Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 59 Guests are viewing this topic.

mns

Daca nu mai sunt bani pentru subcontractorii romani, ceva nu e in regula. Daca ei foloseau banii primiti pentru lucrari ca sa termine autostrada si trimiteau doar profitul la firma mama, nu vad care ar fi fost problema, dar daca nu mai sunt in stare sa termine lucrarea si nici nu au platit subcontractorii, atunci nu cred ca au fost tocmai corecti.

mitsu

#9016
Quote from: vchira on July 10, 2013, 11:43:08 AM
foarte simplu...Alpine nu a facut o ilegalitate. ei doar au transferat fonduri platite pentru lucrari executate catre firma mama, pe cand Nelu Iordache a primit bani pentru lucrari neexecutate si ia bagat intro alta firma in loc sa ii foloseasca la executia lucrarii.

Mie mi se pare ca e cam acelasi lucru, pentru ca Alpine trebuia sa transfere fondurile primite pentru lucrarile executate catre subcontractori, nu catre firma mama. Catre ma-sa putea sa transfere doar profitul. Mie tot o deturnare de fonduri mi se pare.

tigrel58

OK, sa zicem ca a dus banii la mama.
Imi vine in minte reclama cu "grab a snicker".
Falimentul s-a declarat la 27 iunie si, daca nu doarme, CNADNR trebuie sa inhate rapid garantia de buna executie (5-10 % din valoarea contractului).
Din datele publice avem:
- stadiu fizic lucrari 84,5 %
- stadiu plati 87,15 %.
Consecinte nashpa:
- ce va zice CE de executarea contractului, care va fi luat la purecat (corectii financiare)
- bani de conservare pana la o noua atribuire de contract
- timp si bani pentru alta licitatie.
Daca se tin de treaba, categoric ungurii termina inaintea noastra jonctiunea.
Mai punem ca sunt si alte contracte cu Alpine (ex. Centura Brasov).
E frustrant, suntem de Gaga, deja cu 3: Bechtel, Romstrade, Alpine. Cine urmeaza ?

tonică

( lista-i mai lunga: todini, colas, cei cu centura clujului, etc ...ne mai trebe ceva chinezi pentru panoplie.. si vin din urma cei de la impregilo )

Pe de alta parte justitia sa hotarasca daca alpine a facut ceva ilegal ori ba, pe mine unul chiar nu ma intereseaza altceva decat ca nu vor mai lucra acolo si nu are cine termina acel tronson. Asta-i buba noastra, restul e poveste de hranit avocatii. In plus ramane suspendata problema finantarii UE...

alecu26

Quote from: tigrel58 on July 09, 2013, 08:47:06 PM
Parca stadiul fizic era pe la 80-83 %.
Decizia, indiferent de partea de unde a venit, nu are nicio logica economica.

e un mic jackpot pentru cel care a castigat/va castiga Lotul 1.

Cel mai probabil va cumpara  statia de asfalt deja montata si plasata strategic...si de la Alpine va asfalta o groaza de kilometri. Din asfalt se fac cei mai multi bani (inclusiv profit).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Time-and-Space

foarte foarte frustranta situatia. mai ales pentru ca pana la nodul pecica de la bypass arad lucrarea este atat de aproape de finalizare.

Archi

In aceasta situatie nu se poate adauga lotul 2 la lotul 1 si sa fie o singura firma pentru ambele? Asa mi se pare mai usor ca pe lot 2 in 2 luni termina si apoi, eventual se grabesc sa dea drumul la doua benzi din patru pe lot 1

frunzaverde

Quote from: tonică on July 10, 2013, 10:32:10 AM
daca se plateau toate 'dările' la timp, se statea cu 'biciul' pe constructor, se planuia din vreme mai intai deschiderea arad-pecica si apoi concentrarea lucrului pe restul tronsonului ramas, daca toate aveau o noima si un curs logic si firesc al lucrului nu se ajungea la asa ceva!
Adica tronsonul acesta era deschis inca din iarna iar in primavara cel mult s-ar fi lucrat la finisaje.

Problema e ca n-au mai lucrat civilizat de mai bine de cinci luni, si n-au mai lucrat absolut deloc de vreo trei luni. Statul roman s-a achitat de datoriile fata de Alpine, nu are de dat datorii din urma - tot ce putea face era sa se duca pe santier sa-i intrebe "ba, da voi de ce naiba nu lucrati? Daca nu va puneti pe treaba va reziliez.".

Probabil s-a si dus cineva cu intrebarea asta, si au primit urmatorul raspuns: "n-avem capital de lucru, firma mama e intr-o situatie mizerabila cu banii, s-au oprit lucrari in toata Europa. Dar ne-a preluat FCC si asteptam o infuzie de capital". In situatia asta, CNADNR a fost mai dispusa sa inghita 3 luni de "stat" decat sa reia licitatiile (care ar fi luat tot atat). S-au miscat destul de repede din momentul in care a picat deal-ul cu FCC si Alpine a cazut de tot. Pacat ca n-au fost transparenti.

Quote from: tonică on July 10, 2013, 10:32:10 AM
Asa cum ar fi trebuit sa o faca in legatura cu bucuresti ploiesti, unde odata cu caderea romstrade, o anumita bucata din autostrada, teoretic e in grija nimanui...

Romstrade n-a lucrat absolut nimic pe B-Pl. Lotul e impartit intre UMB, PA&CO si Euroconstruct. Daca una pica, celelalte doua firme supravietuitoare preiau automat garantia lucrarilor. Pentru CNADNR, tot tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti este un singur lot.

