News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

13 Members and 38 Guests are viewing this topic.

Quest

Common sense will get you far !

Andrei10000

Pai cum 2025?? 2019+4(1an proiectare + 3ani executie) = 2023
CNAIRul e din start "optimist"?
Oricum dorinta mea(si e posibil sa se implineasca<sper>) este: SA MERG IN 2050 (anul in care ies la pensie) dintr-un capat in altul pe A1. Doamne ajuta !!

voicul

Referirea este la tot PISI. Adica in 2025 mergi pe tot traseul. 

Daca pana in 2025 avem PISI1 si 5 gata, poate si 4 SI constructori in teren, pe loturi 2 si 3 ... o sa stam destul de bine.

vancouver

^^ exact acesta e scenariul optimist. Pisi4 gata sau aproape gata la final de 2025, la fel si legatura cu DN7 de la Tigveni, sa-i zicem PiSi lot 6. Si pe 2+3 lucrarile in plin, cam cum le vedem acum sa zicem pe A3 lot Astaldi, dar evident la alta scara a structurilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Eu nu inteleg de ce aduci in discutie PiSi6 - pe langa faptul ca, din cate se pare, si oficialitatile au cam renuntat la acea idee, lucrarile la el presupun de asemenea un SF si investigatii geo temeinice. Investigati, SF si apoi executia vor manca multi ani, probabil la fel de multi pe cati vor trebui pentru PiSi3.
Altfel, pe traseul actual si cu geometria actuala a DN73C, chiar nu e cazul sa muti traficul de pe DN7 (nu zic, oricum tirurile nu se vor baga, dar chiar si fara ele ar fi un traseu ocolit si prea complicat chiar si pentru masini mici).

De fapt, daca e sa o zic pana la capat, eu cred ca nu e neaparata nevoie de PiSi6. Daca traficul de tranzit se muta pe A1, DN7 va ramane un drum de legatura destul de decent atat catre Sibiu cat si catre Bucuresti. Mai degraba as zice ca e nevoie de alte investitii - de exemplu legatura spre DN67 (dinspre centura).

Ionut

DN73C o sa devina noul DN68A daca bagi traficul greu pe el. Drumul ala se rupe în cel putin 5 puncte. Crezi ca rezista? Este nevoie de consolidare macar în punctele critice...

horatiu.cosma

Probabil pasadia vorbește despre finalizarea completă a A1. TIR-urile oricum sunt interzise pe acel DN, am intrat de vreo 2 ori și nu e chiar simplu de trecut cu mașină mică prin vreo 2-3 puncte.

Ionut

Pentru reamintire, exista si o filmare de-a mea din 26.05.2018:


zuma80

Daca vorbim de PiSi 4 & 5, parerea mea este ca traficul greu ramane pe Dealul Negru (DN7/E81) sau cel mult de la Tigveni 678A, daca permite drumul, pana la intersectia cu DN7.
De la Tigveni mai multe sanse sunt sa vedem 703G sau 703M+703H asfaltate, posibil pe fonduri, decat reabilitarea in timp a 73C.
Pentru A6!

pasadia

Eu vorbesc de 2 scenarii:

1. cel in care se face un fel de PiSi6 - adica un drum nou, cu geometrie ok, ocolind licalitati, 1+1 sau 2+1 alternativ, sau DX

In acest scenariu toti pasii de pregatire necesari (SF, studiu geo, AM, executie) sunt practic similari cu PiSi3 ( adica vor dura cam la fel de mult si se vor finaliza cam concomitent). Iar atunci avantajul va fi cam zero, DN7 golit fiind de trafic deservind aproape la fel scopul pentru care ai face PiSi6

2. Cel in care faci o interventie rapida (reasfaltari, ceva consolidari) dar pastrand traseul curent. Iar in acest caz, chiar daca va fi deschis PiSi4 si PiSi5 tot nu cred ca se va muta traficul de pe DN7 Pitesti - Rm. Valcea pe acolo.

