Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 46 Guests are viewing this topic.

RaduC

Quote from: alecu26 on May 18, 2016, 12:51:22 PM
^^

e prima tura. se pot indesi daca e cazul. Nu stiu ce sa zic...e pana la urma un SF. Nu stiu ce zic normele Eurocod pentru acest nivel. Pana la urma proiectantul stie daca are suficiente informatii sa faca o proiectare suficient de exacta, corespunzatoare acestui nivel de detaliere.

Pentru un drum national, in Irlanda, eu am facut santuri de proba, cu prelevare mostre si cateva teste in-situ la fiecare 200m, apoi la structuri, plus unde ruta intersecta rute existente, etc. Carotaje am facut la structuri, si la fiecare 500m. Dar ne-am intors de vreo 2 ori in santier pentru teste suplimentare. Deci e posibil sa ii vedem la teste si dupa prima runda de teste geo.

PENTRU O INVESTIGATIE GEO SE PLATESTE ORICUM. Depinde de client, daca vrea sa plateasca inainte de lucrari - relativ putin - sau dupa ce lucrarile au fost puse in opera, atunci cand costurile sunt colosale (Vezi cazul Orastie-Deva)

dhm

"RE: ITS
Realitatea tristă pentru subcontractorul ITS este că va termina lucrarea tot în același timp cu antreprenorul și foarte probabil pe pierdere. N-am pus aici capacele de cămin furate, dulapurile electrice sau de telecomunicații vandalizate, cablul optic tăiat până când ăia care voiau să bea pe gratis o țuică de pufoaică se prind că nu-i din cupru."

Perfect punctat, realitate cruda pe orice lot. A se tine cont ca respectivele echipamente valoreaza si se platesc de regula afara anticipat, asa ca subantreprenorul are tot interesul sa le monteze si factureze cat mai repede. Plus ca iti doresti sa iesi cat mai repede din zona asfaltului, restul de lucrari pe marginea autostrazii putandu-se efectua si dupa deschiderea de trafic (cum se intampla inca pe Tirena Scavi/Timisoara-Lugoj).

bogdix

#28667
@alecu26
Vizavi de modul in care se va licita PiSi: si eu cred ca pana la urma tot pe fidic galben se va licita. De aceea probabil se vrea un SF cat mai detaliat.
Totusi recunosc ca avem o mare problema cu contractele pe fidic galben dupa licitatie: obisnuiti fiind cu vechiul sistem de norme de deviz si ulterior cu fidicul rosu (care se aseamana oarecum la plati), autoritatile contractante au probleme la plata lucrarilor cu  autoritatile de control, culmea, fiindca respecta contractul ! (caz concret: de ce s-a decontat o "relocare retea MT" ca suma fixa (lump sum) si nu are lista de cantitati atasata ca la "drum" ? sau: de ce a fost certificat la plata 2/3 din suma fixa pentru relocare retele apa ? raspuns: pt. ca erau finalizate 2 din 3. intrebare: si ce, au acelasi pret toate 3 ?)

alecu26

:)))))
Cu autoritățile te mai înțelegi dar pana la urma te blochezi la curtea de conturi și AM POIM.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

problema e ca se pierde prea mult timp dand explicatii "controlorilor" si punandu-le la dispozitie o gramada de copii dupa o gramada de documente, in loc ca acest timp sa fie folosit la a manageria lucrarile efectiv. si de aici diverse...

Ionut

Haideti sa terminam noi mai intai studiul de fezabilitate si apoi discutam de cum scoatem la licitatie...
Mai ales ca suntem in urma rau de tot cu SF-ul. Si calitatea e slaba, ca sa nu zic ca lasa de dorit.


alecu26

#28672
Ionut, aici nu sunt de acord. Ca salvam ceva din absorbție. ...ca aproape nu mai contează dacă se deschide autostrada în 2020 sa 2025 sau 2030....trebuie sa suprapune din etape. În secunda doi când SF ul e gata. ..trebuie lansata licitarea pt următoarea etapa (design an build sau PT+DDE+DTAC).
Nu putem atunci sa ne gândim cum vom face când vom face ce vom face și juma de an sa scriem caiete de sarcini pt licitație.
Deci...licitatiei în secunda doi....preferabil cu precalificarea deja făcută la 5-6 firme. Se depune prețul,  o mica ofertare nicăieri și ura și la gara. Intr-o luna sa avem semnat contractul pt faza următoare.
Dau CNADNR are un singur angajat ,pe Homor , și el singur chiar nu poate doua procese în paralel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Nu e stire de senzatie. Spre surprinderea multora :)
Nu e scrisa stirea prea tehnic si prea clar, dar in esenta e vorba de 2 noduri (Sanovita + Bethausen) pt. care CJTimis va depune SFurile pe POR varianta 2014-2020, iar legat de Sinandrei, acolo din ce stiu eu, in zona actualei intersectii a DN69 cu DJ spre Sinandrei va fi un nod de unde va porni dr. de legatura cu A1 (aflat tot la faza de SF) la CNADNR si probabil asa s-a interpretat ca din Sinandrei pe A1.

