebuie si niste sume de bani pentru care NU trebuie sa dea explicatii la Bruxelles. :lol:

cutter

A apărut pe site-ul Ministerului Transporturilor:
- memorandumul adoptat ieri în Guvern privind Masterplanul: http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/mpgt2015.pdf
- și o anexă: http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf

colonelu81

Din cate vad exista si o prioritizare a proiectelor

dr4qul4

Una care arata chiar ok...
Dar nu inteleg de ce se face acum licitatie pt SF dx ct-braila, cand e pe locul 17...
Poate vor face doar podul acum si restul la sfantu asteapta, dar tot e ok
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024