Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

Gendan

Am trecut w/e asta pe acolo, tocmai din dorinta de a evita Dealul Negru.
Pe scurt: rupt si plecat la vale in vreo 3-4 puncte (unde se circula doar pe un sens) si tasari in mai multe locuri cu niste praguri mari. Drumul trece prin sate si nu prea ai loc de benzi de urcare si alte minuni.
Nu zic, pentru masini ar fi o varianta daca se repara, dar ma indoiesc ca ar fi o solutie valabila si pentru camioane.

horatiu.cosma

^
Plus că dacă faci așa ceva, atunci chiar îți sar toți vâlcenii în cap. Abia au înghițit A1 la distanță de ei, dapăi să îi mai ocolească și acel drum de legătură.

dr4qul4

Intre Tigveni si DN7 avem 14 km si o singura zona grea...Piatra.  Platforma industriala Oltchim trebuie legata la A1.
Tot restul DN67, pana la DTS, nu are PIB cat Rm Valcea.  O fi CEO la Tg Jiu...dar grosul industriei e mai la sud.
Cunosc f bine zona (C de Arges - Tg Jiu) si macar un amarat de DN upgradat merita si ei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@Horatiu: distanta ar fi de 22 de km din centrul orasului atat pentru o conexiune la est (pe la Milcoiu) cat si pentru o conexiune la sud (zona Babeni - Valea Mare). Spre comparatie Timisoara e la 18km, atat prin Giarmata cat si prin Izvin, dar cu un trafic local considerabil mai complicat. In plus, la cum stiu eu situatia, toata zona de trafic greu locala, toata industria locala, e cantonata in sudul municipiului,
In plus chiar si un ipotetic drum de legatura, PiSi6 sau altfel denumit, oricum tot spre sudul municipiului s-ar indrepta.

Ma rog, astea sunt speculatii inutile acum. E clar ca CNAIR-ul a uitat de PiSi6, oarecum imi e clar ca si daca s-ar apuca ar fi inutil caci l-ar termina cam odata cu PiSi3 si deci NU ar da sansa punerii in valoare a PiSi4 si 5, si prin urmare cred ca PiSi4&5 vor sta o vreme mai pustii decat a stat Campia Turzii - Gilau.

horatiu.cosma

Una e când faci o autostradă (coridor european principal) la 20 de km de un oraș mare, alta e când faci un drum de legătură între oraș și autostradă la 20 de km de oraș. Spre exemplu la Timișoara s-a aprobat în sfârșit în martie acordul de mediu pentru drumul de legătură între giratoriul de la Sânandrei și autostradă, drum 2X2, aproape expres. La Cluj se lucrează la SF-ul metropolitanei care va fi la fel, o legătură 2X2 cu A3 la Gilău.

Gendan

Si... PiSi, sectiunile 2-3? Se amana?

Ionut

Cum adica sa se amane? La ce te referi?

Ionut

API pe Facebook

Prostia CNAIR lovește din nou! "Victima" este vestita secțiune de 3,3 km care conține tunelurile de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, veriga lipsă din Coridorul European dintre Sibiu și Nădlac.

Un scurt istoric al telenovelei Lugoj-Deva. Tronsonul a fost licitat în 2012, contractul fiind semnat în 2013. Însă acordul de mediu emis ulterior a modificat o serie de soluții inițiale, printre care apariția celebrelor tuneluri, variantă prin care se evită săpături (deblee) adânci de peste 40 de metri. Cum contractul parafat nu coincidea cu acordul de mediu, s-a produs un blocaj complet.

Situația părea că se rezolvă în 2016. Constructorul a făcut proiectul tehnic pentru tuneluri, inclusiv forajele geotehnice de mare adâncime. CNAIR și-a asumat că îl preia, scoate din contract cei 3,3 km și îi licitează pe baza proiectului realizat de antreprenor.

Doar că s-a ales praful de acest plan în 2017 când dezastruosul Director General al CNAIR Ștefan Ioniță a reziliat contractul fără să mai ia proiectul tehnic. De atunci nu au mai mișcat un deget. Ieri, în ceasul al doisprezecelea, au lansat licitația forajelor geotehnice aferente zonei cu tuneluri, foraje DEJA executate în 2016, dar neplătite de CNAIR.

Povestea halucinantă nu se termină aici. Licitația pornită ieri este o glumă proastă. Se cer cel puțin 37 de foraje geotehnice de mare adâncime (unele pot ajunge chiar la 80 de metri) în bugetul total de 1 milion de lei. Prețul pieței este aproximativ 250 euro pentru un singur metru de foraj.

Faceți singuri calculele. Banii puși la dispoziție nu sunt suficienți! Rezultatul? Vom avea o maculatură ieftină care nu poate fi o bază solidă pentru execuția unor tuneluri de peste 2 km lungime.

Nu urșii și liliecii stau în calea autostrăzilor, ci incompetenții și politrucii care o dau în bară iar și iar. Putem spera la o infrastructură rutieră decentă într-un orizont de timp rezonabil doar cu oameni noi, competenți, profesioniști, cu experiență la nivel internațional.

adi

Ionut, putem afla care este totalul ml ce necesita forare? ca sa putem avea un pret mediu pe ml forat?

250 Euro include forare, analiza - interpretare - elaborare solutie, presupun. 250 eur/ml este un pret mediu, corect

TibiV

Ionut,
poate ar trebui subliniat ca pretul de 250 de euro pentru un singur metru de foraj priveste situatiile cand iesi de pe un DN/DJ/DC cateva sute de metri, eventual urci un damb/cobori o panta...

Nu poate fi acelasi pret cand trebuie sa urci utilajele in creierii muntilor, acolo unde probabil nu exista nici macar un drum pentru capre/oi/vaci si alte necuvantatoare...
In astfel de cazuri, transportul forezei la/de la locul de foraj poate costa la fel de mult ca forajul in sine.

Forajele de pe A13 le putem cauta aruncand un ochi de pe DN1 si zecile de DJ/DC din imprejurimi.
Pentru PiSi 3 si 4 doar padurarii si ciobanii din zona ne pot confirma - daca au net la stana si sunt inscrisi pe forum...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

#46015
Quote from: Ionut on April 17, 2019, 04:26:44 PM
Cum adica sa se amane? La ce te referi?

Nu era termen la depunere pentru completarea studiilor geotehnice? Eram curios daca se amână (sau prelungește).

Ionut

^ Am inteles acum. S-a amanat pana pe 07.05.2019. (Depunerea ofertelor la licitatia studii geotehnice pentru PiSi 2 si 3.)

Ionut

In sedinta de guvern de azi: ,,-Proiect de hotărâre privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Autostrada Lugoj-Deva" Mediafax

AlinC