Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 59 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Multumim de poze ,incepe sa arate din ce in ce mai bine.

cutter

Gîlma aia oare respectă normativele în ce privește distanța minimă de vizibilitate?

(știu că e făcută pentru caii de la herghelie)

pasadia

Quote from: cutter on June 25, 2015, 11:43:17 AM
Răspuns CNADNR privind situația tunelelor forate impuse prin acordul de mediu revizuit pe lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg81036#msg81036

Asadar pe 7 martie 2014 Salini a predat Declaratia de proiectare dar a refuzat apoi sa mai exacute proiectul tehnic (doar pentru sectiunea E, banuiesc). Si s-au apucat de el doar in 01.09.2014, predand prima parte abia in 26.05.2015. Cel putin 14 luni pierdute pe proiectare!

Inteleg, trebuiau negociate pozitiile vizavi de costuri, executie si, probabil, si L3 din Orastie - Sibiu, dar sunt mai bine de 14 luni de proiectare. Daca ajungem sa avem in mod similar peste un an de zile si pe PiSi o sa fie nebunie totala vizavi de respectarea termenelor.

cutter

#22278
Salini a predat proiectul pe secțiunea E, dar bazat pe SF, nu pe acordul de mediu revizuit. Adică a mai făcut o dată un proiect.

Cînd CNADNR a cerut modificarea conform acordului de mediu revizuit, Salini a cerut să fie emis o Modificare (cf FIDIC) de către Inginer și un ordin de variație (adică "mă pui să-ți proiectez altceva decît am licitat că-ți proiectez"). Cererea de Modificare a fost emisă și pe baza ei proiectul este făcut demult (e gata de prin iarnă), dar CNADNR n-a emis OV-ul și de-aia nu vrea Salini să dea proiectul pe E2. În plus, pentru că CNADNR vrea să facă licitație FIDIC roșu, Salini n-o să aibă voie să participe probabil (pentru că e și proiectant) și atunci cu atît mai mult vor banii (în plus) pe proiect.

Iar OV-ul nu e emis că-s toți speriați de legislația privind achizițiile românească și europeană, de-aia și încearcă să se acopere cu hârtii de la BEI șamd

Acum să sperăm că se rezolvă într-un final, dar păcat de timpul pierdut.

pasadia

Asta cu OV-ul neemis pentru ca le e frica e aiurea de tot. Am vazut si pe hartiile alealalte obtinute de tine cu Lotul III din Centura Brasov. Se circula pe ea de 18 luni, nu se mai lucreaza deloc la ea de cam tot atata timp, dar inca stadiul financiar e la 88% caci nu exista un OV pentru lucrarile efectuate (stadiul fizic recunoscut fiind de peste 99%).

Stau si ma gandesc ce-l opreste pe constructor (sau in cazul asta pe lichidatorul celor de la VECTRA care e in insolventa) sa dea in judecata CNADNR pentru blocarea emiterii actelor. Adica frica functionarului ar trebui sa functioneze in 2 feluri - nu numai sa ii fie frica sa emita actul, dar sa-i fie frica si sa NU il emita. Si poate cand se trezesc in situatia asta vor gasi si calea administrativa de a face lucrurile corect si la timp.


slakero

E pe bune articolul asta?
http://m.hotnews.ro/stire/20256693
Adica pare cam prea aberanta ideea. Sau si altii cred ca se poate

Quest

Quote from: TibiV on June 25, 2015, 02:20:23 PM
In raspunsul CNADNR se spune linia rosie trebuie coborata, si spune ca debleul dintre km 50 si km 50+500 ar ajunge la o adancime de 45 metri.
Daca lnia rosie coboara la km 55 - km 55+500 (adica o zona aflata la doar 1 km de capatul Lotului 2 si inceputul Lotului 3) asta nu duce la coborarea liniei rosii si pentru Lotul 3 ? Si atunci nu duce si la adancirea debleului de la km 56+587 ?
Oricum 32 de metri este enorm, chiar nu inteleg cum de nu au ales din start variante tunel... Un debleu de 32 de metri nu cred ca poate fi mult mai ieftin....

Good point ! E clar ca daca Salini are de-a face in imediata apropiere a capatului dinspre Lot 3 (Teloxim) cu o line rosie coborita datorita aparitiei tunelurilor, inseamna ca linia rosie coboara si pe mai departe la inceputul Lot 3 unde e supratrecerea DN68A peste A1 cu debleu de 32 m (fara linie rosie coborita ?).
Delacroix, tie in randarile facute cu 2 tuneluri (multumim), iti dadea debleul de care vorbesc la 32 m. Stim cu cit a coborit linia rosie prin aparitia celui de al 3-lea tunel, incit sa aflam cu cit a crescut adincimea debleului ? Poate ajungem si aici la vreo 38-40 m ?
Common sense will get you far !

TibiV

radutm, multumim de poze !...
Stim cu totii ca "galma" sau "cocoasa" este pentru caii de la herghelie...
Dar m-am tot uitat cu atentie pe poze si nu vad nicaieri intrarea in pasajul respectiv... Cred ca inaltimea lui ar trebui sa fie de cel putin 3 metri, poate chiar 4, ca sa poata trece si un cal cu calaretul in sa...
Deci... unde e pasajul ?...



Este linia alba din poza de mai sus ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Da, acolo pare sa fie inaltimea maxima.

cutter

Linia roșie rămîne la același nivel din SF la intersecția cu lotul 3. Urcă în tunel și mai sunt și după tunel vreo 700m și urcă și acolo și în final acei 10m cu care intră în tunelul 3 (la capătul dinspre Lugoj) mai jos față de SF îi cîștigă pe 1km (tunel + ce mai rămîne pînă la finalul lotului).

Quest

Quote from: cutter on June 25, 2015, 04:43:21 PM
Linia roșie rămîne la același nivel din SF la intersecția cu lotul 3. Urcă în tunel și mai sunt și după tunel vreo 700m și urcă și acolo și în final acei 10m cu care intră în tunelul 3 (la capătul dinspre Lugoj) mai jos față de SF îi cîștigă pe 1km (tunel + ce mai rămîne pînă la finalul lotului).

^ Mersi Cutter, am inteles, deci pina la inceputul lotului lui Teloxim linia rosie revine progresiv inapoi in sus, la cota din SF.

Horatiu, TibiV, underpass-ul ptr hergelia Izvin este intr-adevar linia alba din pozele lui Radutm.


Pasajul e enorm, intra clar unul pe linga altul 2 TIR-uri, vezi in recenta filmare a lui Eurocopter la min 10:41

Common sense will get you far !

TibiV

Multumesc, Quest... Filmarea arata si cat de lunga este de fapt bucata de la nod pana la "cocoasa".
Aparatele foto cu focala lunga fac sa para ca "cocoasa" este foarte accentuata si foarte "din scurt", dar abia pe filmare iti dai seama ca de fapt e o distanta lunga si ca nu e vorba de o "galma" cu pante foarte accentuate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cozak

Radutm multumim, faine poze!Deja salivez la gandul ca anul ACESTA o sa inaugurez acest tronson.

radutm

#22288
Pozele sunt facute de pe pasajul care face parte din nodul Izvin si care se afla la circa 500 metri de acel pasaj pentru cai (poate chiar mai mult, nu imi dau seama de pe plansa). Ca sa pot surprinde in detaliu acel punct am folosit maxim de zoom pe un obiectiv 70-300 mm. Rezultatul este un efect optic care distorsoneaza dimensiunile reale si face ca acea panta sa apara mult mai ingusta decat este in realitate, mult mai brusca. In realitate este o panta foarte lina ce nu prezinta un inconvenient pentru soferi. Iar pasajul pentru cai este in realitate foarte lat si incapator.
cont inchis

Quest

^ Radutm, zoom-ul te pacaleste rau de tot, de unde statei tu pe pasajul de la Nod Izvin pina la cota maxima a 'gilmei' sint 1,5 km !!
Nodul Izvin este la km 53+850, iar underpass-ul ptr herghelie la km 55+414 :)
Common sense will get you far !