Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

TEO73H11

Interesanta harta Skynick dar vad ca lipseste orice legatura cu Moldova, nici macar in planificare.Nu cred ca se mai poate permite asa ceva

Skynick

Harta e pe ce stim acum, cat de cat, fara dorinte si inventii. Intr-adevar A0 e putin probabila pe partea de N.

rocklee

#2042
interesanta aceasta harta ... :)....ar fi frumos ca macar partea de nord a lui a0 sa se faca ....si se pare ca spre moldova pina la marea unire 2018  >:( nu se va face NIMIC... :(.....

NU inteleg un lucru de ce sa abandonat idea autostrazi sibiu brasov bacau ..daca tot are finantare [cel putin asa se laudau ] .. >:(

horatiu.cosma

Chiar si cu finantare, partea de la Brasov spre Bacau e scumpa si sigur finantarea nu e 85%.

silviu321

De unde reiese ca portiunea Brasov-Bacau e scumpa??
Va reamintesc ca pt aceasta portiune nu exista absolut nici un studiu! Se asteapta rezulatul licitatiei pt SF.

Putem discuta despre un eventual traseu, dar nu putem trage concluzia ca ar fi scumpa.

Oricum  pasul Oituz este cel mai usor din Orientali!

Presupunand o varianta de traseu paralela cu DN 11

Brasov-Bretcu  77 km depresiunea Brasovului -teren usor
Bretcu-sat Oituz(jud Covasna) 12km  pasul Oituz 866 m - portiunea cea mai dificila a traseului (totusi incomparabil mai usoara decat alte pasuri montane)
sat Oituz(jud Covasna) - sat Oituz jud Bacau  27 kM  valea ingusta a raului Oituz - traseu dificil (exista cateva zone cumulat 5-6 km in care autostrada ar incapea fara probleme in valea raului
sat Oituz jud Bacau -Onesti  10 km -valea larga a raului Oituz fara probleme deosebite
Onesti-Coman -30kM valea raului Tazlau si apoi Rachiti  fara probleme deosebite
Coman-Bacau 20km  zona deluroasa destul de dificila (posibil traseu alternativ mai scurt)

La o prima vedere  Dracul nu pare atat de negru.
sa asteptam totusi SF-ul si abia apoi vom putea aprecia daca e scumpa sau nu.
Si daca e scumpa sa vedem daca avem alternative mai ieftine ca daca nu.....
O autostrada Moldova -Ardeal tot trebuie facuta.



horatiu.cosma

Oricum ai lua-o, tot trece de 1,5 miliarde. Nu e pe Core, deci mai mult de 50% nu poate fi cofinantarea europeana. Eu nu vad de unde se pot scoate aproape un miliard de euro de la buget inainte de 2020, iar de la banci sunt rezervat ca se pot face imprumuturi pe acest sector, avand in vedere ca nu se reuseste cu CoBra.

vancouver

Nu exista finanțare pe Bacău-Brașov. Sunt doar gogorițe pentru a inventa o justificare suplimentară pentru Brașov-Comarnic. Ceva de genul: N-am nici un ban, dar dacă mai îmi cumpăr o vila, atunci merită să-mi fac si piscina. Deci in concluzie fac întâi o piscina pe credit, si apoi mai vedem.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rocklee

SF pentru sibiu fagaras si brasov bacau au fost scoase din noiembrie 2014 ....dar de atunci nimic .....ideia era ca sa poata fie trafic si sa o scota rentabila si co br... O:-)....jntenti bune si ''ne bune'' :)

robbie007

eu as vrea ca macar pentru astia 500 de km sa avem si noi un radio cum au nemtii https://www.facebook.com/autobahnradioonline

disney

#2049
Reiau aici separat intrebarea 1 si raspunsul CNADNR de ieri.



Ce ar trebui sa intelegem de aici pentru licitatiile pentru care ofertele au fost deschise de luni de zile si inca nu se stie nimic?  :o
a) CNADNR a atribuit deja respectivele contracte si nu au fost contestatii, dar inca nu anunta acest lucru din cine stie ce motiv?
b) CNADNR a platit sau plateste penalitati pentru aceste licitatii?

Alte idei?  ???

horatiu.cosma

Pai ar trebui intrebat concret pentru fiecare proiect in parte, adaugand initial acest raspuns. Aproape 8 luni de cand s-au deschis ofertele pentru Suplacu-Bors inseamna vreo 8-9 prelungiri a cate 25 de zile, nu maxim una cat spun ei in raspuns.


horatiu.cosma

Urmatoarele saptamani ar putea fi cele mai importante in istoria transporturilor noastre, in care am putea intra intr-o normalitate a implementarii de proiecte.

cosmin74

se pare ca in sfarsit le vine mintea la cap guvernatilor

Guvernul alocă încă 7 miliarde de euro pentru autostrăzi

Guvernul Ponta a decis, în ședința de miercuri, să aloce sume suplimentare pentru construcția de autostrăzi, conform Masterplanului General de Transport.

