Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 33 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Quest on July 12, 2018, 11:58:31 PM
Ei iata ca "Deme Macarale", prin iscusinta si profesionalismul macaragiului lor (are 30 de ani de meserie in spate), a gasit totusi o fanta de oportunitate tehnica, prin care vor ridica grinzile pe deschiderea din mijloc, dar cu conditia ca o ultima grinda de pe deschiderea respectiva sa nu fie pusa.

Sper ca platesc un astfel de macaragiu cu un salariu cat un sef de agentie bancara...
(INS spune ca bancherii au cele mai mari salarii)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#41536
Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 12:41:45 AM
^super poza!

Intrebare de neofit: la punctul de contact intre grinda si portiunea de sus a pilelor (rigla?) se "sudeaza"/prinde grinda cu ceva sau ea sta fixata doar prin propria greutate?
Totusi, la un cutremur, ceva, nu "fuge" grinda?

Nu se sudeaza, nici nu se prinde. E invers. Nu e voie ca grinda sa fie fixata pe pile. La final tablierul (adica podul propriu zis) impreuna cu grinzile constituie un intreg, sa-i zicem o placa continua. Vara si iarna aceasta se dilata / contracta. Aceste miscari ajung la cativa centimetri in decursul unui an, pana la 20cm la un pod mai lung (sa zicem viaduct Aciliu). Ar fi extrem de grav daca si pilele ar fi antrenate in aceasta miscare pe orizontala. Ar fisura, s-ar indoi, cat de rezistent sa fie legatura lor cu grinzile ca sa nu se rupa si aceea la asa o miscare...

Si la un cutremur acelasi lucru. Pilele se misca intr-un fel, tablierul altfel. Orice s-ar face ca sa le prinda una de alta ar fi distrus de forta seismului.

Ca atare tablierul reazema pe pile prin intermediul unor "lagãre" (nu stiu denumirea corecta din limba romana, poate completeaza altcinea). Acestea transmit exclusiv forte verticale, adica greutatea tablierului. Fortele orizontale nu se transmit, ci duc la miscarea tablierului. Pentru a asigura acest lucru, lagarele trebuie sa fie date cu o substanta uleioasa, vascoasa, pastoasa sau sa fie din teflon neted sau sa gliseze pe cilindri / rulmenti sau alta solutie, oricum ceva care permite miscarea orizontala.

Ca sa nu cada, tablierul este totusi prins in mod ferm de unul dintre randurile de pile (de ex. la mijloc se poate face o pila dubla sau una foarte solida) sau de una dintre culei (capete). De asemenea se pot adopta diverse solutii de sprijinire laterala, ca sa nu alunece spre una dintre partile laterale. Aici la UMB vedem intre grinzi acei pinteni facuti pe pile. Probabil ca exact acest rol il au. La final toate grinzile impreuna cu tablierul fac un tot unitar, care se impiedica de acei pinteni si deci nu are cum sa se deplaseze in lateral, nici la cutremur, nici din orice alt motiv.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

^ foarte clar, merci!

pentru lagare, am vazut ca unii aici pe forum se foloseste denumirea de "cuzineti"

Vice33

Mă tot intrebam la Șoimuș in zona Cic, de ce nu continuă cu terasamentul?

wifi

Probabil prioritati, relocarea DJ pe la baraj Mintia de exemplu. Din gurile de scurgerea apei rezulta ca pe la CIC vine jur-imprejur inaltat, nu numai terasamentul. Oricum avem spectacol, Quest ridica in fiecare zi drona si ne arata poze proaspete cu informatii ce nu le-am putut primi nici prin hotarare judecatoreasca de la altii, Rocklee, Flashu si ceilalti idem. MULTUMIM! Faza urmatoare ar fi drona in aer la punct fix cu transmisiune directa (live). Ce mai vrem, un vis, nici nu s-au asezat grinzile bine ca se si vede armatura peste predalele puse.

dr4qul4

Mi se pare doar mie, sau la ritmul actual au sanse sa deschisa pana la sfarsitul anului?
Da stiu, dealul necesita lucrari mari, dar deja au intrat bine si in el (plase, ancore, ziduri de sprijin,) si in curand vor termina in rest, asa ca se pot concentra doar in acest punct.
Oricum, devine din ce in ce mai clar ca UMB va termina acest lot desi au fost multi care au avut dubii din cauza ofertei de doar 40% din estimare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

wifi

Prognoza n-asi da, nu se stie ce va veni, ce probleme neprevazute apar, de exemplu ploile din ultima vreme. Lotul UMB nu a fost asa de tare afectat, dar pe la Holdea, baltile se vad clar din pozele facute recent cu drona. Cu cat mai repede, cu atat mai bine!

