Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 73 Guests are viewing this topic.

thinker

#44010
@istvan78

nu foreaza piloti acolo, oricum foreza e pe o alta terasa acolo mai jos...scutul care se vede e acolo de mai mult timp, mai apare si in alte poze si filmari
din filmari nu se vede materialul alunecat sa fi fost degajat de acolo, de altfel trebuie inceput de sus, daca incepe de la baza nu mai termina...
foreza e pe traseul autostrazii, deci exclus zid pe acolo - vezi filmarea lui flasu74
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

horatiu.cosma

SF ul contine si o componenta tehnica, o solutie tehnica, cu planse, desene, profile, calcule, lista de cantitati, estimare de costuri etc. Nu poti scoate la licitatie o linie pe o harta si atat. Cand cristi zice ca nu exista SF, la lipsa acestei componente tehnice se refera. Salini o facuse pentru cnair pana la nivel de proiect tehnic, adica mai in detaliu ca in SF. Dar cnair e cretina, nimic nou si nu a platit proiectul, asa ca sta pe un raft la Salini in timp ce noi ne invartim in jurul cozii. De aia cnair tot se gudura pe langa ministrii, zicandu le sa revina la varianta initiala cu mega debleu, ca stiu ca sunt in rahat, nu au nimic, nu pot scoate la licitatie tunelurile si nici nu vor sa riste sa supere pe ministrii, zicandu le ca de fapt trebuie licitatie pentru SF. Neaga, Ionita & co sunt autorii morali pentru multi morti pe sosele si pentru pierderea unor oportunitati de investitii, castiguri economice etc.

thinker

Deci problema majora e ca nu vor/pot  si nu au curajul sa isi asume raspunderea sa plateasca documentatia de la Salini.
Pe de alta parte aceasta documentatie trebuia sa o aiba sau sa nu fie necesara, dar altii au semnat ca primarii, un contract fara AM si acum nu vor sa aiba probleme cu legea pentru ce s-a facut in trecut.
Si pe deasupra e si mult mai comod sa nu construiasca nimic, nu cheltuie nimic de la buget si ei isi incaseaza salariile.

Asa ca mai fac o ilegalitate, dar mai greu de demonstrat subminand siguranta circulatiei si a economiei nationale prin neconstruirea acestui sector de autostrada. Numai ca aici e mai greu de demonstrat prejudiciul cu actualele institutii.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#44013
@Quest AM bate SF de acord. Dar pentru ca omul sa liciteze, ii trebuie o baza legala, adica un SF care spune pe ce baza se va face PT etc. Legislatia cere datele astea, ca altfel cum poti asigura competitia la licitatie? Cred ca intelegi mai bine ca mine cum lucreaza functionarul de stat si ce prioritati are, interpretarea defensiva a legii este sus de tot.

Eu zic ca e mare minune ca au reusit sa scoata la licitatie breteaua Holdea, dupa ce s-au scremut luni si ani de zile. Pasajul era in indicatorii tehnico-economici, deci e ok. Dar breteaua nu!!! Adica tu proiectezi pe gratis, eu iti iau proiectul si il scot la licitatie, il castigi tot tu, si toata lumea e multumita.

Ma intreb ce statutul lui peste are giratoriul, ca nici ala nu era in indicatori, si nu numai ca e proiectat, e si construit, si dat in folosinta... Poate e mai bine sa nu intreb :) :)

Daca e adevarat ca Salini a proiectat tunelurile, oare de ce nu a facut CNAIR aceeasi smecherie ca si cu breteaua? Aaa, uite un proiect tehnic, exact de ce aveam nevoie. Hai sa facem o licitatie. Din pacate Cuc le-a zis ca nu stiu sa faca santuri si a reziliat. Si asa au ajuns tunelurile in sant.

