Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

NGC

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/732-9-01-2015

Quote
Marți, 10.02.2015, ora 10.00, Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, va prezenta membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al Master Planului General de Transport.

La începutul prezentării vor fi oportunități de imagine. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, împreună cu cei doi președinti ai Comisiilor de transport vor face declarații la finalul întâlnirii.

Evenimentul va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor.
Merge cineva?

florin74

Printre autostrăzile noi care vor figura în masterplan se numără Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Tîrgu Mureş-Târgu Neamţ.

De asemenea, masterplanul include o autostradă în jurul Capitalei (sub formă de centură), dar şi un drum expres între autostrada Bucureşti-Ploieşti şi aeroportul Henri Coandă, potrivit unor documente puse la dispoziţie de Ministerul Transporturilor


http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/masterplanul-pentru-transporturi-varianta-finala-1-301-km-de-autostrazi-pana-in-2030-inclusiv-pe-rutele-sibiu-pitesti-bacau-pascani-si-centura-capitalei-13812633


Iar prilej de discutii interminabile....  :)

Ionut

Eu pun o singura intrebare. Are vreo valoare concreta acest plan? Se schimba guvernul => nou masterplan. Sau nu?

MNU

Nu zicea "prietenul" la prezentarea initiala a Master Planului, ca trebuie sa ne iasa din minte faptul ca avem nevoie de multi km de autostrazi?

istvan78

#244
NU se mai schimba. Bun-prost, cum e, asa ramane dupa ce e inaintat Comisiei.
Pe baza lui se vor aproba (sau nu) fonduri din exercitiul 2014-2020 pentru proiecte propuse de Romania.

P.S.: Banuiesc ca in 2020 se poate actualiza din nou, in vederea adaptarii strategiei pentru exercitiul financiar 2021-2027...

dragos.popescu

MASTERPLANUL MODIFICAT - Ce se întâmplă cu proiectul autostrăzii Sibiu – Pitești
http://wp.me/ps3nV-FIo

iulius

#246
de pe site-ul MT
http://www.mt.ro/web14/domenii-gestionate/rutier
Proiecte infrastructura rutiera
Prioritățile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016
I Situația infrastructurii rutiere se prezintă astfel:
A. în operare (existentă) :
- 695 km autostrăzi
- 17.000 km drumuri naționale (DN)
B. în execuție :
- 245 km autostrăzi – în diferite etape, de la proiectare la execuție lucrări
- 912 km drumuri naționale - reabilitări de drumuri existente și construcții noi

La sfârșitul anului 2016 se vor finaliza :
• 245 km autostrăzi
• 895 km DN- uri
Ca urmare a identificării unor puncte critice în desfășurarea traficului, Ministerul Transporturilor are în vedere pentru perioada 2015-2016 urmatoarele :
• execuția unor benzi suplimentare reversibile pe anumite sectoare în vederea creșterii capacității de circulație și a sporirii fluenței traficului:
 pe DN1, între Comarnic și Bușteni
 Pe DN7 - Valea Oltului, între Râmnicu Vâlcea și Sibiu
• reluarea licitația pentru construcția și reabilitarea drumului național 67 C – Transalpina
• implementarea sistemului electronic de taxare de la Fetești, care va asigura creșterea fluenței traficului pe autostrada A2
• realizarea Pasajului de la Domnești, în vederea decongestionării traficului la intersecția str. Prelungirea Ghencea și Centura București.
II. În vederea implementării Master Planului General de Transport, sunt programate noi discuții cu comisiile de specialitate din Parlament. În urma dezbaterilor publice din toamna anului 2014, Ministerul Transporturilor propune realizarea a :
• 725 km autostrăzi (inclusiv autostrăzi fazate)
• 1809 km drumuri expres
• 2932 km drumuri Transregio
• 293 km Transeuro

