News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduG

Octombrie-noiembrie-decembrie Episodul din #1915Çanakkale Bridge seria #SeyirBook | Soseaua de centură a Marmara



Translate:

QuoteÎn acest videoclip, veți găsi lucrările pregătite de companiile care au construit Podul Çanakkale din 1915 pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie. Vă dorim un timp bun.

#Çanakkale #Gallibolu #Lapseki #ÇanakkaleKöprü #Malkara #MarmaraÇevreyolu

1915 Podul Çanakkale este un pod suspendat construit între districtele Lapseki și Gelibolu din provincia Çanakkale din Turcia. Va fi primul pod suspendat al strâmtorii Dardanele și al cincilea din regiunea Marmara. Când va fi finalizat, va funcționa ca parte a autostrăzii Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir, care este parțial în construcție. Acesta va lua titlul de cel mai lung pod suspendat din lume, cu o lungime medie de 2.023 de metri. Podul este planificat să fie pus în funcțiune pe 18 martie 2022.

Ideea de a construi un pod peste Dardanele a fost propusă pentru prima dată între 1984-1989. O licitație a fost făcută în 1995 pentru proiectul podului, care a fost adus din nou pe ordinea de zi în 1994. Firma care a câștigat licitația, la care au participat 18 companii străine, s-a retras din proiect, declarând că proiectul nu este fezabil.

Pe 3 martie 2016, ministrul Transporturilor, Afacerilor Maritime și Comunicațiilor, Binali Yıldırım, a anunțat că numele podului, care a fost trecut din nou pe ordinea de zi, va fi 1915 Çanakkale Bridge. Joi, 26 ianuarie 2017, licitația pentru Podul Çanakkale din 1915 a fost câștigată de Daelim (Coreea de Sud) - Limak - SK (Coreea de Sud) - Yapı Merkezi OGG, care a oferit cea mai scurtă perioadă de funcționare. Odată cu finalizarea procesului de licitație, fundația podului a fost pusă pe 18 martie 2017 la Lapseki, cu o ceremonie la care au participat prim-ministrul Binali Yıldırım, ministrul transporturilor, afacerilor maritime și comunicațiilor Ahmet Arslan și ministrul sud-coreean al infrastructurii și transporturilor Ho. -În Kang. Pe 16 mai 2020, turnurile podului au fost finalizate.

După ce a trecut de la sudul așezării Malkara și la vest de Şarköy, proiectul se întoarce spre sud-vest și ajunge în Peninsula Gallipoli de la est de Evreşe. Trecând prin nordul Gallipoli, autostrada ajunge în zona orașului Umurbey traversând partea asiatică cu Podul Çanakkale din 1915, situat între satul Sütlüce din Europa și Lapseki din Asia.

Trava medie a podului, pe unde pot trece vehicule cu cauciuc, va fi de 2.023 m, iar lungimea sa totală va fi de 3.563 m. Cu această lungime de mijloc, podul va depăși podul Akashi Kaikyō din Japonia cu 32 de metri pentru a deveni cel mai lung pod suspendat din lume. Întinderea sa din mijloc este determinată ca fiind de 2.023 de metri în referire la aniversarea a 100 de ani a republicii. Înălțimea turnului podului, care are două turnuri de oțel, este de 318 metri. Înălțimea turnului, pe de altă parte, a fost formată din numerele 3 și 18, ceea ce înseamnă a optsprezecea zi a lunii a treia, cu referire la victoria armatei otomane în bătălia de la Çanakkale din 18 martie 1915.

Podul, care va face parte din autostrada Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir, va asigura o conexiune între O-3 și O-7 din Silivri și O-5 din Balıkesir.

În domeniul de aplicare al proiectului; În plus față de Podul Çanakkale din 1915, 2 viaducte de apropiere, 4 viaducte din beton armat, 12 poduri, 43 de pasageri (dintre care 1 sunt pasaje ecologice), 40 de pasaje subterane, 238 de canale de diferite dimensiuni, 12 intersecții (Drum de stat) 6 intersecții pe autostradă ), se construiesc 4 unități de deservire a autostrăzilor, 2 centre de operare întreținere și 7 stații de colectare a taxelor.