Sumele vor proveni din împrumuturi publice şi din acciza pe carburanţi şi vor asigura sursele de finanţare necesare implementării proiectelor din sectorul rutier, cu prioritate pentru autostrăzi. Valoarea totală a finanţării pentru sectorul infrastructurii rutiere, în perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 miliarde de euro, conform rtv.net.

În cadrul şedinţei, Executivul consideră a fi prioritare în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de autostrăzi proiecte de investiții precum: Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Brașov-Bacău, Târgu Neamț- Pașcani – Iași – Ungheni, Brașov – Comarnic (PPP), Pitești – Craiova (PPP) sau Suplacu de Barcău – Borș, cu o valoare totală estimată la aproximativ 9,642 mld eur. Aceasta înseamnă construcția a 1094,80 km de autostradă, cu un cost estimat de 8,8 mil euro/km, ținând cont de faptul că 118 km din lungimea acestor autostrăzi urmează să fie construite în zona de munte.

Guvernul a aprobat miercuri memorandumul cu privire la Master Planul General de Transport al României, document prin care s-a stabilit un necesar total de finanțare de 45,45 miliarde de euro până în 2030 pentru proiecte de infrastructură rutieră, feroviară, navală și aeriană, a anunțat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la Palatul Victoria.

"Astăzi, Guvernul a aprobat Master Planul General de Transport al României. În sinteză, principalii indicatori sunt următorii — pentru transport rutier: autostrăzi — 1.300 kilometri, 13,7 miliarde de euro; drum expres — 925 kilometri, 9,9 miliarde de euro; transregio — 2.870 de kilometri, 1,6 miliarde de euro; transeuro — 343 kilometri, 190 de milioane de euro. Pentru feroviar, reabilitare de linie de cale ferată — 2.800 de kilometri, electrificare — 489 de kilometri. (...) Pentru sectorul naval, investiții de trei miliarde de euro, Constanța, Galați, Drobeta Turnu Severin, alte porturi, șenalul navigabil. Pentru sectorul aerian, 15 aeroporturi, dintre care șapte internaționale, celelalte deschise traficului internațional sau aeroporturi regionale. De asemenea, 10 centre multimodale cu valoare de 281 de milioane de euro", a precizat ministrul Transporturilor, într-o conferință de presă, la finalul ședinței de guvern.

Legat de strategia de implementare a proiectelor anunțate, Rus a precizat că valoarea totală este de 45,45 miliarde de euro.

"În ceea ce privește strategia de implementare a acestor proiecte, valoarea totală a proiectelor cu care noi ne-am prezentat în fața Guvernului este de 45,45 miliarde de euro. (...) În strategia de implementare am utilizat criteriile stabilite de metodologia aprobată de către Comisia Europeană. Fiecare dintre aceste proiecte avem punctajele în consonanță cu acele criterii. Altfel că intrăm într-o nouă etapă, o nouă filozofie de realizare a proiectelor de infrastructură, acordând prioritate acelor proiecte care corespund criteriilor de performanță economică, criteriilor de conectivitate, dar și obiectivelor de investiții urmărite atât de România, cât și de UE pe teritoriul României", a explicat Rus.

Despre strategia de finanțare a Master Planului de Transport, ministrul Rus a arătat că, pe lângă sumele deja avute în vedere prin memorandumul adoptat în Guvern, s-a decis "încă un plafon suplimentar de șapte miliarde de euro". Spațiul fiscal pentru acoperirea acestei sume va cădea în sarcina Ministerului de Finanțe, a adăugat el.

"Bani pentru care Ministerul Finanțelor se va ocupa să găsească cadrul fiscal în interiorul actualului regim fiscal, pentru perioada 2014 — 2020. Bani care provin din împrumuturi BERD, BEI și alte resurse financiare și, de asemenea, din acciza pe carburanți. Parte din această acciză, pe care o vom stabili împreună în Guvern, va intra direct în finanțarea Master Planului General de Transport al României", a susținut ministrul Transporturilor.

Potrivit lui, documentul aprobat miercuri înglobează câteva observații de Ministerele Mediului și al Fondurilor Europene.

"Este aprobat în formă finală în acest moment. Am discutat cu Comisia Europeană. În perioada 9-13 martie va avea loc misiunea tehnică în care acest document va fi prezentat. În 10 martie, probabil, vom prezenta forma finală încă o dată comisiilor reunite de transport iar în săptămâna 16 — 21 martie, după această misiune tehnică a Comisiei Europene, vom depune cu acordul și al lor, final, acest document la Comisie. Urmează ca în interiorul intervalului aprilie — mai, aici nu avem încă un termen fixat de Comisie, să primim acceptul, sperăm noi, și nu refuzul acestui document al României în ceea ce privește infrastructura de transport", a mai declarat ministrul de resort.