III. Față de Master Planul General de Transport prezentat în dezbatere publică în cursul anului trecut , au rezultat proiecte noi, după cum urmează :
1. Extinderea sistemului de monitorizare a traficului rutier prin suplimentare numărului de camere video pe drumuri naționale ( 60 de noi camere vor fi montate în 2015)
2. Contracte pe baza indicatorilor de performanță privind operarea și întreținerea unor sectoare de autostrăzi și de drumuri naționale (A3: București - Ploiești, DN1: Ploiești - Comarnic, DN1A : Ploiești - Brașov). Este vorba de proiecte pilot prin care se stabilesc indicatori de performanță ce vizează, spre exemplu, timpii de reacție în caz de accident sau lucrări de dezăpezire, semnalizarea și alte elemente de siguranță în trafic.
3. Concesionarea spațiilor de servicii de pe coridorul IV și de pe autostrada A3, Câmpia Turzii - Gilău și dotarea acestora cu facilități pentru utilizatori (benzinării, spații de odihnă, toalete, etc.)
4. Realizarea variantei de ocolire pentru stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud pentru fluidizarea traficului pe DN39, înspre și dinspre sudul litoralului
5. Preluarea DJ 102 I, Câmpina - Săcele (Valea Doftanei) de la CJ Prahova și încadrarea lui ca DN 1V (ca alternativă spre Brașov).
IV. Costurile estimate pentru implementarea MPGT sunt de aproximativ 28 mld. Euro. Surse de finanțare :
• aprox. 1 mld Euro fonduri europene, din exercițiul bugetar 2007-2013
• aprox. 5 mld Euro fonduri europene, din exercițiul bugetar 2014-2020
• 1,5 mld Euro în 2015 de la bugetul de stat prin CNADNR
• 2 mld Euro în 2016 de la bugetul de stat prin CNADNR
Suma totală este de 9,5 mld euro la care se vor adăuga finanțări prin
• concesiuni - Parteneriate Public/Privat
• credite/ împrumuturi BEI, BERD și de la alte instituții financiare
V. Priorități infrastructură rutieră 2015:
1. Finalizarea sectoarelor de autostrăzi începute pe coridorul IV (Nădlac – Arad lot 2 -16,6 km și Timișoara - Lugoj 25,7 km. )și a celor de pe autostrada Transilvania ( Gilău – Nădășelu 8,7 km ).
2. Demararea lucrărilor pe sectorul Câmpia Turzii – Ogra- Târgu Mureș – 56,5 km ( autostrada Transilvania)
3. Pentru autostrada Sibiu - Pitești se va desemna câștigătorul licitație care va realiza studiul de fezabilitate până în februarie 2015
4. Decizie autostrada Comarnic - Brașov – concesiune
5. Pentru dezvoltarea echilibrată a infrastructurii de transport în toate zonele țării:
a. Au fost demarate procedurile de licitație pentru studiile de fezabilitate la:
     1. autostrada Ungheni - Iași - Pașcani - Târgu Neamț și autostrada fazată Târgu Neamț - Târgu Mureș
     2. autostrada fazată Pașcani – Bacău
     3. autostrada Suplacu de Barcău – Nădășelu
     4. autostrada Sibiu – Brașov
     5. autostrada Brașov - Bacău
     6. drumul expres Constanța - Tulcea - Brăila (inclusiv podul de la Brăila)
b. Sunt în derulare procedurile de licitație pentru lucrări de execuție la autostrada Craiova - Pitești ( concesiune - dialog competitiv)

6. Pentru fiecare proiect din MPGT, după discuțiile cu membrii Comisiilor pentru Transport și Infrastructură din Parlament, se va prezenta strategia de implementare cu termene de execuție și finalizare.

horatiu.cosma

Am cateva nelamuriri. Varianta de ocolire Eforie Sud si Nord stie cineva pe unde va trece(ma gandesc ca intre cele 2 puncte selectate, in linie dreapta https://www.google.ro/maps/dir/43.9648823,28.6105972/E675/@43.9976156,28.5513741,13z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x40badd9d5af36afd:0xabf0dfde2fff1c00!2m2!1d28.5306035!2d44.0486001?hl=en)? Au fost demarate procedurile de licitație pentru studiile de fezabilitate la Suplacu de Barcău – Nădășelu, asa cum zic ei, fiindca la noi pe forum nu apare asa ceva? Si de ce Nadaselu si nu Mihaiesti, ca parca pe Nadaselu-Mihaiesti exista deja?

NGC

^^^ Probabil ca se refera ca au demarat intern procedurile pentru SF-ul pentru Suplacu de Barcau - Nadaselu. Licitatia propriu-zisa inca nu a fost lansata.


MNU

#250
Ma deranjeaza foarte mult prioritizarea proiectelor: La autostrazi, Sibiu-Pitesti pe locul 6 si centura de autostrada a capitalei pe locul 10 (!!?). Se insista inca cu promovarea ineptiei Sibiu-Brasov-Bacau (locurile 1 si 5).

La variante de ocolire, Timisoara-sud a fost introdusa intr-un final... pe locul 13 (!!!).

In mod normal nu ar fi o problema, dar CNADNR-ul are o lentoare extraordinara in a implementa proiecte si, in plus, pur si simplu nu e in stare sa implementeze proiecte simultan asa ca o sa ne prinda 2020 cu locurile 1-2 rezolvate, din fiecare tabel.

