Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 79 Guests are viewing this topic.

cutter

O sursă binevoitoare și pasionată ne trimite cîteva imagini pe care le așteptam demult.

Foraje pentru completare studiu geotehnic Lugoj-Deva lot 2, secțiunea E2 (tunele) în zona portalelor:





cristi5

Quote from: cutter on October 14, 2016, 05:04:23 PM

E pe net, uite-l aici.


La pagina 80 e mentionata descarcarea Holdea



cred ca "panta -0,5%" se refera la panta autostrazii (coloana se cheama "Detalii traseu autostrada"). Pozitia kilometrica (56+505) pare ca s-a mutat si mai la vest fata de proiectul pe care l-am vazut (56+559) si fata de SF (56+587)

cryu

Am stat azi de vorba cu 4 angajati UMB si printre altele foarte multi oameni au dat si o sa dea afara de pe L-D4 aparent nu prea au treaba cu cei de la cluj.. sau saturat sa tot astepte sa poata munci practic.. am ramas impresionat de seriozitatea de care vorbeau in cadrul firmei legat de calitate, de salarii decand sunt pe santier nu au avut o zi intarziere la salar.Pacat de firma asta care chiar vrea sa faca ceva in tara asta!!

Ionut

Cum se mai prezinta autostrada A1 intre Pitesti si Bucuresti. Filmarea este facuta vineri dupa-amiaza, 14 octombrie 2016. Sunt cativa km (in jur de 6) lipsa din filmare (problema tehnica). A se observa traficul de final la intrarea in Bucuresti. Bara la bara din zona nodului A1-DNCB. Bara la bara s-a mers pana mult in Bucuresti, mai precis pana la intersectia Bd. Iuliu Maniu-Str. Valea Cascadelor.

Autostrada are multe portiuni cu strat de uzura nou. Insa multe denivelari, lipsa parapete, vai de noi. Este o zona cu un calorifer teribil. Va las pe voi sa o gasiti, daca aveti rabdare. Foarte aglomerat spre Bucuresti. Ma asteptam sa fie aglomerat invers (vineri seara). Dar intrarea in Capitala... groaznica. Lasa ca nu-i nevoie de Penetratia A1-Splai.


Goldmund

De pe cea mai aglomerata autostrada care intra in Bucuresti nu se poate ca intreg traficul sa se opreasca in cartierul Militari. Nu este posibil si nici corect fata de locuitorii cartierului. Mai mult, vor fi ambuteiaje din ce in ce mai mari,mai ales daca A1 va fi gata pana la Nadlac(sic!). Specialistii in domeniu trebuie sa stie ca DNCB este de fapt cea mai importanta sosea a Romaniei(se pot face racordari de sosea si pe trei nivele, daca se vrea!) si acolo se va decide soarta intregului sistem rutier al capitalei, sa nu intre in colaps. Doar DNCB are posibilitatea de a crea, gestiona si folosi multe intrari in Bucuresti. Atata timp cat aceasta sosea ramane de "tzara", un fel de Cenusareasa, da, largita, dar degeaba, orasul capitala va avea de suferit.
A1  Bucuresti-Pitesti mai are nevoie si de o refacere totala, cu locuri servicii moderne, practic din nou construita, plus inca o banda in plus , cel putin intre km 6-30(km6 fiind in Militari...)

Mersi mult pentru poze si filmari - sunteti extraordinari!

Horațiu 87

Din ciclul: Ce mai spune Gogu ?

Inaugurare cu cântec. Ce probleme sunt la singura autostradă care ar putea fi deschisă circulaţiei în 2016. Reacţia CNADNR

Lucrările pe 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva sunt aproape finalizate, această secţiune urmând să fie deschisă circulaţiei până la finele anului, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR. Alte voci din domeniu ridică însă unele semne de întrebare cu privire la singura bucată nouă de autostradă care ar putea fi dată traficului anul acesta.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să inaugureze până la sfârşitul anului circa jumătate din lotul Lugoj-Deva 2, unde lucrările sunt foarte avansate, mai puţin zona de tunele.

,,Tunelele sunt proiectate, urmează să fie avizate în CTE şi să scoatem la licitaţie execuţia lor. Dar 15 km până la primul nod rutier sunt realizaţi în proporţie de 95%. Mai sunt chestiuni minore, ceva marcaje, s-a început la parapeţi", a explicat pentru ECONOMICA.NET Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

Cei 15 kilometri vor fi în continuarea drumului de la Lugoj, care se află acum în circulaţie, până la primul nod rutier. ,,Probabilitatea este de aproape 100% să dăm în circulaţie cei 15 kilometri, până la finele anului", a subliniat Homor.

Lotul 2 din autostrada Lugoj - Deva are o lungime de 28,6 km şi construcţia sa a fost câştigată la licitaţie de către asocierea Salini (Impregilo) - Secol SpA cu o ofertă de 562 de milioane de lei, aproape 50% din cât estimase CNADNR.

Salini Impregilo a lucrat şi pe autostrada Sibiu - Oraştie Lot 3, autostradă închisă la nici un an de la inaugurare după ce au apărut fisuri în asfalt şi care a fost şi demolată parţial între timp.

"Câinii latră, ursul trece!"

Pentru a nu se lovi de aceleaşi probleme ca pe lotul 3 din Sibiu-Orăştie, oficialii de la Drumuri au comandat o expertiză şi pentru lotul 2 Lugoj-Deva. ECONOMICA.NET a relatat în premieră despre concluziile acestei expertize, conform căreia calitatea unor materiale utilizate era ,,mediocră".
La patru luni de la aceste dezvăluiri, nu este clar dacă italienii de la Salini au luat sau nu în considerare observaţiile din expertiza contractată de CNADNR, pe care au şi contestat-o în primă fază.

Unele voci din cadrul CNADNR susţin că expertiza a fost "băgată sub preş", la presiuni guvernamentale.

Se repetă istoria de pe autostrada demolată?

După ce au acuzat fosta guvernare de inagurarea în pripă a lotului 3 din autostrada Sibiu-Orăştie, tehnocraţii par să îi calce pe urme, prin deschiderea în an electoral a jumătate din lotul 2 Lugoj-Deva.

Pe lângă îndoielile legate de calitatea lucrărilor, inugurarea acestui lot pe jumătate ridică şi probleme juridice.

"Recepţia parţială a unor lucrări contravine prevederilor HG 273/1994, privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii", susţine Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR.
De asemenea, un raport din octombrie 2015 al Corpului de Control din Ministerul Transporturilor critica decizia CNADNR de a inagura lotul 3 Sibiu-Orăştie, înainte de a fi finalizat în totalitate.
Mai exact, Corpul de control a arătat că preluarea de către CNADNR a bucăţii de autostradă (care ulterior a început să se surpe şi a fost închisă) a presupus "asumarea unui risc nejustificat privind siguranţa circulaţiei".

Un "risc inutil şi păgubos" îşi asumă şi actualul management al companiei, prin preluarea parţială a lucrărilor de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, este de părere Alin Goga.
,,De ce să nu las constructorul să termine integral? De ce să preiau, să păţesc ca la Orăştie-Sibiu?", întreabă Goga.

El mai spune că italienii ar putea folosi, într-un eventual proces cu statul, argumentul că au fost forţaţi să predea lucrările înainte de a le finaliza în totalitate.

Pe lângă problemele de ordin tehnic şi juridic legate de inaugurarea pe jumătate a lotului 2 Lugoj-Deva, forumiştii adaugă probleme financiare.

Membrii unui forum de infrastructură se întreabă dacă italienii de la Salini vor fi de acord cu predarea pe bucăţi a lotului construit de ei, până nu îşi iau toţi banii.

Aceştia se mai întreabă dacă valoarea contractului atribuit acestora va fi diminuată, având în vedere că tunelele vor fi scoase separat la licitaţie.

Asociaţia Pro Infrastructură a postat recent o înregistrare video cu stadiul lucrărilor de pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii CNANDR au subliniat că "se are în vedere deschiderea traficului pe o lungime de aproximativ 15 kilometri, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a prevederilor contractuale. Acest lucru se va putea realiza cu acordul tuturor părţilor implicate".

Întrebaţi cu cât va fi diminuată valoarea contractului atribuit Salini, având în vedere că tunelele vor fi licitate separat, oficialii de la Drumuri au răspuns: "La data prezentei, în ceea ce priveşte proiectul Autostrăzii Lugoj - Deva, Lot 2, se fac demersuri pentru obţinerea Acordului de Mediu revizuit.

Având în vedere că până în prezent nu a fost determinată valoarea aferentă lucrărilor impuse prin intermediul Acordului de Mediu revizuit, vă aducem la cunoştinţă faptul că la această dată nu putem estima care va fi valoarea finală a contractului".

În ceea ce priveşte expertiza care arăta că nu a fost respectat proiectul, reprezentanţii CNADNR au spus că "pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva au fost realizate o serie de expertize tehnice".
"Expertul contractat de către CNADNR SA a prezentat mai multe soluţii atât în cadrul expertizei tehnice, cât şi în cadrul corespondenţei contractuale. Soluţiile de remediere sunt stabilite împreună cu Expertul Tehnic contractat de către CNADNR SA", au mai spus oficialii de la Drumuri.

http://www.economica.net/mobile/inaugurare-cu-cantec--ce-probleme-sunt-la-singura-autostrada-care-ar-putea-fi-deschisa-circulatiei-in-2016_124929.html

voicul

Inca rezista, dar lipsesc "chestii" pe langa. Se mai deranjeaza cineva cu ele?

Filmare cu drona de pe #OrastieSibiu lot 3 #autostrazi la mai puțin de 1 saptamana de la deschiderea traficului.


TibiV

@voicul,
buna filmare.

Dar ai fi vrut sa nu dea drumul la trafic pentru ca  <<lipsesc "chestii" pe langa. Se mai deranjeaza cineva cu ele>> ?!?!...
Iar in filmare se vede clar ca acele "chestii lipsa" sunt in lucru, deci se deranjeaza cineva cu ele in continuare...

@Horry
presa trebuie sa traiasca din ceva - inclusiv din laturile lui Goga.
Forumul NU - din fericire...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#31088
Filmarea e de vineri, deci zi lucratoare, asa ca muncitorii ar fi trebuit sa fie la lucru. Dar nu era nimeni, cu exceptia buldoexcavatorului ratacit prin peisaj. Si daca te uiti mai atent, in locul unde se termina sapatura pentru santul din dreapta, apa stagneaza, asa ca este important ca santurile, rigolele si celelalte elemente pentru scurgerea apelor sa fie finalizate cat mai repede. Nici in stanga nu s-a intamplat mare lucru saptamana asta. Personal sunt dezamagit ca nu au terminat toate lucrarile pana acum, m-as fi asteptat ca dupa redeschidere sa-si dea macar jumatate din interes. Daca CNADNR-ul procedeaza asa, ce asteptari sa mai avem de la Salini pe LD2?

Iar goga, gaga, gâgă ala are fi avut dreptate doar daca exista o singura AC pentru tot lotul. Dar sunt mai multe si asa se pot receptiona diversele tronsoane in mod independent, nu e nicio problema din punct de vedere legal. In schimb cu expertiza e ceva suspect, dupa ce au aruncat pastila catre presa acum cateva luni, CNADNR-ul dintr-o data a tacut malc, nu stie nimeni ce s-a mai intamplat cu ea. Dar se va afla, doar de asta exista legea 544.  :)

Inman

#31089
In 14.10  pe la ora 11.00 era mobilizare mare la nodul de la Traian Vuia pe primii 100 de metri din lotul 2 Lugoj- Deva.  Din cate am putut sa observ s-a decopertat stratul vegetal  si se face o izolatie suplimentara. Las cunoscatorii sa explice mai exact procedura. Pozele nu sunt foarte grozave deoarece au fost facute de la aproximativ 400 m departare in conditii de usoara ceata. Mentionez ca aceleasi lucrari se executa concomitent si pe partea cealalta de terasament.

Admin edit: verifica-ti mesajele private.

alecu26

Vreun geo textil?  Altfel ce izolație suplimentara sa se facă?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

#31091
Quote from: alecu26 on October 16, 2016, 08:09:53 AM
Vreun geo textil?  Altfel ce izolație suplimentara sa se facă?

Ca să nu degenereze și acest subiect: pe LD2, au început lucrările de "consolidare". Este vorba de lucrări pe zonele unde există încă neconformități cu privire la materialul folosit în umpluturi. În mare, sunt cca. 5,8 km (din bucățici adunate de 100-200m), unde se va îndepărta cca. 1,50 m din taluz și se va înlocui cu un anrocament (riprap în engleză) din piatră spartă sort 60-400. Astfel, fenomenul de eroziune nu va afecta (așa cred experții care au întocmit cele 2 expertize până acum) taluzurile respective. Sub piatra spartă se așterne un strat din geotextil.
Tehnologia de execuție presupune existența a 2 brațe de săpare (2 excavatoare), unul de sus, unul de jos. Taluzul se sapă în trepte. După ce se finalizează săpătura, se așterne acel geotextil despre care s-a vorbit. Peste geotextil, piatra se așterne cu excavatorul de sus în jos.

Se pare că asta e varianta la care s-a ajuns după ce experții părților s-au așezat la aceeași masă și au discutat ce-i de făcut pentru a se putea debloca o situație care trenează din 2015.

stangabriel

Multumim de explicatii. Oare  finalizeaza pana in Decembrie?

Geotextilul e impermeabil, nu? Se poate rupe usor?

bogdix

Deschiderea din decembrie depinde de 2 chestii, în această ordine:
- emiterea AM, obținerea AC pentru lucrările de pe terenurile expropriate suplimentar pe secțiunile A-D
- finalizarea lucrărilor de consolidare taluzuri.

Tehnic eu cred că e posibil. Dar totul e agățat de condițiile meteo, de birocrație și altele...

Geotextilul nu e impermeabil 100%. Scopul lui e ca în perioada în care terasamentul este expus să absoarbă impactul unor ploi torențiale (să nu se producă eroziuni suplimentare). Are rezistență mare la penetrație și la tracțiune - nu se rupe ușor.

Inman

Cu putin ajutor au venit si imaginile cu lucrarile de la Traian Vuia. Multumim Bogdix pentru explicatii.