În paralel, a spus Rus, Guvernul va derula o serie de activități legate de solicitările Bulgariei și Serbiei, care vor o procedură suplimentară pentru evaluarea strategiei de mediu, "dat fiind faptul că (...) ceea ce vom face noi pe șenalul navigabil s-ar putea să le afecteze lor mediul".

"Deci, avem încă un lucru de rezolvat în finalizarea acestui document până să ajungem la a stabili graficul de implementare a acestor proiecte", a mai arătat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului şi legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă. Valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin MPGT depăşeşte 48 de miliarde de euro.

"Am prezentat în faţa celor două comisii Master Planul în forma semifinală, variantă la care dânşii au avut unele observaţii şi corecturi pertinente, care pot fi făcute fără să modifice fundamental ceva", a precizat Ioan Rus.

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.

,,Cert este că în final concluzia celor două comisii a fost aceea de a susţine Master Planul şi demersul pe care îl face Guvernul în acest moment. A fost un vot în unanimitate pentru un acord, pentru ca guvernul să poată face mai departe demersurile necesare pentru ca Master Planul să devină operaţional cât mai repede", a declarat în încheiere Mihai Viorel Fifor, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Energie din Senat.

După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a Master Planului General de Transport erau propuse la nivel de Drum Expres. Astfel vor fi construite la profil de autostradă legăturile:
• Sibiu-Pitești
• Bacău – Pașcani
• Tg. Neamț – Iași – Ungheni
• Legătura Tg. Mureș – Tg. Neamț (propusă la standardul de autostradă fazată)

De asemenea a fost propusă și o centură la profil de autostradă pentru Municipiul București care să conecteze toate arterele rutiere rapide ce converg spre capitală. Au fost propuse mai multe sectoare de Drumuri Expres care iniţial făceau parte din rețeaua Drumurilor Trans Regio, spre exemplu:
• Dej – Beclean – Bistrița
• Nod Livada – Satu Mare –Petea
• Alexandria – Caracal – Craiova (Drum Expres fazat)

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă (cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT), 1.878 km de Drum Expres, 3.147 km de Drum Trans Regio şi Euro Trans și 67 de Variante de Ocolire (de sine stătătoare sau parte din proiectele de autostradă sau drumuri expres) la care se adaugă Centura Bucureștiului la profil de autostradă.

Investiția în sectorul rutier se ridică la 26,480 miliarde de euro, din care peste jumătate investiție în autostrazi.
http://www.b365.ro/guvernul-aloca-inca-7-miliarde-de-euro-pentru-autostrazi_225800.html

NGC

#2054
Quote from: cosmin74 on February 25, 2015, 06:32:39 PM
Guvernul alocă încă 7 miliarde de euro pentru autostrăzi
...
...
...
Bani pentru care Ministerul Finanțelor se va ocupa să găsească cadrul fiscal în interiorul actualului regim fiscal, pentru perioada 2014 — 2020. Bani care provin din împrumuturi BERD, BEI și alte resurse financiare și, de asemenea, din acciza pe carburanți. Parte din această acciză, pe care o vom stabili împreună în Guvern, va intra direct în finanțarea Master Planului General de Transport al României", a susținut ministrul Transporturilor.

O parte din ceea ce apare in articolul citat mai sus apare si in comunicatul MT de astazi, in care apare acest pasaj:
Quote
Suma totală pe care România o are la dispoziție, în perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 mld euro. La acestea se adaugă un plafon suplimentar de 7 mld euro pe care Guvernul României l-a aprobat astăzi, 25.02.2015, (care vor proveni din împrumuturi publice – IFI- și din acciza pe carburanți), în vederea asigurării surselor de finanțare necesare implementării proiectelor din sectorulrutier, cu prioritate pentru autostrăzi. Astfel, valoarea totală a finanțării pentru sectorul infrastructurii rutiere, în perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 mld de euro.

Dar, daca tot vor fi acesti 7 miliarde in plus din imprumuturi publice si acciza, de ce sa nu ii foloseasca direct pentru Comarnic - Brasov cu licitatii normale?

De ce apare inca ideea cu PPP pentru Comarnic - Brasov, chiar in acest comunicat?  :o :o :o
Quote
Spre exemplu, în sectorul rutier, Guvernului României consideră a fi prioritare în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de autostrăzi proiecte de investiții precum: Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Brașov-Bacău, Târgu Neamț- Pașcani – Iași – Ungheni, Brașov – Comarnic(PPP), Pitești – Craiova(PPP) sau Suplacu de Barcău – Borș