Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 48 Guests are viewing this topic.

bogdix

@gruiarew
Cu scuzele de rigoare, am uitat sa spun ca la nodurile propuse la Sanovita si Bethausen se pleaca din start de la ideea folosirii "overpass-urilor" existente si doar a realizarii bretelelor de intrare/iesire.

bogdix

#28696
Quote from: euromau on May 20, 2016, 09:06:21 PM
In poza asta se vede o borna de-a topografilor......Ei is cat de cat ordonati in santiere:) isi fac treaba bine
@euromau
Topografii sunt o categorie care face o munca grea si care merita mai multa lauda decat primesc (nimeni nu ii lauda). Am putea sa spunem ca datorita lor, autostrada "iese" pe unde trebuie. "Cum trebuie" e treaba altora

Totusi, "bornutzele" din imagini sunt destul de "fragile". Daca sunt in afara limitelor santierului, o trecere cu un utilaj le deregleaza rau pozitia.

infraAdi_ro

Is borne feno,au cam 50 cm in pamant.E adevarat ca sunt cam slabute dar de obicei bornele se pun in afara zonei de lucru.Si in plus sunt semnalizate corespunzator.Totusi avand in vedere pamantul miscator din acest santier era mai de dorit niste borne din beton de 1 m adancime si 50 cm latime.Oricum topografii nu stau doar in 1 borna sau 2.....au o borna la aproximativ 200m-300m.
Ai dreptate ca nimeni nu-i prea lauda in santiere cu toate ca fara ei nimeni nu poate face nimic intr-un santier.Dar ei sunt primii acuzati cand ceva nu merge bine in santier..pe nedrept bineinteles.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

Ministerul Transporturilor a publicat miercuri "Proiectul de HOTARARE A GUVERNULUI privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localităţilor Margina, din judeţul Timiş, Brănişca şi Şoimuş, din judeţul Hunedoara"

Este vorba de 576 de imobile cu o suprafata totala de 272.623 metri patrati si o valoare de 294.054,78 lei...
Este a 6-a HG de exproprieri pe Lugoj-Deva.

In nota de funamentare scrie asa:
Quote
Necesitatea dobândirii noilor imobile este generată de următoarele aspecte tehnice, după cum urmează:
Beneficiarul a achiziţionat terenul de-a lungul traseului preferat pe un  coridor în laţime de 70 m în baza alternativei de traseu aprobate. Antreprenorul a trebuit să proiecteze lucrările astfel încât acestea să poată fi executate în interiorul coridorului definit, dar anumite lucrări permanente au afectat suprafeţe de teren în afara acestui coridor, pentru proiectarea următoarelor:
-   Drumuri de întreţinere
-   Perdea de protecţie
-   Rampe la pasaje peste autostradă
-   Noduri rutiere
-   Legături cu drumuri existente
-   Spaţii de servicii şi Centre de întreţinere
-   Relocări de utilităţi
-   Descărcări ale sistemului de scurgere a apelor către emisari
-   Amenajarea taluzelor în zone de debleu adânc
-   Alte situaţii create ca urmare a solicitărilor Beneficiarului.
Până în prezent pentru imobilele aferente secţiunii E1, ce fac obiectul prezentului proiect de Hotărâre a Guvernului nu s-a semnalat necesitatea actualizării indicatorilor tehnico-economici.
Nu au fost expropriate prin Hotărârea Guvernului nr. 680/2015 şi  imobilele ce fac obiectul prezentului proiect de Hotărâre a Guvernului întrucât au fost semnalate întârzieri în finalizarea proiectului tehnic, având în vedere măsurile suplimentare impuse prin avizul de mediu revizuit.

Proiectul de HG va fi in consultare pana pe 29 mai, si cum etapele sunt cele pe care le stim, mai devreme de iulie nu vor putea intra pe terenurile nou expropriate...
http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1185-hg12052016diirt
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

#28699
Bogdix & Gruiarew legat de discutia voastra cu cei 10 km de DX la Timisoara, dintre A1 si iesirea pe DN69 catre Arad, Ciprebbe a pus pe thread-ul de centuri o plansa de SF facuta de Search Corp. ptr subiectul in discutie. De pe plansa ma nelinisteste traseul ptr viitoarea centura TM Nord-Vest-Sud (cu magenta), merge la distanta enorma de oras. Plasarea A1 la 15 km de oras s-a dovedit o greseala de proportii, cica "ptr a nu bloca dezvoltarea orasului" pe directia respectiva (ca parca am vorbi despre o mare metropola chineza, cu potential de crestere economica si demografica la dublu). Mai dam voie ca greseala sa se repete, prin plasarea centurii la 15 km de oras ?

