Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

rocklee

se faceau lucrari de amenajare ...intre organizarea de santirt si ...baraj mintia 












Powered by API/PUM imgur uploader




danutzu_1069

La utilajul ala de forat ancore, de fapt este un echipament specializat, atasat la un miniexcavator...

flanker1

Vom avea un drum judetean 'la profil de autostrada'  :D


rocklee

se asfalta in zona viaduct branisca....stratul de uzura ....























masina de turnat rigola de mijloc si acelec..bolduri colectoare si ghidarea apei din marginea asfaltului






Powered by API/PUM imgur uploader



rocklee

multumesc UMB...PENTRU SPRIJINUL SI DESCHIDEREA PE CARE MIATI ACORDATO ....PENTRU ACEST MINI FOTO REPORTAJ... :D

deocamdata atata .....ca sa nu va mai stresez si sa nu va obosesc ...  >:(

ar ma fi vreo 500 de imagini de pus ...dar ajunge deocamdata .... :)

data vitoare mai mult si mai de calitate ... O:-)

drumuri bune va doresc la  toti


ROCKLEE
:thumbsup: :bye: :vroomvroom:

vancouver

#41516
Quote from: Ionut on July 11, 2018, 11:54:26 AM


Eu n-am avut o problema cu a spune raspicat pozitia mea si a API. Care este urmatoarea, pozitie spusa exact asa, direct, fara echivoc: pozitia API este ca, din toate analizele la care avem acces, dupa toate informatiile, discutiile avute cu multi experti, dupa toata monitorizarea noastra de ani de zile a proiectului PiSi, noi credem ca documentatia disponibila in acest moment pentru PiSi 2, 3 si 4 este INSUFICIENTA pentru a lansa licitatia de proiectare si executie S 2, 3 si 4.

Pentru ca s-a discutat aproape doua ore si s-a intors pe toate partile problema (numar de foraje la tuneluri, riscuri in executie si contract, etc etc etc), pana la urma autoritatile (Sova plus Catalin Costache - seful OIT - Organismul Intermediar Transport, parte din MT) au zis ca vor face in curand (poate chiar saptamana care vine) o intalnire in care sa decida cum scot S 2, 3 si 4 la licitatie:

- optiunea 1: merg pe proiectare si executie CU DOCUMENTATIA DISPONIBILA acum si care va mai fi completata in functie de ce zic partile interesate/consultantii (in special ce zice JASPERS), dar va fi completata "intern", cu studii interne sau date prin licitatie directa (vezi forajele Geostud), in ideea ca e mai rapid asa

- optiunea 2: merg proiectare (licitatie) si apoi executie separata (varianta FIDIC Rosu - bine, nu mai e FIDIC, e noul model de contract national).

Sincer, la cat de criticata este documentatia disponibila acum, as prefera sa mergem pe varianta 2, cu licitatie proiectare si apoi executie separat... dar na, politic asta nu prea da bine. Insa e mai bine pentru proiect, daca e vorba ca documentatia pentru proiectare si executie sa fie facuta "in house"...

(...)

Cam astea. Intrebati daca e ceva.

Pai hai sa intreb  :D. Mai exact e o propunere.

Din punctul meu de vedere Sibiu - Pitesti se imparte in 2 zone, care pot fi gata independent una de alta:
ZONA 1: SIBIU - BOITA - CORNETU (sect. 1+2)
ZONA 2: CORNETU - Curtea de Arges (sect 3+4)

Ca atare propun ca zona 1 sa ramana pe FIDIC GALBEN, cum este acum, cu licitatie directa proiectare+constructie, imediat ce avem AM.
In schimb pentru zona de dealuri dificile (sect 3+4) sa se demareze imediat o licitatie SF revizuit + studii geo + proiect + detalii, cu licitatie separata constructie atunci cand proiectul e gata si se stie exact ce trebuie facut.

Avantajele solutiei prezentate de mine:
- CNAIR si MT se afla sub presiunea publica si a UE de a demara odata treaba. De aceea se codesc sa mearga pe optiunea 2, propusa de tine. In varianta mea, pot raspunde presiunii publice, lansand imediat licitatia de executie pe o zona VIZIBILA public, sectiunea 2, paralela cu DN7, cu sanse ca in 2021 sa se lucreze deja pe acolo.
- daca totusi se incurca rau treaba pe sect. 2, si din diverse motive sect. 3+4 se termina mai repede, acestea vor putea fi folosite, ramand ca doar 35km sa se faca in continuare pe drumul vechi. In cei 35 km se afla si cei 12 reabilitati de pe DN7, cu 2+1 benzi, pe care se merge bine, iar partea intravilana e f. mica. Nu exista comparatie de ex. cu DN68a, cu problemele de acolo. Cornetu - Boita pe DN7 e parfum.
- daca invers sect. 2 iese repede si 3+4 dureaza prin prisma licitatiilor duble (cate una pentru proiectare si resp. executie), atunci iar se poate folosi sectiunea 2, ea nu ramane muzeu. Ramane partea mai grea, zona Calimanesti+Valcea+Dealu Negru+sirul infinit de localitati Draganu-Bascov, dar macar se alina suferinta mai devreme.

IMPORTANT:
Indiferent cum se face, mi se pare esential sa se scoata nodul Cornetu de pe oricare lot este acum SI SA SE LICITEZE SEPARAT. Nu vad ce probleme majore geologice ar putea fi chiar in zona nodului, cred ca macar acesta merge pe FIDIC GALBEN dat drumul repede. Apoi, egal care sectiune este gata prima, 2 sau (3+4), ea va putea fi folosita imediat.


Au timp cateva luni pana vine AM sa schimbe asta si sa faca o noua sectiune, sa-i zicem 3a, numai cu nodul Cornetu (eventual inclusiv podul peste Olt alaturat, parca asa stiu ca acolo este si pod mare peste Olt). Geiger abia asteapta.  ;)


Ce ziceti?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

pentru cine n-are timp sa citeasca postul anterior, un rezumat:

- lot 2 se liciteaza pe FIDIC GALBEN (proiectare + exceutie cu SF vechi)
- lot 3+4 se liciteaza intai o revizuire a SF + studii geo serioase + proiectare, si apoi separat executia
- nodul Cornetu se scoate de pe lot 3 si se liciteaza separat
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

S2 este o secțiune foarte grea. Tuneluri, poduri. Tocmai ca S2 are nevoie de studii în plus.

vancouver

bine, atunci invers, S3+4 ramane cum e, cu galben, si 2 se face cu proiectare separat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.