Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 73 Guests are viewing this topic.

gdaniel

Daca pierzi 30min in coloana intre Margina si Holdea/Grind atunci nu mai e lung.

AFC

^ De acord cu tine, am facut drumul asta de cateva ori si este destul de rapid si cu un trafic foarte lejer. La Hateg singura problema este lipsa centurii dar se poate merge pe Stadionului si iesi lejer in E79.
https://www.google.ro/maps/@45.6050608,22.941684,15.5z
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

istvan78

Quote from: clau on March 15, 2016, 10:26:20 AM
E bun Lugoj Caransebes... Defapt tot traseul tau Gdaniel e foarte bun... Doar ca e mai lung...
Da. Au fost cazuri cand am mers pe aici doar pentru a admira peisajul (intre Otelu Rosu si Hateg e feerie toamna, si se poate admira Retezatul in toata splendoarea lui). Si traficul e redus, camioane foarte putine, carosabilul e impecabil, un traseu relaxant daca nu timpul e prioritatea.
In timp, nu cred ca vei putea economisi, chiar si cu aglomeratia pe Cosava. Acolo mergi 20 Km cu viteza redusa, dar ai autostrada si drum rapid in rest.

alecu26

#27588
Quote from: vancouver on March 13, 2016, 11:40:03 PM
De remarcat faptul ca prin suprabetonare placa de beton devine un tot unitar, ingloband inclusiv conectorii din grinzile metalice. Astfel in final, vom avea doar doua rosturi, la cele 2 capete. Altfel decat la podurile vechi (exemplu: podul Grant din Bucuresti), unde ne zdruncina cate un rost la fiecare trecere peste cate o pila. Se poate merge pana la 800m-1000m cu zone de placa continui, apoi trebuie rost de dilatatie. De ex. viaductul Suplacu de Barcau de pe A3, care are 2,8 km, nu are cum sa fie dintr-o singura bucata, probabil are 2 rosturi in afara celor de capat.

Vancouver, la podurile Bechtel, toate grinzile sunt practic simplu rezemate pe pile, dar pe o solutie foarte practicata in Romania, sunt continuizate la nivelul placii de suprabetonare. Astfel, cel putin nu se pun rosturi de dilatatie chiar la fiecare deschidere, dar reazemele se pun. Ca schema statica ramane tot grinda simplu rezemata. Se vede si pe Google earth la podurile mai lungi ale Bechtel ca sunt rosturi din 200 in 200 de metri, practic se cupleaza cate 5 deschideri odata.

Ce ar mai fi de precizat cu privire la podul de peste Mures, e ca totusi betonarea nu va incepe (sau nu ar trebui sa inceapa) dintr-un capat si sa se termine in altul. Datorita rigiditatii mici a metalului comparativ cu betonul, se incepe de pe zona pilelor, se asteapta sa se intareasca si metalul+betonul sa lucreze impreuna, dupa aia se incarca zona mediana. OK...se poate si mai direct si continuu sa se betoneze, dar asta ar insemna o proiectare nejudicioasa a metalului, greutatea betonului proaspat fiind enorm. In fapt, pe 90% din podurile de acest tip (compozite, in conlucrare beton+metal) worst case scenario ca si incarcare e momentul turnarii betonului proaspat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Quote from: alecu26 on March 15, 2016, 12:43:30 PM
OK...se poate si mai direct si continuu sa se betoneze, dar asta ar insemna o proiectare nejudicioasa a metalului, greutatea betonului proaspat fiind enorm. In fapt, pe 90% din podurile de acest tip (compozite, in conlucrare beton+metal) worst case scenario ca si incarcare e momentul turnarii betonului proaspat.

Banuiesc ca problema la turnare nu e masa betonului proaspat (care nu scade semnificativ la solidificare) ci faptul ca e lichid, si va tinde sa curga oriunde s-ar lasa grinda.
Odata solidificata placa, formeaza impreuna cu grinzile un tot rigid si va dispersa orice incarcare ulterioara.
Inteleg bine?