LE: poate sunt eu paranoic dar "nasul" imi spune ca asa se va pune problema la CE. Acum depinde si in ce forma vine raspunsul... :D

nicolaem

Quote from: MNU on February 10, 2015, 11:55:23 AM
Nu zicea "prietenul" la prezentarea initiala a Master Planului, ca trebuie sa ne iasa din minte faptul ca avem nevoie de multi km de autostrazi?

eu nu ma mai agit. e al 4lea plan al acestui guvern. cred ca daca le suprapunem pe toate 4 vom avea un fel de Combinari de N luate cate 4.
ce strategie e asta:


               Înainte dezbatere publică        După dezbatere publică        Procent abatere
Autostrăzi           656                                         1301                               98%
D. Expres           2226                                        1878                               15.6%



pai ce poti sa comentezi la asa modificari de la o zi la alta ca sa ai nevoie de calmante?
nu mai gasesc cifrele pt cele 2 planuri ale lui sova ar fi interesant un tabel comparativ.
uite asa au trecut 3 ani si nu "am facut" nimic, doar "carpeli" pe SF facute de altii.

dr4qul4

Tb sa recunoastem ca varianta finala arata mult mai bine decat cea initiala.
In sfarsit opinia publica a contat, putin,dar a contat.
In legatura cu prioritatile la autostrazi:
1. Sper sa nu se faca altceva din ea in afara de o centura la Fagaras. Si sa fie pastrata mai mult ca " rezerva". Poate mai amana SF-urile putin.
2 si 4 sunt PPP. Era normal sa fie pe lista tinand cont ca au  procedurile demarate de ceva timp. Vor fi si primele taiate de pe lista. Ce mi se pare nostim e ca Ploiesti-Brasov costa 1,3 cand au deja contract semnat pe mai mult de atat, fara Ploiesti-Comarnic.
3. Santier in contructie pe 60 de km. Trebuia sa fie prioritatea nr 1. Rad si curcile de noi.
5. Cea mai scumpa si cea care va cadea imediat dupa CoBra. Daca s-ar facea, TgM-TgNeamt nu ar mai avea sanse.
6, 7, 8 - prioritatile 2, 3, 4 dupa mine.
9  - DX si nimic mai mult. E in top10 doar pt alegeri.
10. Prioritate de top 10 doar in conditiile in care DNCB-sud se va upgrada la DX. Altfel era de top 3.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#253
Deci sincer sa fiu nici macar nu stiu de unde sa incep cand as mentiona toate ineptiile care inca sunt pastrate in acest Masterplan. Dar hai sa incep, foarte pe scurt:

- DX intre A3 si aeroport. De ce daca tocmai spui ca ai acceptat sa construiesti A0, inel de autostrada in jurul Bucuresti-ului, inel care are SF si nod pentru aeroport, chiar la nord de acesta?
- insisti pe A5, Brasov - Bacau. Ok, chit ca nu exista SF si traseu. Parerea mea e insa ca traseul normal ar fi pe la sud de Onesti - nord de Adjud si spre sudul Bacaului (comun cu A7 de la Adjud). Deci ocolind dealurile pe care se cocoata DN11 intre Onesti si Bacau.
Dar ma intreb de ce mai mentionezi atunci un DX intre Focsani si Targu Secuiesc. Diferenta de kilometri e nesemnificativa, traficul intre Vrancea si Brasov oricum ocoleste si acum prin Onesti.
- mentionezi un DX pe ruta Iasi - Vaslui - Bacau. De ce cat timp intre capete  (Iasi si Bacau) va exista o autostrada? Efectiv intre Vaslui si Bacau traficul actual si cel viitor nu cere nici o alta imbunatatire decat reabilitarea DN24. Adu-l pe ala la un nivel de DN, nici macar modern, si e destul.
- de ce ai face 2 DX-uri paralele intre ele: Oradea - Carei - Satu Mare si Zalau - Satu Mare? folosindu-te de ocolul creat de A3, ambele rute, si dinspre Zalau, si dinspre Oradea, pot fi deservite de un DX pe ruta Surplacu de Barcau - Tasnad - Satu Mare (cu un scurt drum de legatura spre Carei).

Si cred ca sunt destule alte exemple prin care se poate dovedi ca MPGT e scris pe genunchi si nici macar nu e gandit sa fie ieftin sau util

dr4qul4

Nu prea inteleg ce ai vazut tu...
ok. DX HC (Pb DN1)-A3 pare ciudat, dar probabil A0 nu va fi inel complet daca se face si DX Gaesti-Ploiesti.  Se scutesc exproprieri importante iar trafic putin.
Apoi.. Unde vezi acele DX-uri?
Focsani-tg secuiesc, si bc-vs-is  NU sunt DX-uri. Sunt reabilitari sau reincadrari ale drumurilor actuale (la costul acela pe km nu stiu cate se pot face).
La fel, in N-V avem un singur DX cu mai multe cioturi , nu 2.

+ EuroTrans si TransRegio care sunt drumurile actuale, unele dintre ele POATE vor primi o denivelare,  sau o modernizare, sau vreo VO la vreun oras\comuna, dar altele nu vor primii mare lucru!
Asa se vor scadea costurile iar bugetul nu va mai da "sumele de poveste" de 1,5-2 mld E anual! 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist