News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 44 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Solutia corecta si sanatoasa si agreata de UE e sa finalizam Nadlac-Constanta. In continuare s-ar putea trece sume importante pe alte proiecte, gen A8 or whatever. Cu cat facem mai repede, SiPi, cu atat o sa avem sanse la finantari europene serioase si pe alte tronsoane scumpe pe care nu ni le permitem din "banutii nostri".

alecu26

#19141
Quote from: NGC20 on November 18, 2014, 10:14:26 PM
Actualizarea SF-ului pentru Sibiu - Pitesti

nici nu prea ai de unde alege.

Loc 1: am auzit de Romair...dar nu au facut nimic mare. Am dubii daca au facut macar ceva autostrazi, fie si SF.

Loc 2: SPEA e OK, dar pana acum in Rom a facut doar consultanta si supervizare. Tecnic...sunt proiectantii lui Impregilo de pe lotul 3. Ca o fi sau nu vina lor...hmm....in prea mica masura. Plus ca un SF e cu totul altceva decat PT sau Detalii de executie. Inginerii majoritari sunt plecati din EGIS.

Loc 3: EGIS e mare. A fost si mai mare in Romania, dar a fost foarte foarte aproape de retragere din Romania nu doar de pe autostrazi, fiind restructurati complet. Au cazut in digratia mai ales a portocaliilor, datorita proiectarii absolut dezastroase de pe Arad Timisoara. Boagiu cred ca i-a si dat in judecata pentru cateva milioane de euro. Ei au chiar facut ceva pe Pitesti-Sibiu prin BCEOM acu vreo 10 ani. Au luat in 2003 si supervizarea lui Bechtel. Acum...se pare ca incet incet sunt din nou in carti, dupa ce Boagiu a plecat de la MT. Plus ca intern nu prea cred ca mai au oameni.

Loc 4. Nu am auzit de ei. Nici chiar partenerul roman...nu prea cred ca a facut mare lucru pana acum. Expert Proiect 2002 apare recent in foarte multe licitatii...dar concret nu cred ca au facut vreo autostrada...nici macar ca SF.

Loc 5. In sfarsit avem o alianta serioasa, formata din primele 3 firme de pe piata Romaneasca, cu experienta complexa de multi ani la toate nivelurile, iar AECOM...e chiar si la nivel mondial numarul 1. Plus ca cel putin 2 au un lobby extrem extrem de puternic fiecare, iar acum e combinat. E cumva ca o licitatie la Comarnic-Bv unde ai oferta de la  Joint Venture: Vinci, Strabag, UMB, Tirrena Scavi, Straco, Euroconstruct si Astaldi. Toti la un loc. PACAT DE PRETUL MARE, dar chiar si de pe acel loc au cele mai mari sanse de castig. Depinde care sunt mai exact criteriile de selectie. Dar la modul actual de hotarare in justitie a castigatorilor....hmm...greu, greu de tot de pe locul 5.

Loc 6. Sunt OK si Tractebel dar mai ales Acciona. Acciona in Romania nu am auzit sa fi facut autostrazi.

DAR UNDE E IPTANA?????? ei au facut ultimul studiu, erau favoriti si la ultima licitatie care s-a anulat....si acum???
Drumurile noastre POATE;

stent76

Loc 4. Nu am auzit de ei.

ANAS SpA: e compania se stat italiana de autostrazisi drumuri expres; un fel de CNADNR a lor
http://www.stradeanas.it/

Ionut

UMB are probleme in zona Soimus, le cam da cu virgula. Poate alecu26 ne spune detalii. :cheers:


alecu26

#19144
mersi Ionut...

Dupa cum se vede, e cam naspa ce e acolo. E zona de dupa Soimus a lui UMB unde trebuie sa se urce pe deal. scuzati calitatea desenului, dar e facut de mana, peste profilul tip a lui DIWI.

E o noua gafa a a lui DIWI...care se poate transforma in al doilea Aciliu.

E o zona de aproximativ un kilometru in aceasta situatie...in care sincer, nici metoda de executie nu mi-e clara. De jos in sus sau de sus in jos? Orice ai face e...criminal. DN 76 proaspat in reabilitare va fi macelarit.

Un zid de 20 de metri inaltime e ceva enorm. E cat un bloc cu 8 etaje. Nici nu stiu daca s-a mai construit asa ceva prin Romania.