Si CNADNRul mai are in lucru un SPF pentru oportunitatea unor noi noduri pe A1, A2 si A3, care in Timis mai ar avea propunere de nod la Recas.

adrian-FSB

Salut.

Un articol HN cu interviul Ministrului Fondurilor Europene Dl Cristian Ghinea

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-21009242-video-interviu-ministrul-fondurilor-nu-vom-repeta-mizeria-din-posdru-foarte-multi-oameni-pregatesc-toace-banii-principalele-masuri.htm

Dl Ministru prezinta multe informatii privid situatia absorbtiei fondurilor europene atat pentru exercitiul 2007-2013 cat si pentru exercitiul 2014-2020. In interviu apar discutii si in privinta fondurilor europene pentru infrastructura, inclusiv problema PiSi iar concluzia este urmatoarea

Hotnews: Da, dar noi avem niste cioturi de autostrazi, pe care nu le putem folosi.

Cristian Ghinea: Pai, daca cineva a luat decizia sa faca autostrada Sibiu-Pitesti si s-a tot certat cu Comisia Europeana sa mute banii pe Bucuresti-Brasov. Cine este de vina? Intrebati-i pe aia care au luat aceasta decizie. Aveam acum gata Sibiu-Pitesti. Acum, nu o sa avem nici anul asta Sibiu-Pitesti, nu o sa avem nici anul viitor, probabil, pentru ca in loc sa se respecte logica din masterplan si de ceea ce conveniseram cu Comisia Europeana, cineva a venit cu ideea "hai sa o mut pe aici ca vreau eu sa ma duc in vacanta la Brasov". Intrebati-l pe omul ala de ce a luat aceasta decizie.

Nu este vina sistemului de fonduri UE, ci a acelui prim-ministru si a acelui fost ministru pentru mari proiecte ca au vrut sa mute autostrada

Hotnews: Va referiti la dl. Victor Ponta si la dl. Dan Sova....

Cristian Ghinea: Da. Dar nu sistemul de fonduri este de vina pentru problema asta. Ci, dimpotriva, oamenii aia care lucrasera la masterplan, la program, la intelegerea cu Comisia Europeana ca mergem pe coridorul european de transport, oamenii aia au fost la fel de frustrati ca dvs. de aceasta decizie. Sa ne asumam si nivelul politic din Romania.




rocklee


horatiu.cosma


Ranger

#28677
O frumoasa zi de mai. Un soare superb zambea inca de la primele ore ale diminetii. Era o vreme ce te indemna la o Tura in natura. Asa ca, pe la orele amiezii, am purces spre o noua locatie a santierului autostrazii A1. Noua pentru mine, ca locatia e veche-veche. Si daca data trecuta va prezentasem traseul unui viitor santier, astazi am vizitat un santier pe bune. Mai exact, eternul santier al Lotului 3 Orastie-Sibiu.

Pentru rezolutie mare, stergeti litera l dinainte de .jpg

Mai intai, am oprit la debleul imens dinspre Saliste.


Florile de salcam si soc inmiresmau aerul caldut. Linistea era tulburata doar de ciripitul pasarilor. Cand deodata, vorba lui Toparceanu: "A trecut acceleratul"


Hmmm, deci se munceste, imi zic in gand, si parca tremuram de nerabdare sa ajung mai repede la "groapa". Totusi, mai aveam de lucru aici. Asa ca am inceput sa pozez...dezastrul.
Cred ca imaginile vorbesc de la sine: rigole sparte sau lipsa, drenaje colmatate, apa curgang pe unde vrea ea, doar pe unde trebuie nu, pamantul dus de apa si de gravitatie, si natura lundu-si inapoi terenurile. Doar pentru ecologizarea zonei e nevoie de luni bune.









Ranger

Mai departe, aceeasi mizerie, pamantul care o ia la vale, apa care curge libera, si adevarate crevase sapate de-a lungul timpului













Ranger

Ici-colo, cate un semn ca cineva se mai intereseaza de situatia din teren. Oare?!



Tarusul din spate pare (mai) nou


Totusi, mai e mult pana departe