Probabil Salini voia bani pe proiect si Comsa nu a cerut, ca ei facusera proiectare in cadrul proiectului, cu o mica deviere de la SF (pasajul mai la vest si mai jos, si breteaua) dar devieri de la SF se fac pe design&build. Si cum sa justifice CNAIR plata proiectului? Nu a fost licitatie de proiectare, nimic. O  donatie rezolva problemele, practic asta a facut Comsa, le-a donat proiectul bretelei. Asa a procedat si ISHO cu podurile peste Bega, a donat pur si simplu proiectul la primarie. Daca asteptau sa liciteze Robu proiectarea podurilor, putea sa greseasca in N locuri (caiet de sarcini, etc etc), procesul intarzia cu cativa ani buni.

Problema e ca CNAIR nu mai poate face un SF intr-un loc unde are deja SF ca vine Curtea de Conturi etc.

Deci, cunoasteti un proiectant care vrea sa proiecteze pro bono cativa km de autostrada de deal? Si la nivel de SF e ok! Orice mai mult decat o linie pe harta. Apoi lasa proiectul pe trotuar in fata la sediul CNAIR. Cat ar costa asa ceva? Hai sa facem un fundraiser. Sunt convins ca firmele care au nevoie de autostrada ar sponsoriza.

cristi5

#44014
Am pus aici documentatia de licitatie (SF) a LD4, asa cum a fost ea publicata pe SEAP in 2012. Multe fisiere sunt din 2009...

http://pum.project-online.se/doclic/LD4

Mai gasiti si alte proiecte la http://pum.project-online.se/doclic/ (fostul crist5.ddns.net/doclic)

Ideea e sa vedem daca gasim falia in SF.

LE: Textul SF este aici, geotehnica este sectiunea 2.5.  Nici vorba de falie.
http://pum.project-online.se/doclic/LD4/Documentatia%20tehnica/Sectiunea%201.%20Studiu%20de%20fezabilitate/Sectiunea%201.%20Studiu%20de%20fezabilitate-1/Raport%20Task%203%20engl.PDF



cutter



Despre "dealul liliecilor":
- aflăm că "there used to be orchards" adică înainte erau livezi pe deal... Asta dovedește cam cât au mers pe teren domnii.
- "Ziduri de sprijin nu sunt necesare datorită stabilității straturilor de rocă (gresie)".

Așa e când faci SF-ul din fotoliu.

GrmmrNzi

^^
dacă fundraiser, atunci pentru proiectul de la Salini. E gata făcut, și nimeni nu mai trebuie să ia la pas terenurile altora și să plătească foraje, studii etc.

NGC

Quote from: pasadia on November 02, 2018, 03:21:49 PM
Hai mai bine sa-l intrebam pe NGC sau pe horatiu, cum sta treaba in acest caz, care e corelatia intre AM si indicatorii TE si gata.

Indicatorii tehnico-economici trebuie actualizati in mai multe situatii.

Printre ele avem asa:
- evolutia indicilor de preturi (art. 43 alin. (2) din Legea 500 / 2002)
- modificarea PT fata de SF initial, care implica actualizarea / revizuirea SF initial
- exproprieri suplimentare, care implica actualizarea / revizuirea SF initial
- modificarea AM (dupa SF initial), care implica actualizarea / revizuirea SF initial
- ET care determina executia de lucrari suplimentare, care implica actualizarea / revizuirea SF initial

gruiarew

Quote from: cristi5 on November 02, 2018, 11:17:19 AM

Asa am crezut si eu cand m-am inscris pe forum ca autostrada aduce o explozie de trafic etc etc. Dar traficul e cam cel dinainte, poate ceva mai mare. Daca zona Margina-Holdea ar fi la limita traficului de DN, am vedea cozi mari la iesirea de pe autostrada la Margina.

Am masurat traficul in una din cele mai aglomerate zile ale anului la Abucea si au fost 900 de vehicule-echivlent pe ora pe sens, mult sub capacitatea unui DN.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg180813#msg180813


Aici uiți o chestie.  DN68A e DN doar cu numele. În rest e doar o potecă amârâtă și peticită. Nu ai cum să mergi omenește pe acolo. Am trecut aseară, efectiv ne-am pus în coloană și aia a fost. Culmea de data asta n-am avut parte de viteji, n-am văzut nici o depășire, s-a mers după cel din față. De mult nu am mers așa de bine. Au fost niște opriri și porțiuni de mers cu 30, dar în rest s-a mers foarte cursiv.