UMB sigur s-a pacalit aici cu bugetul. Desenele lui DIWI in profil longitudinal arata bine, chiar foarte bine. O succesiune de umpluturi sapaturi mici, dar acest profil e facut in AX. Situatia se schimba dramataic 15 metri la stanga sau 15 metri la dreapta.

Chiar daca te uiti si in plan nu-ti dai seama complet de situatie. Zici ca e chiar mai bine....vei avea un profil mixt, adica ce iei din dreapta pui in stanga. Dar situatia e mult mai grava.

Acest kilometru doar ii va costa poate si 20 milioane de euro. Sa speram doar ca e roca cat de cat stabila...si nu vor fi si alte probleme.
Drumurile noastre POATE;

GabiHd

Avem si lotul 3 pe Google Maps acuma, s-a indurat un domn de la google. Imediat se va si ruta pe el.

https://www.google.ro/maps/@45.8604411,23.8715958,12z?hl=ro

weaz

Am inteles eu gresit? Acolo ar vrea sa faca un perete de sprijin de 20m intaltime si 10m grosime la baza dar lung de peste 500m? Din ce vad bucata respectiva are mai mult de 1km si eu pun cu indulgenta 500m.
Nu e mai ieftin sa faci 2 poduri peste Mures? Se poate modifica traseul?

istvan78

La Soimus: dealul acela e roca macar, nu e ca la Aciliu. Problema e ca panta e mare. Privit din sosea e foarte greu de imaginat cum urci o autostrada acolo si sa o duci costis...

Oare ar fi o solutie despartirea sensurilor pe doua cai separate si denivelate, facand astfel doua platforme mai inguste in loc de una lata?

alecu26

nu neaparat grosime de 10 metri. Am vrut doar sa subliniez ca distanta minima intre DN si Auostrada e zece metri. La asa inaltime si asa distanta minim...nu prea ai alte solutii ieftine.

Mai ieftin decat pod peste Mures este sa fie toata acea chestie suspendata pe pod. Sau macar un sens....dar si asa e complicat. Mie frica ca totul se va bloca....UMB a ales acest lot tocmai ca aici erau cele mai multe posibilitati de a primi suplimentari: halda de steril de la mintia, pestera de lilieci, cimitirul, etc.

Daca nu va gasi motive de suplimentare a banilor...mi-e foarte clar ca lucrarile se vor bloca in curand.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

am analizat problema cailor denivelate. Nu e simpla si nici mult mai ieftina. Potrivit normativelor atunci trebuie sa faci banda de urgenta si pe o parte si pe alta.

Aici e chiar imposibila...din cauza ca ai cote impuse la ambele capete....trecerea peste DN 76 imediat dupa nod la un capat si trecerea peste DN 76 si CF la celalt capat.
Drumurile noastre POATE;

horatiu.cosma

#19150
Nu s-ar putea face un sens intre 706A si Mures, si celalalt sa il cocoate pe deal?


alecu26

semitunel....sau doar o cale in tunel, sau regandirea intregii zone...adica si a lui DN 76.

Se pot face multe...dar pe banii nostri, nu aia Europeni.
Drumurile noastre POATE;

SB76UFO

Nu se poate realiza ceva in genul pozelor de mai jos?
Imi dau seama ca si relieful este altul, si mai stiu ca, in SUA sunt alte normative si reglemantari, dar ceva de genul....











O astfel de traversare a Carpatiilor mi-as dori sa o vad si pe VO sau VP
"Prostia este eternă și invincibilă"

frunzaverde

Quote from: alecu26 on November 19, 2014, 11:56:55 AM
semitunel....sau doar o cale in tunel, sau regandirea intregii zone...adica si a lui DN 76.

Ce-ar fi daca s-ar elimina DN76 in zona si construi un fir in locul DN-ului curent, celalalt fir in semi-tunel? Ar insemna un nod nou la Bejan-Tarnavita, si DN76 sa inceapa din A1 si nu din DN7.

Traficul care n-are privilegii de autostrada si vine dinspre Deva poate fi rerutat pe DN7 -> Baraj Mintia -> DJ706A -> Nod Bejan, un ocol de 5 km fara de drumul curent. Oricum, respectivul trafic va fi putin (nu sunt multe categorii fara acces pe autostrada care au acces pe drum european). Zona intre cele doua noduri poate ramane netaxata in cazul in care se impune taxarea.

Ar costa mai putin o astfel de solutie?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!