flashu74

#41542
Pe lotul UMB, chiar dacă toți vedem că dealul va mai da mult de lucru, ritmul UMB dă speranțe. Pe LD3, sincer, eu care sunt un optimist, cred că sunt foarte mici șansele pentru anul acesta. Miercuri am trecut pe traseu și din păcate la Holdea toate utilajele erau parcate și nu s-a văzut progres față de sâmbătă. Se lucra totuși la Grind, cred că se asfalta sus pe bucata cu terasamentul finalizat de curând.
@quest, dacă mai ai cadre, te rog gândeștete și la noi.

wifi

UMB lucreaza pe ploaie, pe ninsoare, altii nici pe vreme buna. Cu sau fara aditionale, nici eu nu cred ca va fi LD3 in 2018 deschis circulatiei.

yetiman

Va inteleg optimismul, toti ne dorim cat mai multi km de autostrada.

Dar, dupa parerea mea, sunt sanse 0,001% sa fie gata lotul 4 anul asta (nici nu mai vorbim de deschidere, ca daca si aici verifica cu LATA....)

Mai este enorm de lucru la deal. Uitati-va bine, mai este mult de lucru si pe restul. Inca nu am vazut apropae nici un metru din gardul de protectie. Mai sunt destule rigole de facut, parapeti de montat, etc.
Stiu, o sa spuneti ca alea sunt lucrari minore si se fac repede. Dar nu uitati ca suntem deja la jumatatea lui iulie. :(
Iar LD3 e in aer si LD4 nu are nod la capatul spre Lugoj...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Quest

Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 02:15:21 AM
^ foarte clar, merci!

pentru lagare, am vazut ca unii aici pe forum se foloseste denumirea de "cuzineti"

Am vorbit si eu cu UMB despre reazemele grinzilor, am lasat intentionat ultima poza la rezolutia ei originara, daca dai zoom pe acele suprafete mici negre vezi pe ce vor sta grinzile. Drumarii le spun neoprene (ai pregatit neoprenele, sint puse neoprenele ?) e un soi de plastic cu un grad de flexibilitate iar in interior are o plasa facuta din plumb.

Tot cu zoom-ul mare poti vedea la grinzile inca neacoperite de predale, ca aproape de capat sint sudate niste fire cu grinda vecina.

Multumim Vancouver ptr explicatiile in extenso ! +1

Flashu situatia hilara de la Holdea, de utilaje parcate in grup si lipsa oricarei activitati, o pot confirma si eu pe ziua de ieri (joi). Ceva iarasi nu e in regula, dupa simbata trecuta in care parea ca Comsa vor muta muntii...
Common sense will get you far !

carutasul

Cumva din filmarea celor de la "CR" mi se pare că până la urmă vom avea un zid de sprijin, dar mai depărtat de autostradă și mai scund decât s-a discutat, pentru a putea construi terasamentul mai sus cu o pantă convenabilă în lateral, și nu vor mai merge prea mult cu escavația în deal ( bănuiesc că o să escaveze în funcție și de câtă umplutură le trebuie și de conformația dealului ) . Deci o să meargă mai repede.... dar oricum n-o să poată merge cât de repede ne dorim noi :)  Sigur, e doar o impresie...

Ionut

Vi s-a spus de jdemii de ori ca nu veti vedea cine stie ce mobilizare la Holdea până când nu se vor semna aditionalele la contract.

rizzuh

Intreb si io, daca printr-o minune termina UMB anul asta, ce face CNAIR? Pentru ca nu poate sa-l deschida fara nodul Ilia. Stam cu muzeu la fel ca pe Gilau - Nadaselu? :lol:

ciprebbe

Nu termina UMB in 2018 si nici zid de sprijin nu va fi la deal spre DN. Va urma pamant armat cu h max. 22m iar piscoturile in solutia asta au rol mai mult decorativ. Nici beton torcretat nu o sa fie pe plase.
Iar ancore.....mii si mii de bucati trebuie infipte si am impresia ca e un singur utilaj.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe