Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

rudolf.s

Speram sa nu influenteze "elanul" platile intarziate:

Datorii pentru autostrazi



QuoteCompania de autostrăzi a plătit în acest an aproximativ 50 de milioane de euro pentru lucrările de pe raza judeţului Arad.

ARAD. I-au ajuns datoriile din urmă, s-au văzut strânşi cu uşa, aşa că au fost nevoiţi să bage mâinile adânc în buzunare. În buzunarele statului. Cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au plătit în primele şase luni ale acestui an sume uriaşe reprezentând arierate (facturi care au depăşit termenul de achitare) către firmele care au lucrat pe drumurile naţionale şi pe autostrăzile din România. Iar judeţul nostru s-a aflat şi el pe lista lucrărilor finalizate deja, dar care nu au fost încă plătite.
Autostrada Nădlac-Arad, lotul 1, autostrada Arad-Timişoara, centura ocolitoare a municipiului în regim de autostradă, dar şi modernizarea DN 79 Arad-Oradea, toate au intrat la plată în primul semestru din 2014. Firma Astaldi a încasat cei mai mulţi bani, respectiv peste 40 de milioane de euro. Parte din fonduri, respectiv 16,9 milioane de euro, a fost împărţită cu FCC Construccion, partenerul de construcţie cu care a fost realizată autostrada Arad-Timişoara. Restul banilor, adică 23,6 milioane de euro, au fost încasaţi de Astaldi pentru lucrări la autostrada Nădlac-Arad şi pentru reabilitarea DN 79, finalizată în urmă cu aproximativ doi ani de zile.

Şi centura

Deşi a fost finalizată de aproximativ doi ani, dar a fost dată în folosinţă de trei ani de zile, nici centura ocolitoare a municipiului Arad în regim de autostradă nu a fost încă plătită. Asocierea FCC Construccion-Porr Bau a primit de la CNADNR o tranşă de 9,3 milioane de euro pentru lucrările executate.

Munca şi banii

După cum anunţau încă de la demararea proiectului, cei de la Astaldi, care au câştigat licitaţia pentru autostrada Nădlac-Arad, lotul 1, s-au ţinut de cuvânt: cer mereu bani Guvernului pentru a continua lucrarea. În urmă cu aproximativ trei luni de zile reprezentanţii constructorului declarau că, atâta timp cât statul va plăti facturile, graficul de lucrări va putea fi respectat. Momentan, se pare că ambele părţi, atât statul, cât şi constructorul, se ţin de promisiune.

alecu26

Quote from: florin74 on August 14, 2014, 12:40:27 PM
Problema pentru constructori este cofinantarea din fonduri UE  :)
Orice modificare fata de proiectul tehnic initial (cum a fost cazul la Impregillo, acum la UMB, posibil la lot 2 si 3 Deva-Lugoj) pentru care s-a facut oferta si incheiat contractul nu mai este acceptata si nu va fi acceptata atat de CNADNR cat mai ales C.E.
Te poti intelege cu ministrul pe alte combinatii (gen Gilau Nadasel) dar pentru proiectele care sunt pe fonduri UE s-a cam terminat povestea. A se vedea Sebes Turda unde s-a castigat cu oferte intre 80-90%.  Sunt dispus sa pun pariu ca si la Tg Mures- Campia Turzii tot prin zona asta de pret se va castiga.

ar trebui sa le spui asta si la carnatul de firme care probabil va fi pe locul 1..si chiar si cei de pe locul 2.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin_simeriaveche

#16982
Băieţi dacă aţi şti ce fac eu acum. Sunt în drum spre Tecuci. Şoferul cu care merg trebuie să aştepte 6 ore un alt coleg să schimbe marfa. Ghinion pt mine. Numai că a oprit într-o parcare în drept cu Aciliu. Şi acum stat până nu mai pot şi admir utilajele cum muncesc. E un peisaj extraordinar. Se munceşte la foc automat şi în viteză. au dublat nr te excavatoare şi buldozere. Mai revin şi cu alte detalii. PS din păcate nu am aparat foto

adiarc

multumim...
incet , incet termina excavatiile in partea spre Sebes si muta tot ce aveau acolo , in cealalta parte
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin_simeriaveche