Link-uri utile;

Site oficial: https://www.1915canakkale.com/

Wow Turcia: http://wowturkey.com/forum/viewtopic....

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/1915_%C...

1915 podul canakkale situația finală 2021, podul canakkale, ultima situație a podului canakkale, câte punți au fost amplasate pe podul canakkale, starea finală a podului canakkale, podul canakkale 2021, autostrada malkara canakkale, autostrada malkara canakkale ultima situație, autostrada canakkale wow canakkale constructie pod, proiect autostrada marmara, canakkale, gelibolu, cand se va termina ansamblul tablierului pe podul canakkale, malkara, lapsi, pod, picior, cel mai lung pod, cel mai lung pod

b1

De site-ul ministerului transporturilor danez:











Daneză:   Română (translate):
Undersøgelse af 2 km lang tunnel i Aarhus sættes i gang   A început investigarea unui tunel lung de 2 km în Aarhus
Undersøgelsen af tunnelen under Marselis Boulevard skal blandt andet sikre den bedste byggemetode samt reducere støjen i og efter anlægsperioden. Tunnelen skal øge fremkommeligheden mellem Aarhus Havn og motorvejsnettet.   Studiul tunelului de sub Bulevardul Marselis va asigura, printre altele, cea mai bună metodă de construcție și va reduce zgomotul în timpul și după perioada de construcție. Tunelul va crește accesibilitatea între portul Aarhus și rețeaua de autostrăzi.
I Infrastrukturplan 2035 er der afsat 30 millioner kroner til en miljøkonsekvensvurdering for etableringen af en cirka 2 km lang tunnel under Marselis Boulevard i Aarhus. Der er samtidig afsat en ramme på 2,7 milliarder kroner til efterfølgende at gennemføre projektet.   În Planul de infrastructură 2035, 30 de milioane DKK au fost rezervate pentru o evaluare a impactului asupra mediului pentru realizarea unui tunel lung de aproximativ 2 km sub Bulevardul Marselis din Aarhus. În același timp, a fost alocat un buget de 2,7 miliarde DKK pentru implementarea ulterioară a proiectului.
Det har regeringen (Socialdemokratiet), Venstre, Dansk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Radikale Venstre, Det Konservative Folkeparti, Nye Borgerlige, Liberal Alliance og Kristendemokraterne sammen besluttet. Aarhus Havn er Danmarks største containerhavn, hvor der kører meget tung trafik til og fra havnen. En tunnel under Marselis Boulevard skal være med til at sikre en mere direkte og højklasset forbindelse mellem Aarhus Havn og motorvejsnettet.   Guvernul (social-democrații), liberalii, Partidul Popular Danez, Partidul Popular Socialist, Stânga Radicală, Partidul Popular Conservator, Noul Burghez, Alianța Liberală și Creștin-Democrații au decis împreună. Portul Aarhus este cel mai mare port de containere din Danemarca, cu trafic foarte intens către și dinspre port. Un tunel sub Bulevardul Marselis va contribui la asigurarea unei conexiuni mai directe și de înaltă clasă între portul Aarhus și rețeaua de autostrăzi.
Undersøgelsen af den cirka 2 km lange tunnel skal belyse forskellige forslag til byggemetoder og skal blandt andet have fokus på konsekvenserne for vejens naboer under anlægsperioden samt at få planlagt arbejdet, så det generer naboerne mindst muligt. Ligeledes vil miljøvurderingen også omfatte de fremtidige støjforhold, når tunnelen er etableret.   Studiul tunelului de aproximativ 2 km lungime va pune în lumină diverse propuneri de metode de construcție și se va concentra, printre altele, asupra consecințelor pentru vecinii drumului în perioada de construcție și să planifice lucrările astfel încât să deranjeze cât mai puțin vecinii. pe cat posibil. De asemenea, evaluarea de mediu va include și condițiile viitoare de zgomot odată cu înființarea tunelului.
Fakta:   Fapte:
Med Infrastrukturplan 2035 er der afsat 30 millioner kroner til en miljøkonsekvensvurdering af en tunnel under Marselis Boulevard i Aarhus samt en ramme på 2,7 milliarder kroner til det efterfølgende anlæg. Aarhus Kommune/Aarhus Havn bidrager med 600 millioner kroner til projektet.   Cu Planul de Infrastructură 2035, 30 de milioane DKK au fost rezervate pentru evaluarea impactului asupra mediului al unui tunel de sub bulevardul Marselis din Aarhus și un cadru de 2,7 miliarde DKK pentru instalația ulterioară. Municipalitatea Aarhus / Portul Aarhus contribuie cu 600 de milioane DKK la proiect.
Miljøkonsekvensvurderingen skal blandt andet belyse mulighed for byudvikling, geotekniske forhold, trafik, miljø- og klimaforhold samt støjforhold. Vejdirektoratet står for miljøkonsekvensvurderingen, som indledes med en offentlig idé- og forslagsfase i sommeren 2022. Vejdirektoratet forventer, at undersøgelsen tager ca. to år.   Evaluarea impactului asupra mediului trebuie, printre altele, să pună în lumină posibilitatea dezvoltării urbane, condițiile geotehnice, traficul, condițiile de mediu și climatice precum și condițiile de zgomot. Direcția rutieră daneză este responsabilă de evaluarea impactului asupra mediului, care va începe cu o fază publică de idei și propuneri în vara anului 2022. Direcția rutieră daneză se așteaptă ca studiul să dureze cca. doi ani.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

Au mai rămas câteva zile pentru deschiderea podului Çanakkale din 1915, cel mai mare pod suspendat din lume.



QuoteUltimele retușuri sunt aduse podului Çanakkale din 1915, care va deveni ,,podul suspendat cu cea mai mare deschidere de mijloc din lume", când va fi finalizat. În timp ce pe drumurile podului se efectuează lucrări de asfaltare, acesta este de așteptat să intre în funcțiune cu ceremonia de deschidere în ultima săptămână a lunii februarie. În acest fel, timpul de traversare pe Podul Bosfor, care va face legătura între părțile asiatice și europene, se va reduce la 6 minute.

Te-ai abonat la canalul nostru?
📌 http://bit.ly/IHA-Subscribe

Odată cu creșterea numărului de vehicule în paralel cu populația, Strâmtoarea Dardanele poate fi traversată cu un timp îndelungat de așteptare din cauza densității resimțite în lunile de vară, mai ales în perioada vacanțelor. Numărătoarea inversă a început pentru deschiderea Podului Çanakkale din 1915, care va oferi o soluție permanentă la toate aceste probleme și va asigura transport neîntrerupt în Bosfor.
A costat 3,1 miliarde de euro
Proiectul, care a costat 3,1 miliarde de euro, a fost implementat cu modelul build-operate-transfer. În timpul construcției podului, care va fi retrocedat statului după 11 ani, 12 mii de oameni lucrează în condiții de pandemie cu cele mai înalte măsuri de securitate.
Fundația podului Çanakkale din 1915, care va conecta continentele europene și asiatice pentru prima dată în Dardanele, a fost pusă de președintele Recep Tayyip Erdoğan pe 18 martie 2017. După 5 ani, se compune din 88 de kilometri de autostradă și 13 kilometri de drumuri de legătură, inclusiv Podul Çanakkale din 1915, între Malkara și Çanakkale.
Procesul de asamblare a cablurilor de suspensie la care blocurile de punte, fiecare cu lățimea de 45 metri, lungimea de 48 metri și cântărind 700 de tone, vor fi atașate la cablurile principale, a început pe 6 iulie 2021. Pe 12 decembrie 2021, cu participarea președintelui Recep Tayyip Erdoğan, ultimul bloc de punte a fost amplasat în mijlocul picioarelor turnului în Asia și Europa.
18 martie va simboliza victoria navală din Çanakkale
Podul, care are și titlul de cel mai mare pod suspendat din lume, simbolizează victoria navală din Çanakkale din 18 martie, cu picioarele sale de 318 metri. Picioarele podului Çanakkale din 1915, a cărui fundație a fost pusă de președintele Recep Tayyip Erdoğan la 18 martie 2017, iar construcția continuă între Şekerkaya din districtul Lapseki din Çanakkale și Sütlüce din Gelibolu, a fost finalizată sâmbătă, 16 mai, cu o ceremonie la care a participat președintele Recep Tayyip Erdoğan cu o videoconferință. Înălțimea piciorului podului, format din 32 de blocuri și 32 de blocuri, a ajuns la 318 metri.
Va fi o reprezentare a caporalului Seyit pe pod.
Chiar la capătul turnurilor, va exista o reprezentare a ghiulei pe care Seyit Onbaşı, eroul de neuitat al Războaielor Çanakkale, l-a pus pe spate. Se preconizează că lungimea mijlocie a podului Çanakkale din 1915 este de 2023 de metri, reprezentând cea de-a 100-a aniversare de la întemeierea Republicii. Această deschidere este cel mai înalt pod suspendat din lume, cu o deschidere între turnuri. După punerea în funcțiune a podului, distanța de transport dintre cele două părți se va reduce la 6 minute. Se preconizează că podul va oferi beneficii serioase regiunii, iar cererea investitorilor va crește în special în Lapseki.
Se va finaliza pe 18 martie 2022
1 pod suspendat, 2 viaducte de apropiere, 4 viaducte din beton armat, 6 poduri subterane, 38 poduri supraterane, 5 poduri, 43 pasaje subterane, 115 canale de diferite dimensiuni, 12 intersectii, 4 facilitati de service autostrazi, 2 centre de operare intretinere, 6 statii de colectare tarife va fi construit. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, care a asumat proiectul, a anunțat că podul Çanakkale din 1915 va fi finalizat și dat în exploatare pe 18 martie 2022. Cu toate acestea, această dată este retrasă până în ultima săptămână a lunii februarie, iar podul este de așteptat să intre în funcțiune mai devreme.

hvm

^
Scuzati-mi nestiinta, dar ce inseamna un pod subteran? E prima data cand intru in contact cu aceasta expresie. N-am gasit nimic concludent pe prietenul nostru Google.

Vrea sa fie un tunel generat de constructia peste strada a unui pod cu bolta?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danutzu_1069

Este o traducere cu G translate din turca in romana... Nu este foarte exacta.
Mai corect este: "6 pasaje subterane, 38 pasaje supraterane."
IHA este o agentie de stiri... jurnalisti... si cu asta am spus multe...

bogdymol

Quote from: hvm on February 14, 2022, 12:27:46 AM
un pod subteran

Acuma nu stiu exact daca asa ii zice, dar tot un fel de pod subteran gasesti pe autostrada A8 din Austria, langa Wels.

Cand circuli pe autostrada ti se pare ca treci printr-un tunel:





Dar cand te uiti pe Google Maps vezi ca e defapt un pod peste un rau in locatia respectiva:



Pod/tunel care arata cam asa:



Am pus acum vreo 2 ani mai multe poze de acolo pe SSC (cred ca si aici pe PUM, dar nu le mai gasesc).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069

Deja este oficial, pe data de 26 februarie se inaugureaza si se da in circulatie podul 1915 Canakkale!
Lucrarile nu sunt terminate, dar vor continua.
Nu s-a anuntat nimic legat de taxa sau daca va fi "la liber" o perioada.

danutzu_1069

Podul Çanakkale 1915 Vizualizare time-lapse prin satelit

b1

Macara Liebherr la lucru în Marea Baltică pentru construcția Tunelul Fehmarnbelt (dintre Germania și Danemarca):
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#1884
Tunelul Sandoy, Insulele Feroe (update):
   -Lungime: 10.800 m (35.400 ft.);
   -Traseu: între Insula Streymoy și Insula Sandoy;
   -Început forare în capătul Traðardalur, Sandoy: 27 iunie 2019;
   -Început forare în capătul Gamlarætt, Streymoy: 14 august 2019;
   -Se așteaptă ca tunelul să fie gata pentru trafic în decembrie 2023, după care feribotul Teistin își va înceta activitatea;
   -Stadiu, 23 februarie 2022: 10.800 m./ 10.800 m. săpați. (e gata forarea)
   -Ultima explozie (3 februarie): :cheers:
https://www.youtube.com/watch?v=8NJnpb2kdpY&ab_channel=NCCAB

   -Procesul de forare filmat integral: https://www.facebook.com/avluxfo/videos/491843832346899/?extid=NS-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C

Detalii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#1885
Faroe Islands:
How tunnels have united and will unite the windswept Faroe Islands into a single isle.
In 1991, a trip from the capital to the southernmost point, some 50 km as the crow flies away, took over 3 hours by car and ferry - and that is without fog, sheep and traffic! In 20 years, the same trip may take only 1,5 hours without a single ferry ride.

(Pentru mărire: click pe imagine)

Sursa.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

Pe surse, cel mai lung pod suspendat din lume se va da în trafic 15 Martie, inaugurare oficială 18 Martie.

Starea finală a podului Çanakkale 1915, zi și noapte



Translate:
QuoteAu mai rămas doar câteva zile până la deschiderea podului Çanakkale 1915. Ultimele retușuri sunt puse pe podul Çanakkale din 1915, care va avea titlul de ,,podul suspendat cu cea mai mare deschidere medie din lume", când va fi finalizat.
                    În timp ce pe drumurile podului se efectuează lucrări de asfaltare, acesta este de așteptat să intre în funcțiune cu ceremonia de deschidere în ultima săptămână a lunii februarie. În acest fel, timpul de traversare pe podul Bosfor, care va face legătura între părțile asiatice și europene, se va reduce la 6 minute.Odată cu creșterea numărului de vehicule în paralel cu populația, Strâmtoarea Dardanele poate fi traversată cu un timp îndelungat de așteptare din cauza intensității resimțite vara, în special în perioada sărbătorilor, în timp ce condițiile meteorologice nefavorabile din lunile de iarnă.În zilele în care condițiile sunt eficiente apar întreruperi în transport. Numărătoarea inversă a început pentru deschiderea Podului Çanakkale din 1915, care va oferi o soluție permanentă la toate aceste probleme și va asigura transport neîntrerupt în Bosfor.
                     Proiectul, care a costat 3,1 miliarde de euro, a fost implementat cu modelul build-operate-transfer. În timpul construcției podului, care va fi retrocedat statului după 11 ani, au fost aruncați și 12 mii de oameni, cu cele mai înalte măsuri de securitate, în condiții de pandemie. După 5 ani, este format din 88 de kilometri de autostradă și 13 kilometri de drumuri de legătură, inclusiv Podul Çanakkale din 1915, între Malkara și Çanakkale.

RaduG

Podul Çanakkale 1915 " A început numărătoarea inversă "



Translate:
QuoteAu mai rămas doar câteva zile până la deschiderea podului Çanakkale 1915. Ultimele retușuri sunt puse pe podul Çanakkale din 1915, care va avea titlul de ,,podul suspendat cu cea mai mare deschidere medie din lume", când va fi finalizat.
               În timp ce pe drumurile podului se efectuează lucrări de asfaltare, acesta este de așteptat să intre în funcțiune cu ceremonia de deschidere în ultima săptămână a lunii februarie. În acest fel, timpul de traversare pe podul Bosfor, care va face legătura între părțile asiatice și europene, se va reduce la 6 minute.Odată cu creșterea numărului de vehicule în paralel cu populația, Strâmtoarea Dardanele poate fi traversată cu un timp îndelungat de așteptare din cauza intensității resimțite vara, în special în perioada sărbătorilor, în timp ce condițiile meteorologice nefavorabile din lunile de iarnă.În zilele în care condițiile sunt eficiente apar întreruperi în transport. A început numărătoarea inversă pentru deschiderea podului Çanakkale din 1915, care va oferi o soluție permanentă la toate aceste probleme și va asigura transport neîntrerupt în Bosfor.Proiectul, care a costat 3,1 miliarde de euro, a fost implementat cu modelul build-operate-transfer. . În timpul construcției podului, care va fi retrocedat statului după 11 ani, au fost aruncați și 12 mii de oameni, cu cele mai înalte măsuri de securitate, în condiții de pandemie. După 5 ani, este format din 88 de kilometri de autostradă și 13 kilometri de drumuri de legătură, inclusiv Podul Çanakkale din 1915, între Malkara și Çanakkale.

b1

Abandoned Victorian railway tunnel converted into supercar test track







A 2.7km stretch of abandoned railway has been successfully converted into a test track for supercars and bicycles.

Stepnell and Tarmac led on the project to convert the Catesby Tunnel in Northamptonshire. With the capability for 24/7 testing in all weather conditions, Aero Research Partners' (ARP) Catesby Tunnel is expected to attract the world's largest automotive manufacturers. The facility enables testing of aerodynamics, performance – such as speed, acceleration, braking and ride comfort – aeroacoustics, and engine emissions.

Catesby Tunnel is a disused railway tunnel in Northamptonshire on the route of the former Great Central Main Line. The tunnel was completed in 1897, and was closed in 1966 when the line closed. After lying abandoned and flooded for over 50 years, proposals were granted in 2017 for the conversion of the tunnel into an aerodynamic test facility for road and race cars. Before the test track proposal was approved, the tunnel had been explored for use as part of the High Speed 2 rail project, as well as being included on a failed proposal to build a freight line from Liverpool to Europe.

Tarmac's role on the project, included laying a specially designed SMA asphalt surface, with specialist PSV 65, 10mm gritstone aggregate. The company was selected by ARP after previously successfully resurfacing the racetrack at Silverstone – home of the British Grand Prix. Tarmac managing director (Midlands) Rob Doody said: "The seamless way this project was planned and delivered resulted in a truly world-class finish that is amongst the highest known paving standards in the world today. The level of paving accuracy has delivered a surface with the exceptional consistency and uniformity needed to meet ARP's aspiration of producing a world leading aerodynamic test site. It enables automotive engineers to take any surface irregularity out of the equation."

Doody explained how the supply of asphalt had to be carefully planned to ensure a continuous supply to the paver, while ventilation enabled safe working conditions to be maintained for the paving teams while working in the tunnel. To achieve the super-smooth finish to the test track required by ARP, Tarmac used specialist aggregate – with a Polished Stone Value (PSV) of 65 – from the company's Bayston Hill Quarry in Shropshire, which had also supplied the same stone used at Silverstone, Bahrain and Abu Dhabi Grand Prix circuits. A special mix design ensured the asphalt remained malleable while being transferred through the tunnel to the paver to ensure the best possible surface finish.

Doody added: "Achieving the specific tolerances required continuous paving along the full length of the tunnel, so we had to guarantee a continuous supply of asphalt to the paver from Tarmac plants at Mountsorrel, in Leicestershire, and the Elstow plant, near Bedford. In two shifts, the paving teams worked from 7am to 7pm, laying 1,340t of asphalt with a seamless changeover without stopping the paver."

ARP director Robert Lewis added: "We have worked closely with Stepnell, who led a professional team of great subcontractors, to successfully complete the civil engineering and building works. The team converted the tunnel from a wet hole in the ground to a pristine running surface that allows sophisticated vehicle testing. The tunnel can accommodate any size of vehicle from road and race cars to HGVs, although the latter could – obviously – not be turned around in the tunnel so would have to reverse out.  Our specialist vehicle turn-table can turn around anything up to a long-base transit van."

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#1889
Autostrada D 48, Centura Frýdek-Místek, Cehia:


Sector filmat: https://www.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_car&route=49.6582%2C18.3579%3B49.6796%2C18.4046#map=13/49.6710/18.3645
Îmi place modul în care au canalizat pârâul Cerny Potok (de la minutul 4:24). :). Mi-aș dori să vedem așa ceva și pe la noi.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.