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

alecu26

#27591
@ istvan78: nu prea.

In acest tip de grinzi conlucrare beton metal (conclucrarea se obtine prin acei conectori Nelson si prin armatura triunghiulara din predale) se foloseste ce stie fiecare material sa faca mai bine: betonul sa fie comprimat, metalul sa fie intins. O grinda de orice fel, daca e incovoiata se intinde la partea inferioara si se comprima la partea superioara. (gandeste-te ce se intampla cu o creanga de lemn care o rupi pe genunchi).

Ei bine, in momentul turnarii betonului, grinda de metal, trebuie sa preia compresiunea de la partea superioara provocata de greutatea betonului proaspat. Ei...aceasta compresiune, e mult mai mare decat cea finala, când compresiunea data de convoiul de camioane, va fi preluata de beton de fapt.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

clau

@caf... Homor a zis in Aprilie ca incepe in regie propie reparatia pe OS3... Le urez sincer succes si sper sa se tina de promisiune de data asta... Ar fi extraordinar sa vedem Cnadnr construind

horatiu.cosma

Promit ca fac o iesire la Cunta daca se apuca in aprilie.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

QuoteAutostrada Sibiu Orăștie, întâi reparată, apoi expertizată

Dacă reparațiile vor începe luna viitoare, efectuarea expertizei care va arăta situația concretă și cauzele pentru care autostrada s-a fisurat va întârzia. Săptămâna viitoare urmează să înceapă licitația pentru selecția firmei ce va face expertiza, spune Homor. Concluziile nu se știe însă când vor fi disponibile.
"În aprilie încep efectiv lucrările de reparare a autostrăzii Orăştie-Sibiu. Nu putem discuta de o valoare exactă până nu vom avea un proiect tehnic", spune Homor.
...
"Compania nu are încă stabilită o soluție de consolidare. Lucrările se vor face pe baza soluției stabilite inițial de proiectant care însă nu mai este corespunzătoare", spune șeful unei firme de proiectare consultanță în domeniul drumurilor
.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Autostrada+Sibiu+Orastie+intai+reparata+apoi+expertizata

Riscant, foarte riscant. Daca se stie ca solutia e proasta de la inceput, atunci responsabilii din CNADNR risca sa aiba probleme cu Curtea de Conturi sau si mai rau vor da cu subsemnatul pe la diverse organe de urmarire penala pentru irosirea sumei de 5 milioane sau cat o fi.




clau

#27597
Eu zic sa nu ne luam dupa "seful unei firme de consultanta proiectare in domeniul drumurilor" ..... Cine o fi seful si a carei firma? Si carui proiectant sau constructor privat ii convine sa construiasca Cnadnr decat sa liciteze o lucrare cat de mica ar fi?

GDPR

Eu il stiu pe dl. Homor de pe vremea cand era director Metrorex si din discutiile cu dansul am ramas cu impresia ca e o persoana foarte prudenta.

Daca macar ar exista o expertiza tehnica (nu zic de PTh), atunci s-ar putea justifica riscurile sa se mearga pe solutia tehnica dezvoltata de fostul antreprenor, iar poate expertiza ne-ar spune ca problema tine exclusiv de executia defectuoasa? Dar nu exista nimic, desi au trecut atatea luni de la reziliere (btw, ce a facut CNADNR-ul pana acum, se pare ca nimic?) si atunci de unde stim ca ce zice consultantul X, nici nu conteaza numele, nu e adevarat?

De ce nu s-a facut (ok nu mai vorbim la trecut, dar de ce nu se face acum) o expertiza tehnica in regim de super urgenta, eventual cu expertii interni ai CNADNR (daca exista), ca sa existe macar o baza partiala pentru lucrarile facute in regim de urgenta in regie proprie sau cu cine o fi?

alecu26

Dar eu imi amintesc de o declaratie recenta ca in Februarie e gata expertiza? Sau ma insala memoria?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).