Acum utilajele odihnesc.  2 ore le-am urmărit cum au lucrat. Maşinăria de deep mixing s-a mutat pe celălalt sens. De la viaduct cu vreo 300m spre Sebeş. Pe acea parte din ce am reuşit să văd e 0 activitate. Poate de aceea a fost un aşa mare nr de utilaje şi basculante. Era o nebunie. Se depăşeau între ele, vb foarte serios, era chiar amuzant. Au început să sape şi pe partea cu haltă Aciliu, dar mai înspre Sibiu. Am numărat basculantele şi fluxul continuu era cam aşa: 10-12 se încărcau sau aşteptau rândul, 7 plecau şi 15-17 veneau în viteză, parcă făceau liniuțe :). L-am văzut şi pe adi69 :) l-am recunoscut după benă. A fost o experienţă frumoasă, am excaladat vârful debleului. Acum mă bucur de centrul istoric al Sibiului până dimineaţă :( 

stangabriel

Multumim de vestile bune si seara linistita. :)

carutasul

poze am avut, filme am avut, dar transmisiune in drect... cred ca e o premiera :)

Stefan Tudor

La Aciliu am vazut si eu forfota, luni la amiaza si marti de dimineata, cand ma intorceam spre Germania, pe la 7:30 lucrau la foc deschis!!! Pe viaduct treceau diule (nu patrule) de camioane! :P

rocklee

aline vezi daca o sa dormi pe vrio banca sa te acoperi pe picoare sa nu racesti  :).....multumim de vestile de la fata locului.... :) :) 8)...apropo vezi alta data cind calatoresti iati un aparat foto in dotare ..sau ia telefonul sotiei ...ca poate mai apar asemena ocazi de reportaje ...indirect  8)...noapte buna O:-) ;)

cezar-mario2012

Aseară am avut un zbor cu escala la Sibiu și am văzut o parte din lotul 3, in zona de după pădure înspre Sibiu,  unde este un debleu se vedea asfaltat proaspăt pus, poze am făcut ceva,  dar nu au ieșit.

alecu26

Cred ca in sfarsit imbecilo sia dat seama ca nu e de glumit cu cnadnr. Cred ca realizeaza acum ca vor pietde bani pe lugoj deva....si ca ar putea pietde bani si pe sebes turda 1 si de aia nu mai contesata.
La ogra tgm o sai vedem mult in spate ca toate firmele care au mai executat autostrazi...si stiu ce greu e....astaldi max bogl strabag fcc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

pai pe Sebes-Turda , oferta lor e la 90% din estimarea statului...plus ca e un lot destul de usor...poate cu exceptia nodului Lancram si podurile peste Mures
Oricum...nu m-ar deranja deloc sa piarda lotul respectiv
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Estimarea de la sebes turda a fost o aberatie tehnica.
Search a preluat pretul de la sf...cand era drum expres si ia pus un pic de inflatie.
Sa stabilit un pret pe toata autostrada,sa calculat pretul pe km...si dupa aia sa inmultit cu km fiecarui lot. Daca faceti o verficare veti vedea ca bugetul per km e acelasi pe fiecare lot...indiferent ca sunt poduri peste mures sau ju....sau noduri...sau alte chestii.
Plus ca astaldi care a mers cu search ca si proiectant....a depasit bugetul statului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Estimarea de la sebes turda a fost o aberatie tehnica.
Search a preluat pretul de la sf...cand era drum expres si ia pus un pic de inflatie.
Sa stabilit un pret pe toata autostrada,sa calculat pretul pe km...si dupa aia sa inmultit cu km fiecarui lot. Daca faceti o verficare veti vedea ca bugetul per km e acelasi pe fiecare lot...indiferent ca sunt poduri peste mures sau ju....sau noduri...sau alte chestii.
Plus ca astaldi care a mers cu search ca si proiectant....a depasit bugetul statului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura