Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 85 Guests are viewing this topic.

rocklee

din ce stiu eu din teren nu se mai lucreaza la terasament intre pasajul bejan si viaductul 2 ....pana nu se termina cu relocarile din zona ...din ce am inteles ...mai au ceva probleme cu o teava de gaz...si abea acum au cam terminat cu relocarile electrica ... :)

flashu 74 ...multumesc de imagini si explicati ... :thumbsup: :cheers:..+2

rocklee

imaginea aceasta este geniala ....ma unge la suflet ....  :thumbsup:


Dominik

#37592
Nod Holdea + cele 2 ecoducte 10 Decembrie.....filmare facuta de ASCORO

You're in Steelers Country

udar

Am si eu una de marti pe la ora 12 cand se turna beton pe pasaj

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk

TibiV

Legat de filmarea ASCORO (Mihai, buna treaba !) doar trei observattii:

1. Un pic de zapada joaca rolul de "curbe de nivel", devine mult mai evidenta adancimea/inaltimea debleelor/rambleelor.
2. Pe baza punctului 1. mi se pare destul de evident ca cele doua ecoducte sunt "de bun simt"si ca erau necesare ambele.
3. Mai e de munca, taica....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#37595
Quote from: rocklee on December 14, 2017, 04:05:24 PM
imaginea aceasta este geniala ....ma unge la suflet .... 

Am facut niste adnotari conform SF (care cred ca a fost respectat, sau foarte aproape). Cu roz, profilul autostrazii la intrarea pe pasajul Bejan, la cota 201 (cred ca am desenat prea sus). Drumul national e pe la cota 182, diferenta de cota intre DN si A e 19m. Cu albastru punctat profilul structurii care va sustine A, care se afla dincolo de pasajul CF (desi in schita apare trasata dincoace de pasaj, ea ajunge pe marginea DN intr-un punct de dincolo de pasaj)



Cand am vazut poza ma gandeam ca mai au mult de sapat in interiorul dealului ca sa intre 26m in deal, dar m-am inselat! Sapatura la Soimus e aproape gata!. Probabil ca mai sunt ajustari de facut dar foarte mult de sapat nu mai e pt ca practic autostrada "iese" din deal spre Mures ca in schita de mai sus, pe aproape toata lungimea, mai putin in capatul din Soimus, unde e acea "iesire" a dealului spre Mures, pe care DNul o ocoleste (unde e casa).

De unde stiu ca autostrada "iese" din deal? Tocmai mi-am dat seama uitandu-ma pe "lung" ca axul autostrazii este deasupra cotei naturale a terenului pe aproape toata lungimea dealului exceptand capatul estic. Asta inseamna ca, desi marginea de nord a autostrazii atinge dealul (deci trebuie sapat putin in deal pt o parte din calea de rulare spre Lugoj), axul autostrazii e "in aer", undeva intre deal si DN. De exemplu in schita de mai sus, axul autostrazii e cam la capul acelui constructor, adica in aer, nu pe deal.



La fel calea de rulare spre Deva e in aer cu totul, aproape de DN dar cu vreo 20m mai sus, aproape lipita (vazut de sus) de DN in capatul dinspre Bejan pt ca acolo DNul coteste spre nord. Asta se vede pe schita din SF, DN si A se "intalnesc" in plan orizontal chiar la inceputul viaductului Bejan, adica in punctul (aproximativ) unde am trasat profilul in poza. Din aceasta cauza linia albastra e foarte abrupta. Deci daca vi se pare ca dealul e abrupt, structura care va sustine autostrada va fi si mai abrupta!



De observat in "lungul" de mai sus si ca in doua locuri cota terenului e foarte jos fata de axul autostrazii, cu 7 metri si respectiv 5 metri mai jos. Acolo nu cred ca atinge dealul nici extremitatea de nord a autostrazii (sensul spre Lugoj), deci va trebui umplut, nu sapat...

Cum va fi asigurata stabilitatea intregii structuri, s-a speculat pe aici dar nu cred ca stie cineva exact.

Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Cristi5, stiu ca tu ai vazut discutiile din urma cu 3 ani.
Dar am realizat ca avem foarte multi colegi "mai tineri de 3 ani"...

Poate este cazul sa reamintim discutiile despre subiect, ca sa inteleaga toata lumea despre ce este vorba.
O sa iau postarile in ordine cumva inversa, de la una mai recenta, in care am luat doar un detaliu semnificativ al plansei lui alecu26, dupa care plansa mare si explicatiile...
Deci vorbim de profilul transversal in dealul de la Soimus.
Iar discutiile arata ca linia ta albastra este destul de corecta.

Quote from: TibiV on March 28, 2017, 01:12:09 AM
Mi se pare "cea mai tare plansa ever" de pe forum....

Doar UMB-ul se putea inhama la asa ceva...
Sa dea Domnul sa nu piarda bani... Sa le iasa macar de un suc (hai, vreo 600 de Coca-Cola, cate una pentru fiecare om....)
Ca mai mult castig nu vad cum... :(

Zid de spijin la 80% ?....
Ancore de 18 metri ?!?!?!...


(Ca sa nu mai zic de zidul de beton de minim 10 metri de la baza, langa DN76....
Si inalt de 20 de metri !...)