Cat de celalalt lot, ma intreb daca au asteptat deznodamantul Alpine. Ca prea au lalait-o spre sfarsitul procedurii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bogdymol

#9023
Licitatia pentru constructia autostrazii a fost castigat de catre Alpine Austria. Deci CNADNR a virat banii direct acolo, nu la sucursala din Romania.

E frustrant pentru mine, ca aradean, sa am ghinion cu ambele tronsoane de autostrada spre Ungaria. Eu care ma bucuram ca in curand voi merge doar pe autostrada spre vest...

Quote from: frunzaverde on July 10, 2013, 01:54:06 PMStatul roman s-a achitat de datoriile fata de Alpine, nu are de dat datorii din urma - tot ce putea face era sa se duca pe santier sa-i intrebe "ba, da voi de ce naiba nu lucrati? Daca nu va puneti pe treaba va reziliez.".

Probabil s-a si dus cineva cu intrebarea asta, si au primit urmatorul raspuns: "n-avem capital de lucru, firma mama e intr-o situatie mizerabila cu banii, s-au oprit lucrari in toata Europa. Dar ne-a preluat FCC si asteptam o infuzie de capital". In situatia asta, CNADNR a fost mai dispusa sa inghita 3 luni de "stat" decat sa reia licitatiile (care ar fi luat tot atat).

Parerea mea este ca pe aici pe undeva se invarte adevarul. Alpine nu a mai avut bani pentru continuarea lucrarilor si a asteptat sprijin de la FCC, sprijin care nu a mai venit...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

frunzaverde

Quote from: tigrel58 on July 10, 2013, 12:18:27 PM
Falimentul s-a declarat la 27 iunie si, daca nu doarme, CNADNR trebuie sa inhate rapid garantia de buna executie (5-10 % din valoarea contractului).

Garantia este un cont pe numele Alpine la dispozitia CNADNR. In momentul declararii insolventei, contul respectiv este blocat si intra ca parte a mesei credale. Sau cum se zice pe romaneste, la revedere si-un praz verde.

Quote from: tigrel58 on July 10, 2013, 12:18:27 PM
- stadiu fizic lucrari 84,5 %
- stadiu plati 87,15 %.

Nu e o problema, diferenta intre plati si stadiul fizic al lucrarilor  este minuscula, si nu cred ca este suficient de mare incat sa atraga corectii financiare. Mai ales ca Alpine a lasat balta o gramada de lucrari in toata Europa si statul roman a actionat in "buna credinta", insolventa neavand legatura cu actiunile CNADNR.

E foarte posibil ca stadiul fizic sa fie un pic mai redus ca platile si pentru ca ultimele finisaje sunt ieftine dar implica un volum mare de munca, pe cand lucrarile de arta (poduri/noduri) sunt scumpe, dar constituie un procent mic din volumul total de lucrari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

diferenta poate veni si din cauza avansului, dar asta trebuia deja recuperat.

Ma mir ca nu poate fi recuperat nimic de la Alpine. de fapt depinde cum s-a consitutit aceasta garantie la banci, dar cu siguranta acele banci nu vor da usor banii. Chiar bancile sunt unii din cei mai mari pagubiti in cazul Alpine....asa ca vor fi si cei mai interesati sa-si primeasca din bani inapoi.

Din pacate nu pot sa ma abtin, dar am avut gura spurcata acu 2 ani cand am prevazut ca asta se va intampla...

Direct sau indirect....am avut dreptate in privinta Romstrade, Alpine, Impregilo, Straco...adica 50% din loturi si firme au probleme in continoarea si finalizarea lucarilor.

A fost cam mult licitat odata pentru piata Romaneasca...c.are ar fi trebuit sa creasca incet, incet si sigur atat ca si subcontractori cat si ca furnizori, dar si forta de munca specializata.

Este incredibil cat de mult se importa, si asta a afectat preturile in sus, si marjele de profit a constructorilor in jos.

Faptul ca cel putin 2 loturi vor merge la niste "newcomers" este absolut criminal...iar faptul ca 1 lot, cel mai greu de pana acum DIN ROMANIA...va merge la niste cvaninecunoscuti spanioli (probabil nici macar in top 100 in Spania)....inseamna sa ne impuscam singuri in picior. Dar asta este...ne meritam soarta.

Ca sa nu mai spunem ca 1 lot tot foarte greu vrem sa-l dam la o firma care a licitatat 40% din buget, si cel mai improtant cu 15-20% mai putin decat urmatorii clasati.

dar din nou...ne meritam sansa...si probabil vom plange la portile europei sa faca o facilitate N+N...dpoar pentru Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tigrel58

Iata cine plateste pentru greselile PANA LA atribuirea contractului:
http://www.economica.net/corectiile-pentru-nereguli-la-licitatii-locale-cu-aprobarea-prealabila-a-anrmap-suportate-din-buget_57041.html
Prin similitudine, cine va plati pentru DERULAREA defectuoasa a contractului ?
In RO sunt vinovatii fara vinovati.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

alin_simeriaveche

Poze de ieri, de cand am venit acasa...pozele incep de pe Valea Oltului sipana la Orastie.Pozele nu le-am incarcat pe imagehuck din cauza ca nu sunt prea reusite...sunt de pe autobuz. Pot spune ca se lucra sustinut pe toate loturile. Cel mai avansat mi se pare Strabag, pe lotul Straco(dupa centura Sebes) lucrarile au stagnat parca. Impregiliosemisca ceva dar nu asa cu talent
https://plus.google.com/photos/110387718326333629910/albums/5898673396877743553?banner=pwa