Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

Ranger

M-am mutat apoi in zona nodului Boita, locatie 45°38'32.4134", 24°15'4.7477"
O vedere de ansamblu a zonei


Si tot de acolo, spre sud


Din cealalta parte a satului, 45°37'49.3613", 24°15'29.6171", de pe izlazul comunal
Mai intai, o privire spre Talmaciu


Dincolo de sat este zona nodului, iar autostrada va ocoli satul prin stanga, pe la baza dealului

Si spre sud



Iar de aici incolo va fi cu adevarat spectaculos, insa acesta va fi un alt episod

Ranger

Si daca tot am ajuns deasupra de Boita, cateva imagini cu zona din varianta 2. In zare se vede Turnu Rosu



Cam atat la tura asta. Multumesc masinii ca m-a scos de pe unde am bagat-o si picioarelor ca m-au dus pe unde am vrut

Iar in incheiere nu pot sa zic decat "Hai cu asfaltul!"

Ionut

#28637
^ Exceptional! Asta da intrare pe forum, multumim de efort! :cheers:

Ai vazut si ceva miscare in teren, vreo echipa la forat? Ziceai ca ai mers si sambata. Ar trebui sa lucreze sustinut daca vor sa termine acest SF intr-un timp decent. Sunt tare curios si de calitatea lucrarilor. Daca nu cer prea mult, poate reusesti sa ajungi intr-o zi de lucru.

alecu26

CPT: cone penetration test. O chestie de fier, cu forma conica (greutate, forma standardizata) se lasa sa cada (de la intaltime standard) ghidata de o tija, in gaura de foraj. Se masoara nr de batai necesare pentru a inainta o anumita distanta. Bine inteles daca terenul e foarte bun se obtine ""refuz"" foarte repede.

Exista variante ale acestuia...gen SPT (Standard penetration test), sau penetrometrul Borros. Difera in principiu greutatile, forma, etc

https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_penetration_test
https://en.wikipedia.org/wiki/Cone_penetration_test
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#28639
ceva nu e in regula cu forajele din zona Boita. Sunt doar marcate (sper) locatia lor, si altcineva va veni sa le faca. Altfel e prea mare curatenie in jurul lor. Iarba nu e deranjata, calcata in picioare, urme de autovehicule, etc.

Probabil in prima faza s-au facut forajele mai adanci (se vede cum arata terenul din jurul forajului acolo) cu recuperare de probe si care se duc la laboratoare pentru tese suplimentare (granulometrie, unghiuri de frecare, limite Atteberg, etc). Acestea ce e drept si dureaza mai mult...si ar fi logic sa se procedeze asa.

Restul....SPT, CPT sunt teste in situ. Forajele pentru drumuri, podete, de obicei nu sunt adanci...si se pot face pana la urma si cu un miniexcavator, ptrint-o groapa deschisa adanca de maxim cativa metri.

Zona nu pare major instabila, sau momentan inca nu se studiaza problema stabilitati generale a terenului in zona unde vor fi terasamente, podete, etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

@rocklee: camerele alea sunt folosite de CNADNR pt. a verifica progresul lucrarilor. dupa receptie se scot din uz si intra in concediu: se bronzeaza nefolosite pe stalpi, ca de altfel aproape tot ITS-ul de la Timisoara la Traian Vuia si de la Deva la Cuntza.

Cozak

Ranger multumim de poze!!!Foarte exacte si explicite, mi-am facut o imagine destul de precisa asupra taseului pana la Boita.Sper sa poti activa si in momentul in care chiar vor incepe lucrarile, sunt cateva puncte de observatie foarte bune.
Mi se pare ca traseul e mai usor fata de Gilau-Nadasel si nu vor fi asa deblee mari sau viaducte atat de adanci.
Suntem cu ochii pe tine, in sens bun.
:thumbsup:

nirolf

Parcă n-am văzut nimic despre asta pe aici:

În sfârșit, CNADNR dă primii bani pentru autostrada Pitești-Sibiu

QuoteCompania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a început să deconteze primele facturi pentru Pitești-Sibiu, cea mai așteptată autostradă din România.

După aproape un an de la semnarea contractului privind actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala București-TecnicConsulting Engineering Romania a primit primii bani de la Compania Națională de Autostrăzi din România. Conform facturii înregistrate la CNADNR, Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala București încasează un avans în valoare de 3,6 milioane lei pentru revizuirea/actulizarea studiului de fezabilitate autostrada Pitești-Sibiu.

Asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala București-TecnicConsulting Engineering Romania a câștigat contractul pentru revizuire/actualizare SF autostrada Sibiu-Pitești, în valoare de 29.075.308,91 lei fără TVA, în vara anului 2015.

Nu înțeleg cum e cu avansul ăsta care se plătește după un an...

Ranger

Ionut: nici o miscare in teren, si nici ciobanii cu care am vorbit nu vazusera ceva. Oricum, suntem cu ochii pe ei, insa fara un hint e destul de greu sa-i prinzi in fapt. Mai ales ca am vazut ca lucreaza si pe ploaie
Alecu: material forat am gasit doar in zona giratoriului DN1/DN7. In zona Talmaciu este rascolit pamantul la cele doua jaloane din apropierea cladirii parasite, insa nu am gasit nici groapa, nici material forat. Dealurile dintre Talmaciu si Boita nu erau deranjate

Io

Ranger, buna intrare!  :cheers:
Din cite vad s-au scos niste carote dintr-o gaura si in rest banuiesc ca doar au trecut topografii si au marcat in teren locuri unde sa se probeze terenul. Daca este asa atunci vom vedea sondeze in zona.

Totusi, nu sint prea rare punctele de proba? Drumari, dumneavoastra, ce va spune experienta?

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

jalemare

Ranger, absolut superbe imaginile! Magnifica intrare!
@bogdix & teea, daca ati incasat si partea mea de la Salini, va rog mesaj privat  :lol:

alecu26

#28646
^^

e prima tura. se pot indesi daca e cazul. Nu stiu ce sa zic...e pana la urma un SF. Nu stiu ce zic normele Eurocod pentru acest nivel. Pana la urma proiectantul stie daca are suficiente informatii sa faca o proiectare suficient de exacta, corespunzatoare acestui nivel de detaliere.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

eu stiu ca la drum trebuie 1 foraj la 500m (mai mult pentru stratificatia terenului si nivelul apei subterane) iar la lucrarile de arta e mai complicat: la poduri ar trebui minim 1 foraj la culee si 1 la cate o pila, indesite in functie de pozitia in albie/vale, iar la sprijiniri e si mai complicat.

alecu26

la SF?? cu asa ceva faci PT-ul si chiar DDE.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Pai la niste amarate de drumuri agricole se face la 1000 metri daca nu ma insel. - faza SF