Dacă în loc de plombele alea s-ar lăți puțin drumul, s-ar mai îndulci curbele și s-ar face o bandă de urcare unde este nevoie ar fi suficientă capacitate. Dar nu știu dacă mai e necesară investiția când oricum se face autostradă lângă. Când s-o face....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Ma bucur sa aud ca nu s-au bagat vitejii in depasire. Sper ca in curand vor fi doar 12km si atunci se va circula si mai linistit.

Dar: atat timp cat curbele sau gropile nu sunt efectiv obstacole, capacitatea drumului nu e afectata major. Una e ca se merge incet pe un drum, si alta e ca nu poate duce mai mult de N masini pe ora. Fluxul si viteza sunt lucruri diferite. Sigur, ca sofer nu te incalzeste ca fluxul e acceptabil atata timp cat tu te enervezi in coloana care inainteaza greu.

Asta nu inseamna ca pot fi de acord sau pot intelege ce asteapta CNAIR cu LD2E. Lipsa de decizie se transforma, pe un DN prost, in morti, raniti, timp, combustibil, nervi...




tonică

#44020
dar decat sa strangem banii noi pt un proiect de pe un raft, nu mai bine da PROinfrastructura din nou si din nou prin presa comunicate despre situatie pana ce le-o fi peste gat CELOR DIN CNAIR sa mai minta si sa mai ascunda sub pres situatia si vor fi astfel convinsi de catre presiunea media ca trebuie sa faca ceva? Eu unul de ex., din pacate nu cunosteam aceasta situatie, poate nu am citit cum trebuie pe forum dar cred ca, daca e adevarat, ar trebui cunoscuta public de catre orisicine!

cristi5

#44021
Quote from: cristi5 on November 02, 2018, 09:01:48 PM
LE: Textul SF este aici, geotehnica este sectiunea 2.5.  Nici vorba de falie.
http://pum.project-online.se/doclic/LD4/Documentatia%20tehnica/Sectiunea%201.%20Studiu%20de%20fezabilitate/Sectiunea%201.%20Studiu%20de%20fezabilitate-1/Raport%20Task%203%20engl.PDF

Sigur ca dealul este in SF! Gresie din Cretacic la vest de Soimus :) (pag 2-102). In rest dealul este vazut ca o sursa buna de material, si cam atat.



Dar la sectiunea 5.10.3 DIWI explica foarte clar ca nu a avut fonduri alocate pentru un studiu geotehnic serios. Reiese de asemenea ca s-au facut in ultimul moment, prin urmare o schimbare a traseului pe motive geotehnice ar fi fost exclusa, chiar daca s-ar fi facut foraje adecvate. Si traseul IPTANA din 1998 si cel al DIWI trec prin nordul Muresului.

Citez din varianta in limba romana, pagina 2-119



Exista multe alte aspecte interesante in document, cum ar fi geneza nodului Soimus (pagina 2-87 parca). Solutia propusa acolo de catre proiectantii lotului vecin fusese un giratoriu suspendat deasupra autostrazii... DIWI a spus ca nu e adecvata si a proiectat configuratia construita de UMB azi, cu breteaua de iesire pe care o stim, proiectata si construita ca urmare a acestei discutii.

Powered by API/PUM imgur uploader

pbh

Din cretacic si nu au gasit macar un os de dinozaur? Doamne fereste sa o faca, ca vor declara dealul "Jurassic Park" si muta autoastrada acum cand nodul Soimus este gata ;).

horatiu.cosma

Giratoriu suspendat a propus si UMB la un moment dat, dar nu a acceptat CNAIR. Ar fi interesant sa vedem toate propunerile facute de UMB in deal de-a lungul contractului (sensuri decalate, desfiintat DN etc), dar nu prea cred ca ne va da cnair asa ceva.

danutzu_1069

#44024
Desfiintat DN, nu cred ca a propus... Iar sensuri decalate nu vad de ce ar fi refuzat cnair...

LE: sensuri decalate ar fi trebuit nsemnat ca la Bejan, un sens sa urce ai mai sus decat este acum, iar apoi sa mai "coboare un etaj"...