Prin urmare, in oricare scenariu, interventia imi pare inutila. Prefer sa consolideze DN7 pana se deschide A1 si prefer sa investeasca in alte lucrari in zona (mai ales pe relatia spre Tg. Jiu).

dr4qul4

fara PiSi 6 pe unde vezi legatura cu Rm Valcea si Tg Jiu? Ca pe Dealul Negru nu mai avem mult pana inchidem circualtia. A cam luat-o la vale rau de tot. PiSi6 trebuie neaparat deblocat. SI e nevoie de upgrade la greu al actualului DN73C. Cu debleu mare la Piatra si cu adaugat a 3-a banda pe portiuni cat mai lungi (sunt destule locuri unde poate fi usor adaugata).
Eu mi-as fi dorit un drum nou....dar asta e acum. Valcenii au fost contra acestei legaturi. Ei au vrut autostrada sau nimic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

zuma80

#46001
Scuzati offtopicul, dar daca a venit vorba de DN67 pot sa precizez ca ultima modernizare a acestui drum (Rm.Valcea - Tg. Jiu) a avut loc in 2002 - 2003, iar cine cunoaste drumul este foare bun si acum , cu exceptia unor zone in care au fost alunecari de teren si au fost refacute. Acel drum are ca suport placile de beton initiale, refacute unde erau degradate, si straturi de asfalt de minim 30cm. Este un exemplu de "deci se poate si in Romania!", sau a fost un accident nedorit. Revenind la PiSi 4&5, cred ca cei care or sa vina dinspre Bucuresti or sa mearga pana la capat (Tigveni) iar cei dinspre Rm. Valcea e posibil sa refuze ocolul. In ultimi ani am intalnit blocaje pe Dealul Negru astfel incat DN73C cu toate "rupturile" lui este o varianta mai buna.
Si ca un pont: este posibil ca 704H sa se fi reabilitat sau sa intre in reabilitare astfel incat se ocoleste Curtea de Arges, si se castiga timp bun in comparatie cu DN7 - asta asa ca tot vine Pastele si se prefigureaza momente "speciale"!
Pentru A6!

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1041752] Executia de foraje geotehnice pe amplasamentul Sectiunii E2 km 52+780 - km 56+220 in vederea completarii Studiului Geotehnic existent din cadrul contractului <Proiectare si Executie autostrada Lugoj-Deva lot 2, km 27+600-km 56+220> prin lucrari specifice de investigare a terenului (lucrari de foraje, activitati de prospectare geofizica si inginerie geotehnica)

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 950.550,23  si 1.140.660,28 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.05.2019 15:00

pasadia

@dr4qul4: evident ca o vad tot pe DN7. Da, are nevoie de consolidari si intretinere, si da, trebuie facute cat mai curand si in orice scenariu. Insa acest DN are totusi o geometrie cat de cat acceptabila (latime benzi, existenta unei a treia benzi, etc...). DN73C nu va putea nicicum sa joace rolul de continuare al A1 de la Tigveni. Si dupa cum am spus, PiSi6 e mai intarziat decat PiSi3 (adica macar pentru 3 e in lucru licitatia pentru geo, ar trebui sa fie in stare sa reactualizeze un SF cat de cat existent; Pentru 6 nu exista nici SF vechi care sa fie reacualizat, nici studii geo, nici AM, NIMIC!).

Asa ca, revenind:

- pana in 2023 (2025) vor construi PiSi 4 si 5, dar acestea ar trebui sa fie practic "semi-muzeu" inca vreo cativa ani pana vor termina PiSi3.
- traficul principal Pitesti - Sibiu ar trebui sa foloseasca, chiar si dupa 2023(2025) tot DN7, deci eu mi-as concentra atentia pe DN7, nu pe reabilitarea DN73C sau PiSi6. Da, lucrari de intretinere trebuie si pe DN73C, dar mai ales pe DN7.

Iar daca e sa inlocuiesc PiSi6 cu altceva, mi-as dori putina imaginatie din partea decidentilor. Putina imaginatie care sa inclua solutii care probabil la prima vedere nu par evidente. De exemplu:



Practic intre viitorul nod de pe A1 Tigveni si undeva la vest de Horezu pe DN67 avem aceeasi distanta pe traseul actual sau printr-un nou drum care ar urma sa fie mult mai ieftin pentru ca ar urma vaile afluentilor Oltului (Topolog, respectiv Luncavat). Da, stiu, pare ca e ocolita Ramnicu Valcea inca odata. Dar eu privesc lucrurile altfel: e scapata de orice trafic de tranzit si infrastructura lor curenta va fi folosita doar pentru traficul cu O/D la ei.

BoGDaN

Quote from: Ionut on April 16, 2019, 06:18:27 PM
DN73C o sa devina noul DN68A daca bagi traficul greu pe el. Drumul ala se rupe în cel putin 5 puncte. Crezi ca rezista? Este nevoie de consolidare macar în punctele critice...

Drumul este de 10 ori mai pradapadit ca DN68A la ora actuala și știm cat de prăpădit este 68A
Sunt porțiuni neasfaltate, sunt porțiuni care risca alunecarea completa a terasamentului. Am fost acum 2 săptămâni, este dezastru. Dacă vrei fac niște poze data viitoare