Vancouver, daca plasarea A1 la 15 km de TM a fost o decizie intr-atit de buna, atunci de ce se face acel DX de 10 km ? Iar plasarea A la 2-4 km de marginea oraselor Arad, Deva, Sebes, Sibiu, Alba Iulia, Turda, Tg. Mures, Bacau, Pitesti, Constanta sint toate decizii gresite ? Nu, asa e normal, autostrada sa deservesca orasul X trecind la citiva km de marginea acestuia, nu 15 !! Dezvoltarea orasului pe directia respectiva ? Da se va putea face, exista nenumarate cazuri de orase care s-au dezvoltat dincolo de autostrada care trecea cindva pe la marginea orasului.
Common sense will get you far !

ioio_viola

Ala nu e nici de cum planul pentru centura NVS. Centura care e planificata trece mai aproape de oras.

vancouver

Plasarea A1 la 15 km de Timisoara nu reprezinta o problema pentru nimeni, nu deranjeaza pe nimeni, nu exista vreun ambuteiaj al masinilor din TM spre autostrada in zona exterioara orasului (acolo unde se putea eventual veni mai aproape). Discutam de MAXIM 1-2 MINUTE PIERDERE pentru timisoreni. In schimb mii de masini vor trece zilnic pe un traseu mai scurt al A1, fara risc de aglomerare, fara probleme.

Este una dintre cele mai bune decizii luate vreodata in infrastructura din Romania.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdix

@Quest
Din acea plansa se poate intelege ca Centura TM este cea cu mov. Este o greseala si e mentionat si la legenda ca culoarea "magenta" este "drum de perspectiva" (sincer nu stiu care ar putea fi, poate unul spre Szeged).

Centura (partea dinspre nord si vest) se leaga de centura existenta in giratoriul de pe DN69.
Problema la centura TM din pct. meu de vedere este sa nu mai aiba intersectii la nivel cu drumurile intersectate (giratiile existente pe centura NE sunt groaznice).

@vancouver
Legat de amplasarea autostrazii fata de Timisoara, parerile sunt impartite. Si eu cred ca e bine ca nu trece ca prin Arad (unde a inchis un con de zbor la aeroport). Dar accesul timisorenilor la A1 acum e ingreunat de necesitatea traversarii Dumbravitei, care e sufocata. Si au mai extins si troleibuzul prin Dumbravita.
De aceea cred ca un acces si din calea Aradului spre A1 e binevenit.
Offtopic: cred ca cea mai mare problema a fraficului in Timisoara e directia de circulatie nord-sud (si cea pt. autoturisme si cea pt. trafic greu) datorita constrangerilor impuse de existenta caii ferate si a canalului Bega (insuficient "pod"-uit, care taie practic orasul in 2).

Ionut

Va rog discutati despre centuri pe thread-ul potrivit.

alin_simeriaveche

#28704
Live:A1 Deva Lugoj lot 2 se compacta terasamentul in zona nod Iulia, o porțiune ce tot nu era atacată

udar

Pe acolo nu este lotul 3 si 4 ?



alin_simeriaveche

scuze...lotul 3...m-am zapacit.....vin imediat si cu ceva poze

alin_simeriaveche

Nu vreau sa dau sperante mari...sunt facute din tren cu telefonul...nu am surprins ceva deosebit doar ca am ramas uimit de acele compactoare...doar ele lucrau, restul noapte buna

clau

Fiind duminica... E interesant daca lucreaza compactoarele...

alin_simeriaveche







Se observa ca au inceput terasamentul la pod




Nu stiu de ce merge asa de greu pe aceasta portiune




ploile si-au facut treaba




in aceasta zona am surprins compactoarele


Acestea sunt

La fel...nu inteleg de ce nu termina odata cu terasamentul aici....de luni bune e tot in acest stadiu



pare pus de curand



si ultima...trenul m-a dus in directia lui