Quote from: Ionut on November 19, 2014, 07:19:05 AM
UMB are probleme in zona Soimus, le cam da cu virgula. Poate alecu26 ne spune detalii. :cheers:



Quote from: alecu26 on November 19, 2014, 08:38:45 AM
mersi Ionut...

Dupa cum se vede, e cam naspa ce e acolo. E zona de dupa Soimus a lui UMB unde trebuie sa se urce pe deal. scuzati calitatea desenului, dar e facut de mana, peste profilul tip a lui DIWI.

E o noua gafa a a lui DIWI...care se poate transforma in al doilea Aciliu.

E o zona de aproximativ un kilometru in aceasta situatie...in care sincer, nici metoda de executie nu mi-e clara. De jos in sus sau de sus in jos? Orice ai face e...criminal. DN 76 proaspat in reabilitare va fi macelarit.

Un zid de 20 de metri inaltime e ceva enorm. E cat un bloc cu 8 etaje. Nici nu stiu daca s-a mai construit asa ceva prin Romania.

UMB sigur s-a pacalit aici cu bugetul. Desenele lui DIWI in profil longitudinal arata bine, chiar foarte bine. O succesiune de umpluturi sapaturi mici, dar acest profil e facut in AX. Situatia se schimba dramataic 15 metri la stanga sau 15 metri la dreapta.

Chiar daca te uiti si in plan nu-ti dai seama complet de situatie. Zici ca e chiar mai bine....vei avea un profil mixt, adica ce iei din dreapta pui in stanga. Dar situatia e mult mai grava.

Acest kilometru doar ii va costa poate si 20 milioane de euro. Sa speram doar ca e roca cat de cat stabila...si nu vor fi si alte probleme.

Asadar, dragi colegi, acolo vom vedea niste lucrari inca nevazute in Romania.
Iar cine crede ca vor termina in vara-toamna lui 2018 sa se mai gandeasca un pic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Pai e chiar invers  :D. Daca sunt aproape gata cu sapatura, lucrarile la acele ziduri de sprijin chiar se pot face in cateva luni, inclusiv iarna. Si ca atare chiar nu e imposibil sa termine in toamna 2018. GO UMB.

Credeam ca au mult mai mult de excavat, dar schita asta ne arata contrariul - bine ca ne-am reamintit-o.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Sa ne remintim ca o inaltime de 20 de metri este echivalenta cu un bloc P+6 sau P+7...
Ti se pare simplu sa faci un astfel de bloc lung de 1 kilometru, dar fara gauri (apartamente) in el ?... ;)

Ca si costuri, cred ca blocul de apartamente ar fi de 10 ori mai ieftin, chiar daca l-ai livra "semi-mobilat"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pbh

Practic este mai degraba un baraj de 20 metri inaltime si 1 km lungime, decat un zid de sprijin.
La un calcul "simplu"putem estima durata etapelor lucrarii.
- forajele
- armaturile, care vor veni prefabricate si vor fi montate pe segmente de 4-5 m inaltime si x latime
- instalarea cofrajelor unde va fi ceva de munca cu 200 de spiderman-i
- si cel mai simplu dpdv tehnologic dar cu durata cea mai mare, betonarea. Se va face in straturi si pe segmente - unu da, unu ba -din 2 in 2 :). Dupa fiecare strat se asteapta intarirea betonului (x zile in functie de grosimea stratului turnat) etc
De cantitatea de fier forjat si de beton ce sa mai spunem. Astept pozele de la Rocklee cu viitoarele coloane de zeci de betoniere ce asteapta cuminti .....

Comparativ putem vedea cum au lucrat la zidurile de sprijin de la cariera. Daca nu gresesc , lucreaza de aproape 3 luni si nu au terminat acele "miniaturi" (comparand cu ce urmeaza)

luc

Intrebare: nu este o solutie sa fie inlocuit zidul de sprijin cu piloni de sustinere iar calea de rulare sa fie un semi-pod betonat sustinut intr-o parte (spre DN) de piloni si in cealalta parte sa aiba fundatia pe deal?

nrb

1.625.000 metri cubi de beton la barajul Bicaz au fost turnați în 4 ani cred, se poate extrapola ce însemnă acum, tehnologie, volum, etc finalizarea structurii din dealul cu lilieci

cristi5

^^ Proiectul e deja avizat in CNAIR, are AC, deci nu se poate inlocui nimic. Daca proiectul prevede piloni (si noi nu stim) se vor face piloni. Daca prevede "baraj" (cel mai probabil), atunci aia se va construi.

CNAIR nu pune proiectele la dispozitia publicului, zice ca nu sunt informatii de interes public desi daca nu ma insel @cutter a castigat un proces cu ei pe tema asta. De aici acest mare mister, de lunga durata. Speram ca se va lamuri in teren curand...

pbh

Din ce au facut pana acum reiese faptul ca zidul de sprijin va fi la nivelul primei terase nu la nivelul DN. A doua terasa este nivelul autostrazii. In concluzie zidul nu va fi de 20m ci de 10m inaltime.
Jumatate cantitati , jumatate timp de executie. Adica cel putin un an.

patratel_ro

cred ca exageram cu 20m x 1km... spre Ilia la calea ferata clar e punctul de maxim dar spre Deva scade la 5-7 m diferenta de nivel si intra complet in deal